adisorTM
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2012
- Mesaj Privat
Salut !
Bazindu-ma pe descrierea colegului de forum "fartib" mi-am reparat si eu modulul CIM de la Astra H 2006.
Asa ca am facut si eu un tutorial de la A la Z.
In esenta trebuie scoasa carcasa de plastic a volanului, apoi airbagul, apoi volanul, si in final CIM-ul.
Nu e chiar usor !
La CIM se recositoresc contactele si se riciie pinii cu o surubelnita.
La mine pinii de contact aratau a fi bine cositoriti din fabrica, nu ca si pozele rusesti atasate, unde se vede clar ca in procedura de fabricatie s-a folosit foarte putin cositor. Ei, daca tot era desfacut, le-am recositorit. Am pus si o solutie (flux) ca sa se intinda fain picatura de cositor topit. Se poate folosi si traditionalul saciz. Eu am mai reincalzit placa cu un suflator de aer cald, timp de cca 2 minute. Asta ca sa se retopeasca si cositorul de pe componentele SMD (acelea mici) de pe placa. Partea cu leduri am acoperit-o initial cu citeva straturi de servetel udat, ca sa nu topesc plasticul negru.
Iata niste poze atasate:
Mai am un video cum sa scoti airbagul si cum sa scoti volanul, dar nu se pot incarca aici pe forum decit imagini.
Asa ca descarcati-le de aici, unde sint si toate pozele la rezolutie nativa, in aceeasi arhiva.
Spor la lucru !
Bazindu-ma pe descrierea colegului de forum "fartib" mi-am reparat si eu modulul CIM de la Astra H 2006.
Asa ca am facut si eu un tutorial de la A la Z.
In esenta trebuie scoasa carcasa de plastic a volanului, apoi airbagul, apoi volanul, si in final CIM-ul.
Nu e chiar usor !
La CIM se recositoresc contactele si se riciie pinii cu o surubelnita.
La mine pinii de contact aratau a fi bine cositoriti din fabrica, nu ca si pozele rusesti atasate, unde se vede clar ca in procedura de fabricatie s-a folosit foarte putin cositor. Ei, daca tot era desfacut, le-am recositorit. Am pus si o solutie (flux) ca sa se intinda fain picatura de cositor topit. Se poate folosi si traditionalul saciz. Eu am mai reincalzit placa cu un suflator de aer cald, timp de cca 2 minute. Asta ca sa se retopeasca si cositorul de pe componentele SMD (acelea mici) de pe placa. Partea cu leduri am acoperit-o initial cu citeva straturi de servetel udat, ca sa nu topesc plasticul negru.
Iata niste poze atasate:
Mai am un video cum sa scoti airbagul si cum sa scoti volanul, dar nu se pot incarca aici pe forum decit imagini.
Asa ca descarcati-le de aici, unde sint si toate pozele la rezolutie nativa, in aceeasi arhiva.
Spor la lucru !
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- florin38
- **
- 245 mesaje
- din 06 Aug 2011
- Vectra 2002 y22dtr
- Alta tara
florin38
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2002 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2011
- Mesaj Privat
flr
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2012
- Mesaj Privat
- lumircea
- **
- 240 mesaje
- din 27 Sep 2011
- Astra 2017 B16
- Vrancea
lumircea
- Mesaje scrise: 240
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2017 B16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2011
- Mesaj Privat
salut,
pe astra H 1.7cdti, 2005 la mine totul pare normal pe cim, merg toate ok ... mai sare citeodata de pe pilotul automat dar rar ...
in schimb nu comunica cu op-com
cind vreau sa-l testez, daca sunt erori, se pune ABS-ul pe clipocit, acul de la motorina se duce la zero, op-comul aprinde led-ul galben si nu comunica ... pare sa fie mai degrama op-com-ul defect ... tot asa se comporta si immo desi nu am nici o pb cu key-le sau altceva de tipul asta ... ce ziceti ?
multumesc
pe astra H 1.7cdti, 2005 la mine totul pare normal pe cim, merg toate ok ... mai sare citeodata de pe pilotul automat dar rar ...
in schimb nu comunica cu op-com
cind vreau sa-l testez, daca sunt erori, se pune ABS-ul pe clipocit, acul de la motorina se duce la zero, op-comul aprinde led-ul galben si nu comunica ... pare sa fie mai degrama op-com-ul defect ... tot asa se comporta si immo desi nu am nici o pb cu key-le sau altceva de tipul asta ... ce ziceti ?
multumesc
- CristiNistor
- **
- 263 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
detaliez:
-se introduce mufa aparatului de diagnoza MDI in mufa OBD aflata sub maneta ce actioneaza frana de mana;
-se pune contactul in pozitia a3-a;
-se poneste programul de diagnoza si se face SPS la CIM;
-te conectezi on-line la serverul GM folosind user si parola si apoi respecti instructiunile.
Consider ca am detaliat destul de bine.
-se introduce mufa aparatului de diagnoza MDI in mufa OBD aflata sub maneta ce actioneaza frana de mana;
-se pune contactul in pozitia a3-a;
-se poneste programul de diagnoza si se face SPS la CIM;
-te conectezi on-line la serverul GM folosind user si parola si apoi respecti instructiunile.
Consider ca am detaliat destul de bine.
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
- mirel.gramada
- *
- 12 mesaje
- din 08 Mai 2014
- Astra 2010
- Timis
mirel.gramada
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2014
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Liviu85
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2011
- Mesaj Privat
Salut. Azi când am desfãcut volanul sa repar cimul am gãsit ansamblul contractului pe care sta cimul înclinat ca în poza. Stie cineva dacã îl îndrept dereglez cumva ceva? Unghiul sas sau altceva. Si mai am o problema, airbag-ul sta mai apãsat în partea dreapta si nu pot claxona decât din stânga. Clemente par în regula. As avea nevoie de un sfat ca de aer
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Liviu85
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2011
- Mesaj Privat
Liviu85
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2011
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Liviu...,urmaresc si cer detalii despre CIM ,pt ca si la mine face figuri claxonul si cateodata si imobilizatorul...
Si nu...nu prea am inteles cum sta contactul inclinat,pt ca inca nu an demontat si deci nu cunosc modalitatea de prindere.
Si...eu te cred ca esti suparat ,dar cred ca se spune [amutit] si nu... [mutit].Nu nu am amutit...
Oricum sper sa iti rezolvi problema...
Si nu...nu prea am inteles cum sta contactul inclinat,pt ca inca nu an demontat si deci nu cunosc modalitatea de prindere.
Si...eu te cred ca esti suparat ,dar cred ca se spune [amutit] si nu... [mutit].Nu nu am amutit...
Oricum sper sa iti rezolvi problema...
Liviu85
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2011
- Mesaj Privat
Eram supãrat ca te legi de un nimic. Oricum am rezolvat problema cu cimul, nu îmi mai da eroare, claxonul merge, masinuta cu cheia era de la mizeria din contact. Contactul are 1 cm loc pentru a fi reglat stânga dreapta si am putut sa îl îndrept fãrã probleme. Singurul lucru pe care nu reusesc sa îl reglez e airbag-ul pe ansamblul claxonului, are 3 arcuri care nu stiu cat trebuie strânse. Reusesc sa claxonez doar din centru volanului, de pe colturi nu merge.
Liviu85
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2011
- Mesaj Privat
- Isac DGP
- **
- 107 mesaje
- din 06 Feb 2010
- Astra 2006 Z19DTH
- Sibiu
Isac DGP
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2010
- Mesaj Privat