Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Salut

Am cautat pe aici despre erori, am gasit ceva foarte putin asemanator

History: am busit masina in fata, a trebuit sa schimb radiatoarele + ventilatoare, am o vectra C z19dt, ca informatie

Azi am luat masina din service, vad masina cu cheita, pun op-com-ul, toate cele 3 circuite de FAN open circuit

Pornesc A/C-ul, se incinge foarte tare radiatorul de A/C , nu porneste niciun ventilator. Am modelul cu 2 ventilatoare, unul mic si unul mare, dar acum sunt valeo, nu GM.

Inainte de accident, nu am avut nicio problema cu asta.

Vin intrebarile:

Mai are rost sa verific relee, sigurante ?

E posibil ca ventilatoarele astea Valeo sa aiba pinii dispusi altfel sau sa aiba mai putini? Am observat ca e o mufa groasa ce intra intr-un suport (alta mufa evident) montata pe corpul ventilatoarelor, si de acolo pleaca spre ele.

Mentionez ca lovitura a fost in dreapta fata, a afectat radiatoarele dar nu s-a ajuns la distrugerea mufei sau altceva de acest gen, incat sa induca un scurt circuit. Oricum, pentru siguranta, voi testa maine daca am sigurantele intregi, iar releleele nu prea stiu cum sa le testez.

Exista vreo posibilitate ca ventilatorul sa porneasca indiferent de ce ii spune ECU ? (gen cum era la Calibra, puneai sonda din radiator pe scurt si mergea ventilatorul nonstop)

Daca e opencircuit inseamna ca nu am niciun fel de impedanta dinspre ventilatoare, spre ECU, corect ?
Skip ads

  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Edit: Am verificat sigurantele, par intregi. (nu am un multimetru acum la indemana)
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
am rezolvat singur, mufa din ECM-ul de pe radiatoare nu mai are clema de blocare... daca o tin apasata bine pornesc ventilatoarele, dispar si erorile. o sa fac cumva sa o fixez prin 2 suruburi. se poate inchide
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pe carcasa ventilatoarelor ai un modul(engine cooling module), verifica daca este bagata mufa aceea sertar in el. Daca da scoate mufa si verifica in ea daca ai 12v pe firele lea doua groase. Daca nu ai arse sigurantele .Daca nu stapanesti genul asta de verificari apeleaza la cineva care se pricepe dar atentie , electricienii de cartier isi prind mainile rau in vectra c
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
tocmai am spus care era problema, siguranta de la mufa, pe care o impingi si blocheaza mufa in ECM nu mai exista, deci nu sta ferm acolo. o sa iau de la dezmembrari tot cablul pana in UEC si rezolv problema
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Revin cu o intrebare. Se pare ca acum ventilatorul mare intra cam tarziu, (la 100 gr in computerul ascuns) si raceste cam pana la 96 cand sunt in trafic. Deasemenea, ventilatorul mic nu face nimic nici macar cand pornesc A/C, in situatia respectiva tot ventilatorul mare porneste pe viteza 1 (incet) Erori nu mai am, am pus opcom-ul si nu exista nimic acolo.

Intrebarea mea este, cum imi dau seama daca rezistentele din modulul de control sunt duse ? Am vazut si niste arcuri acolo, aia sunt termistorii ce "simt" temperatura, sau comanda e data de ECM ? Daca rezistentele sunt duse ar trebui sa am eroare pe unul din circuite cu "open circuit" sau low/high voltage, corect ?

Daca stie cineva cum ar trebui sa functioneze cele 2 ventilatoare si cand, dau o bere.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Comanda o da ECU prin UEC. Daca nu are temperatura necesara, nu da comanda, implicit degeaba e rezistenta pe treapta 2-3 arsa ca el nu vede asta neajungand sa dea acea comanda si nici nu da eroare, mai ales pe frigurile astea.

Lasa computerul minune ascuns in BC, pune OPcom, vezi ce spune ECU de temperatura.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
pai a dat comanda, am ajuns cu masina pe la 98-99 gr si apoi a pornit doar UN ventilator si a racit pana la 96 gr... si din nou, 99-100, apoi iar 96. Inainte nu sarea acul din bord decat 2-3mm dupa 90 si acolo statea chiar si pe 45 de grade afara. Acum s-a dus putin mai in fata. Ideea e ca nu stiu cum se scoate mufa din ventilatorul mic, sa il pun pe direct, poate e "mort" (presupun ca are vreo siguranta dar nu am vazut-o si nici la mana nu se simte pe unde e ... Nu era logic indiferent de conditii, daca dau cele 3 teste din opcom sa porneasca ventilatorul pe viteza respectiva ?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Daca dai test cu OPcom la ventilator pe treapta 1 porneste acea treapta, la fel si pentru restul treptelor. Poti face acest lucru cu motor oprit, doar contact pus. Daca nu pleaca, desfaci mufa ventilatorului, dai test cu OPcom si verifici daca vine curent. Daca vine, modul ventilatoare defect - rezistente termice, dar ar trebui sa dea eroare.
Nu ai treaba cu comanda tata de ECU atata vreme cat nu ai suferit o operatiune de resoftare dubioasa. El asta stie, la temperatura X da comanda de Y etc..
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR