- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Salut
Am cautat pe aici despre erori, am gasit ceva foarte putin asemanator
History: am busit masina in fata, a trebuit sa schimb radiatoarele + ventilatoare, am o vectra C z19dt, ca informatie
Azi am luat masina din service, vad masina cu cheita, pun op-com-ul, toate cele 3 circuite de FAN open circuit
Pornesc A/C-ul, se incinge foarte tare radiatorul de A/C , nu porneste niciun ventilator. Am modelul cu 2 ventilatoare, unul mic si unul mare, dar acum sunt valeo, nu GM.
Inainte de accident, nu am avut nicio problema cu asta.
Vin intrebarile:
Mai are rost sa verific relee, sigurante ?
E posibil ca ventilatoarele astea Valeo sa aiba pinii dispusi altfel sau sa aiba mai putini? Am observat ca e o mufa groasa ce intra intr-un suport (alta mufa evident) montata pe corpul ventilatoarelor, si de acolo pleaca spre ele.
Mentionez ca lovitura a fost in dreapta fata, a afectat radiatoarele dar nu s-a ajuns la distrugerea mufei sau altceva de acest gen, incat sa induca un scurt circuit. Oricum, pentru siguranta, voi testa maine daca am sigurantele intregi, iar releleele nu prea stiu cum sa le testez.
Exista vreo posibilitate ca ventilatorul sa porneasca indiferent de ce ii spune ECU ? (gen cum era la Calibra, puneai sonda din radiator pe scurt si mergea ventilatorul nonstop)
Daca e opencircuit inseamna ca nu am niciun fel de impedanta dinspre ventilatoare, spre ECU, corect ?
Am cautat pe aici despre erori, am gasit ceva foarte putin asemanator
History: am busit masina in fata, a trebuit sa schimb radiatoarele + ventilatoare, am o vectra C z19dt, ca informatie
Azi am luat masina din service, vad masina cu cheita, pun op-com-ul, toate cele 3 circuite de FAN open circuit
Pornesc A/C-ul, se incinge foarte tare radiatorul de A/C , nu porneste niciun ventilator. Am modelul cu 2 ventilatoare, unul mic si unul mare, dar acum sunt valeo, nu GM.
Inainte de accident, nu am avut nicio problema cu asta.
Vin intrebarile:
Mai are rost sa verific relee, sigurante ?
E posibil ca ventilatoarele astea Valeo sa aiba pinii dispusi altfel sau sa aiba mai putini? Am observat ca e o mufa groasa ce intra intr-un suport (alta mufa evident) montata pe corpul ventilatoarelor, si de acolo pleaca spre ele.
Mentionez ca lovitura a fost in dreapta fata, a afectat radiatoarele dar nu s-a ajuns la distrugerea mufei sau altceva de acest gen, incat sa induca un scurt circuit. Oricum, pentru siguranta, voi testa maine daca am sigurantele intregi, iar releleele nu prea stiu cum sa le testez.
Exista vreo posibilitate ca ventilatorul sa porneasca indiferent de ce ii spune ECU ? (gen cum era la Calibra, puneai sonda din radiator pe scurt si mergea ventilatorul nonstop)
Daca e opencircuit inseamna ca nu am niciun fel de impedanta dinspre ventilatoare, spre ECU, corect ?
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
Pe carcasa ventilatoarelor ai un modul(engine cooling module), verifica daca este bagata mufa aceea sertar in el. Daca da scoate mufa si verifica in ea daca ai 12v pe firele lea doua groase. Daca nu ai arse sigurantele .Daca nu stapanesti genul asta de verificari apeleaza la cineva care se pricepe dar atentie , electricienii de cartier isi prind mainile rau in vectra c
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Revin cu o intrebare. Se pare ca acum ventilatorul mare intra cam tarziu, (la 100 gr in computerul ascuns) si raceste cam pana la 96 cand sunt in trafic. Deasemenea, ventilatorul mic nu face nimic nici macar cand pornesc A/C, in situatia respectiva tot ventilatorul mare porneste pe viteza 1 (incet) Erori nu mai am, am pus opcom-ul si nu exista nimic acolo.
Intrebarea mea este, cum imi dau seama daca rezistentele din modulul de control sunt duse ? Am vazut si niste arcuri acolo, aia sunt termistorii ce "simt" temperatura, sau comanda e data de ECM ? Daca rezistentele sunt duse ar trebui sa am eroare pe unul din circuite cu "open circuit" sau low/high voltage, corect ?
Daca stie cineva cum ar trebui sa functioneze cele 2 ventilatoare si cand, dau o bere.
Intrebarea mea este, cum imi dau seama daca rezistentele din modulul de control sunt duse ? Am vazut si niste arcuri acolo, aia sunt termistorii ce "simt" temperatura, sau comanda e data de ECM ? Daca rezistentele sunt duse ar trebui sa am eroare pe unul din circuite cu "open circuit" sau low/high voltage, corect ?
Daca stie cineva cum ar trebui sa functioneze cele 2 ventilatoare si cand, dau o bere.
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Comanda o da ECU prin UEC. Daca nu are temperatura necesara, nu da comanda, implicit degeaba e rezistenta pe treapta 2-3 arsa ca el nu vede asta neajungand sa dea acea comanda si nici nu da eroare, mai ales pe frigurile astea.
Lasa computerul minune ascuns in BC, pune OPcom, vezi ce spune ECU de temperatura.
Lasa computerul minune ascuns in BC, pune OPcom, vezi ce spune ECU de temperatura.
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
pai a dat comanda, am ajuns cu masina pe la 98-99 gr si apoi a pornit doar UN ventilator si a racit pana la 96 gr... si din nou, 99-100, apoi iar 96. Inainte nu sarea acul din bord decat 2-3mm dupa 90 si acolo statea chiar si pe 45 de grade afara. Acum s-a dus putin mai in fata. Ideea e ca nu stiu cum se scoate mufa din ventilatorul mic, sa il pun pe direct, poate e "mort" (presupun ca are vreo siguranta dar nu am vazut-o si nici la mana nu se simte pe unde e ... Nu era logic indiferent de conditii, daca dau cele 3 teste din opcom sa porneasca ventilatorul pe viteza respectiva ?
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Daca dai test cu OPcom la ventilator pe treapta 1 porneste acea treapta, la fel si pentru restul treptelor. Poti face acest lucru cu motor oprit, doar contact pus. Daca nu pleaca, desfaci mufa ventilatorului, dai test cu OPcom si verifici daca vine curent. Daca vine, modul ventilatoare defect - rezistente termice, dar ar trebui sa dea eroare.
Nu ai treaba cu comanda tata de ECU atata vreme cat nu ai suferit o operatiune de resoftare dubioasa. El asta stie, la temperatura X da comanda de Y etc..
Nu ai treaba cu comanda tata de ECU atata vreme cat nu ai suferit o operatiune de resoftare dubioasa. El asta stie, la temperatura X da comanda de Y etc..