Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
  • Zrc
  • OP
  • 15 mesaje
  • din 01 Jul 2008
  • Astra 2000 y17dt
  • Bistrita-Nasaud
  • Zrc

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Buna dimineata,

Am o problema legat de roata stanga spate la un Opel Astra F Caravan. pe durm drept se blocheaza pur si simplu. Pana ieri daca apasam pedala de frana o data se debloca singura, dar aseara nu am mai reusit sa o deblochez. Cablul de la frana de mana nu este tensionat. Am desfacut tamburul de frana si nu se vede nimic.
Am mers si la mecanic cu ea si mi-a spus si el ca totul e ok, si nu se vede nimic care sa porduca blocarea rotii.
Se poate sa ajunga cumva prezoanele la elementele sistemului de franare?
Cum pot remedia problema?
Poate fi din cauza regulatorului fortei de franare montat deasupra puntii spate?(pt ca este destul de ruginit tot ansamblu)

Va rog frumos sa ma ajutati.
Multumesc!
Skip ads

  • B 11 RVZ

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Vezi sa nu fie de la pistonas sa ramana blocat
  • B 11 RVZ

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2008

  • Mesaj Privat
vezi sa nu fie si de la cablu de frana de mana sa nu fie blocat
  • B 11 RVZ

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2008

  • Mesaj Privat
dai si cu un degripant pe cablu ala ruginit
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
1.Cablu frana de mana "ciufulit". (din cauza camasii a intrat apa si a ruginit).
2.Pistonasul ramane blocat.
  • c0st3

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18xe XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2009

  • Mesaj Privat
la rulment s-a gandit cineva? Neutral tamburul si janta sunt la fel de calde ca si cealalta roata? in mod normal ar trebui sa fie mai calda din cauza frecarii. verifica.
  • Zrc
  • OP
  • 15 mesaje
  • din 01 Jul 2008
  • Astra 2000 y17dt
  • Bistrita-Nasaud
  • Zrc

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns.
Cablul de la frana de mana functioneaza bine. cand se blocheaza roata nu este tensionat cablul.
Rulmentul e ok. Cred ca este de la regulatorul fortei de franare. Se poate curata cumva acesta? Sau trebuie schimbat? Unul nou e destul d scump......700 ron cu TVA. Sau pot incerca cu unul din dezmembrari?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@Zrc - daca e acel regulator iti recomand schimbarea cu unul nou (stiu ca este scump). Daca vei lua second exista riscul sa patesti la fel si mai mult platesti minim 350RON pe el daca nou e 700 RON. Asa se intampla cand nu se schimba lichidul de frana odata la 2 ani asa cum scrie cartea... Umezeala din lichid face sa se adune rugina si asta se intampla... Eu zic sa desfaci si pisonasele daca tot umbli si sa cureti cum trebuie toata instalatia ca sa nu mai ai probleme... Nu e de joaca cu frana si gandeste-te si la ceilalti participanti la trafic... si viata lor conteaza Smile
  • Zrc
  • OP
  • 15 mesaje
  • din 01 Jul 2008
  • Astra 2000 y17dt
  • Bistrita-Nasaud
  • Zrc

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Eu am gasit acest regulator la 50 ron.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
atunci schimba acel regulator dar ti-am spus verifica si pistonasul de la roata respectiva sa nu aiba rugina in interior si sa aghete. Si neaparat schimba lichidul de frana. atentie la DOT-ul care trebuie sa il folosesti la masina ta... scrie pe capacul borcanasului
  • Zrc
  • OP
  • 15 mesaje
  • din 01 Jul 2008
  • Astra 2000 y17dt
  • Bistrita-Nasaud
  • Zrc

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2008

  • Mesaj Privat
ok.multumesc mult de ajutor.
  • Zrc
  • OP
  • 15 mesaje
  • din 01 Jul 2008
  • Astra 2000 y17dt
  • Bistrita-Nasaud
  • Zrc

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Am schimbat regulatorul de presiune, am schimbat lichidul de frana, dar problema nu a disparut. Urmeaza sa schimb cilindrii de la frana spate, poate este vreo impuritate in ei.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Zrc a scris:Am schimbat regulatorul de presiune, am schimbat lichidul de frana, dar problema nu a disparut. Urmeaza sa schimb cilindrii de la frana spate, poate este vreo impuritate in ei.


daca te uiti atent la ce am scris eu ti-am spus sa verifici si sa cureti si cilindrii de la roata... Asa e posibili ca rugina ce o ai acolo in cilindrul de la roata sa iti fi patruns iara in noul lichid de frana si poate iti strica iara distribuitorul... In concluzie ai schimbat degeaba lichidul de frana ca va trebui sa il schimbi iara ca sa fie totul in regula pentru ca asta e deja compromis (umezeala si rugina din pistonasul de la roata respectiva a patruns mai mult ca sigur in lichid = distrugerea pompei de frana si a celorlalte roti - cilindrii). Nu inteleg de ce mai intrebi pe forum daca oricum faci asa cum te taie capul si nu ti cont de parerile celor care s-au lovit de aceste probleme si mai stiu cu ce se mananca componentele unei masini. Sfatul meu: desfa si verifica cilindrul respectiv si daca tot ai posibilitatea fa acest lucru cu toate rotile (daca s-a intamplat la unul sunt sanse sa se intample si la celelalte curand) apoi schimba dinnou lichidul de frana dupa ce ai curatat si regulatorul de presiune nou pus. Stiu ca este o operatiune putin mai stufoasa dar e foarte important ca atunci cand se umbla la frane totul sa se faca ca la carte. E vorba de siguranta ta personala si a noastra indirect...
Spor la treaba si sa ne ti la curent. Daca mai ai intrebari suntem aici pentru a ajuta. Wink Exclamation
  • victor_gl

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Eventual schimba si furtunasele de cauciuc toate 4 bucati sa fii mai sigur de rezolvare .
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
corect victor. Acum si in functie de bani desi pentru sistemul de franare si directie merita orice cheltuiala...
  • virgil grigoras

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
dar daca scoate pistonasele din cilindru, le curata bine cu un glaspapir fin, curata si cilindrul pe interior, schimba niste garnituri p-acolo, nu iese mai ieftin, asa cum faceam la dacie odata?
sau aici nu se poate, nu se gasesc garnituri separat?
  • Zrc
  • OP
  • 15 mesaje
  • din 01 Jul 2008
  • Astra 2000 y17dt
  • Bistrita-Nasaud
  • Zrc

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Am schimbat cilindrul de frana, am schimbat furtunele de frana, am schimbat repartitorul, am aerisit franele conform manualului, am reglat repartitorul conform manualului de reparatii, dar roata inca se blocheaza.
Poate fi problema de la tambur? sa fie prea subtire si fiind inegala uzura sabotilor sa frece cumva suportul ferodoului pe tambul?
  • virgil grigoras

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
alea cred ca puteau fi curatate si schimbate numai garniturile, daca ferodourile sunt destul de uzate incat ar atinge suporti pe care sunt montati trebuie schimbati si ei
dar dupa ce i-ai facut aerisirea nu ai reglat ferodourile in asa fel incat roata sa mearga libera, fara niciun fel de frecare
pui frana, invarti de tambur si acolo unde ti se pare ca freaca mai dai drumu sau, din contra mai strangi
trebuie facut acest reglaj neaparat, dar cred ca l-ai facut, dupa atatea schimbate
doar sa fie patrat tamburul, dar nu are cum sa se blocheze
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@Zrc - tragi cumva cablul de frana in general cand stationezi? vezi sa nu fie de la acesta si sa fie mizerie pe el si din cauza aceea sa nu revina la locul lui si sa iti ramana blocata roata...
  • Zrc
  • OP
  • 15 mesaje
  • din 01 Jul 2008
  • Astra 2000 y17dt
  • Bistrita-Nasaud
  • Zrc

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2008

  • Mesaj Privat
cablul de frana functioneaza corect. Nu se afla sub tensiune in momentul blocarii rotii.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR