Zrc
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2008
- Mesaj Privat
Buna dimineata,
Am o problema legat de roata stanga spate la un Opel Astra F Caravan. pe durm drept se blocheaza pur si simplu. Pana ieri daca apasam pedala de frana o data se debloca singura, dar aseara nu am mai reusit sa o deblochez. Cablul de la frana de mana nu este tensionat. Am desfacut tamburul de frana si nu se vede nimic.
Am mers si la mecanic cu ea si mi-a spus si el ca totul e ok, si nu se vede nimic care sa porduca blocarea rotii.
Se poate sa ajunga cumva prezoanele la elementele sistemului de franare?
Cum pot remedia problema?
Poate fi din cauza regulatorului fortei de franare montat deasupra puntii spate?(pt ca este destul de ruginit tot ansamblu)
Va rog frumos sa ma ajutati.
Multumesc!
Am o problema legat de roata stanga spate la un Opel Astra F Caravan. pe durm drept se blocheaza pur si simplu. Pana ieri daca apasam pedala de frana o data se debloca singura, dar aseara nu am mai reusit sa o deblochez. Cablul de la frana de mana nu este tensionat. Am desfacut tamburul de frana si nu se vede nimic.
Am mers si la mecanic cu ea si mi-a spus si el ca totul e ok, si nu se vede nimic care sa porduca blocarea rotii.
Se poate sa ajunga cumva prezoanele la elementele sistemului de franare?
Cum pot remedia problema?
Poate fi din cauza regulatorului fortei de franare montat deasupra puntii spate?(pt ca este destul de ruginit tot ansamblu)
Va rog frumos sa ma ajutati.
Multumesc!
B 11 RVZ
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2008
- Mesaj Privat
B 11 RVZ
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2008
- Mesaj Privat
B 11 RVZ
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2008
- Mesaj Privat
astrah- Suspendat
- 479 mesaje
- din 15 Jan 2010
- Alta tara
astrah- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2010
- Mesaj Privat
- c0st3
- **
- 135 mesaje
- din 26 Dec 2009
- Vectra 2001 Z18xe XE
- Timis
c0st3
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18xe XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2009
- Mesaj Privat
Zrc
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2008
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns.
Cablul de la frana de mana functioneaza bine. cand se blocheaza roata nu este tensionat cablul.
Rulmentul e ok. Cred ca este de la regulatorul fortei de franare. Se poate curata cumva acesta? Sau trebuie schimbat? Unul nou e destul d scump......700 ron cu TVA. Sau pot incerca cu unul din dezmembrari?
Cablul de la frana de mana functioneaza bine. cand se blocheaza roata nu este tensionat cablul.
Rulmentul e ok. Cred ca este de la regulatorul fortei de franare. Se poate curata cumva acesta? Sau trebuie schimbat? Unul nou e destul d scump......700 ron cu TVA. Sau pot incerca cu unul din dezmembrari?
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
@Zrc - daca e acel regulator iti recomand schimbarea cu unul nou (stiu ca este scump). Daca vei lua second exista riscul sa patesti la fel si mai mult platesti minim 350RON pe el daca nou e 700 RON. Asa se intampla cand nu se schimba lichidul de frana odata la 2 ani asa cum scrie cartea... Umezeala din lichid face sa se adune rugina si asta se intampla... Eu zic sa desfaci si pisonasele daca tot umbli si sa cureti cum trebuie toata instalatia ca sa nu mai ai probleme... Nu e de joaca cu frana si gandeste-te si la ceilalti participanti la trafic... si viata lor conteaza
Zrc
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Zrc
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2008
- Mesaj Privat
Zrc
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Zrc a scris:Am schimbat regulatorul de presiune, am schimbat lichidul de frana, dar problema nu a disparut. Urmeaza sa schimb cilindrii de la frana spate, poate este vreo impuritate in ei.
daca te uiti atent la ce am scris eu ti-am spus sa verifici si sa cureti si cilindrii de la roata... Asa e posibili ca rugina ce o ai acolo in cilindrul de la roata sa iti fi patruns iara in noul lichid de frana si poate iti strica iara distribuitorul... In concluzie ai schimbat degeaba lichidul de frana ca va trebui sa il schimbi iara ca sa fie totul in regula pentru ca asta e deja compromis (umezeala si rugina din pistonasul de la roata respectiva a patruns mai mult ca sigur in lichid = distrugerea pompei de frana si a celorlalte roti - cilindrii). Nu inteleg de ce mai intrebi pe forum daca oricum faci asa cum te taie capul si nu ti cont de parerile celor care s-au lovit de aceste probleme si mai stiu cu ce se mananca componentele unei masini. Sfatul meu: desfa si verifica cilindrul respectiv si daca tot ai posibilitatea fa acest lucru cu toate rotile (daca s-a intamplat la unul sunt sanse sa se intample si la celelalte curand) apoi schimba dinnou lichidul de frana dupa ce ai curatat si regulatorul de presiune nou pus. Stiu ca este o operatiune putin mai stufoasa dar e foarte important ca atunci cand se umbla la frane totul sa se faca ca la carte. E vorba de siguranta ta personala si a noastra indirect...
Spor la treaba si sa ne ti la curent. Daca mai ai intrebari suntem aici pentru a ajuta.
- victor_gl
- ****
- 1,039 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Astra 2005 z 1,7 dtl
- Galati
victor_gl
- Mesaje scrise: 1,039
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- virgil grigoras
- **
- 358 mesaje
- din 26 Jan 2010
- Astra y20dth
- Galati
virgil grigoras
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Galati
- Masina: Astra y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2010
- Mesaj Privat
Zrc
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2008
- Mesaj Privat
Am schimbat cilindrul de frana, am schimbat furtunele de frana, am schimbat repartitorul, am aerisit franele conform manualului, am reglat repartitorul conform manualului de reparatii, dar roata inca se blocheaza.
Poate fi problema de la tambur? sa fie prea subtire si fiind inegala uzura sabotilor sa frece cumva suportul ferodoului pe tambul?
Poate fi problema de la tambur? sa fie prea subtire si fiind inegala uzura sabotilor sa frece cumva suportul ferodoului pe tambul?
- virgil grigoras
- **
- 358 mesaje
- din 26 Jan 2010
- Astra y20dth
- Galati
virgil grigoras
- Mesaje scrise: 358
- Locatie: Galati
- Masina: Astra y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2010
- Mesaj Privat
alea cred ca puteau fi curatate si schimbate numai garniturile, daca ferodourile sunt destul de uzate incat ar atinge suporti pe care sunt montati trebuie schimbati si ei
dar dupa ce i-ai facut aerisirea nu ai reglat ferodourile in asa fel incat roata sa mearga libera, fara niciun fel de frecare
pui frana, invarti de tambur si acolo unde ti se pare ca freaca mai dai drumu sau, din contra mai strangi
trebuie facut acest reglaj neaparat, dar cred ca l-ai facut, dupa atatea schimbate
doar sa fie patrat tamburul, dar nu are cum sa se blocheze
dar dupa ce i-ai facut aerisirea nu ai reglat ferodourile in asa fel incat roata sa mearga libera, fara niciun fel de frecare
pui frana, invarti de tambur si acolo unde ti se pare ca freaca mai dai drumu sau, din contra mai strangi
trebuie facut acest reglaj neaparat, dar cred ca l-ai facut, dupa atatea schimbate
doar sa fie patrat tamburul, dar nu are cum sa se blocheze
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Zrc
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2008
- Mesaj Privat