- unicooll
- OP
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
Salutare dragi colegi...am si eu de vreo 3 zile o problema si nu-mi dau seama de la ce este...Am un Opel Astra F, model Caravan, 1995, 1.6, 16 valve, 74 kW...In urma cu 3 zile in timp ce urcam un deal, a inceput sa intrerupa sa traga motorul, adica dadea rateuri si mergea in hopuri, iar dupa 3 secunde, mi s-a aprins beculetul protocaliu de eroare in bord, si a aparut un cârâit la motor, asemanator cu zgomotul unui rulment defect cu bile lipsa sau farmate in el(asa era zgomotul aproximativ, dar nu era de la vreun rulment - era un cârâit mai subtire)...Am tras pe dreapta, am taiat contactul, am stat 10 secunde si i-am dat din nou: beculetul de eroare mi se stinsese, cârâitul disparuse, si mergea la fel ca inainte sa imi apara problema...Am mai mers un kilometru si cand am accelerat-o mai tare am patit la fel...am taiat contactul, am pornit din nou beculetul stins, si am ajuns usoor usor cu ea acasa, dar fara a avea voie sa o turez mai deloc, ca pateam la fel...
A doua zi, motorul la fel, cum o turam putin mai tare, aparea un zgomot ciudat la motor, dadea rateuri si nu tragea nici de-o culoare, relantiul cand scadea cand crestea...A venit un baietas care mi-a spus ca e problema de la EGR, mi la desfacut, a curatat putin gaura aia din EGR(apropo, cand clatina EGR-ul in mana avea un zgomot ciudat, ca si cum se misca ceva in el), deci nu a desfacut mai mult la el...la montat la loc, si surpriza functiona masina....pana seara vreo 90 de km nu mi-a mai facut nici o problema...A doua zi de dimineata, surpriza, pornesc masina, incepe motorul sa trepideze de-l ia naiba, scotea pe toba un zgomot ca un tractoras la relanti, iar in mers nu tragea...beculetul de eroare in bord se aprindea...I-am verificat scanteia sa vad daca lucreaza toate bujiile, si la fisa 3, cand o scoteam nu era nici o diferenta, mergea prost motorul, si nu avea scanteie...I-am pus alta fisa,am mai gadilit-o putin, pana si-a revenit mersul, iar dupa vreo 5km mersi la fel, cum o turam putin mai tare, dadea rateuri, intrerupea mersul, mergea in hopuri, dadea sa nu mai traga, iar la primele 1-2 rateuri, se aprindea becul de eroare in bord, apoi ramanea aprins - dupa ce ramane aprins, masina incepe sa traga putin mai bine, dar are un zogomot ciudat tare turata - apare un cârâit finut pe fundalul motorului iar motorul e cu mult mai zgomotos...Nu mai stiu ce sa-i fac...Cum ii scot mufa din capul EGR-ului, ramane beculetul de eroare aprins in bord dar nu mai da rateuri, trage mai binisor, dar nu cum trebuie...si ramane zgomotoasa...
Imi poate spune cineva de la ce o fi problema mea? EGR, bobina, sau altceva?( imi consuma si ulei destul de mult(1000 km circulati in oras - 700-800 g ulei)
Am un drum urgent de facut de vreo 320 km dus intors...pot pleca cu ea asa, scotandu-i mufa de la EGR sa nu mai imi dea rateuri, dar sa merg cu el anulat cum ar veni?Sunt constient ca imi va consuma mai mult, dar e posibil sa raman in drum?Care ar fi consumul exterior fara mufa EGR pusa?Multumesc...
A doua zi, motorul la fel, cum o turam putin mai tare, aparea un zgomot ciudat la motor, dadea rateuri si nu tragea nici de-o culoare, relantiul cand scadea cand crestea...A venit un baietas care mi-a spus ca e problema de la EGR, mi la desfacut, a curatat putin gaura aia din EGR(apropo, cand clatina EGR-ul in mana avea un zgomot ciudat, ca si cum se misca ceva in el), deci nu a desfacut mai mult la el...la montat la loc, si surpriza functiona masina....pana seara vreo 90 de km nu mi-a mai facut nici o problema...A doua zi de dimineata, surpriza, pornesc masina, incepe motorul sa trepideze de-l ia naiba, scotea pe toba un zgomot ca un tractoras la relanti, iar in mers nu tragea...beculetul de eroare in bord se aprindea...I-am verificat scanteia sa vad daca lucreaza toate bujiile, si la fisa 3, cand o scoteam nu era nici o diferenta, mergea prost motorul, si nu avea scanteie...I-am pus alta fisa,am mai gadilit-o putin, pana si-a revenit mersul, iar dupa vreo 5km mersi la fel, cum o turam putin mai tare, dadea rateuri, intrerupea mersul, mergea in hopuri, dadea sa nu mai traga, iar la primele 1-2 rateuri, se aprindea becul de eroare in bord, apoi ramanea aprins - dupa ce ramane aprins, masina incepe sa traga putin mai bine, dar are un zogomot ciudat tare turata - apare un cârâit finut pe fundalul motorului iar motorul e cu mult mai zgomotos...Nu mai stiu ce sa-i fac...Cum ii scot mufa din capul EGR-ului, ramane beculetul de eroare aprins in bord dar nu mai da rateuri, trage mai binisor, dar nu cum trebuie...si ramane zgomotoasa...
Imi poate spune cineva de la ce o fi problema mea? EGR, bobina, sau altceva?( imi consuma si ulei destul de mult(1000 km circulati in oras - 700-800 g ulei)
Am un drum urgent de facut de vreo 320 km dus intors...pot pleca cu ea asa, scotandu-i mufa de la EGR sa nu mai imi dea rateuri, dar sa merg cu el anulat cum ar veni?Sunt constient ca imi va consuma mai mult, dar e posibil sa raman in drum?Care ar fi consumul exterior fara mufa EGR pusa?Multumesc...
- PALLL
- **
- 482 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Iasi
PALLL
- Mesaje scrise: 482
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
- unicooll
- OP
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
Am facut testul cu agrafa, imi da erorile 47 si 19...Ce mai voiam sa stiu este daca intradevar din cauza EGR-ului nu am deloc scanteie pe o fisa de la bujii...practic am scanteie doar pe 3 fise...Tot de la EGR se trage?Cum ii scot mufa din capul EGR-ului, trage putin mai bine masina, dar nu cum trebuie...merge destul de rau...chiar cu mufa de la EGR scoasa nu am scanteie pe acea fisa(am si inlocuit fisa, dar degeaba)...Stiti cum as putea rezolva?Va functiona normal daca ii schimb EGR-ul?
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
La tine eroare 47 e într-adevãr de la EGR, în schimb ... 19 -> Crank Angle Sensor (CAS) Incorrect RPM signal. De aici ți se trage ție mersul aiurea, și de la cilindrul pe care nu îți dã scânteie.
Sfaturile mele: 1) Uitã-te la mine în jurnalul de bord (linkul mai jos, unde scrie "mașinuța mea") pe ultimele pagini și vezi dacã într-adevãr acolo a curãțat bãiatul. EGR-ul poate fi curat, în schimb unul din canalele alea de gaz sã fie înfundate (suportul clapetei de accelerație). 2) Încearcã sã împrumuți un senzor de vibrochen (cred cã așa-i zice în folclor, cei care știu ar putea sã ne lãmureascã) sã-l înlocuiești și sã vezi cum merge apoi mașina. 3) La fel, încearcã cu o bobinã de pe un XEL care merge - s-au mai auzit povești ori cã nu mai fãcea bine contact la masã bobina și nu mai mergea cum trebuie, ori cã se stricã pe unul din canale. Vezi cã bobina dã scânteie concomitent pe doi cilindri ("wasted spark" îi zice la sistemul folosit la XEL), poți încerca sã schimbi locul unde intrã fișele în bobinã (2 cu 3 și 4 cu 1) și sã vezi dacã îți dã scânteie pe vechiul cilindru cu probleme și nu mai dã pe "noul" cilindru.
Sper cã ai înțeles ceva din ce am scris ... baftã maximã.
Sfaturile mele: 1) Uitã-te la mine în jurnalul de bord (linkul mai jos, unde scrie "mașinuța mea") pe ultimele pagini și vezi dacã într-adevãr acolo a curãțat bãiatul. EGR-ul poate fi curat, în schimb unul din canalele alea de gaz sã fie înfundate (suportul clapetei de accelerație). 2) Încearcã sã împrumuți un senzor de vibrochen (cred cã așa-i zice în folclor, cei care știu ar putea sã ne lãmureascã) sã-l înlocuiești și sã vezi cum merge apoi mașina. 3) La fel, încearcã cu o bobinã de pe un XEL care merge - s-au mai auzit povești ori cã nu mai fãcea bine contact la masã bobina și nu mai mergea cum trebuie, ori cã se stricã pe unul din canale. Vezi cã bobina dã scânteie concomitent pe doi cilindri ("wasted spark" îi zice la sistemul folosit la XEL), poți încerca sã schimbi locul unde intrã fișele în bobinã (2 cu 3 și 4 cu 1) și sã vezi dacã îți dã scânteie pe vechiul cilindru cu probleme și nu mai dã pe "noul" cilindru.
Sper cã ai înțeles ceva din ce am scris ... baftã maximã.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
@electronistul are dreptate.19- rpm senzor nu mai citeste cum trebuie-incorect signal.
posibile cauze cablajul senzorului,senzor care nu e original( asta se exclude daca masina o ai dinainte sa fac asa) sau chiar senzor busit.
efecte-mers prost al masinii, dat in nas,relanti neregulat,porniri mai greoaie,etc.
posibile cauze cablajul senzorului,senzor care nu e original( asta se exclude daca masina o ai dinainte sa fac asa) sau chiar senzor busit.
efecte-mers prost al masinii, dat in nas,relanti neregulat,porniri mai greoaie,etc.
- unicooll
- OP
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
marian_sro a scris:@electronistul are dreptate.19- rpm senzor nu mai citeste cum trebuie-incorect signal.
posibile cauze cablajul senzorului,senzor care nu e original( asta se exclude daca masina o ai dinainte sa fac asa) sau chiar senzor busit.
efecte-mers prost al masinii, dat in nas,relanti neregulat,porniri mai greoaie,etc.
posibile cauze cablajul senzorului,senzor care nu e original( asta se exclude daca masina o ai dinainte sa fac asa) sau chiar senzor busit.
efecte-mers prost al masinii, dat in nas,relanti neregulat,porniri mai greoaie,etc.
Efectele acestea le am si eu, dar nu e posibil din cauza EGR-ului sa am probleme cu acest senzor, si automat sa imi apara si acest mers defectuos al masinii?Sigur nu au legatura una cu alta?Nu e posibil sa isi revina acest senzor si automat si mersul masinii daca rezolv cu EGR-ul?
- daniel30
- **
- 255 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Tigra 1999 x14xe
- Alta tara
daniel30
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Alta tara
- Masina: Tigra 1999 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
- unicooll
- OP
- 145 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Astra 1995 X16XEL
- Iasi
unicooll
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
daniel30 a scris:mai intii remediaza problema cu modulul de aprindere apoi celelate doua in oricare dintre cazuri masina o sa mearga prost. nu au treaba una de alta erorile 47 cu 19 verifica senzorul rpm poate ai luat vreun hop mai mare si ai atins pe acolo
Nu stiu care si unde este acest senzor rpm...iar problema cu aprinderea...ce as putea sa-i fac...fisa am schimbat-o dar degeaba, tot nu da scantei, iar bobina sa iau de la alta masina sa vad daca merge nu am de unde...Probabil tot pe la vreun mecanic ceva trebuie sa merg:(
- PALLL
- **
- 482 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Iasi
PALLL
- Mesaje scrise: 482
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
- daniel30
- **
- 255 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Tigra 1999 x14xe
- Alta tara
daniel30
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Alta tara
- Masina: Tigra 1999 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
daca zici ca nu ai deloc scinteie cu alta fisa buna e mai mult ca sigur modulul de aprindere{una din bobine}sau probabil iti da o scinteie cind si cind. Senzorul rpm este pe partea cu distributia in partea de jos practic pe arborele motor ai o roata dintata pe care trece si cureaua de la alternatoracolo este un suport cu acest senzor.
pleteam
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
pleteam
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2007 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
Vreau sa spun ca si eu am o problema cand pornesc masina nu mai este pornirea acea normala ci una cum ar porni in 2 sau 3 bujii (ca la masina dacia) asta se intampla uneori si se aude si un pocanit . Am urmarit si am observat ca pocanitul provine de la o tija (care trage si impinge o clapeta ceva) care banuiesc ca o fii din angrenajul carburatorului .
Mentionez ca am o Astra G de 1.4
Mentionez ca am o Astra G de 1.4