Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ieri in mijlocul intersectiei motorul a murit subit.
si ploua bine.am dat jos fisa centrala de pe delcou si surpriza scinteie ioc.
am tractat masina acasa.am desfacut delcoul am curatat fisele tot degeaba .
banuiesc modulul de aprindere din delcou sau bobina de inductie.

cu care sa incep ?
a mai schimbat cineva modulul?
pareri?
Skip ads

  • pattila

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Zafira 2001 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Cel mai bine este sa o schimbi impreuna deaore ce daca bobina din delcou are un inceput de defect atunci in scurt timp se va strica din nou modulul de aprindere
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
pattila a scris:Cel mai bine este sa o schimbi impreuna deaore ce daca bobina din delcou are un inceput de defect atunci in scurt timp se va strica din nou modulul de aprindere

bobina din delcou= 2 pini(fir verde si si alb)dispusa circular pe axa deasupra moduluilui de aprindere.(cred ca este un senzor magnetic hall)??
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
hall are doar c20xe din cate stiu eu. cred ca e altceva la tine. fa si tu o poza Smile
  • Jacks

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Oradea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2005

  • Mesaj Privat
mda. e o boala la motoarele c16nz sa se buleasca modulul de pornire.sfatul meu e sa probezi unul de la cineva daca poti. sa nu dai banii pe el (cel putin 2 mil ) si sa nu fie asta problema. desfaci capacul de la delco:2 suruburi si o sa-l vezi (o chestie neagra in forma de semicerc). are 2 mufe si e prins in 2 suruburi de 5.5. bafta
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
jacks
nu stiu daca se poate spune ca o boala,mie cel putin nu mi s-a stricat inca niciodata si am facut 40000Km eu.nici inainte nucred ca a fost schimbat vreodata.este aprope dreptunghiular si are 3 mufe pe pini
multam ptr sfaturile de demontare si proba cu un alt modul de la un preieten dar cind ti-am citit mesajul masina deja mergea.

defect:modul aprindere
am pus unul HELLA (germany scria pe fata si ASSY in USA pe spate)=155 RON.Radiatorul se "unge" cu vaselina siliconica (care era in pachet) si apoi se string suruburile.
cu acesta ocazie am mai facut urmatoarele:
curatat capac delcou pe interior (contacte distributie)
curatat pipa distributie
curatat contacte fise bujii si contact central

am vrut sa schimb si bobina din delcou dar nu am avut rabdare sa- l demontez de pe ax.

momentan functineaza OK.La demontare am insemnat pozitia delcoului si tot asa l-am pus inapoi.
intrebare :
Mai este nevoie de o re-reglare a avansului(pe tester)?

luni poate voi pune niste poze
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
http://img301.imageshack.us...e=simg73409ci.jpg

conexiunile:
http://img301.imageshack.us...e=simg73442ed.jpg
  • Jacks

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Oradea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2005

  • Mesaj Privat
da ala e . l-ai luat ieftin la 155 ron .alea originale au scris GM pe el . din curiozitate te intreb daca ai sudat ceva pe masina? asa se poate explica arderea modulului. mie de 2 ori mi s-a bulit s i mai am prieteni care au patit-o si ei
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
nu trebuie sa reglezi avansul, o face automat ECU. chiar daca incerci sa schimbi pozitia "delcoului" o sa vezi initial un efect pentru cateva secunde, dupa care motorul isi revine la mersul initial. plotii (contactele de distributie) din capac sunt destul de lati pentru a permite ECU-lui sa regleze avansul, chiar si la dereglari destul de mari ale pozitiei delcoului.
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Jacks a scris:da ala e . l-ai luat ieftin la 155 ron .alea originale au scris GM pe el . din curiozitate te intreb daca ai sudat ceva pe masina? asa se poate explica arderea modulului. mie de 2 ori mi s-a bulit s i mai am prieteni care au patit-o si ei



nu am sudat nimic.S-a stricat in timp ce masina mergea.
un modul GM original=4-5mil lei
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
ron a scris:nu trebuie sa reglezi avansul, o face automat ECU. chiar daca incerci sa schimbi pozitia "delcoului" o sa vezi initial un efect pentru cateva secunde, dupa care motorul isi revine la mersul initial. plotii (contactele de distributie) din capac sunt destul de lati pentru a permite ECU-lui sa regleze avansul, chiar si la dereglari destul de mari ale pozitiei delcoului.

OK .multam.Ma gindem ca mai trebiue sa dau 40-80lei la reglaj
  • gsi_master

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 2001 z22xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2005

  • Mesaj Privat
nu regleaza ecu nici un avans !!!
go vezi ca e un semn pe delcou si unu pe chiloasa cand liniile alea is aliniate e pe semn
-misti delcoul spre parbriz o avansezi spre faruri ii ei din avans
Am si eu tot astra c16 nz de 3 ani (cel putin 200mii km) am patit si eu la fel cu senzorul
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
vezi ca e un semn pe delcou si unu pe chiloasa

am facut un semn pe corp delcou(ca nu am vazut nici unul) in dreptul acelei liniute de pe chiulasa.Tot asa l-am pus inapoi.
Nu am observat "batai" nici la pornire la rece ,nici la accelerare
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
ecu comunica in mod sigur cu modulul din delcou, e de fapt un protocol prin care modulul controleaza avansul sub o anumita turatie, iar peste il controleaza ecu (se transmit diverse potentiale pe cele 4 fire). chestia cu reglajul avansului ti-o spun din experienta mea, eu am pus delcoul la ochi si apoi am fost la service sa-l regleze, si am fost degeaba. deci ori am dreptate, ori am avut noroc.
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
ron:

sunt 7 fire
2buc bobina(din delcou)
2buc bobina inductie(din care 1 este masa sau +)
mai ramin3 fire din care probabil 1 alim modul aprindere si 2comunicatia cu ecu(foarte probabil)

corect?
il controleaza ecu (se transmit diverse potentiale pe cele 4 fire).

  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
ron:

sunt 7 fire
2buc bobina(din delcou)
2buc bobina inductie(din care 1 este masa sau +)
mai ramin3 fire din care probabil 1 alim modul aprindere si 2comunicatia cu ecu(foarte probabil)

corect?
il controleaza ecu (se transmit diverse potentiale pe cele 4 fire).

  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
nu pot sa-ti spun 100% sigur, nu mai am masina, dar tin minte ca legaturile (delcoului spre exterior) erau: 2 fire la bobina de inductie si 4 fire la ecu (printr-o cupla prinsa pe capacul de la chiulasa). incerc sa pun pe contul de gmail documentatia, sper sa nu uit maine.
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
scuze de intarziere, azi am reusit sa pun documentatia pe gmail.
la pagina 262 e o schema a conexiunilor modulului de aprindere, iar la pagina 307 e explicat modul de control al avansului:

"Modulul de aprindere electronica EST furnizeaza la ECM un semnal de referinta când motorul se roteste. Când turatia motorului este sub 400 RPM, modulul controleaza avansul la aprindere. Când turatia motorului depaseste 400 RPM, ECM aplica o tensiune de 5V liniei bypass pentru a comuta controlul avansului la ECM. [...]"

merita citit, avand explicatii foarte detaliate.
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
ron a scris:scuze de intarziere, azi am reusit sa pun documentatia pe gmail.
la pagina 262 e o schema a conexiunilor modulului de aprindere, iar la pagina 307 e explicat modul de control al avansului:

"Modulul de aprindere electronica EST furnizeaza la ECM un semnal de referinta când motorul se roteste. Când turatia motorului este sub 400 RPM, modulul controleaza avansul la aprindere. Când turatia motorului depaseste 400 RPM, ECM aplica o tensiune de 5V liniei bypass pentru a comuta controlul avansului la ECM. [...]"

merita citit, avand explicatii foarte detaliate.


subscriu:Am gasit ceva f asemanator pe net in limba engleza.
  • danisibiu

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2007

  • Mesaj Privat
go

salut trimite-mi te rog si mie documentatia care o ai pentru reglare avans
am un opel vectra 92 motor C16NZ
MERSI
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR