- go
- OP
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
Ieri in mijlocul intersectiei motorul a murit subit.
si ploua bine.am dat jos fisa centrala de pe delcou si surpriza scinteie ioc.
am tractat masina acasa.am desfacut delcoul am curatat fisele tot degeaba .
banuiesc modulul de aprindere din delcou sau bobina de inductie.
cu care sa incep ?
a mai schimbat cineva modulul?
pareri?
si ploua bine.am dat jos fisa centrala de pe delcou si surpriza scinteie ioc.
am tractat masina acasa.am desfacut delcoul am curatat fisele tot degeaba .
banuiesc modulul de aprindere din delcou sau bobina de inductie.
cu care sa incep ?
a mai schimbat cineva modulul?
pareri?
- pattila
- **
- 215 mesaje
- din 03 Feb 2005
- Zafira 2001 z22se
- Bihor
pattila
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2001 z22se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2005
- Mesaj Privat
- go
- OP
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
pattila a scris:Cel mai bine este sa o schimbi impreuna deaore ce daca bobina din delcou are un inceput de defect atunci in scurt timp se va strica din nou modulul de aprindere
bobina din delcou= 2 pini(fir verde si si alb)dispusa circular pe axa deasupra moduluilui de aprindere.(cred ca este un senzor magnetic hall)??
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Jacks
- **
- 175 mesaje
- din 21 Mai 2005
- Oradea
Jacks
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Oradea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2005
- Mesaj Privat
mda. e o boala la motoarele c16nz sa se buleasca modulul de pornire.sfatul meu e sa probezi unul de la cineva daca poti. sa nu dai banii pe el (cel putin 2 mil ) si sa nu fie asta problema. desfaci capacul de la delco:2 suruburi si o sa-l vezi (o chestie neagra in forma de semicerc). are 2 mufe si e prins in 2 suruburi de 5.5. bafta
- go
- OP
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
jacks
nu stiu daca se poate spune ca o boala,mie cel putin nu mi s-a stricat inca niciodata si am facut 40000Km eu.nici inainte nucred ca a fost schimbat vreodata.este aprope dreptunghiular si are 3 mufe pe pini
multam ptr sfaturile de demontare si proba cu un alt modul de la un preieten dar cind ti-am citit mesajul masina deja mergea.
defect:modul aprindere
am pus unul HELLA (germany scria pe fata si ASSY in USA pe spate)=155 RON.Radiatorul se "unge" cu vaselina siliconica (care era in pachet) si apoi se string suruburile.
cu acesta ocazie am mai facut urmatoarele:
curatat capac delcou pe interior (contacte distributie)
curatat pipa distributie
curatat contacte fise bujii si contact central
am vrut sa schimb si bobina din delcou dar nu am avut rabdare sa- l demontez de pe ax.
momentan functineaza OK.La demontare am insemnat pozitia delcoului si tot asa l-am pus inapoi.
intrebare :
Mai este nevoie de o re-reglare a avansului(pe tester)?
luni poate voi pune niste poze
nu stiu daca se poate spune ca o boala,mie cel putin nu mi s-a stricat inca niciodata si am facut 40000Km eu.nici inainte nucred ca a fost schimbat vreodata.este aprope dreptunghiular si are 3 mufe pe pini
multam ptr sfaturile de demontare si proba cu un alt modul de la un preieten dar cind ti-am citit mesajul masina deja mergea.
defect:modul aprindere
am pus unul HELLA (germany scria pe fata si ASSY in USA pe spate)=155 RON.Radiatorul se "unge" cu vaselina siliconica (care era in pachet) si apoi se string suruburile.
cu acesta ocazie am mai facut urmatoarele:
curatat capac delcou pe interior (contacte distributie)
curatat pipa distributie
curatat contacte fise bujii si contact central
am vrut sa schimb si bobina din delcou dar nu am avut rabdare sa- l demontez de pe ax.
momentan functineaza OK.La demontare am insemnat pozitia delcoului si tot asa l-am pus inapoi.
intrebare :
Mai este nevoie de o re-reglare a avansului(pe tester)?
luni poate voi pune niste poze
- go
- OP
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Jacks
- **
- 175 mesaje
- din 21 Mai 2005
- Oradea
Jacks
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Oradea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2005
- Mesaj Privat
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
nu trebuie sa reglezi avansul, o face automat ECU. chiar daca incerci sa schimbi pozitia "delcoului" o sa vezi initial un efect pentru cateva secunde, dupa care motorul isi revine la mersul initial. plotii (contactele de distributie) din capac sunt destul de lati pentru a permite ECU-lui sa regleze avansul, chiar si la dereglari destul de mari ale pozitiei delcoului.
- go
- OP
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
Jacks a scris:da ala e . l-ai luat ieftin la 155 ron .alea originale au scris GM pe el . din curiozitate te intreb daca ai sudat ceva pe masina? asa se poate explica arderea modulului. mie de 2 ori mi s-a bulit s i mai am prieteni care au patit-o si ei
nu am sudat nimic.S-a stricat in timp ce masina mergea.
un modul GM original=4-5mil lei
- go
- OP
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
ron a scris:nu trebuie sa reglezi avansul, o face automat ECU. chiar daca incerci sa schimbi pozitia "delcoului" o sa vezi initial un efect pentru cateva secunde, dupa care motorul isi revine la mersul initial. plotii (contactele de distributie) din capac sunt destul de lati pentru a permite ECU-lui sa regleze avansul, chiar si la dereglari destul de mari ale pozitiei delcoului.
OK .multam.Ma gindem ca mai trebiue sa dau 40-80lei la reglaj
gsi_master- Suspendat
- 377 mesaje
- din 24 Jun 2005
- Omega 2001 z22xe
- Iasi
gsi_master- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 2001 z22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2005
- Mesaj Privat
- go
- OP
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
ecu comunica in mod sigur cu modulul din delcou, e de fapt un protocol prin care modulul controleaza avansul sub o anumita turatie, iar peste il controleaza ecu (se transmit diverse potentiale pe cele 4 fire). chestia cu reglajul avansului ti-o spun din experienta mea, eu am pus delcoul la ochi si apoi am fost la service sa-l regleze, si am fost degeaba. deci ori am dreptate, ori am avut noroc.
- go
- OP
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
- go
- OP
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
scuze de intarziere, azi am reusit sa pun documentatia pe gmail.
la pagina 262 e o schema a conexiunilor modulului de aprindere, iar la pagina 307 e explicat modul de control al avansului:
"Modulul de aprindere electronica EST furnizeaza la ECM un semnal de referinta când motorul se roteste. Când turatia motorului este sub 400 RPM, modulul controleaza avansul la aprindere. Când turatia motorului depaseste 400 RPM, ECM aplica o tensiune de 5V liniei bypass pentru a comuta controlul avansului la ECM. [...]"
merita citit, avand explicatii foarte detaliate.
la pagina 262 e o schema a conexiunilor modulului de aprindere, iar la pagina 307 e explicat modul de control al avansului:
"Modulul de aprindere electronica EST furnizeaza la ECM un semnal de referinta când motorul se roteste. Când turatia motorului este sub 400 RPM, modulul controleaza avansul la aprindere. Când turatia motorului depaseste 400 RPM, ECM aplica o tensiune de 5V liniei bypass pentru a comuta controlul avansului la ECM. [...]"
merita citit, avand explicatii foarte detaliate.
- go
- OP
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
ron a scris:scuze de intarziere, azi am reusit sa pun documentatia pe gmail.
la pagina 262 e o schema a conexiunilor modulului de aprindere, iar la pagina 307 e explicat modul de control al avansului:
"Modulul de aprindere electronica EST furnizeaza la ECM un semnal de referinta când motorul se roteste. Când turatia motorului este sub 400 RPM, modulul controleaza avansul la aprindere. Când turatia motorului depaseste 400 RPM, ECM aplica o tensiune de 5V liniei bypass pentru a comuta controlul avansului la ECM. [...]"
merita citit, avand explicatii foarte detaliate.
la pagina 262 e o schema a conexiunilor modulului de aprindere, iar la pagina 307 e explicat modul de control al avansului:
"Modulul de aprindere electronica EST furnizeaza la ECM un semnal de referinta când motorul se roteste. Când turatia motorului este sub 400 RPM, modulul controleaza avansul la aprindere. Când turatia motorului depaseste 400 RPM, ECM aplica o tensiune de 5V liniei bypass pentru a comuta controlul avansului la ECM. [...]"
merita citit, avand explicatii foarte detaliate.
subscriu:Am gasit ceva f asemanator pe net in limba engleza.
danisibiu
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2007
- Mesaj Privat