Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira B
  • alex_22

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Edwin a scris:
danyelut a scris:dar sunt curios de ec apar atatea coduri cand fac manevra respectiva si apare ECM.
va multumesc pt o eventuala luminare!

La modelele mai noi aºa apar codurile de eroare: ECN + 6cifre. Dacã martorul "maºinuþa" se stinge insemnã cã problemele care au cauzat aceste erori au dispãrut dar calculatorul a memorat codurile. Mergi la cineva cu un tester sã-þi ºteragã aceste erori. Faptul cã martorul se stinge dupã ce accelerezi puþin ( se incãlzeºte motorul ) indicã faptul cã cel puþin una dintre bujii nu funcþioneazã. Numai bine.
. La mine sa intamplat la fel,pana nu se mai stingea. Am schimbat bujiile,si nu sa stins. Sad Treb sa ma duc la tester,sa imi stearga vreo eroare ceva??? hellp plssss Crying or Very sad Am uitat sa mentionez ca e Zafira 1.9 cdi
Skip ads

  • Edwin

  • Mesaje scrise: 5,984
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Dacã nu s-a stins martorul inseamnã cã alta este cauza. Vezi ce coduri de eroare ai memorate, folosind testul "pseudoagrafa". Detalii aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
  • alex_22

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Edwin a scris:Dacã nu s-a stins martorul inseamnã cã alta este cauza. Vezi ce coduri de eroare ai memorate, folosind testul "pseudoagrafa". Detalii aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014

codurile de eroare sunt:
ECN 042A05
042A52
Mentionez ca am schimbat uleiul.filtrul de ulei si filtrul de motorina,iar dupa aceea am fost la tester sa mi stearga INSP
  • tony13

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2008

  • Mesaj Privat
INSP se putea sterge si fara tester ; la zafira A se pune contactul si se tine butonul ala de la km apasat (asa imi aduc aminte) . zafira B sa fie cumva altfel ?
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 5,984
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Off topic: este la fel si pentru Zafira B.
On topic: se pare ca eroarea este generata de o problema la catalizator. Trebuie verificat.
Numai bine.
  • alex_22

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2010

  • Mesaj Privat
am sa verific. ms. Wink
  • Blog_Buster

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!
Te deranjez din nou(Edwin) si sper sa ma poti ajuta si de data asta (tu sau altcineva priceput si amabil de pe-aici).
De cateva zile tot am simtit ca masina ar avea niste fuleuri in demaraj si ieri mi-a aparut masina cu cheitza.Demaraj-keine..
Am apasat frana si acceleratia in acelasi timp si cand am pus contactul imi scria ecn 190175.
Din ce am vazut pe net am inteles ca ar fi EGR-ul.
Azi m-am pus cu un amic sa-l curatam.Pistonasul era aproape blocat,am curatat totul cu spray degripant pana ce mergea usor.Era plin de depuneri si mizerie.Dupa ce l-am pus la loc a mers excelent masina(diferente notabile) si la ceva timp (cativa KM) a aparut si masina cu cheitza si simbolul cu avarie(check engine) cel portocaliu sub forma de robinet.
Mentionez ca tot in seara asta si-a facut regenerarea DPF dupa care becul de avarie motor a ramas aprins,masinuta cu cheita s-a stins.

Acum la testul cu pedala am 2 coduri ECN:
ECN 190175
ECN 04005A

Ce e de facut Question
Masina Zafira B Z19DT
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 5,984
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
@Blog_Buster, prima eroare inseamna Filtru de Particule blocat. A doua eroare (Exhaust gas recirculation (EGR) system - flow malfunction) este in stransa legatura cu prima. Nu vreau sa te sperii dar ai probleme cu DPF.
Uite o discutie pe care ti-o recomand, poate te ajuta ce au scris colegii care au avut probleme asemanatoare:
https://www.clubopel.com/vie...88&highlight=
Iti doresc din tot sufletul sa poti rezolva cat mai ieftin. Sã ne spui ce ai reuºit. Numai bine.
  • Blog_Buster

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Mda, am postat si eu in cadrul topicului respectiv..
Sper ca problema mea e cauzata de EGR,posibil sa fi facut o greseala sau omisiune in interventia de curatare de azi.
Maine merg a Radacini CT si vad ce spun si ce de acolo..
In caz de ar fi probleme la DPF o sa indraznesc sa apelez la ajutorul lui Maiandrei si sa montez la el varianta-i proprie de DPF,adica SA IL SCOT SA SCAP NAIBII DE EL.
Cand mi-e lumea mai draga si trebuie sa intru la un restaurant sau la munca trebuie sa stau cate 20-25 min sa faca regenerarea lu peshte.
Cred ca tipul asta de DPF este pe departe cea mai proasta nascocire prusaca in afara de WW1 si WW2.
Ai mei au o Toyota Rav4 tot cu DPF dar care se schimba periodic sau ceva de genul.La ultima revizie l-au schimbat si a costat fix 100 Ron in reprezentanta.Ala nici nu se simte,este discret si nici nu te deranjeaza ca si porcariile astea de la Opel.
Si nu mai zic ca de cate ori vreau sa opresc masina tre'sa stau cu ochii pe consum instantaneu,sa nu stric vreo regenerare.Am invatat-o pana si pe nevasta-mea...
Nici macar un amarat de bec(simbol) dedicat regenerarii nu au putut pune...LAME! Sad
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 5,984
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Iti doresc ca eu sa fi gresit, si sa scapi doar cu o curatare sau schimbare EGR. Tot este mai rezonabil decat inlocuirea DPF. Cat despre DPF de la Opel ai perfecta dreptate: puteau gasi o solutie mai simpla si mai ieftina, dar se pare nu si-au dat interesul. In orice caz sa ne spui cum s-a rezolvat. Numai bine
  • Blog_Buster

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Azi am fost la Opel radacini Cta. Cand sa plec din fata blocului masina a inceput sa nu se mai accelereze aproape deloc,trebuia sa stau 10 sec ca sa ajunga la 2000 rpm,se oprea ea in intersectii dar cu chiu cu vai am reusit sa ajung la reprezentanta.(Plin de nervi...)
Masina scotea fum alb, trepida si facea ca toti dracii,mirosea numai a particule, dar nu am oprit-o si nu am vrut sa ma apuc sa o car cu platforma..(poate o prostie din partea mea).Eram extrem de frustat deoarece in ultima vreme mi-a mancat prea mult timp si prea multa atentie de parca ar fi o Dacie 1300.
La Radacini au luat-o baietii,au bagat-o inauntru,i-au bagat tech2-ul si ma asteptam sa vina la mine cu vestile ''proaste''.Imi faceam tot felul de scenarii si calcule,deja ma gandeam cat ma costa platforma pana la Bucuresti la Maiandrei,daca o sa aiba omul timp de mine si altele.Vroiam sa scap de imputzitul de DPF(eram aproape sigur ca e infundat),lucrul care ma enerveaza cel mai tare la aceasta masina.
Ma cheama electricianul in service.Zic ok,e ceva grav k altfel accesul nu este permis.Ii povestesc omului ce 'interventie'i-am facut eu ieri si in timp ce era cu testerul in ea si se chinuia sa o tina in relanti,ii sterge omul cele 2 erori(190175 si 04005A) si masina pe loc isi revine.Relanti,turatie liniara totul perfect.Il pun sa se uite la DPF.Cauta in tester si imi confirma ca e 0% si ca ultima regenerare a fost facuta cu cativa km in urma(aseara).O lasam putin oprita,o mai porneste si,miraculos 0 erori,0 probleme.Ma pune sa plec cu ea in teste,am plecat io vreo 30-40 km exterior,am turat-o la blana,am oprit-o,am pornit-o de 10.000 de ori,absolut nimic.
Merg inapoi si imi zice ca tot nu arata erori.Nu imi venea sa cred.Norocul...utilizatorului(asta k sa nu spunem altfel)
Interesant a fost ca nu mi-au luat bani si au zis ca ramane comanda deschisa in caz ca mai vin alta data.
Ce ziceti de asta?Cum va puteti explica?
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 5,984
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Aleluia Smile Cred ca acesta este cuvantul potrivit. Spune-l si tu, uita de toti "nervii" si mergi mai departe. Iti doresc ca acea comanda sa ramana deschisa "pe vecie" la reprezentanta. Ma bucur ca ai scapat asa usor Very Happy
Numai bine.
  • Flores'

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Franta
  • Masina: Insignia 2018 2.0 BTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut, ma chinuie si pe mine un cod de eroare(38008) de care nu reusesc sa scap, prima data a aparut asta iarna, aveam o bujie arsa, le-am schimbat pe toate si pentru moment am scapat de el. Acum vreo saptamana iar a aparut, insotit de masinuta galbena cu cheita care se stinge dupa cateva minute de la pornirea motorului......
Am verificat din nou bujiile, sunt bune, am schimbat releul, am verificat conexiunile, totul ok dar, tot apare..........
Stie cineva cu ce mai are legatura eroarea asta?
Cam in perioada in care a aparut, am schimbat filtrul de motorina, are legatura sistemul de incarzire din filtru cu bujiile si releul?
Merci!
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 5,984
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Flores' a scris:Salut, ma chinuie si pe mine un cod de eroare(38008) de care nu reusesc sa scap, prima data a aparut asta iarna, aveam o bujie arsa, le-am schimbat pe toate si pentru moment am scapat de el. Acum vreo saptamana iar a aparut, insotit de masinuta galbena cu cheita care se stinge dupa cateva minute de la pornirea motorului......
Am verificat din nou bujiile, sunt bune, am schimbat releul, am verificat conexiunile, totul ok dar, tot apare..........
Stie cineva cu ce mai are legatura eroarea asta?
Cam in perioada in care a aparut, am schimbat filtrul de motorina, are legatura sistemul de incarzire din filtru cu bujiile si releul?
Merci!

Cum ai verificat bujiile? Poate nu este arsã ( intrerupt circuitul electric ) dar nu se mai incalzeºte pe toatã suprafaþa, si de acea apare eroarea. Aceastã eroare se referã la bujii si releu.
  • Flores'

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Franta
  • Masina: Insignia 2018 2.0 BTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2008

  • Mesaj Privat
S-ar putea sa ai dreptate, le-am verificat numai continuitatea circuitului nu si rezistenta, ai idee cum verific rezistenta plecand de la mufa releului? Daca nu ma insel piciorusele mai subtiri alimenteaza fiecare bujie, nu?
Merci!

  • Edwin

  • Mesaje scrise: 5,984
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Cel mai sigur este sa dai jos fiecare bujie, o alimentezi, si verifici vizual dacã functioneazã corect.
  • Flores'

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Franta
  • Masina: Insignia 2018 2.0 BTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Speram sa pot afla de la mufa releului care din ele este defecta, accesul la bujii e destul de dificil, daca apuc sa le dau jos mai bine le schimb pe toate din nou avand in vedere ca m-au lasat asa repede......
Multumesc pentru sfaturi.
  • Flores'

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Franta
  • Masina: Insignia 2018 2.0 BTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Le-am dat jos cu chiu cu vai, le-am verificat rezistenta cu ohmetru, le-am conectat si la baterie, sunt bune.......de la ce ar mai putea fi eroarea asta?
Se poate verifica cumva si releul?
Merci!
  • kete
  • *
  • 4 mesaje
  • din 25 Apr 2010
  • Zafira 2001 Ecotec
  • Ialomita
  • kete

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Zafira 2001 Ecotec
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am un OPEL ZAFIRA 2.0 din oct.2001 si am probleme cu pornirea ,cat a fost frig si se aprindea becu de la bujia incandescenta pornea la sfert, acum ca sa incalzit si nu se mai aprinde cand opornesc trebui sa o tin cca. 10-12 secunde pe automat. iar dupa ce o opresc 2-3 ore cat este motorul cald porneste imediat , daca trece mai mult iar porneste greu.La tester nu aiesit nici o eroare .mi-a pus si o supapa de sens la motorina degeaba .
Poate cineva sa ma ajute?
Va multumesc!
  • florin ioan

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Din pacate s-a reaprins beculetul cu motorasul, am fost cu ea la service, am curatat EGR-ul pt. ca nu ma pricep la mecanica chiar daca am primit tutorialul de la tine, dupa care s-a reaprins, si cei de acolo mi-au spus sa cumpar EGR pt. ca nu mai functioneaza corect
Oare cat o costa un egr nou?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira B

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR