Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • Lang Andras

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Opel Astra 1,6 (101 cp) an fabr. 2001. Problema: din cauza frigului acul de la turometru nu coboara sub 1000 rpm dupa ce se incalzeste motorul. Anul trecut am patit la fel. Am rezolvat cu o resetare la reprezentanta. Stie cineva cum se poate remedia fara sa te deplasezi la reprezentanta?
Multumesc.
Skip ads

  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Nu pot sa ma abtin: cand ceva nu merge, foloseste un ciocan mai mare...

Scuze, dar pe bune, daca doar prin resetare se poate, este interesant cat de departe este reprezentanta si daca au operatia asta descrisa in manualul lor de "operatii sau lucrari taxabile (adica cu pret)" ca unii nu au, si nu te costa nik sau zic ca nu se poate si dai spaga...
  • Lang Andras

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Da ai dreptate----se poate si cu spaga, dar eram interesat daca se poate mesteri pe acasa, cum ii la moda la noi....
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Ma bag si eu in vorba:
am observat si la a mea ca dupa ceva timp acul urca un pic dar turatia ramane la cca 1000. Am uitat de asta si dupa inca vreo cativa km, in care am mers ceva mai "nervos" (ma suparase un tataie), la un stop m-am uitat din nou si revenise la turatia normala.
D-aia zic: ai asteptat destul?
  • jonny
  • **
  • 483 mesaje
  • din 23 Apr 2005
  • Astra 2001 Z16SE
  • Cluj-Napoca, Romania
  • jonny

  • Mesaje scrise: 483
  • Locatie: Cluj-Napoca, Romania
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2005

  • Mesaj Privat
turatia de care vorbiti este normala pe frigul asta, asa se comporta si la mine...
mai era un topic pe tema asta...
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Turatia este ajustata permanent de ECu in functie de anumiti factori. Va reveni singura la valoarea nominala.
  • Lang Andras

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Turatia revine la normal numai dupa ce motorul cit de cit se incalzeste..... La mine nici dupa 100 km (mers in continu) nu a revenit sub 1000 rpm. Am fost azi la reprezentanta.
A fost curatat, resetat si reprogramat si a revenit la valorile normale. Si nici nu a costat mult....
  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 616
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Teoretic turatia ar fi trebuit sa revina singura. La reprezentanta nu ti-au spus din ce cauza iti face probleme? Ce anume au curatat?
Si masina mea a avut turatia mai mare pe gerurile astea dar de 2 zile de cand s-a mai incalzit a revenit la normal
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
A fost curatat IAC-ul(cel mai probabil) , motoroasul pas cu pas ce ajusteaza in timp real turatia de ralanti .
Poate fi curatat/gresat si acasa cu WD-40 ... Wink

Resetul la ECU se face pentru a memora noile valori ale IAC .
  • Lang Andras

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Au reprogramat respectiv au curatat clapeta de acceleratie....so s-a rezolvat problema.
  • jonny
  • **
  • 483 mesaje
  • din 23 Apr 2005
  • Astra 2001 Z16SE
  • Cluj-Napoca, Romania
  • jonny

  • Mesaje scrise: 483
  • Locatie: Cluj-Napoca, Romania
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2005

  • Mesaj Privat
sa ne zici cat tine! Very Happy
  • Lang Andras

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
De obicei 1 an daca nu vor fii temperaturi sub -15 grade. Anul trecut tot asa s-a intimplat cand afara era -16 grade.....
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
odata cu venirea frigului -18 grade a inceput sa stea la 1000 de ture,am lasat-o asa cam 3-4 zile dupa care m-am dus la reprezentanta in buc la di-bas si mi-a pus calc ,nu a gasit nimic dupa care mi-a dat cu un spray la o clapeta nu stiu cum ai zice (sdar scria un baiat mai sus) dupa care mi-a scos borna de la baterie ,si-a revenit foarte frumos ,am intrebat si mi-a spus ca se mai blocheaza din cauza frigului si a murdariei si ca,calculatorul retine de fiecare data ultima pozitie asa ca daca nu se deblocheaza singura ramane la 1000 de ture,nesimtiti aia de la di-bas mi-au luat 1 milion,oricum am un prieten care e mecanic in germania si l-am sunat ,a zis ca este o problema la opel cu aceea clapeta dar sa nu disper ca nu e ceva grav multa bafta fara incidente
  • 21-Lancer

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Interesanta chestia cu curatatul clapetei de acceleratie. Unde e situata, de exemplu, la un Y20DTH/2000? Si... e vreo smecherie necesar a fi stiuta inainte de a executa operatia?
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
cu clapeta am avut si eu belele asta toamna, din cauza ei nu tinea relanti-ul la pornire. Mergea un pic subturat si crapa, am curatat-o si am scos borna de la baterie sa se reseteze ecu si a mers fara probleme dupa aia.
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
revin si va spun ca am patit+0o din nou ,sta la 1000 de ture si asta e ma enerveaza la culme dar tre sa ma duc iar la aia sa mi-o curete,daca stiti unde trebuie sa umblu si ce sa curat apoi reset va rog help daca nu dau bani asta e
  • geluadi2000

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Alba iulia
  • Masina: Insignia 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2005

  • Mesaj Privat
io sunt curios cat tea costat afacerea pentru ca mie nu scadea turatia dar dadea cod de eroare...am fost de mia curat motorasul ca zicea ca a avut ceva mizerie pe la contacte...dar de atunci in nu mai am probleme....
  • Xenomorph

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2006

  • Mesaj Privat
LEXXX, ai curatat-o artizanal sau la "meseriasi"? Parca stiu ca trebuia schimbata si o garnitura odata cu manevra asta, nu?
  • danutz

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2006

  • Mesaj Privat
fratilor am dat un milion prima data si am luat mare teapa ,aseara am desfacut borna de la baterie,am fumat o tigara si a revenit extrem de frumos,yicea cineva ca a curatat acasa ,ei bine cu ce daca e dragut sa ne spuna si unde a curatat,sunt curios cat tine acum de obicei cand sunt temp mari in minus face urat
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Hai sa avem un an nou de treaba!
si.. sa incepem cu necunoscutele Smile
Inainte de Craciun am alimentat cu benzina Mol 98, din Cluj. Sambata, cand am ajuns la Brasov, am remarcat ca ralanti-ul statea, frumos, la ~1000 RPM. Asta cu motorul cald, si -9 grade afara.
Bineinteles, am pus tester-ul pe masina, si nu am descoperit nimic anormal, in afara de faptul ca Desired Idle Speed era 1000. Comportamentul era ciudat, in sensul ca daca opream motorul, si il reporneam, ralantiul se stabiliza la ~750, si, cam in 20 secunde, il apuca urcatul. Se cocota la 1000 si statea acolo.
Neintelegand ce se intampla am ingrosat obrazul si, fara sa mai tin cont ca e sambata seara, pe la 10, l-am sunat pe Cuciureanu (Dane, din nou, scuze de bruiaj Wink ). Concluzia a fost sa incerc un reset de ECU. Asa ca masina a stat peste noapte cu borna de la baterie scoasa, etc. A doua zi, dimineata, dupa ce am pus inapoi borna la baterie, si sm asteptat sa se reseteze pozitia clapetei de acceleratie (a propos, cat de tare ar trebui sa se auda? ca eu nu am auzit motorasul...) am lasat motorul sa se incalzeasca la ralanti. Bucurie, ralanti-ul statea la 750.
Dar bucuria a fost de scurta durata, am iesit nitel la drum cu masina, si ralanti-ul a sarit inapoi la 1000 Sad
Bun, sunat mecanic, facut programare pe 29. Alimentat din Bv cu Petrom 99 (~30 l), plimbat prin zona, ajuns la Cluj, alimentat din nou cu Petrom de 99, mers la Zalau. In Zalau, surpriza, ralanti-ul s-a intors la ~750 rpm. Sunat mecanic, intrebat "are sens sa mai vin?" (aveam oricum destule planificate), el zice "pai hai cand face", eu "atunci la multi ani sa ai" si gata.
Si acum vine cireasa de pe tort: duminica, mergand la Sibiu, am oprit in Alba, sa alimentez. Din nou benzina de aia scumpa, de la Mol. Si, cand sa plec din pompa, ghiciti cat era ralantiul? 1000 RPM!
Concluzia e clara, exista o legatura intre ralantiul meu di benzina aia de la Mol, dar are cineva idee care e respectiva legatura? Incerc sa inteleg si eu ce se petrece.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR