Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
In special in sezonul rece (<10grC afara), cand pornesc aeroterma scoate un zgomot puternic, un vuiet, scartait, care variaza in intensitate sitine timp de vreo 10 minute de functionare. Clar este vorba de uzura pe axul ventilatorului. Problema este cum se rezolva? Cum repari aeroterma ca sa se auda numai fosnetul de la fluxul de aer, ca la o masina noua?

PS: Mentionez ca am cautat acest forum in lung si in lat si am gasit nici o indicatie despre cum se repara problema, ci doar ca exista si nu a bagat-o mai nimeni in serios.
Zgmotoul asta mi-e cunoscut de la aeroterma de la Dacia 1310 cu si fara bord CN, dar nici acolo nu l-am rezolvat.
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
exista un motiv pentru care masinile vin cu sistem audio in standard ... Smile
  • mihdoi

  • Mesaje scrise: 720
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2006

  • Mesaj Privat
La dacie, aveam acces direct la aeroterma, in partea de jos, unde se afla axul motorasului infipt, evident, intr-o bucsa. Cu o surubelnita, apasam usor pe bucsa pana disparea zgomotul. Doar banuiesc cauza zgomotului: uzura prea mare a bucsei, probabil combinata cu presarea defectuoasa a acesteia in carcasa.
Vezi daca ai acces la aeroterma si la bucsa. Atasez si un desen schematic. Bafta!

  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Daca nu intervii in timp util , urmatorul pas o sa fie arderea sigurantei termice si vei avea doar treapta 4 la ventilatie.
Pun pariu pe-o bere ca ai aeroterma Behr.
Ideea e ca s-a adunat praf si mizerie (cam in zona axului de pe desenul lui mihdoi), inca nu e vorba de uzura.
Din pacate am o tona de poze facute vizavi de TOT ce inseamna aeroterma Behr (schimbare filtru polen, demontare si curatare motor aeroterma, schimbare siguranta termica , etc) insa nu am apucat sa fac tutorialul.
Se rezolva cu o curatare temeinica.
Da-mi un pm si-ti dau datele de contact si te ghidez eventual prin telefon....
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Deci am doua variante:
- uzura unei bucse de pe axul motorului pe care daca apas usor zgomotul va disparea;
- curat mizeria de pe axul care iese din motor care ventilator, asta dupa ce demontez tot pe acolo ca sa am acces;

O sa fac cateva poze cand ma apuc de treaba ca sa incropim un tutorial mic.

Multumesc domnilor.
PS: Totusi, daca mai sunt idei practice, rog sa fie scrise aici.
  • kerosen0007

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2010 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
salut!
in speranta ca va pot ajuta cumva in rezolvarea problemei am redactat o mica povestioara:
am un opel astra g hb 2001 motor z16se, aeroterma delphi. anul trecut odata cu venirea timpului rece am intampinat o problema - aeroterma pornea numai dimineata la rece, functiona timp de zece minute dupa care....moarta. am mers la un service si am inlocuit carbunii motorasului de la aeroterma.a functionat doua zile dupa care s-a auzit un zgomot foarte puternic din care a rezultat blocarea paletilor. m-am intors al service si au observat ca axul motorasului (prin frecare) a topit capacul motorasului in partea de jos. au rezolvat problema cu o bucsa pusa in partea de jos a corpului motorasului pentru a mentine distanta intre corpul aerotermei si paleti.de atunci nu mai am problem cu aeroterma si nu mai aud nici un zgomot ciudat. sper sa fie de folos gandindu-ma ca acel zgomot poate veni de la frecarea axului mototrasului cu corpul lui.
cu respect
Costin
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
M-am apucat de treaba si m-am oprit la desfacerea motorasului pentru recirculare aer. Iata pasii care i-am urmat:
- demontare torpedou
- demontare tubulatura aer picioare pasager dreapta fata; se desface miezul din capsa de plastic, ca in poza, si se desprinde tubulatura prin tragere

- asa arata corpul aerotermei la mine

- asa arata ventilatorul

- demontare servomotor clapeta recirculare aer; pentru cele 3 suruburi mi-ar fi trebuit o surubelnita philips cu cot, mica, o combinatie dintre cele doua scule care le-am fotografiat

Am incercat diverse inventii dar nu mi-a reusit, pozitia este incomoda.
Pana voi gasi o surubelnita ca aceea, am lasat totul demontat, umblu cu ea asa.
- Urmatorul pas este sa demontez corpul cu motor al aerotermei. Am vazut ca daca slabesti cele 3 suruburi (alte decat cele de la motoras) tinde sa se lase, implicit mi-ar da voie sa il scot de acolo.

In caz ca aveati dubii, asa se prezinta defectul

  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Am gasit si surubelnita care sa se potriveasca, cric cu cot 90gr, bit Ph2. Chiar daca a trebuit sa dau 40ron pe set pentru ca are 17 piese, isi merita banii.

- Dupa ceva chiniuala si contorsionism, am reusit sa desprind cele 3 suruburi ale motorului de la recircuare; dupa ce am desfacut mufa de alimentare si cele 3 suruburi de corpul aerotermei, aceasta mai sta prinsa in 2 cleme care le desprindem cu degetele. Iata ce ramane fix pe masina:

Asa arata aeroterma Behr imediat dupa de am desfactu-o. Nu am inteles la ce foloseste gura de vizitare de pe corpul aerotermei, care da direct la baza motorului, se vede rotorul prin ea. Pe acolo poate intra nestingherit o tona de praf, zona fiind expusa direct fluxului de aer. In poza vedeti protuberanta din extrema dreapta.

- Mai departe scoatem motorul cu tot cu elicea din carcasa sa de plastic; pentru asta apasam cu o surubelnita plata pe rand, pe cele 3 prinderi din cauciuc alb moale, o sa le observati dispuse circular, egal, de jur imprejurul carcasei. Acesta este rezultatul

- la mine elicea avea pe ea un praf nesimitit de aderent, depus in cei 8 ani de activitate; m-am chinuit sa-l dau jos cu o pensula si apoi cu o laveta umeda; am reusit in proportie de 90%; era bun daca aveam rabdare sa improvizez o cada cu apa in care sa scufund doar elicea, apoi sa o spal usurel. Pe domnul motor electric care face galagie l-am suflat prin gauri cat am putut, a iesit ceva praf de la perii cred. Apoi am uns axul cu WD40 cat mi-a permis la ambele capete si prin interior (adica am bagat paiul prin toate gauriule) si exterior(pe sub elice si la capatul de jos al motorului). Dupa tratament s-a simtit o miscare mai usoara a elicei.
-Apoi am curat si prin masina conducte si carcase cat am putut si am continuat cu montajul in ordine inversa demontarii.

Dupa cum m-am asteptat, nu mai face galagie, nu mai scartaie. Sunt curios cum se aude unul nou nout si cat o sa ma tina operatia, avand in vedere cat praf isi iau in fata zilnic elicea si motorul in mediul urban.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
E bine ca ai reusit sa iti rezolvi.

Si eu am deschis motorul de la ventilatie, pentru ca scartaia garnitura de guma pe care statea si pe care am uns-o putin.

Chiar daca am schimbat toate filtrele la service, lucratorii de acolo nu pun suflet in ceea ce fac, ei doar schimba filtrele, nu le pasa de nimic.

Locul acela era plin de gongi moarte, mari, mici, tot felul de insecte si un pumn de mizerie, prin care trecea aerul si il respiram.

Ca sfat, eu iti recomand sa cureti si locul acela.



bafta
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Mai am o problema care m-a sacait in ultimul timp:
recirculare aer functioneaza numai cand vrea ea, adica apas pe butonul de recirculare ca sa actionez motorasul, ledul din buton se aprinde dar nu se intampla nimic in spate.
Si nu este selectat fluxul de aer catre parbriz ca sa zic ca recircularea este scoasa automat. Pot sa rotesc comanda de dirijare a fluxului in toate 5 pozitiile tot nu porneste recircularea.

Daca las butonul apasat, recircularea porneste dupa ce opresc/ pornesc motorul de 1-2-3 ori, aleatoriu. Nu stiu ce are.
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Motorasul de la clapeta e obosit.
  • tibco1

  • Mesaje scrise: 137
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
cine ma poate ajutra si pe mine cu ceva indicati sau poze cum se demonteaza aeroterma la opel astra H
in momentul cand trec pe viteza 2 incepe sa tremure tot bordu si nu stiu cum sa demontez aeroterma de sub torpedou
  • tibco1

  • Mesaje scrise: 137
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
cine ma poate ajutra si pe mine cu ceva indicati sau poze cum se demonteaza aeroterma la opel astra H
in momentul cand trec pe viteza 2 incepe sa tremure tot bordu si nu stiu cum sa demontez aeroterma de sub torpedou
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
La 1 an fara doua saptamani de la opertatie, aeroterma a inceput din nou sa scartaie, asa timid, la rece, in primul minut de functionare. Probabil ca o sa se intesifice. Se pare ori ca n-am facut treaba destul de buna data trecuta sau e uzat ansamblul motor.

Mikki a scris:Motorasul de la clapeta e obosit.

Mikki, imi pare rau, dar nu cred in explicatia asta. Cred ca poti sa produci ceva mai profesional.
  • GL99VRC!

  • Mesaje scrise: 615
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Nu te mai omori atit .Asa se manifesta la toate masinile ,inclusiv la a mea pe timpul de afara .Explicatia este destul de simpla :la frig metalul se contracta ,iar la caldura se dilata .Ai vazut, ca dupa o perioada de timp, zgomotul dispare si rezulta o functionare placuta .cel putin asa este la mine.Atunci cind ai bucsa cu probleme ,apare o miscare neuniforma cu bataie radiala datorita jocului dintre ax si bucsa .Atunci este o problema mecanica,ce necesita alte operatii(inlocuire bucsa ,incarcare ax sau numai rectificare si bucsa dupa noile cote).
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Cu problema asta ma confrunt si eu si cred ca o sa ma apuc de demontat zilele astea. Nu fac toate astra g asa. Am mai vazut cateva masini care scartaie dar 95% din ele merg fara zgomot.
  • tibco1

  • Mesaje scrise: 137
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Insignia 2012 A20DTH ST
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2007

  • Mesaj Privat
cine ma poate ajutra si pe mine cu ceva indicati sau poze cum se demonteaza aeroterma la opel astra H
in momentul cand trec pe viteza 2 incepe sa tremure tot bordu si nu stiu cum sa demontez aeroterma de sub torpedou
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 779
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
lpedala a scris:
Mikki a scris:Motorasul de la clapeta e obosit.

Mikki, imi pare rau, dar nu cred in explicatia asta. Cred ca poti sa produci ceva mai profesional.

Inca un aspect: recircularea nu porneste mereu, dar in schimb se inchide mereu, accepta 100% din comenzile de revenire la normal. Deci nu cred ca-i motorul obosit.
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
dupa cele 5 posturi consecutive de ieri ai tinut sa ne amintesti si azi ca "Inca un aspect: recircularea nu porneste mereu, dar in schimb se inchide mereu, accepta 100% din comenzile de revenire la normal. Deci nu cred ca-i motorul "
  • gl07dls

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2009

  • Mesaj Privat
eu am clima pe masina si aud cam acelasi zgomot ...dar numai cand iau curbele....se aude ventilatorul de la clima cum face zgomot.... n-am incerc cand invart de volan pe loc... dar avetzi idee de la ce poate fi?
PS: A inceput chestia asta odata cu frigul:)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR