Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Agila are ambreiaj simplu, clasic, fara servo si autoreglare.
Producatorul a inclus reglarea lui la fiecare revizie, adica la 30,000km. Noi traind in Romania si tinind la masina nu facem schimbul de ulei+filtru, filtru aer...etc...cind spun ei ci la 10,000 uleiul, filtrul aer il suflam des si la 30,000 il inlocuim...
Verificam sa nu aiba joc (sageata rosie).
In cazul in care este larga se tine de piulita de la manson (sageata galbena) ca sa nu se rotesca si stringem piulita marcata cu sageata rosie. Daca stringeti prea mult ambreiajul va prinde prea jos la pedala si se uzeaza discul, deci se stringe cit sa nu prezinte joc cilindrul (cel cu un M stantat). Ca sa rotiti usor piulita de reglaj se trage de ea sau se impinge putin levierul ambreiajului.
Daca aveti forta in degete nu va trebuie nicio cheie, treaba dureaza citeva secunde.


Skip ads

  • crilups

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Domnilor,

Vorbiti despre mine ca un om care n-a mai avut tangeta cu masini pana acum si nu stiu nimic despre ele...mai rau nici nu prea am cu cine discuta care sa ma indrume sa-mi arate una alta Crying or Very sad De aceea imi caut raspunsuri aici, la niste oameni cu f multa experienta asa ca va rog nu radeti de tampeniile care le spun...

Am incercat reglarea si jocul este prezent indiferent cat de mult strang sau desfac jocul pe verticala tot este prezent. L-am pus aprox in pozitia initiala. Totusi pedala cand o apas este destul de rigida(la fel ca la Loganul cu care am facut scoala de soferi) spre deosebire de a unui coleg la care pedala este f moale. Si la el jocul pe verticala a sagetii rosii este prezent. Dupa ce am strans surubul si am ajuns la un joc mai mic pedala era foarte moale si cam patina la schimbul de viteza. De aceea l-am pus in pozitia initiala...Aveti idee care-i baiu si ce inseamna de fapt reglajul asta de ambreaj? Ce urmarim in primul rand la asta? Ca ambreajul sa prinda mai sus la pedala? Mai jos?

Multumesc de ajutor.
  • racz gabriel

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2002 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Trebuie lasat un pic de joc la piulita dar nu mare, in orice caz nu este indicat ca levierul de comanda al ambreiajului sa fie intins prin intermediul piulitei pentru ca e ca si cum ai merge cu masina cu ambreiajul calcat la jumatate si se uzeaza rulment si placa de presiune
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
racz gabriel a inteles cum se regleaza.
Jocul pe orizontala trebuie sa fie foarte mic, deci sa nu fie larga dar nici strinsa piulita de pe cablu.
  • crilups

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
In ultimele zile am avut niste probleme cu ambreiajul. Apasam pedala si simteam ceva frecare metalica. Am pus niste ulei in prima zi cand am simtit asta insa n-a prea reolvat mare chestie. Ieri seara am fost si am cumparat un WD40, era deja cam intuneric dar cu lanterna de la telefon m-am bagat si i-am pus putin la pedala cam pe la toate suruburile si chestiile care se actioneaza cand apesi pedala. De asemenea am pus si la macaraua aceea neagra(sub capota-sunt poze mai sus) care este actionata cand apesi pedala.Am apasat apoi pedala si parca nici n-o mai simteam... Desi am avut vaselina peste tot nu mi-a venit sa cred in momentul cand am apasat pedala. O sa pun si niste poze curand dc reusesc sa vin pe zi acasa sa se vada ceva...Acum voi curata otul de WD40 cu o carpa curata, voi spreya din nou si apoi o sa pun un nou rand de vaselina in speranta ca totul va fi ok. Am spreyat putin si cablul in zona unde il trage pedala la actionare. Vreau sa va spun ca inainte pedala era f rigida, aveai nevoie de ceva forta pt a o apasa, acum parca nici n-o am, merge fantastic de usor.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Dupa ce cureti cu WD40 etc. baga un spray de vaselina si freaca pedala de ambreiaj. Am sa adaug si un desen cu mecanismul ala, teoretic ar trebui sa se desfaca usor.
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2007

  • Mesaj Privat
salut.
am masina din semnatura, o am de la 95000 kilometri.
acum masina are 140000.
ambreiajul a inceput sa dea semne de "sfarsala" acum aprox 2 luni de zile, cu usoare tremuraturi la plecarea de pe loc. nimic deosebit. acum 2-3 sapt. la incercarea de a parca pe un trotuar, am vrut sa urc cu spatele o bordura de 15 cm. am lipit roata din spate de bordura si am accelerat pentru a urca.
masina nu m-a ascultat, nu a vrut sa urce decat cand am venit in rulare si masina a "sarit" pe bordura.
Azi am plecat cu treburi spre Braila, unde sunt acum, si la urcarea unui deal aproape de vaslui am vrut sa ii dau"jar" cu a patra ca sa depasesc o duba, si masina s-a accelerat in gol..... Si totul a devenit clar: patineaza ambreiajul. Pana la Braila am mers impecabil, fara a mai forta absolut deloc, si totul a fost in regula. Mai mult de 120 nu merge, la 120 incepe sa patineze si pe drum drept, fara sa o fortez.
maine plec spre roman si duminica spre Iasi.... Sper sa tina pana atunci. Ce e bine e ca am scos un consum de 4,8% cu motor de 1,2 litri si am intarziat doar 20 de minute (ajutat si de detector in localitati).
Problema mea e una: in fotografia lui Dan, piulita de la reglaj e stransa cam 15 spire din ce vad eu in poza... la mine e stransa doar 3-4 spire. Maine o sa pun si o poza cu reglajul. Am gasit jocul destul de mare, pilita putea sa o stranga cu degetele si fiu-meu de 2 ani.... O fi de la reglaj sau e gata discul?
Se poate vedea pe undeva discul pentru a evalua gradul de uzura?
Am gasit kituri asa:
Sachs 700 de ron
Luc 650 RON
Valeo 420 RON
V-as fi recunoascator daca cei cu motor de 1,2 ar putea sa imi zica cat de stransa e la ei piulita de la reglaj sa ma pot orienta daca e de acolo.
Multumesc.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Din ce inteleg eu este ca piulita ta de la ambreiaj e stransa foarte putin.
Chestia este ca daca vei strange si mai mult practic vei favoriza patinarea. Poate ca ambreiajul dadea ceva semne de uzura de cand ai cumparat-o si din cauza asta a fost slabit ambreiajul (totusi putin probabil deoarece o ai de aproape 50000 km).
Este posibil sa-ti ajunga cumva ulei la discul de ambreiaj din cutie sau motor si sa favorizeze patinarea, sau pur si simplu este uzat ambreiajul.
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2007

  • Mesaj Privat
nu se putea sa fie slabit de acum 45 000
eu i-am dat jar o gramada, putea sa cedeze mult mai repede
acum 2 luni am facut 6000 de km in concediu in 3 sapt numai la 140 la ora
ulei nu pierd....
probabil ca s-a terminat, are si el o varsta
totusi am una din cele mai longevive agile de prin tara... la 140 000
pacat ca nu se poate vedea decat desfacand o gramada....
asta e
o sa vad cand(si daca) ajung in iasi
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Voiam sa spun ca poate intentionat a fost slabita pana sa-ti fie vanduta ca sa fie protejat cumva ambreiajul. Si agila mea are aproape 140000 Km fara sa dea semne prea mari de oboseala.
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2007

  • Mesaj Privat
nu cred, s-a mai umblat acolo. am avut o interventie la cutie si am dat-o jos.... si cablul a fost prins apoi de Dan...
si nici la mine n-a dat semne..... s-a intamplat totul in 1000 de km... de cand am venit din concediu nu prea am mai mers mult cu masina.
acum 1000 de km urcam pe grossglockner la 2571 de m prin serpentine....
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Din surubul ala de la capatul cablului se regleaza cursa libera a pedalei de ambreiaj care trebuie sa fie de 15-20 mm. Asta e rolul sau si nu trebuie numarate filete aici, ci pur si simplu pedala spune cat trebuie infiletat. Tot aceasta pedala, a ambreiajului, in pozitia de repaus trebuie sa fie la aceeasi inaltime cu pedala de frana. Pentru aceasta are alt reglaj la suportul pedalei din ansamblul pedalier. Daca aceste reglaje exista dar masina se manifesta la fel, asta e , alt kit de ambreiaj sau numai discul dupa caz. Daca tot desfaci, eu as investi in cele trei mari componente (disc, placa presiune, rulment de presiune) ca treaba schimbarii o sa vezi cata munca cere. Eu am vazut cand am schimbat simeringul de palier.
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2007

  • Mesaj Privat
oricum le schimb pe toate... la cat cosa kitul nu se merita altfel
nu e ieftin, dar avand in vedere cat tine, face toti banii
la dacie la 30 000 de km schimbam kitul si costa 350 de lei pe original.... deci cam la fel, dar tinea de 5 ori mai putin
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu este din reglaj, ala l-am facut eu in primavara. Poate fi de la ulei dar avind in vedere piulita deplasata este mai sigur disc uzat. La cita munca este mai bine un Valeo sau vorbesc pentru ceva din Germania ca sa fie mai ieftin.
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Dan, multumesc. eu nu ma ating de surub, nu vreau sa stric ceva. o sa ma tarai pana in iasi si acolo vedem ce s-a intamplat. masina merge, in treptele inferioare nu face probleme.
mai e o modificare... la plecarea de pe loc ambreiajul tine mai sus decat inainte..... e vreo posibilitate ca sa se fi desfacut singura piulita din cauze de drum prost sau ceva de genul asta? eu am gasit-o destul de larga, era balalau...
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,101
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
George - poti sa strangi putin piulita respectiva. La mana. O apropii, si verifici sa fie un joc de aproximativ 1mm maxim 2. Nu se poate intampla nimic. Daca nu-ti place cum merge poti sa o aduci apoi la pozitia in care este acum.
Bafta si drum bun!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Stringe piulita cit sa aiba cablul joc foarte mic, e riscant sa mergi asa ca poti sa o pierzi.
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2007

  • Mesaj Privat
bine
asa o sa fac
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2007

  • Mesaj Privat
am gasit un site foarte interesant, care contine o sumedenie de filme ce arata cum functioneaza diverse chestii. printre ele si ambreiajul
http://videos.howstuffworks...es-work-video.htm
poate ar trebui facut un topic in care sa postam toate aceste filmuletze descoperite pe www
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Am ajuns cu bine in iasi.
a mai patinat de vreo 2 ori...
Va tin la curent
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR