Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • WHH
  • OP
  • 54 mesaje
  • din 06 Feb 2008
  • Astra 2002 z20let
  • Bucuresti
  • WHH

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2008

  • Mesaj Privat
@bertone

N-am reusit sa rezolv cu "rontaitul" de la motor. Habar n-am de unde poate fi. Posibila explicatia ta. Mai dureaza vreo 2 saptamani pana ajung la "doctor". Daca-s tachetii m-am scos Sad
Detaliaza putin retrogradari de viteza. Eu zic ca am incercat toate tipurile de "curatari" ale turbinei si canci. Sotto nu merge cum trebuie.

Are rost sa ma bag la curatarea debitmetrului? tinand cont ca oricum e dus. Am vazut pe forum un tutorial pt desfacerea/curatarea lui la o Agila parca. Se procedeaza la fel si la al meu?
Mai trebuie sa fac un schimb de sonda lambda si curatat/inlocuit bujiile, ca sa fiu sigur ca am verificat si treaba asta (posibile cauzatoare de eroare P0170).
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu cumpara sonda lambda, P0170 este de la debitmetru. Il lasi pe florinike sa il curete, tu ai sanse mari sa il cureti de tot. Proba lui se face numai cu tester, valoare la unul bun vs valoare la tine.
  • WHH
  • OP
  • 54 mesaje
  • din 06 Feb 2008
  • Astra 2002 z20let
  • Bucuresti
  • WHH

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2008

  • Mesaj Privat
La Augsburg mi-au zis ca-i posibil sa fie sonda. Defapt ziceau sa comand pe loc sonda. Daca nu spuneau ca dureaza 2-3 ore curatarea clapetei de acceleratie probabil ca il si comandam Laughing
La Dibas mi-au pus testerul pe ea si au zis ca debitmetrul este in parametri. Rolling Eyes
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In primul rind DIAGNOZA este o arta. Trebuie sa stii cum lucreaza acel motor, cum "gindeste" acel ECU dupa care incepi analiza codurilor eroare si parametri motor.
Foarte multi "mioritici" citesc un cod si te pun sa schimbi componenta respectiva, 95% din cazuri e degeaba miscarea asta, bani aruncati.

Chiar acum 2 saptamini am avut un caz in care codul de eroare spunea ca dispozitivulul X e defect, dupa n probe hard el mi s-a parut ok, dupa inca n telefoane am primit diverse raspunsuri a->z si de te doare capul... si chiar de la cei care cu asta se ocupa....dupa analiza eu am spus ca ar fi senzorul d care nu mere bine, dupa o proba cu altul (greu si el de obtinut ca proprietarul era cam batut in cap) treaba era clara...schimbat si mere perfect.
Nimic nu este cea ce pare...a fi....
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Am mers cu masina lui si intr-adevar se simte putin moletaca, odata din cauza debitmetrului dar mai e ceva in plus, senzatia aceea de turbo nu se simte. Sfatul meu ar fi sa incepi cu ce e mai simplu: filtru aer, bujii, filtru benzina. Sonda lambda cum ti-am zis, nu prea are de-a face cu puterea pe masina, este un senzor care face amestecul de benzina/aer. Daca se duce, incepe sa consume masina si sa aibe probleme de genul relantiu neregulat, mers in hopuri pana in 2000-3000 de ture, intreruperi de putere sau balbait in acceleratie blana (cauzata de benzina prea multa in camera de ardere) etc.
@dan-cum anume se verifica debitmetrul? Pe ce pini si ce trebuie selectat pe aparat?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pui testerul op-com/opelscanner, vezi ce tensiune MAF ai si debitul calculat (kg/h de obicei). Conteaza mult sa notezi tensiunea pentru ca debitul in kg/h nu este cu virgula. Acum repeti in aceleasi conditii testarea la cel bolnav, adica ralanti si motor cald. Un debitmetru murdar raporteaza un debit de aer mai mic decit cel normal si la pedala scurta ramine in urma cu informatia. Cu opelscanner pui sa iti faca 3 grafice, debit aer, tensiune iesire MAF si turatie, dai pedale si vezi din grafic daca el raspunde intirziat.
La motorul vostru nu cunosc valorile bune, le veti masura voi.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
florinike a scris:. Sonda lambda cum ti-am zis, nu prea are de-a face cu puterea pe masina, este un senzor care face amestecul de benzina/aer. D


esti sigur ? Very Happy
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,290
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
in primul rand iti recomand un boost gauge, sa vezi daca turbina baga cat trebuie presiune si CAND trebuie. un motor turbo cu turbina nefunctionala in parametri merge MULT mai prost ca acelasi tip de motor dar aspirat

masina mea avea bujii ruginite GM cand am luat-o si electrodu era aproape invizibil si tot ma tineam cu un GTI nou.

in al doilea rand, verifici vacuumuri, si boost controlleru electronic (e dispus pe turbina, iti pot imprumuta unul daca vrei)

in al treilea rand ar trebui verificata starea turbinei, daca nu baga ulei, atunci e posibil ca banutu de la wastegate sa se fi spart (de unde si acel rontait, joaca prin catalizator). In aceasta situatie, o parte din gazele de evacuare nu mai antreneaza turbocompresorul, si ies direct in evacuare.

simptomele unei pompe de benzina duse sau filtru infundat se vad la ture mari, cand e nevoie de multa benzina

Intai rezolva toate problemele astfel incat sa nu mai ai check engine aprins dupa care ia-ti ceasul de boost. nu numai de diagnoza, dar e destul de important sa-l ai. fara soft, ar trebui sa se duca in 0.9-0.95 bari in overboost, si in sarcina sa stea in 0.6,0.65 bari

scrie in TIS valorile pe care ar trebui sa le ai la debitmetru. Eu am dat cu spray de contacte pe debitmetru de la o distanta de 20cm si a curs tot molozu ala din interior + de pe senzor, acum masina merge mult mai ok (acum nu merge, ca n-are turbina, dar pana atunci Razz)
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Raspunsul lui era corect:
nu prea are de-a face cu puterea pe masina

O sonda bolnava, adica raspuns lent, da o pierdere de putere destul de mica. In plus ECU daca sesizeaza asta intra pe avarie si masina trage perfect dar consuma mai multa benzina.
Cazul de fata P0170 este amestec incorect, adica debitmetrul da o valoare debit aer mai mica decit este in realitate, ECU baga mai putina benzina, amestecul este sarac si este vazut de sonda lambda1.
  • WHH
  • OP
  • 54 mesaje
  • din 06 Feb 2008
  • Astra 2002 z20let
  • Bucuresti
  • WHH

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2008

  • Mesaj Privat
@tox
Ma bucur ca sunt atat de multi "donatori" Laughing si de baieti care cunosc motorul asta. Trebuie sa ne intalnim si sa-mi impartasiti si mie din cunostintele voastre. Am vb si cu florinke sa ne vedem, dar asta peste vreo 2 saptamani(plec din Bucuresti). Sper sa nu se strice vremea prea tare.
. . . . off topic Cu 100ron merg cu Bertonele o saptamana(acasa-servici-acasa + mici iesiri). Acelasi traseu il fac cu Loganu 1.6 cu 50 ron. Conditii de trafic asemanatoare. Mi se pare uriasa diferenta. Nu i-am facut un consum dar cand ii aud pe unii cu 12-13% imi vine sa-mi dau palme Sad Sad
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Multumesc dan.
@tox-nu are check engine aprins, pur si simplu nu trage masina ca si cand ar fi turbo, pe 1-2 nu se simte mare lucru, de derapat nu mai vorbim. Ideea este ca ce am spus eu chiar face parte din problema lui. Motorul nu este alergat, arata impecabil deci slabe sanse sa fie vreo problema de genul expuse de tine. Filtrul de benzina tin sa te contrazic totusi, daca mergi incet se simte destul de puternic mai ales pe un motor turbo pentru ca ai senzatia ca nu mai trage, ca moare. Se simte intr-adevar si la turatii mari dar peste 5000 de ture in treptele 4-5.
  • WHH
  • OP
  • 54 mesaje
  • din 06 Feb 2008
  • Astra 2002 z20let
  • Bucuresti
  • WHH

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2008

  • Mesaj Privat
@florinike
Becul de check engine era stins pt ca am scos borna de la baterie si s-a sters. Aveam supapa unisens recirculare rupta si eram curios daca de la ea mi-a dat eroarea. Dupa ce am pus supapa am sters si eroarea. Nu s-a mai aprins becul, dar n-am mai facut de atunci decat vreo 50 km. Foarte posibil sa se aprinda din nou.
p.s. consumabilele au fost schimbate in ianuarie, iar de atunci am facut vreo 6500 km, am mai verificat filtrul de aer nu era foarte jegos, iar la capitolul ulei, mi-a mancat o patratica de pe joja(scuzati din nou explicatia de retard). Am completat cu vreo 200-300ml si e la nivel.
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Ok, atunci daca acestea sunt schimbate treci la gradul 2. Schimbat debitmetru (ca ai vazut ca e dus) verificat senzori de turbo, intercooler, furtune de turbo, etc. Tot ce a zis tox este valabil in cazul in care masina merge destul de prost, deja la problemele expuse de el masina trage jalnic si apar diferite simptome.
  • WHH
  • OP
  • 54 mesaje
  • din 06 Feb 2008
  • Astra 2002 z20let
  • Bucuresti
  • WHH

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Era debitmetrul.....
Ca sa nu las in aer aceasta discutie o sa postestez si rezolvarea.
Dupa multe, foarte multe drumuri pe la diversi "mecanici" din reprezentantele Opel si nu numai, m-am hotarat sa schimb debitmetrul.
Nu sunt 100% multumit de masina, dar oricum merge mult, mult mai bine, iar eroarea nu a mai aparut.
Trebuia sa-l ascult pe Florinke de la inceput si scapam de o gramada drumuri si bani dati aiurea.
Din pacate nu mi-a spus nimeni ca dupa ce pui un debitmetru bun pe masina trebuie sa stergi eroarea si sa mergi cativa km cu masina pt ca aceasta sa recunoasca piesa si sa mearga cum trebuie.... Eu am facut odata o proba cu un debitmetru bun, dar n-am procedat cum trebuie. Si alta chestie debitmetrul se testeaza cu masina in mers. "Mecanicii" la care am fost nu s-au deranjat sa iasa la plimbare cu masina.
  • jussy

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salut ! Imi cer scuze daca postez gresit insa am nevoie si eu de o parere . Am un opel astra coupe bertone z 18 xe si 125 cp si ma confrunt cu urm. problema . Am avut ghinionul sa se blocheze o rola si sa se rupa distributia am schimbat ulterior 8 supape ceva tacheti semeringuri supape si apoi schimbat distributia pompa de apa si garnitura chiuloasa . Cheltuiala si ma asteptam sa nu mai am probleme insa de atunci am becul check engine si ESP tc aprinse iar masina nu mai trage ca inainte si la 4500 ture se plafoneaza . Am facut de atunci 600 km accelereaza un pic mai bine dar nu ca inainte si tot se plafoneaza la 4500 ture . Intentionez sa ajung la un tester dar poate a mai patit cineva si ma poate ajuta cu un sfat . Multumesc
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
jussy, intentionezi bine. du-te la tester
  • WHH
  • OP
  • 54 mesaje
  • din 06 Feb 2008
  • Astra 2002 z20let
  • Bucuresti
  • WHH

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Pana sa ajungi la un tester fa testul pedala, sau pseudoagrafa cum e denumita aici pe forum. Da o cautare ca s-a discutat mult despre acest test.
In felul asta vezi ce coduri de eroare iti afiseaza, dupa care dai un search pe google si vezi cam despre ce ar putea fi vorba. Asta doar asa ca sa-ti faci o idee, tot nu te scapa de drumul la service.....
Bafta.
  • ruffryders

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2001 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2010

  • Mesaj Privat
am si eu o problema cu bertonele meu...precizez ca este z20let 140 kw,stage 2 Eds,evacuare cap coada eds,blow off,admisie k&n 57i,downpipe,free flow....de cand am spalat motorul numai este masina dinainte...adica presiune din turbina a scazut de la 1,2 bari la 1 bar,,,,cateodata mi se aprind cei trei martori:baterie,ulei si modulul de racire al motorului cred ca este si daca o las pe liber mi se opreste motorul...vreo idee?
  • virusssxxx

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2010

  • Mesaj Privat
ruffryders a scris:am si eu o problema cu bertonele meu...precizez ca este z20let 140 kw,stage 2 Eds,evacuare cap coada eds,blow off,admisie k&n 57i,downpipe,free flow....de cand am spalat motorul numai este masina dinainte...adica presiune din turbina a scazut de la 1,2 bari la 1 bar,,,,cateodata mi se aprind cei trei martori:baterie,ulei si modulul de racire al motorului cred ca este si daca o las pe liber mi se opreste motorul...vreo idee?



deci e bine de stiut sa nu ma duc sa-mi spal motorul Sad( pare rau pentru tine
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR