WHH
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
N-am reusit sa rezolv cu "rontaitul" de la motor. Habar n-am de unde poate fi. Posibila explicatia ta. Mai dureaza vreo 2 saptamani pana ajung la "doctor". Daca-s tachetii m-am scos 😢
Detaliaza putin retrogradari de viteza. Eu zic ca am incercat toate tipurile de "curatari" ale turbinei si canci. Sotto nu merge cum trebuie.
Are rost sa ma bag la curatarea debitmetrului? tinand cont ca oricum e dus. Am vazut pe forum un tutorial pt desfacerea/curatarea lui la o Agila parca. Se procedeaza la fel si la al meu?
Mai trebuie sa fac un schimb de sonda lambda si curatat/inlocuit bujiile, ca sa fiu sigur ca am verificat si treaba asta (posibile cauzatoare de eroare P0170).
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
WHH
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Foarte multi "mioritici" citesc un cod si te pun sa schimbi componenta respectiva, 95% din cazuri e degeaba miscarea asta, bani aruncati.
Chiar acum 2 saptamini am avut un caz in care codul de eroare spunea ca dispozitivulul X e defect, dupa n probe hard el mi s-a parut ok, dupa inca n telefoane am primit diverse raspunsuri a->z si de te doare capul... si chiar de la cei care cu asta se ocupa....dupa analiza eu am spus ca ar fi senzorul d care nu mere bine, dupa o proba cu altul (greu si el de obtinut ca proprietarul era cam batut in cap) treaba era clara...schimbat si mere perfect.
Nimic nu este cea ce pare...a fi....
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
@dan-cum anume se verifica debitmetrul? Pe ce pini si ce trebuie selectat pe aparat?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
La motorul vostru nu cunosc valorile bune, le veti masura voi.
- ToX
- ****
- 1,272 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,272
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,272 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,272
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
masina mea avea bujii ruginite GM cand am luat-o si electrodu era aproape invizibil si tot ma tineam cu un GTI nou.
in al doilea rand, verifici vacuumuri, si boost controlleru electronic (e dispus pe turbina, iti pot imprumuta unul daca vrei)
in al treilea rand ar trebui verificata starea turbinei, daca nu baga ulei, atunci e posibil ca banutu de la wastegate sa se fi spart (de unde si acel rontait, joaca prin catalizator). In aceasta situatie, o parte din gazele de evacuare nu mai antreneaza turbocompresorul, si ies direct in evacuare.
simptomele unei pompe de benzina duse sau filtru infundat se vad la ture mari, cand e nevoie de multa benzina
Intai rezolva toate problemele astfel incat sa nu mai ai check engine aprins dupa care ia-ti ceasul de boost. nu numai de diagnoza, dar e destul de important sa-l ai. fara soft, ar trebui sa se duca in 0.9-0.95 bari in overboost, si in sarcina sa stea in 0.6,0.65 bari
scrie in TIS valorile pe care ar trebui sa le ai la debitmetru. Eu am dat cu spray de contacte pe debitmetru de la o distanta de 20cm si a curs tot molozu ala din interior + de pe senzor, acum masina merge mult mai ok (acum nu merge, ca n-are turbina, dar pana atunci 😛)
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
O sonda bolnava, adica raspuns lent, da o pierdere de putere destul de mica. In plus ECU daca sesizeaza asta intra pe avarie si masina trage perfect dar consuma mai multa benzina.
Cazul de fata P0170 este amestec incorect, adica debitmetrul da o valoare debit aer mai mica decit este in realitate, ECU baga mai putina benzina, amestecul este sarac si este vazut de sonda lambda1.
WHH
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
Ma bucur ca sunt atat de multi "donatori" 😂 si de baieti care cunosc motorul asta. Trebuie sa ne intalnim si sa-mi impartasiti si mie din cunostintele voastre. Am vb si cu florinke sa ne vedem, dar asta peste vreo 2 saptamani(plec din Bucuresti). Sper sa nu se strice vremea prea tare.
. . . . off topic Cu 100ron merg cu Bertonele o saptamana(acasa-servici-acasa + mici iesiri). Acelasi traseu il fac cu Loganu 1.6 cu 50 ron. Conditii de trafic asemanatoare. Mi se pare uriasa diferenta. Nu i-am facut un consum dar cand ii aud pe unii cu 12-13% imi vine sa-mi dau palme 😢 😢
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
@tox-nu are check engine aprins, pur si simplu nu trage masina ca si cand ar fi turbo, pe 1-2 nu se simte mare lucru, de derapat nu mai vorbim. Ideea este ca ce am spus eu chiar face parte din problema lui. Motorul nu este alergat, arata impecabil deci slabe sanse sa fie vreo problema de genul expuse de tine. Filtrul de benzina tin sa te contrazic totusi, daca mergi incet se simte destul de puternic mai ales pe un motor turbo pentru ca ai senzatia ca nu mai trage, ca moare. Se simte intr-adevar si la turatii mari dar peste 5000 de ture in treptele 4-5.
WHH
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
Becul de check engine era stins pt ca am scos borna de la baterie si s-a sters. Aveam supapa unisens recirculare rupta si eram curios daca de la ea mi-a dat eroarea. Dupa ce am pus supapa am sters si eroarea. Nu s-a mai aprins becul, dar n-am mai facut de atunci decat vreo 50 km. Foarte posibil sa se aprinda din nou.
p.s. consumabilele au fost schimbate in ianuarie, iar de atunci am facut vreo 6500 km, am mai verificat filtrul de aer nu era foarte jegos, iar la capitolul ulei, mi-a mancat o patratica de pe joja(scuzati din nou explicatia de retard). Am completat cu vreo 200-300ml si e la nivel.
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
WHH
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
Ca sa nu las in aer aceasta discutie o sa postestez si rezolvarea.
Dupa multe, foarte multe drumuri pe la diversi "mecanici" din reprezentantele Opel si nu numai, m-am hotarat sa schimb debitmetrul.
Nu sunt 100% multumit de masina, dar oricum merge mult, mult mai bine, iar eroarea nu a mai aparut.
Trebuia sa-l ascult pe Florinke de la inceput si scapam de o gramada drumuri si bani dati aiurea.
Din pacate nu mi-a spus nimeni ca dupa ce pui un debitmetru bun pe masina trebuie sa stergi eroarea si sa mergi cativa km cu masina pt ca aceasta sa recunoasca piesa si sa mearga cum trebuie.... Eu am facut odata o proba cu un debitmetru bun, dar n-am procedat cum trebuie. Si alta chestie debitmetrul se testeaza cu masina in mers. "Mecanicii" la care am fost nu s-au deranjat sa iasa la plimbare cu masina.
jussy
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,425 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,425
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
WHH
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
In felul asta vezi ce coduri de eroare iti afiseaza, dupa care dai un search pe google si vezi cam despre ce ar putea fi vorba. Asta doar asa ca sa-ti faci o idee, tot nu te scapa de drumul la service.....
Bafta.
- ruffryders
- *
- 5 mesaje
- din 26 Feb 2010
- Astra 2001 z20let
- Gorj
ruffryders
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2001 z20let
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2010
- Mesaj Privat
- virusssxxx
- **
- 61 mesaje
- din 13 Aug 2010
- Astra 2001 Z20LET
- Alta tara
virusssxxx
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2010
- Mesaj Privat
deci e bine de stiut sa nu ma duc sa-mi spal motorul 😢( pare rau pentru tine