Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • auras.tl11

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1997 17 td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2008

  • Mesaj Privat
salut
Am si eu un Opel vectra B '96, motor 1.7 td (isuzu), si nu are putere deloc. cum a dat de panta s-a ingenunchiat. am avut ceva probleme cu furtunul de la intercooler la evacuare, l-am schimbat dar nu e nici o diferenta. ce parere aveti sa fie turbo infundat sau nu functioneaza deloc? ori asa sunt motoarele acestea mai puturoase? din cate stiu eu are 90 "cai" si zilele trecute am condus un vectra c cu 105 "cai" si m-i s-a parut de 10 ori mai puternic. astfel m-am pus pe treba cu a mea sa vad de ce este asa "puturoasa". ce ma sfatuiti?
multumesc!
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Recent discutam cu cineva ca a desfundat catalizatorul si restul tobelor, la aceiasi masina, problema disparand Very Happy
Mai incearca sa schimbi si filtrele, desi nu prea as crede.
Turbo se duce si gata, chiar daca ai mizerie pe galerii pierderea de putere nu ar trebui sa fie asa mare

Desfa tobele si curatele, mai ales catalizatorul
  • auras.tl11

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1997 17 td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2008

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Recent discutam cu cineva ca a desfundat catalizatorul si restul tobelor, la aceiasi masina, problema disparand Very Happy
Mai incearca sa schimbi si filtrele, desi nu prea as crede.
Turbo se duce si gata, chiar daca ai mizerie pe galerii pierderea de putere nu ar trebui sa fie asa mare

Desfa tobele si curatele, mai ales catalizatorul



merci de sfat! filtrele sunt schimbate de curand, cat despre tobe ele saracele sunt de cand e masina Very Happy o sa incerc sa le curat. dar daca le scot de tot si ii fac o proba fara ele, merge?Very Happy cum as putea sa imi dau seama ca turbo e defect definitv fara sa apelez la un tester? si daca sunteti amabili cei care aveti acelas motor sa-mi spuneti cum se comporta la voi?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Mestere, desfa numai catalizatorul si o sa vezi ce e acolo ............., du-te acum sub masina si misca un pic de catalizator, ia spunene cum se aude. Ca sati faci o idee da o cautare de imagini de catalizator, ca sa-ti dai seama cum e inauntru Very Happy
  • sodo

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2006

  • Mesaj Privat
E posibil sa fie si de la turbo.In general cand e ceva cu turbina scoate fum negru pe esapament,mai ales la turatii mici.
  • auras.tl11

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1997 17 td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2008

  • Mesaj Privat
scoate fum negru dar la turatii mari, daca o accelerez la peste 4000 de ture atunci scoate fum.
  • dumicris1979

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2007

  • Mesaj Privat
nu scoate fum negru decat la turatii mari si atunci foarte putin. nu stiu ce sa fac .
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cauta si fa o proba cu un debitmetru de pe o alta masina care stii ca merge bine si vezi dc apar diferente.
  • Catalln

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Eu am acelasi motor dar pe un Astra, motorul are 82CP nu 90 si surpriza @CATA26BCN nu are debitmetru.

Pot fi mai multe cauze ca motorul nu are putere, mai ales in rampa:
- pompa de injectie nu mai baga presiunea necesara;
- sistem de admisie aer murdar sau trage aer fals, neetans (rezonator-filtru-turbina-intercooler);
- sistem de evacuare infundat (tobe, catalizator);
- compresiea.

Trebuie eliminate pe rand de la cele mai putin costisitoare la cele mai costisitoare, si asa poti incepe cu sistemul de admisie il desfaci il cureti verifici daca nu trage aer fals, cureti tuburile de legatura dintre rezonator - filtru - turbina - intercooler si motor, verifici ca intercooleru sa fie etans si sa nu fie infundat murdar.

Verifici sistemul de evacuare sa nu fie infundat, eventual il cureti.

Verifici sistemul de alimentare cu motorina sa nu fie murdar, sa nu prinda aer (filtru sa fie curat) pompa sa bage presiune cat rebuie, sa nu fie pompa dereglata din debit.

Verifici si compresia sa fie egala pe toti cilindrii si sa se incadreze in prescriptii.

Ca pentru inceput poti sa verifici etansietatea sistemului de admisie si sa il si cureti cu aceasta ocazie (prin interior ai sa fii uimit ce gasesti acolo).

Mai este o chichita este un furtunas care pleaca de pe capacul de la chiuloasa si intra in racordul dintre filtru de aer si turbina, ala se mai infunda la un timp, curata furtunasul ala si capacul de pe chiuloasa (desfaci usor suruburile il dai jos si ai sa fii uimit ce ai sa gasesti acolo)

Spor la treaba!
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
era vorba de un motor Y17DT,care are debitetru.daca motorul tau nu are asta nu inseamna ca si altele nu au.cind un debitmetru e dus sau murdar acestea sint simptomele.lipsa putere si citeodata mai scate si fum.si partea mai nasoala e ca nici nu da vreun cod de eroare.
  • Catalln

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Scuze, greseala este a mea, nu am fost atent la anul masinii, ai dreptate.
  • auras.tl11

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1997 17 td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2008

  • Mesaj Privat
salut eu nu prea am avut timp sa ma ocup dar o sa ma apuc sa verific tot cam tot ce ati spus voi si va multumesc tuturor de sfaruri cat despre debitmetru catalin are dreptate nici motoru meu nu are debitmetru tipul de motor in talon e (x17td )si are 60kw la 4400turati in cai nu stiu exact Sad eu totusi tind sa cred ca nu are putere din cauza la turbo nu lucreaza o saverific pe rand si va anunt
  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Eu am avut aceeasi problema la un 1,7TD. Nu tragea motorul (la semafor, daca aveam AC-ul pornit, abia plecam din loc.! Smile )
Cauza - Debitmetrul. Cu debitmetru nou scartzaiau rotile. Eroarea nu o vezi decat pe tester.
  • auras.tl11

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1997 17 td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2008

  • Mesaj Privat
mai vin cu o rugaminte la voi sa cred ca intradevar e turbo la mine cand o acelerez chiar si la 3000 de ture si apas pe furtunu de la turbo abia se simte ca se umfla e tot moale din alte discuti am inteles ca la aprox 1800 de ture el trebuia sa se umfle sa fie tare daca turbo lucreaza , va rog cei care aveti motor ca al meu sa verificati daca la voi furtunu se intareste la 1600 de ture si daca cineva poate sa ma ajute cu o schema a motorului sa vad si sa pot intelege unde sunt sondele lamda sa vad daca are valva ai de care se vorbeste pe aici sa le curat si pe ele
  • auras.tl11

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1997 17 td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2008

  • Mesaj Privat
da bampi dar modelu meu de motor nu are debitmetu am desfacut si filtru de aer si nu are nici in filtru nici pe futrunu care vine din galerie pana in filtru de aier cum au altele Sad
  • attila682002

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Bampi, spune-mi, te rog , cat a costat debitmetrul?
  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Anul trecut in iulie am dat 1000 RON piesa originala inclusiv manopera la Opel Victoria in BV.
  • attila682002

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc.
  • Mircea[SB]

  • Mesaje scrise: 676
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1995 1.7 TDS TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2007

  • Mesaj Privat
daca vreti sa verificati turbosuflanta e mult mai simplu altfel, nu cum zice lumea ca trebe sa se intareasca furtunul care merge de la intercooler la motor. foarte frumos desfaceti furtunul respectiv de la un capat, dati drumul la motor si cand il accelerati (sa treaca de 2000 de ture) si puneti mana sa vedeti daca sufla aer pe furtunul care iese din intecooler (cam aceeasi putere ca la un feohn de uscat parul)
succes.
apropo daca nu iti merge turbosuflanta verifica sa nu iti fie blocat axul. se poate verifica la fel de simplu.
pentru mai multe detalii scrie aici in continuare ca o sa te lamuresc cum pot Smile
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
dc esti din oras,constanta,oti veni la intilnire si ne uitam la ea sa vedem ce se poate face.inre timp verifica turbina.da jos furtunul de pe admisia de aer si ezi dc se invirte axul turbinei.vezi sa nu ai vreun furtun craat sau chiar filtrul de aer murdar.sa nu ai aspiratia obturata,sa nu ai axul membranei waste-gate blocat.sint multe de verificat.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR