Vin 18 Jan, 2008 6:26 am
La pornirea la rece, mai ales iarna, e absolut normal sa scoata acel "fum alb" de care zici tu, care este de fapt doar apa sub forma de aburi, din cauza condensului depus pe teava de esapament.
Dupa ce motorul e cald (caci doar atunci e recomandat sa apesi pedala mai hotarat), la apasarea ferma a pedalei, daca se sare de 3000-3500 de ture, e normal sa scoata acel fum negricios, el aparand dintr-o suma de cauze. Eu am masina de noua si cand ii dau o talpa sa numar caii sau sa verific cuplul maxim, las in spate ceata, chiar daca masina are doar 43 mii km.
Legat de "datul in gat" cauta mai amanuntit pe forum cu functia "search" pentru ca sunt mai multe cauze. Asta, daca sunt ceva probleme. Depinde cat de mare este lag-ul. Bineinteles ca nu lucreaza pedala la un CDTI la fel ca la un benzinar, are o pauza, dar ea trebuie sa fie infima.
Eu m-am obisnuit cu lag-ul asta, pentru ca daca trebuie sa o calc, folosesc ambreiajul in mod corespunzator.