- kalu
- OP
- 437 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Corsa 2004 z13dt
- Bucuresti
kalu
- Mesaje scrise: 437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
Sunt posesorul unei corsa 1,3 cdti(z13dt) din 2004 adusa din germania in septembrie 07!De cand a venit iarna masina scoate un fum alb la pornire cand e rece,iar uneori cand accelerez,in special in treapta a2a sa scoata un fum negricios?in plus daca sunt in treapta a 2a si accelerez brusc tinde uneori usor s-o "dea in gat",dupa care intra in turatie si isi ia demarajul normal! :
mentionez ca masina avea 108.000 km reali verificati,iar in prezent are 122.000.de cand am luat-o i-am facut o revizie(schimbat ulei GM 5w30w,filtre Mann,placute de frana Ferodo si completat antigel)
astept eventuale comentarii si ajutoare cu cu indrumari spre service-uri!
Ultima modificare făcută de kalu la Vin 18 Jan, 2008 4:06 pm, modificat de 2 ori în total
mentionez ca masina avea 108.000 km reali verificati,iar in prezent are 122.000.de cand am luat-o i-am facut o revizie(schimbat ulei GM 5w30w,filtre Mann,placute de frana Ferodo si completat antigel)
astept eventuale comentarii si ajutoare cu cu indrumari spre service-uri!
Ultima modificare făcută de kalu la Vin 18 Jan, 2008 4:06 pm, modificat de 2 ori în total
- Byke
- Moderator
- 3,358 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Cluj
Byke
- Mesaje scrise: 3,358
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat
La pornirea la rece, mai ales iarna, e absolut normal sa scoata acel "fum alb" de care zici tu, care este de fapt doar apa sub forma de aburi, din cauza condensului depus pe teava de esapament.
Dupa ce motorul e cald (caci doar atunci e recomandat sa apesi pedala mai hotarat), la apasarea ferma a pedalei, daca se sare de 3000-3500 de ture, e normal sa scoata acel fum negricios, el aparand dintr-o suma de cauze. Eu am masina de noua si cand ii dau o talpa sa numar caii sau sa verific cuplul maxim, las in spate ceata, chiar daca masina are doar 43 mii km.
Legat de "datul in gat" cauta mai amanuntit pe forum cu functia "search" pentru ca sunt mai multe cauze. Asta, daca sunt ceva probleme. Depinde cat de mare este lag-ul. Bineinteles ca nu lucreaza pedala la un CDTI la fel ca la un benzinar, are o pauza, dar ea trebuie sa fie infima.
Eu m-am obisnuit cu lag-ul asta, pentru ca daca trebuie sa o calc, folosesc ambreiajul in mod corespunzator.
Dupa ce motorul e cald (caci doar atunci e recomandat sa apesi pedala mai hotarat), la apasarea ferma a pedalei, daca se sare de 3000-3500 de ture, e normal sa scoata acel fum negricios, el aparand dintr-o suma de cauze. Eu am masina de noua si cand ii dau o talpa sa numar caii sau sa verific cuplul maxim, las in spate ceata, chiar daca masina are doar 43 mii km.
Legat de "datul in gat" cauta mai amanuntit pe forum cu functia "search" pentru ca sunt mai multe cauze. Asta, daca sunt ceva probleme. Depinde cat de mare este lag-ul. Bineinteles ca nu lucreaza pedala la un CDTI la fel ca la un benzinar, are o pauza, dar ea trebuie sa fie infima.
Eu m-am obisnuit cu lag-ul asta, pentru ca daca trebuie sa o calc, folosesc ambreiajul in mod corespunzator.
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
kalu a scris:Sunt posesorul unei corsa 1,3 cdti(z13dt) din 2004 adusa din germania in septembrie 07!De cand a venit iarna masina scoate un fum alb la pornire cand e rece,iar uneori cand accelerez,in special in treapta a2a sa scoata un fum negricios?in plus daca sunt in treapta a 2a si accelerez brusc tinde uneori usor s-o "dea in gat",dupa care intra in turatie si isi ia demarajul normal! :
mentionez ca masina avea 108.000 km reali verificati,iar in prezent are 122.000.de cand am luat-o i-am facut o revizie(schimbat ulei GM 5w30w,filtre Mann,placute de frana Ferodo si completat antigel)
astept eventuale comentarii si ajutoare cu cu indrumari spre service-uri!
mentionez ca masina avea 108.000 km reali verificati,iar in prezent are 122.000.de cand am luat-o i-am facut o revizie(schimbat ulei GM 5w30w,filtre Mann,placute de frana Ferodo si completat antigel)
astept eventuale comentarii si ajutoare cu cu indrumari spre service-uri!
salut ! si eu am o buburuza ca a ta ,aceiasi chestie ,cand o pornesc dimineata sau cand e motorul rece scoate un fum alb ( a nu se confunda cu aburi ) care miroase usor intepator,treaba asta e de la injectoare care pot fi murdare . sfatul meu este sa mergi si sa le cureti, userul 1,7_dti mi-a recomandat un baiat care executa astfel de lucrari . eu am fost la el insa nu a reusit sa-mi curete injectoarele pentru ca ii lipsea o piesa insa joia viitoare merg la el si dupa aceea iti spun daca sunt diferente de fum la pornire.
- kalu
- OP
- 437 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Corsa 2004 z13dt
- Bucuresti
kalu
- Mesaje scrise: 437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
- ilconteleone
- **
- 88 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Vectra 1996 1 6 16 v XEL
- Bucuresti
ilconteleone
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 1 6 16 v XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
sal d cand cu racirea vremii din toamna adica a nceput si masina mea sa scoata fum ca al balamuc uneori ma ingrozesc imi este frica sa nu ma bata careva in trafic,fac ceatza..chestia este cand stau la semafor scoate fum ca nebuna un fum alb dar nu tot timpul nu stiu ce draq sa fie decand mi aumblat un mecanic la ea numai probleme am nu prea mai trage mototrul se infige greu cika am egrinfundat si i a facut el ceva din laptop si canci ca merge ca draq pana sa o duc la el masina mergea bine ma baga in scaun i am dat 200 si acum abia plec dupa lok cu ea.
- kalu
- OP
- 437 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Corsa 2004 z13dt
- Bucuresti
kalu
- Mesaje scrise: 437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
ilconteleone a scris:sal d cand cu racirea vremii din toamna adica a nceput si masina mea sa scoata fum ca al balamuc uneori ma ingrozesc imi este frica sa nu ma bata careva in trafic,fac ceatza..chestia este cand stau la semafor scoate fum ca nebuna un fum alb dar nu tot timpul nu stiu ce draq sa fie decand mi aumblat un mecanic la ea numai probleme am nu prea mai trage mototrul se infige greu cika am egrinfundat si i a facut el ceva din laptop si canci ca merge ca draq pana sa o duc la el masina mergea bine ma baga in scaun i am dat 200 si acum abia plec dupa lok cu ea.
am un sfat pentru tine ,mergi la mecanicul asta si iti garantez ca nu o sa fii dezamagit ! 0721602521 nea dan,este un mecanic super cu preturi ok .omul a lucrat la gtt si acum la radacini , e tare pe opel . tin sa specific ca nu ii fac reclama ci doar il recomand.
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
- kalu
- OP
- 437 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Corsa 2004 z13dt
- Bucuresti
kalu
- Mesaje scrise: 437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
sincer nush ce inseamna pt tine miros intepator?la mine miroase a fum de motorina d-asta E4,care intr-adevar e usor intepator!totusi acelasi miros il are si vara cand nu scoate acest fum alb,totusi mirosul noxelor eliminate resimtindu-se daca stai langa toba!orikum acu ca s-a mai incalzit fumul nu mai este asa prezent!
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
kalu a scris:sincer nush ce inseamna pt tine miros intepator?la mine miroase a fum de motorina d-asta E4,care intr-adevar e usor intepator!totusi acelasi miros il are si vara cand nu scoate acest fum alb,totusi mirosul noxelor eliminate resimtindu-se daca stai langa toba!orikum acu ca s-a mai incalzit fumul nu mai este asa prezent!
am inteles , am sa-ti spun cum se simte masina si ce fum scoate dupa curatarea injectoarelor ,am uitat sa-ti spun ca am sa-i curat si EGR.
- kalu
- OP
- 437 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Corsa 2004 z13dt
- Bucuresti
kalu
- Mesaje scrise: 437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Byke
- Moderator
- 3,358 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Cluj
Byke
- Mesaje scrise: 3,358
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat
Revin cu o intrebare, ca-i potrivit subiectul, sper cu acordul lui kalu.
Zilele trecute mi s-a intamplat urmatorul lucru: asteptand pe cineva, acel cineva intarziind sa apara, strangand din dinti, murind de frig, am tinut masina cu motorul pornit la relanti aproximativ 30 minute. L-am oprit o singura data 5 minute, pana am inghetat, apoi l-am repornit.
La plecare, dupa aprox. un kilometru, masina a inceput sa-mi scoata un fum alb-albastru, de m-am speriat. Aproape ca am oprit in mijlocul intersectiei din cauza a ceea ce-am vazut in oglinda retrovizoare. Dupa cateva zeci de secunde, pana am reusit sa ma dau jos din masina sa ma uit, nu mai iesea deloc fum.
Intrebarea: sa fi fost din cauza mentinerii motorului la relanti pt o perioada prea lunga? Dauneaza un relanti mentinut prea mult timp? Calamina? Depuneri? Alte cauze? Dati-va cu o parere pertinenta, sa vedem daca cazul meu nu se leaga de cazul colegului kalu. Precizez ca masina din semnatura are aproape 43 mii km.
Eventual rog pe mult stimabilul dancuciureanu sa intervina in discutie cu un comentariu stiintific.
Respectele mele initiatorului topicului
Zilele trecute mi s-a intamplat urmatorul lucru: asteptand pe cineva, acel cineva intarziind sa apara, strangand din dinti, murind de frig, am tinut masina cu motorul pornit la relanti aproximativ 30 minute. L-am oprit o singura data 5 minute, pana am inghetat, apoi l-am repornit.
La plecare, dupa aprox. un kilometru, masina a inceput sa-mi scoata un fum alb-albastru, de m-am speriat. Aproape ca am oprit in mijlocul intersectiei din cauza a ceea ce-am vazut in oglinda retrovizoare. Dupa cateva zeci de secunde, pana am reusit sa ma dau jos din masina sa ma uit, nu mai iesea deloc fum.
Intrebarea: sa fi fost din cauza mentinerii motorului la relanti pt o perioada prea lunga? Dauneaza un relanti mentinut prea mult timp? Calamina? Depuneri? Alte cauze? Dati-va cu o parere pertinenta, sa vedem daca cazul meu nu se leaga de cazul colegului kalu. Precizez ca masina din semnatura are aproape 43 mii km.
Eventual rog pe mult stimabilul dancuciureanu sa intervina in discutie cu un comentariu stiintific.
Respectele mele initiatorului topicului
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
kalu a scris:mane ai rezolvat ceva?
salut, am fost la tipul respectiv , sincer diferenta prea mare nu vad sa fie ( ma refer la sprint, cat despre fum nu prea mai scoate dar nu pot sa-mi dau exact seama fiindca s-a incalzit afara ) insa sunt eu cu inima impacata ca mi-am curatat injectoarele, mai vreau sa-mi curat la el EGR care este murdar .
- kalu
- OP
- 437 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Corsa 2004 z13dt
- Bucuresti
kalu
- Mesaje scrise: 437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
- kalu
- OP
- 437 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Corsa 2004 z13dt
- Bucuresti
kalu
- Mesaje scrise: 437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
- kalu
- OP
- 437 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Corsa 2004 z13dt
- Bucuresti
kalu
- Mesaje scrise: 437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Corsafuhrer
- ***
- 869 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 869
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
Incearca sa faci un "italian tuning" - in viteza a 2-a sau a 3-a du masina pana in 4 mii de ture, tine-o un pic acolo, apoi ridica piciorul de pe acceleratie, ca s-o lasi in frana de motor pana ajunge la app.2000 ture, repeta de cateva ori. In rest, incearca sa nu mai schimbi sub 2500 rpm.
Daca nu ajuta metoda de mai sus, alearg-o un pic pe autostrada (apoi nu uita ca inainte sa ii iei contactu s-o lasi 30 secunde la relanti).
Daca nici asa nu se rezolva, trebuie curatat EGR, galerie de admisie si mai stiu eu ce. Dar, daca zici ca abia a aparut problema, cred ca se va rezolva cu metoda amintita.
PS: nu stiu ce motorizare ai, ce am scris eu e valabil la diesel, la benzinare, trebuie mai multe ture.
LE: M-am lamurit, ai 1.3 cdti.
Daca nu ajuta metoda de mai sus, alearg-o un pic pe autostrada (apoi nu uita ca inainte sa ii iei contactu s-o lasi 30 secunde la relanti).
Daca nici asa nu se rezolva, trebuie curatat EGR, galerie de admisie si mai stiu eu ce. Dar, daca zici ca abia a aparut problema, cred ca se va rezolva cu metoda amintita.
PS: nu stiu ce motorizare ai, ce am scris eu e valabil la diesel, la benzinare, trebuie mai multe ture.
LE: M-am lamurit, ai 1.3 cdti.
- kalu
- OP
- 437 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Corsa 2004 z13dt
- Bucuresti
kalu
- Mesaje scrise: 437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Corsafuhrer
- ***
- 869 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 869
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat