- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Deschid acest subiect pentru a veni in intampinarea catorva useri cu care am vorbit si sunt interesati de o eventuala semnalizare a tempomatului activ pe bord.
Dupa cum se stie pe ceasurile bord exista martor de tempomat activ, numai ca el nu este cablat interior. Pozitia sa este urmatoarea si LED-ul ar trebui sa fie verde:
Cupla ceasurilor bord este urmatoarea:
Semnificatia pinilor in cupla ceasurilor de bord este urmatoarea:
Pin Semnificatie
1 Ceata spate (lampa aprinsa)
2 Masa generala
3 NC
4 Alimentare+12V LCD si semnalizare prezenta remorca
5 Transmisie automata (defectiune)
6 Transmisie automata (sport)
7 Remorca
8 Semnalizare dreapta
9 Semnalizare stanga
10 ABS (defectiune)
11 Ceata fata (proiectoare aprinse)
12 Centuri (numai pentru Japonia)
13 TC+ESP (activ)
14 NC
15 Xenon (defectiune sistem ajustare)
16 Incarcare alternator (defectiune)
17 Faza lunga (aprinsa)
18 Airbag (defectiune)
19 Diagnoza
20 Informatie de turatie (pentru turometru)
21 NC
22 Alimentare generala +12V
23 NC
24 Masa LCD
25 Informatie carburant (de la sonda rezervor)
26 NC
27 Informatie de km (ceas km)
28 Informatie temperatura apa (ceas temperatura)
29 Service (defectiune module electronice)
30 Bujii incandescente (active)
31 Racire motor si A/C (defectiune)
32 NC
33 Presiune ulei (defectiune)
34 Functionare motor (defectiune)
35 Frana de mana (trasa)+ nivel lichid de frana (nivel mic)
36 Alimentare +12V iluminare instrumente
Se observa ca avem pinii 3, 14, 21, 26, 32 neconectati (NC). Eu am ales ca pin de comanda pentru semnalizare tempomat pinul 14. Poate fi ales oricare dintre cei 5.
Pentru a putea semnaliza tempomat activ pe bord este necesara o schema de interconditionare:
Varianta 1:
Fac mentiunea ca X41 este cupla manetei tempomat cu 4 pini, iar X2 este cupla instalatie fata, aflata pe stalpul din stanga la picioarele soferului.
Bornele X41/A, X2/66(Frana) sau X2/53(Ambreiaj), au in permanenta +12V, ceea ce face ca releele K2, K3 si K4 sa aiba contactele cuplate.
Aparitia +12V pe oricare din bornele X41/C sau X41/D (cupla tempomat) face sa cupleze releul K1. Inchiderea contactelor K1 face sa se aprinda LED-ul si sa se automentina K1 (gaseste contactele releelor K2, K3, K4 inchise ).
Disparitia +12V de pe oricare din bornele X41/A, X2/66(Frana) sau X2/53(Ambreiaj), face sa decupleze K2, K3 sauK4 si in acelasi timp sa se decupleze automentinerea lui K1, deci sa se stinga LED-ul.
Schema are un singur dezavantaj: releele K2, K3 si K4 stau alimentate (cuplate) tot timpul (cu exceptia timpilor de decuplare tempomat).
Pornind de la acest lucru, am imaginat o noua schema de interconditionare care sa elimine alimentarea permanenta a releelor.
Varianta 2:
Bornele X41/A, X2/66(Frana) sau X2/53(Ambreiaj), au in permanenta +12V (cu exceptia timpilor de decuplare tempomat), ceea ce face ca cele trei tranzistoare sa fie blocate, deci releul K2 neactionat.
Aparitia +12V pe oricare din bornele X41/C sau X41/D (cupla tempomat) face sa cupleze releul K1. Inchiderea contactelor K1 face sa se aprinda LED-ul si sa se automentina K1 (gaseste contactul releului K2 inchis).
Disparitia +12V de pe oricare din bornele X41/A, X2/66(Frana) sau X2/53(Ambreiaj), face ca baza tranzistorului corespunzator sa fie “trasa†la masa, tranzistorul intra in conductie si cupleaza releul K2, ceea ce face ca sa se deschida contactul K2 si in acelasi timp sa se decupleze automentinerea lui K1, deci sa se stinga LED-ul.
Mentionez ca acesta nu este un tutorial, este un material pur teoretic si astept de la cei interesati orice sugestie de imbunatatire. De asemeni astept de la cineva care a ajuns la cablajul ceasurilor sa-mi comunice ce valoare au rezistentele SMD serie cu LED-urile (eu am pus in schema o rezistenta de 2k, dar cred ca este mult un curent de 5mA printr-un LED SMD).
Ultima modificare făcută de LDivora la Mar 04 Mar, 2008 12:50 pm, modificat de 2 ori în total
Dupa cum se stie pe ceasurile bord exista martor de tempomat activ, numai ca el nu este cablat interior. Pozitia sa este urmatoarea si LED-ul ar trebui sa fie verde:
Cupla ceasurilor bord este urmatoarea:
Semnificatia pinilor in cupla ceasurilor de bord este urmatoarea:
Pin Semnificatie
1 Ceata spate (lampa aprinsa)
2 Masa generala
3 NC
4 Alimentare+12V LCD si semnalizare prezenta remorca
5 Transmisie automata (defectiune)
6 Transmisie automata (sport)
7 Remorca
8 Semnalizare dreapta
9 Semnalizare stanga
10 ABS (defectiune)
11 Ceata fata (proiectoare aprinse)
12 Centuri (numai pentru Japonia)
13 TC+ESP (activ)
14 NC
15 Xenon (defectiune sistem ajustare)
16 Incarcare alternator (defectiune)
17 Faza lunga (aprinsa)
18 Airbag (defectiune)
19 Diagnoza
20 Informatie de turatie (pentru turometru)
21 NC
22 Alimentare generala +12V
23 NC
24 Masa LCD
25 Informatie carburant (de la sonda rezervor)
26 NC
27 Informatie de km (ceas km)
28 Informatie temperatura apa (ceas temperatura)
29 Service (defectiune module electronice)
30 Bujii incandescente (active)
31 Racire motor si A/C (defectiune)
32 NC
33 Presiune ulei (defectiune)
34 Functionare motor (defectiune)
35 Frana de mana (trasa)+ nivel lichid de frana (nivel mic)
36 Alimentare +12V iluminare instrumente
Se observa ca avem pinii 3, 14, 21, 26, 32 neconectati (NC). Eu am ales ca pin de comanda pentru semnalizare tempomat pinul 14. Poate fi ales oricare dintre cei 5.
Pentru a putea semnaliza tempomat activ pe bord este necesara o schema de interconditionare:
Varianta 1:
Fac mentiunea ca X41 este cupla manetei tempomat cu 4 pini, iar X2 este cupla instalatie fata, aflata pe stalpul din stanga la picioarele soferului.
Bornele X41/A, X2/66(Frana) sau X2/53(Ambreiaj), au in permanenta +12V, ceea ce face ca releele K2, K3 si K4 sa aiba contactele cuplate.
Aparitia +12V pe oricare din bornele X41/C sau X41/D (cupla tempomat) face sa cupleze releul K1. Inchiderea contactelor K1 face sa se aprinda LED-ul si sa se automentina K1 (gaseste contactele releelor K2, K3, K4 inchise ).
Disparitia +12V de pe oricare din bornele X41/A, X2/66(Frana) sau X2/53(Ambreiaj), face sa decupleze K2, K3 sauK4 si in acelasi timp sa se decupleze automentinerea lui K1, deci sa se stinga LED-ul.
Schema are un singur dezavantaj: releele K2, K3 si K4 stau alimentate (cuplate) tot timpul (cu exceptia timpilor de decuplare tempomat).
Pornind de la acest lucru, am imaginat o noua schema de interconditionare care sa elimine alimentarea permanenta a releelor.
Varianta 2:
Bornele X41/A, X2/66(Frana) sau X2/53(Ambreiaj), au in permanenta +12V (cu exceptia timpilor de decuplare tempomat), ceea ce face ca cele trei tranzistoare sa fie blocate, deci releul K2 neactionat.
Aparitia +12V pe oricare din bornele X41/C sau X41/D (cupla tempomat) face sa cupleze releul K1. Inchiderea contactelor K1 face sa se aprinda LED-ul si sa se automentina K1 (gaseste contactul releului K2 inchis).
Disparitia +12V de pe oricare din bornele X41/A, X2/66(Frana) sau X2/53(Ambreiaj), face ca baza tranzistorului corespunzator sa fie “trasa†la masa, tranzistorul intra in conductie si cupleaza releul K2, ceea ce face ca sa se deschida contactul K2 si in acelasi timp sa se decupleze automentinerea lui K1, deci sa se stinga LED-ul.
Mentionez ca acesta nu este un tutorial, este un material pur teoretic si astept de la cei interesati orice sugestie de imbunatatire. De asemeni astept de la cineva care a ajuns la cablajul ceasurilor sa-mi comunice ce valoare au rezistentele SMD serie cu LED-urile (eu am pus in schema o rezistenta de 2k, dar cred ca este mult un curent de 5mA printr-un LED SMD).
Ultima modificare făcută de LDivora la Mar 04 Mar, 2008 12:50 pm, modificat de 2 ori în total
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
N'am studiat problema in profunzime dar cred ca varianta ta are o mica problema ...
Interconditionarea e ok , problema e ca la viteze sub 40Km/h tempomatul nu este functional desi "schemele" vor aprinde led-ul .
Intereseant ar fi sa gesesti un "+" sau un "-" ce se activeaza in momentul apasarii butoanelor de la tempomat , desi peste 40Km/h e aproape imposibil sa masori in mers in instalatia electrica ... sau o schema mai complicata cu un integrator de impulsuri care sa conditioneze aprinderea led-ului numai peste 40Km/h .
Totusi pentru cei ce nu sint dispusi sa se chinuie prea mult cu aprinderea unui led varianta ta este viabila .
Interconditionarea e ok , problema e ca la viteze sub 40Km/h tempomatul nu este functional desi "schemele" vor aprinde led-ul .
Intereseant ar fi sa gesesti un "+" sau un "-" ce se activeaza in momentul apasarii butoanelor de la tempomat , desi peste 40Km/h e aproape imposibil sa masori in mers in instalatia electrica ... sau o schema mai complicata cu un integrator de impulsuri care sa conditioneze aprinderea led-ului numai peste 40Km/h .
Totusi pentru cei ce nu sint dispusi sa se chinuie prea mult cu aprinderea unui led varianta ta este viabila .
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Asta intr-adevar este o problema. Eu stiam ca nu se activeaza decat peste 25Km/h. Oricum problema exista, asta e important. Dar la Vectra C cum se face? Am inteles ca Vectra C are martor functional. Si exista pe Vectra C si Y20DTH si cu PSG16. Poate vedem acolo solutia, cineva care are schemele pentru Vectra C?
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Steering Column Module sau CIM nu este prezent decit de la Vectra C in "sus" , respectiv Astra H , Corsa D , Antara ... se interconecteaza in reteaua CAN si contine functiile enumerate de tine . CIM'ul nu deserveste bordul la Astra H , Vectra C , Corsa D .
La Astra G , Corsa C modulele enumerate de tine nu sint inglobate de catre un singur modul (CIM), astfel modulul de inchidere centralizata se afla in dreapta la picioarele pasagerului din fata , modulul de aibaguri se afla in consola centrala in partea din spate , comenzile de pe volan sint "chioare" cu niste rezistori , ceasurile din bord au procesor de sinestatator , immo - pe coloana volanului , etc .
Motivul pentru care se poate monta mai "usor" tempomat este ca aceasta are clapeta de admisie controlata de ECU printr'un actuator , iar ECU are activa sau poate activa aceasta functie ...
La Astra G , Corsa C modulele enumerate de tine nu sint inglobate de catre un singur modul (CIM), astfel modulul de inchidere centralizata se afla in dreapta la picioarele pasagerului din fata , modulul de aibaguri se afla in consola centrala in partea din spate , comenzile de pe volan sint "chioare" cu niste rezistori , ceasurile din bord au procesor de sinestatator , immo - pe coloana volanului , etc .
Motivul pentru care se poate monta mai "usor" tempomat este ca aceasta are clapeta de admisie controlata de ECU printr'un actuator , iar ECU are activa sau poate activa aceasta functie ...
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
niste poze cu acel colt unde ar trebui pus SMD-ul.scuze calitatea,o sa incerc sa revin cu unele facute cu aparat,nu cu telefonul.se vede ca exista un pin alocat pentru acest martor,pinul 14 daca nu ma insel.se observa ca unele SMD-uri sint in paralel cu o rezistenta,si inseriate cu 2 rezsitente,si acestea inseriate.o sa revin maii tirziu si cu valorile.
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Octav
- **
- 245 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Octav
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
mda .Frumos si simplu de montat si led-ul si rezistenta.
Insa mai dificil este circuitul care alimenteaza acest led. Din discutiile cu ldivora ramane o singura varianta. Aceea de a separa consumatorii alimentati din F 3.38 astfel incat aceasta siguranta sa alimenteze numai tempomat-ul. In acest caz consumul ce apare in urma activarii functiei va fi semnalizat in bord cu ajutorul unui releu reed. Cred ca asa e cel mai simplu.
Insa mai dificil este circuitul care alimenteaza acest led. Din discutiile cu ldivora ramane o singura varianta. Aceea de a separa consumatorii alimentati din F 3.38 astfel incat aceasta siguranta sa alimenteze numai tempomat-ul. In acest caz consumul ce apare in urma activarii functiei va fi semnalizat in bord cu ajutorul unui releu reed. Cred ca asa e cel mai simplu.
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
"Confruntarea de idei duce la progres", deci nu va abtineti de la comentarii (evident pertinente).
In analiza schemelor se pare ca eu si Octav faceam o mare eroare: voiam sa masuram consumul prin F3.38, dar in amonte (de aceea aparea necesara separarea alimentarilor). Dupa discutii am vazut ca daca incercam o masurare de curent absorbit in aval de siguranta, avem si caile de curent definite clar. In cele ce urmeaza ma refer strict la motorizarile Y17DTI si Y20DTH(PSG16), mai precis aceste scheme le-am analizat.
Siguranta F3.38, conform schemei, alimenteaza mai multe ramuri:
- cupla tempomat X41/B (cupla X41, pinul B);
- switch pedala frana (circuit sesizare pozitie + lampi stop frana + lampa centrala cu LED);
- switch pedala ambreiaj (circuit sesizare pozitie);
- MID/16 (MID, pinul 16);
Daca am putea sesiza diferenta de consum de curent intre starea Tempomat standby si starea Tempomat activ, pe circuitul pinului B al cuplei X41 a manetei tempomat, problema ar putea fi rezolvata extrem de simplu, ca in schema urmatoare:
Singura problema este sa masuram consumul de curent pe aceasta cale in cele doua ipostaze, pentru a putea calcula Rx.
Vom reveni cu alte precizari, dupa ce vom face masuratorile. Pana atunci, rog veniti cu argumente pro sau contra.
Ultima modificare făcută de LDivora la Joi 06 Mar, 2008 8:45 am
In analiza schemelor se pare ca eu si Octav faceam o mare eroare: voiam sa masuram consumul prin F3.38, dar in amonte (de aceea aparea necesara separarea alimentarilor). Dupa discutii am vazut ca daca incercam o masurare de curent absorbit in aval de siguranta, avem si caile de curent definite clar. In cele ce urmeaza ma refer strict la motorizarile Y17DTI si Y20DTH(PSG16), mai precis aceste scheme le-am analizat.
Siguranta F3.38, conform schemei, alimenteaza mai multe ramuri:
- cupla tempomat X41/B (cupla X41, pinul B);
- switch pedala frana (circuit sesizare pozitie + lampi stop frana + lampa centrala cu LED);
- switch pedala ambreiaj (circuit sesizare pozitie);
- MID/16 (MID, pinul 16);
Daca am putea sesiza diferenta de consum de curent intre starea Tempomat standby si starea Tempomat activ, pe circuitul pinului B al cuplei X41 a manetei tempomat, problema ar putea fi rezolvata extrem de simplu, ca in schema urmatoare:
Singura problema este sa masuram consumul de curent pe aceasta cale in cele doua ipostaze, pentru a putea calcula Rx.
Vom reveni cu alte precizari, dupa ce vom face masuratorile. Pana atunci, rog veniti cu argumente pro sau contra.
Ultima modificare făcută de LDivora la Joi 06 Mar, 2008 8:45 am
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Ma bag si eu cu o intrebare ........daca circuitul ledului smd este deja cat si martorul in plansa de bord , neamtul a gandit intr-un fel acest circuit ca sa si mearga , nu ? Nu cumva poate fi activat din ECU cum se activeaza si functia tempomat asta numai dupa montarea ledului respectiv ?
Nu imi sariti in cap este doar o parere !
Nu imi sariti in cap este doar o parere !
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
S-a mai spus: nu exista echipat nici LED-ul, nici rezistenta serie cu el. Evident ca neamtul a gandit cumva sa se aprinda acest LED daca s-ar echipa, dar cum la Astra G nu exista CIM, trebuie un modul electronic dedicat, care sa ia un semnal sau informatia de la ECU (sau o combinatie de semnale)si sa aprinda LED-ul daca sunt indeplinite conditiile. Nu exista activare pentru LED, pentru functia de tempomat, da. Asta ne chinuim acum, sa realizam acest modul. Nu, cele cu tempomat din fabrica, nu au indicator in bord. Probabil ca sunt echipate numai la comanda speciala (ca aprinderea automata a farurilor la pornire - pentru Suedia, sau indicare centuri nepuse - pentru Japonia).
- LDivora
- OP
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Trebuia sa vedem ce se intampla cu consumul de curent pe ramura +12V, F3.38, X41/B, X41/A, ECU/xx, masa. Facand masuratori am constatat urmatoarele: in cazul tempomat inactiv, ECU/xx absoarbe un curent de 12mA. In momentul activarii, pentru o perioada scurta de timp ECU/xx absoarbe 18mA, ceea ce este suficient ca sa putem decide aprinderea LED-ului. Daca, consumul de curent ar fi ramas la 18mA in starea tempomat activ, schema putea fi cea anterioara. Dar in conditiile in care la cuplare apare numai un salt de curent, va trebui sa apelam la automentinerea releului.
Continuand masuratorile, am vazut ca la decuplare nu se poate sesiza nici o diferenta de consum la apasarea pedalei de frana, respectiv ambreiaj, ceea ce duce la concluzia ca trebuie sa facem o combinatie intre schemele de la variantele 2 si 3. In concluzie am ajuns la aceasta schema, care speram sa rezolve toate problemele:
La decuplarea din maneta se poate observa ca se taie alimentarea de +12V a montajului, deci functia se realizeaza.
Ultima modificare făcută de LDivora la Sam 30 Aug, 2014 7:17 am
Continuand masuratorile, am vazut ca la decuplare nu se poate sesiza nici o diferenta de consum la apasarea pedalei de frana, respectiv ambreiaj, ceea ce duce la concluzia ca trebuie sa facem o combinatie intre schemele de la variantele 2 si 3. In concluzie am ajuns la aceasta schema, care speram sa rezolve toate problemele:
La decuplarea din maneta se poate observa ca se taie alimentarea de +12V a montajului, deci functia se realizeaza.
Ultima modificare făcută de LDivora la Sam 30 Aug, 2014 7:17 am
- Octav
- **
- 245 mesaje
- din 05 Jun 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
Octav
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2006
- Mesaj Privat
@laurentiu:
am realizat schema, m-am jucat cu ea insa nu reusesc sa dezactivez automentinerea.
Curiozitatea mea e urmatoarea?
nu stiu ce se intampla in x2/66 si in x2/53
exista acolo plus permanent si la atingerea pedalei frana/ambreiaj dispare?
sau nu exista nimic si in momentul atingerii pedalei frana/ambreiaj apare un plus?
si inca ceva:din schemele mele, imi pare ca la x2/66 este pe un contact normal inchis deci are plus permanent care dispare in mom atingerii pedalei. in timp ce pt x2/53 se intampla invers.
defapt asta am vazut numai daca deschideam schema pt psg16
am realizat schema, m-am jucat cu ea insa nu reusesc sa dezactivez automentinerea.
Curiozitatea mea e urmatoarea?
nu stiu ce se intampla in x2/66 si in x2/53
exista acolo plus permanent si la atingerea pedalei frana/ambreiaj dispare?
sau nu exista nimic si in momentul atingerii pedalei frana/ambreiaj apare un plus?
si inca ceva:din schemele mele, imi pare ca la x2/66 este pe un contact normal inchis deci are plus permanent care dispare in mom atingerii pedalei. in timp ce pt x2/53 se intampla invers.
defapt asta am vazut numai daca deschideam schema pt psg16