k33n
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2018
- Mesaj Privat
Simptome: Pornire grea/deloc si tremurat
Cod(uri) eroare:
----
Model: Vectra B1
An fabricatie: 1995
Cod motor: X16XEL
Salutare ,
Am si eu o mica/mare problema cu a mea batranica.De ceva timp imi intrerupe atat la relanti cat si in acceleratie.In noiembrie am schimbat bujiile (cu Beru Z74) crezand ca va rezolva problema dar din pacate intreruperea a ramas si a mai aparut si aceasta pornire greoaie.Aceasta intervine daca nu o pornesc 2 zile sau mai mult.Da la automat si se aude ca o explozie ca si cum ar da sa porneasca.Dupa 7,8-10 chei,cu chiu cu vai porneste si dupa nu mai am probleme,porneste la sfert.Acum cateva zile insa,am observat ca motorul se chinuie in acceleratie,si acea senzatie ca merge in trei plus un tremurat al masinii.La toba se aude ca un pacanit,nu rotund.Am vorbit cu un prieten care are si el vectra b si parerea lui a fost ca de la injectoare,sa merg sa le curat la ultrasunete.Am chemat pe cineva care cu asta se ocupa,curatat injectoare,clapeta acceleratie,mototras pas cu pas,montat la loc,nu porneste.Mentionez ca la reconectarea furtunelor de vacuum a cam dat cu rest deoarece (poza1) acolo era doar un furtun in L si nu mai gasea cu ce sa il conecteze,asa ca a pus acel furtun alb si la conectat la poza2.Concluzia finala a celui care a efectuat operatiunea e ca or sa dus senzorul de ax came,ori bujiile sau bobina.
Rog pe cei care pot,sa imi spuna daca furtunele de vacuum sunt conectate corect,si o parere de ce nu porneste.Multumesc!
Cod(uri) eroare:
----
Model: Vectra B1
An fabricatie: 1995
Cod motor: X16XEL
Salutare ,
Am si eu o mica/mare problema cu a mea batranica.De ceva timp imi intrerupe atat la relanti cat si in acceleratie.In noiembrie am schimbat bujiile (cu Beru Z74) crezand ca va rezolva problema dar din pacate intreruperea a ramas si a mai aparut si aceasta pornire greoaie.Aceasta intervine daca nu o pornesc 2 zile sau mai mult.Da la automat si se aude ca o explozie ca si cum ar da sa porneasca.Dupa 7,8-10 chei,cu chiu cu vai porneste si dupa nu mai am probleme,porneste la sfert.Acum cateva zile insa,am observat ca motorul se chinuie in acceleratie,si acea senzatie ca merge in trei plus un tremurat al masinii.La toba se aude ca un pacanit,nu rotund.Am vorbit cu un prieten care are si el vectra b si parerea lui a fost ca de la injectoare,sa merg sa le curat la ultrasunete.Am chemat pe cineva care cu asta se ocupa,curatat injectoare,clapeta acceleratie,mototras pas cu pas,montat la loc,nu porneste.Mentionez ca la reconectarea furtunelor de vacuum a cam dat cu rest deoarece (poza1) acolo era doar un furtun in L si nu mai gasea cu ce sa il conecteze,asa ca a pus acel furtun alb si la conectat la poza2.Concluzia finala a celui care a efectuat operatiunea e ca or sa dus senzorul de ax came,ori bujiile sau bobina.
Rog pe cei care pot,sa imi spuna daca furtunele de vacuum sunt conectate corect,si o parere de ce nu porneste.Multumesc!
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Chiar daca masina e destul de trecuta,pentru rezolvare are nevoie de meserias care cunoaste bine principiul de functionare(management) al acestui motor.Nu poate fi reparata de meseriasi care nu au dotare tehnica(tester,aparat de masura,documentatie,etc) si care nu stiu sa foloseasca aceasta dotare. Te plingi ca nu stiu sa monteze citeva furtune si ai asteptari sa-ti functioneze motorul corect.Nu cred ca sunt in stare sa faca functional sistemul de injectie aer secundar,sa rezolve problemele de amestec carburant,in vederea unei porniri corecte. Cind nu esti pregatit si problemele la o caruta,par deosebit de grele,ce sa mai vorbim de masini...!
k33n
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2018
- Mesaj Privat
Salut,
Orice masina are nevoie de meseriasi,si sa sti ca nu m-am plans ci am relatat un fapt.Raspunsul tau nu ma ajuta cu nimic,am asteptat am crezut ca mai exista o continuare,gen o parere la problema mea.Daca era o problema complexa de injectoare eu cred ca ar fi pornit dar ar fi mers iregulat.Mai ales ca cel care a curatat injectoarele le a testat.Parerea mea este ca trage aer fals pe undeva sau furtunele de vacuum nu sunt conectate corect.Am desfacut bujiile ieri si le am curatat.Erau afumate toate.Este posibil sa fie si de la bobina inductie sa dea curent prea slab?Am testat sa vad daca da curent in bujie si da,dar scanteia era cam rosiatica.
Am postat aici din mai multe motive:
1. Daca e ceva ce pot schimba eu sa scutesc niste bani dati la service.
2. Daca ajung in service sa am o idee cam ce ar putea fi
Ultima data cand am fost la un service,mi a cerut 1600 lei sa mi schimbe tot ce inseamna sistem franare,cand de fapt era de vina un furtun buclucas de 30 lei.
Orice masina are nevoie de meseriasi,si sa sti ca nu m-am plans ci am relatat un fapt.Raspunsul tau nu ma ajuta cu nimic,am asteptat am crezut ca mai exista o continuare,gen o parere la problema mea.Daca era o problema complexa de injectoare eu cred ca ar fi pornit dar ar fi mers iregulat.Mai ales ca cel care a curatat injectoarele le a testat.Parerea mea este ca trage aer fals pe undeva sau furtunele de vacuum nu sunt conectate corect.Am desfacut bujiile ieri si le am curatat.Erau afumate toate.Este posibil sa fie si de la bobina inductie sa dea curent prea slab?Am testat sa vad daca da curent in bujie si da,dar scanteia era cam rosiatica.
Am postat aici din mai multe motive:
1. Daca e ceva ce pot schimba eu sa scutesc niste bani dati la service.
2. Daca ajung in service sa am o idee cam ce ar putea fi
Ultima data cand am fost la un service,mi a cerut 1600 lei sa mi schimbe tot ce inseamna sistem franare,cand de fapt era de vina un furtun buclucas de 30 lei.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
mie bujia aceea imi pare uda, ca si cind nu ar fi dat scinteie sa aprinda amestecul.
incearca de proba si o bobina de prin dezmembrari daca reusesti sa faci rost si eventual pune la loc bujiile vechi daca le mai ai, sau fii sigur ca cele pe care le ai sint bune pentru motorul tau.
faptul ca porneste greu e ca si cum ori nu are scinteie ca lumea, ori nu-i vine combustibil la timp ori ceva la amestecul aer/benzina, nu ma prea pricep la benzinare, poate are vreo electrovalva plesnita, ori care se intepeneste sau care scapa cumva combustibil inapoi pe conducta, habar n-am... tot ce am zis poate te ajuta ca idei.
mie bujia aceea imi pare uda, ca si cind nu ar fi dat scinteie sa aprinda amestecul.
incearca de proba si o bobina de prin dezmembrari daca reusesti sa faci rost si eventual pune la loc bujiile vechi daca le mai ai, sau fii sigur ca cele pe care le ai sint bune pentru motorul tau.
faptul ca porneste greu e ca si cum ori nu are scinteie ca lumea, ori nu-i vine combustibil la timp ori ceva la amestecul aer/benzina, nu ma prea pricep la benzinare, poate are vreo electrovalva plesnita, ori care se intepeneste sau care scapa cumva combustibil inapoi pe conducta, habar n-am... tot ce am zis poate te ajuta ca idei.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
k33n a scris:.Raspunsul tau nu ma ajuta cu nimic,am asteptat am crezut ca mai exista o continuare,gen o parere la problema mea...
Am postat aici din mai multe motive:
1. Daca e ceva ce pot schimba eu sa scutesc niste bani dati la service.
2. Daca ajung in service sa am o idee cam ce ar putea fi
Eu nu dau pareri pe care nu pot sa le argumentez,la nevoie... Decit sa te incurc mai mult decit esti,mai bine te las sa te descurci cum poti! La primul motiv invocat,sustin colegii de forum,la al doilea,nu sustin pe nimeni,deoarece invata cit de cit,ceva anume si apoi isi arata muschii prin service-uri...! Referitor la starea bujiei,cred ca ai probleme cu consumul de ulei,indicat ar fi de facut un test de compresie,pentru a elimina unele cauze posibile...
Am postat aici din mai multe motive:
1. Daca e ceva ce pot schimba eu sa scutesc niste bani dati la service.
2. Daca ajung in service sa am o idee cam ce ar putea fi
k33n
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2018
- Mesaj Privat
k33n
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2018
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Testerul ajuta,nu face si treaba...! Cel care trebuie sa faca interpretarea informatiilor date de tester este meseriasul,care o va face functie de pregatirea si experienta tehnica...! Apropo,daca ar veni cineva cu o bobina si bujii,in ideea de ai remedia o serie de probleme functionale la motor,m-as simti jicnit,deoarece eu hotarasc ce trebuie cumparat(daca e nevoie) in vederea reparatieii,in urma testului de diagnoza. In viata isi are si diplomatia,rolul ei...!
k33n
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2018
- Mesaj Privat
Am facut testul cu agrafa. 0200 si 0335.Cred ca problema e putin mai grava decat o bobina lenesa sau bujii defecte.Asta e,service scrie pe ea.Speram sa scap doar cu o bobina sau alte bujii.Oricum trebuie sa-i schimb si distributia,e trecuta vreo 2000 de km asa ca o sa vorbesc pentru tot.Multumesc pentru pareri!
k33n
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2018
- Mesaj Privat
Salutare din nou
Am vorbit la service,posibile cauze:
Se rezolva dupa Paste.Dar...deaoarece am nevoie de masina si nu am putut sa ma resemnez,am cumparat 4 bucati bujii NGK,una bucata bobina Tesla CL200 sh,am pus bateria dupa masina de servici,a mea era aproape goala dupa atatea incercari,ridicat capota si inspectat circuitul injectie.Mufa injector 1 scoasa,bagat la loc si dai la automat.dupa vreo 4 chei a pornit mai mult in suturi si mergea in valuri,fum albastrui si miros de benzina.Luat o bujie NGK noua si verificat fiecare fisa.Am scos cate o fisa,am infipt bujia in ea,am pornit motorul si apropiam bujia de capacul admisiei.Toate fisele functionau corespunzator,scantei multe si constante.Am inlocuit toate 4 bujiile si cand am pornit motorul (la sfert) ,valurile au di
sparut,fum nu,miros de benzina nu.EVRIKAAAA! Am dat o tura sa o forjez putin (80km/h cu a-3-a).Acum ramane sa vad zilele urmatoare cum se comporta dar sunt 99% ca de vina au fost bujiile,care cred eu,desii se potrivesc nu sunt compatibile.Eroarea P0200( Injector Circuit Malfunction ) a aparut din cauza mufei injector scoase,iar P0335 ( Crankshaft Position Sensor Circuit Malfunction ) am citit pe un site ca poate fi generat si de bujii sau bobina inductie defecta.Stie cineva daca erorile alea se sterg singure sau trebuiesc sterse cu laptopul?
Urmeaza ca dupa Paste sa schimb si distributia.Am optat pentru kit INNA si pompa HEPU.Si gata,mi-am recuperat masina
Am vorbit la service,posibile cauze:
- Injector blocat
- Mufa/mufe injector deteriorate
- bobina inductie
- senzor vibrochen
- fise defecte
Se rezolva dupa Paste.Dar...deaoarece am nevoie de masina si nu am putut sa ma resemnez,am cumparat 4 bucati bujii NGK,una bucata bobina Tesla CL200 sh,am pus bateria dupa masina de servici,a mea era aproape goala dupa atatea incercari,ridicat capota si inspectat circuitul injectie.Mufa injector 1 scoasa,bagat la loc si dai la automat.dupa vreo 4 chei a pornit mai mult in suturi si mergea in valuri,fum albastrui si miros de benzina.Luat o bujie NGK noua si verificat fiecare fisa.Am scos cate o fisa,am infipt bujia in ea,am pornit motorul si apropiam bujia de capacul admisiei.Toate fisele functionau corespunzator,scantei multe si constante.Am inlocuit toate 4 bujiile si cand am pornit motorul (la sfert) ,valurile au di
sparut,fum nu,miros de benzina nu.EVRIKAAAA! Am dat o tura sa o forjez putin (80km/h cu a-3-a).Acum ramane sa vad zilele urmatoare cum se comporta dar sunt 99% ca de vina au fost bujiile,care cred eu,desii se potrivesc nu sunt compatibile.Eroarea P0200( Injector Circuit Malfunction ) a aparut din cauza mufei injector scoase,iar P0335 ( Crankshaft Position Sensor Circuit Malfunction ) am citit pe un site ca poate fi generat si de bujii sau bobina inductie defecta.Stie cineva daca erorile alea se sterg singure sau trebuiesc sterse cu laptopul?
Urmeaza ca dupa Paste sa schimb si distributia.Am optat pentru kit INNA si pompa HEPU.Si gata,mi-am recuperat masina
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Motoarele astea sunt tare nãzuroase la bujii: am cunoscut un caz care s-a chinuit ( e un fel de-a spune) aproape 1 an sã afle cauza ptr care îi mergea prost motorul, schimbând diverse piese, ca în final sã constate cã a avut doar niște bujii necorespunzãtoare, probabil incompatibile...
Erorile dispar singure, dupã mai multe cicluri de pornire, dacã a dispãrut (și) cauza lor.
Erorile dispar singure, dupã mai multe cicluri de pornire, dacã a dispãrut (și) cauza lor.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
ca sa fiu rau : ce ti-am zis mai sus ? "eventual pune bujiile vechi la loc daca le mai ai sau fii sigur ca cele pe care le ai sint bune pentru motorul tau!"
stiu si eu cazuri de cunostinte care au luat senzor echivalent (mai ieftin) si nu le-a mers masina in schimb cu senzor original (evident mai scump) si-a revenit.
bine ca ai rezolvat si invatat cite ceva si mai ales ai venit si ai postat rezolvarea.
ca sa fiu rau : ce ti-am zis mai sus ? "eventual pune bujiile vechi la loc daca le mai ai sau fii sigur ca cele pe care le ai sint bune pentru motorul tau!"
stiu si eu cazuri de cunostinte care au luat senzor echivalent (mai ieftin) si nu le-a mers masina in schimb cu senzor original (evident mai scump) si-a revenit.
bine ca ai rezolvat si invatat cite ceva si mai ales ai venit si ai postat rezolvarea.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
k33n
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2018
- Mesaj Privat
@gabimilo1
Iti multumesc pentru sfaturi si sa sti ca am tinut cont de ele,de aceea am cumparat bobina si alte bujii
@big_electro61
Cand am inlocuit bujiile erau doar afumate,iar bujia din poza aceea era singura care avea ulei pe ea.In 4000 de km a consumat cam 1.2L de ulei ceea ce e mult intradevar.Urmeaza prin vara sa fac si motorul dar momentan ma limitez la distributie si alte mici defecte (bucse antiruliu,furtun flexibil toba,discuri fata) .Operatiune destul de costisitoare,putin peste 1000 lei.
Iti multumesc pentru sfaturi si sa sti ca am tinut cont de ele,de aceea am cumparat bobina si alte bujii
@big_electro61
Cand am inlocuit bujiile erau doar afumate,iar bujia din poza aceea era singura care avea ulei pe ea.In 4000 de km a consumat cam 1.2L de ulei ceea ce e mult intradevar.Urmeaza prin vara sa fac si motorul dar momentan ma limitez la distributie si alte mici defecte (bucse antiruliu,furtun flexibil toba,discuri fata) .Operatiune destul de costisitoare,putin peste 1000 lei.
- CChrisstyy
- *
- 21 mesaje
- din 17 Jul 2021
CChrisstyy
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2021
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- CChrisstyy
- *
- 21 mesaje
- din 17 Jul 2021
CChrisstyy
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2021
- Mesaj Privat
Îmi înnegrește egr ul si clapeta repede, si nu inteleg dc, eroare pe egr, se opreste in mers merge in 3, am schimbat bobina, toate bune si frumoase s a schimbat treaba, dar merg 3 zile si iar imi aprinde check engine egr si masina merge bine, trage, nu scoate fum, am schimbat 3 egr uri si tot lfl face.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Înnegrirea EGR și clapetã, la motoarele astea, e cumva normalã, având o vârstã, km și o faimã de consumatoare de ulei....tu nu spui nimic de problema asta, deci ne lași pe noi sã facem diverse presupuneri care pot fi false și, deci, pãguboase...
Având atâtea necazuri cu mai multe EGR-uri(presupun cã ai cod eroare pe EGR, cã nu spui ce cod ai, parcã e secret!), mã duc cu gândul cã ai o problemã cu cablajul lui, ceea ce nu ar fi prea surprinzãtor...cablurile pot fi coapte, deci fragile, cu izolații crãpate...deci verificare pe cabluri, dar serioasã!
Dupã ce te convingi cã ai cablaj verificat și bun, poți chiar sã blindezi EGR-ul, dar lași mufa pe el ca sã nu dea coduri de eroare(de aia și ai nevoie de cablaj bun!). sau poți pãstra EGR-ul, depinde și de cât ulei consumã motorul...
Având atâtea necazuri cu mai multe EGR-uri(presupun cã ai cod eroare pe EGR, cã nu spui ce cod ai, parcã e secret!), mã duc cu gândul cã ai o problemã cu cablajul lui, ceea ce nu ar fi prea surprinzãtor...cablurile pot fi coapte, deci fragile, cu izolații crãpate...deci verificare pe cabluri, dar serioasã!
Dupã ce te convingi cã ai cablaj verificat și bun, poți chiar sã blindezi EGR-ul, dar lași mufa pe el ca sã nu dea coduri de eroare(de aia și ai nevoie de cablaj bun!). sau poți pãstra EGR-ul, depinde și de cât ulei consumã motorul...