Nu exista asa ceva,la turbinele cu geometrie variabila ,cand se porneste motorul dupa o secuda doua tija actuatorului se trage la maxim,astfel incat la turatii cat mai mici sa livreze presiunea maxim posibila,este exact invers.De cele mai multe ori presiunea mereu sub cea prescrisa are extrem de multe cauze si trebuie mers una cate una prin eliminare (nu prin schimbare piese)
1. Actuatorul defect,membrana fisurata tija nu ajunge la cap de cursa.
2. Lipsa vacuum la valoarea prescrisa,pompa de vacuum,actuator,furtunase,si.....membrana servo
frana sau mecanismul scapa vacuum.
3.Geometria variabila blocata la cap de cursa de uzura,calamina,sau alte depuneri.
4.Turbina partea de
compresor uzata joc mare intre paleti si carcasa livreaza presiune tarziu la turatii mari mereu sub valoarea prescrisa.
5. Filtru de motorina infundat,cantitate injectata sub valoarea prescrisa lipsa presiune gaze in evacuare.
6.Circuit admisie obturat de clapeti blocati ,scapari de presiune furtune,coliere,Oringuri ...etc
7.Valva VNT blocata,nu inchide bine,la Insignia 'chitaie' cand incepe sa mearga aiurea.
8.Senzor MAP, murdar,blocat de depuneri,defect.
9.Furtunul de la filtru de aer la admisie turbina neetans,aer fals ,debitmetrul citeste eronat cantitatea de aer,prea putin combustibil injectat ,lipsa presiune evacuare.
10.Valva EGR scapa presiunea din turbina ,lipsa presiune evacuare.
Am mai gasit si alte prostii dar astea sunt cele standard,la Audi motorul 1,9 PD si 2.0 pompa de vacuum are stutul pozitionat perpendicular pe mastervac si tevusca de legatura misca din trepidatia motorului acel stut isi face joc in corpul pompei,merge totul ,nu sunt erori ,schimba oamenii turbine,electrovalve,debitmetre,injectoare...si nimic,acolo trage aer fals circuitul vacuumatic,actuatorul functioneaza ochiometric dar nu ajunge la cap de cursa.Efect,masina pleaca oarecum bine,accelereaza acceptabil dar nu mai ajunge in vit. max sau se simte oarecum lesinata.
Cu cat verificati mai bine si mai corect fiecare componenta cu atat e mai ieftina reparatia,tot ce e sus depinde de tipul de masina ar fi cam 15-30 min daca ai putina experienta.