mecaNIK a scris:Nu exista asa ceva,la turbinele cu geometrie variabila ,cand se porneste motorul dupa o secuda doua tija actuatorului se trage la maxim,astfel incat la turatii cat mai mici sa livreze presiunea maxim posibila,este exact invers.De cele mai multe ori presiunea mereu sub cea prescrisa are extrem de multe cauze si trebuie mers una cate una prin eliminare (nu prin schimbare piese)
1. Actuatorul defect,membrana fisurata tija nu ajunge la cap de cursa.
2. Lipsa vacuum la valoarea prescrisa,pompa de vacuum,actuator,furtunase,si.....membrana servofrana sau mecanismul scapa vacuum.
3.Geometria variabila blocata la cap de cursa de uzura,calamina,sau alte depuneri.
4.Turbina partea de compresor uzata joc mare intre paleti si carcasa livreaza presiune tarziu la turatii mari mereu sub valoarea prescrisa.
5. Filtru de motorina infundat,cantitate injectata sub valoarea prescrisa lipsa presiune gaze in evacuare.
6.Circuit admisie obturat de clapeti blocati ,scapari de presiune furtune,coliere,Oringuri ...etc
7.Valva VNT blocata,nu inchide bine,la Insignia 'chitaie' cand incepe sa mearga aiurea.
8.Senzor MAP, murdar,blocat de depuneri,defect.
9.Furtunul de la filtru de aer la admisie turbina neetans,aer fals ,debitmetrul citeste eronat cantitatea de aer,prea putin combustibil injectat ,lipsa presiune evacuare.
10.Valva EGR scapa presiunea din turbina ,lipsa presiune evacuare.
Am mai gasit si alte prostii dar astea sunt cele standard,la Audi motorul 1,9 PD si 2.0 pompa de vacuum are stutul pozitionat perpendicular pe mastervac si tevusca de legatura misca din trepidatia motorului acel stut isi face joc in corpul pompei,merge totul ,nu sunt erori ,schimba oamenii turbine,electrovalve,debitmetre,injectoare...si nimic,acolo trage aer fals circuitul vacuumatic,actuatorul functioneaza ochiometric dar nu ajunge la cap de cursa.Efect,masina pleaca oarecum bine,accelereaza acceptabil dar nu mai ajunge in vit. max sau se simte oarecum lesinata.
Cu cat verificati mai bine si mai corect fiecare componenta cu atat e mai ieftina reparatia,tot ce e sus depinde de tipul de masina ar fi cam 15-30 min daca ai putina experienta.
Va multumesc pentru explicatiile detaliate, ca de obicei mi-am salvat discutia in calculator pentru cazul in care voi fi in aceasta situatie.
Momentan la mine erorea intermitenta ce apare e ca in admisie e presiune prea mare si s-a manifestat doar pe timp rece (in februarie). Luna aceasta am curatat sita electrovalvei (am gasit-o murdara) si am mai curatat inca odata senzorul MAP (fusese curatat temeinic de mine in urma cu 15.000km cand am curatat tot circuitul admisiei inclusiv orificiile de intrare a aerului in chiulasa) deci nu am gasit mai nimic in el, masina merge bine (deja cu 6.000km dupa remapare la 135cp, Z17DTH) insa in mod surprinzator eroarea asta apare doar ocazional intr-a 3-a si doar dupa ce tin constant motorul din pedala de acceleratie la cuplul maxim (2.300rpm), ca si cum nu poate sustine o presiune de vacuum constanta asa cum cer eu din pedala de acceleratie. Am mai observat ca eroarea din bord apare preponderent atunci cand dupa ce pornesc cu masina si merg cu ea nu se mai aude ca de obicei tzacanitul obisnuit de ,,injectie avansata,, cu motorul rece, intr-un fel ma bucur ca in sfarsit motorul e silentios.. dar aprinde martorul in bord dupa ce acceelerez la 2.300rpm si raman din pedala cu turatia acolo. Apoi eroarea dispare ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Daca pe viitor apare o discutie similara, dar pentru presiune prea mare si deasemenea doriti sa ne mai impartasiti din cunostiintele Dvs., o sa continui acolo.
Fara nicio intentie de ,,hijacking,, la discutia initiala (daca cumva am deranjat, rog stergerea acestui post).
Cu Stima.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Vin 08 Apr, 2022 7:01 pm