Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
Soluție
  • arcticd

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Salut, am o problema cu presiunea de boost, e o diferenta mare intre ce cere ecu si ce se livreaza la orice turatie si nici macar nu e constant. turbina nu e reconditionata, nu fluiera sau alte zgomote ciudate, se aude doar cand face boost spre maxim sunetul specific de turbo, se aude de afara, in masina nu prea iti dai seama.
singura eroare este P0500-74 Vehicle Speed Signal Range/Performance. nu am limitari de turatie sau alte probleme in afara de raspuns greoi la acceleratie si se simpte fara putere
aici un link grafic dintre boost facut si cerut. https://we.tl/t-woQaQRvksn




MODEL: Astra 2004
MOTOR: z17dth

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Turbina dupa cum arata graficul face ceva presiune ,dar este mereu sub ce se cere ,cu fluctuatiile alea ciudate,Se incepe de obicei cu o curatare de senzor MAP ,urmeaza verificat joc in ax,daca nu este nici un consum de ulei se poate trece peste,urmeaza actuatorul verificat cu vacuumetru daca nu e spart si merge in figuri ,la fel geometria sa nu agate ,furtunele de vacuum si electrovalva de comanda ....cam atat si trebuie sa zboare dupa aia.Ca varianta ajutatoare se porneste motorul si se verifica daca actuatorul a ajuns la capat de cursa,adica il mai impingi putin daca este ferm pe pozitie electrovalva si vacuumul sunt ok,mai poate fi si vreun furtun nestrans,iesit de pe colier sau fisurat oricum neetans circuitul de admisie aer.
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 263
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Va salut! Imi puteti spune cum ati obtinut graficul care descrie functionarea turbinei?
  • arcticd

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2017

  • Mesaj Privat
swerige cu OP-COM si functia de record on, faci un test drive si salvezi datele din table, pe urma faci graficul in excel
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Salut,ai rezolvat problema?
Si la mine este aceeasi problema,si cica de aia mi-ar scoate fum la acceleratie,am facut testul in mers si cand scotea fum turbina nu dadea presiunea ceruta,era livrata cu intarziere.Am curatat senzorul MAP,sa vad maine daca este vre-o schimbare,dar nu cred.
  • MBelcineanu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2022

  • Mesaj Privat
Salut, am aceeași problemã, cum ai rezolvat?
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
Culisa greu parghia de la actuator la geometria variabila.Am facut-o sa mearga mai usor si disparuse fumul.Dupa aceea am vandut masina.
  • MBelcineanu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2022

  • Mesaj Privat
Din ce știu eu, cu vaccum ul scos și cu surub in capul furtunasului ar trebui sã facã presiune. Mie nu îmi face nici așa. Am dat turbina jos și am observat cã are joc in ax. Am tras aer cu gura si culiseazã pârghia. Ciudat este ca inainte sã repar motorul nu scotea fum.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu exista asa ceva,la turbinele cu geometrie variabila ,cand se porneste motorul dupa o secuda doua tija actuatorului se trage la maxim,astfel incat la turatii cat mai mici sa livreze presiunea maxim posibila,este exact invers.De cele mai multe ori presiunea mereu sub cea prescrisa are extrem de multe cauze si trebuie mers una cate una prin eliminare (nu prin schimbare piese)
1. Actuatorul defect,membrana fisurata tija nu ajunge la cap de cursa.
2. Lipsa vacuum la valoarea prescrisa,pompa de vacuum,actuator,furtunase,si.....membrana servofrana sau mecanismul scapa vacuum.
3.Geometria variabila blocata la cap de cursa de uzura,calamina,sau alte depuneri.
4.Turbina partea de compresor uzata joc mare intre paleti si carcasa livreaza presiune tarziu la turatii mari mereu sub valoarea prescrisa.
5. Filtru de motorina infundat,cantitate injectata sub valoarea prescrisa lipsa presiune gaze in evacuare.
6.Circuit admisie obturat de clapeti blocati ,scapari de presiune furtune,coliere,Oringuri ...etc
7.Valva VNT blocata,nu inchide bine,la Insignia 'chitaie' cand incepe sa mearga aiurea.
8.Senzor MAP, murdar,blocat de depuneri,defect.
9.Furtunul de la filtru de aer la admisie turbina neetans,aer fals ,debitmetrul citeste eronat cantitatea de aer,prea putin combustibil injectat ,lipsa presiune evacuare.
10.Valva EGR scapa presiunea din turbina ,lipsa presiune evacuare.
Am mai gasit si alte prostii dar astea sunt cele standard,la Audi motorul 1,9 PD si 2.0 pompa de vacuum are stutul pozitionat perpendicular pe mastervac si tevusca de legatura misca din trepidatia motorului acel stut isi face joc in corpul pompei,merge totul ,nu sunt erori ,schimba oamenii turbine,electrovalve,debitmetre,injectoare...si nimic,acolo trage aer fals circuitul vacuumatic,actuatorul functioneaza ochiometric dar nu ajunge la cap de cursa.Efect,masina pleaca oarecum bine,accelereaza acceptabil dar nu mai ajunge in vit. max sau se simte oarecum lesinata.
Cu cat verificati mai bine si mai corect fiecare componenta cu atat e mai ieftina reparatia,tot ce e sus depinde de tipul de masina ar fi cam 15-30 min daca ai putina experienta.
  • MBelcineanu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2022

  • Mesaj Privat
mecaNik, mulțumesc frumos pentru rãspuns. Ar fi multe de discutat. Aș vrea sã vorbim 5 minute la telefon dacã se poate.
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat
La momentul acela,am fost la cineva si a facut o diagnosticare in mers,si mi-a aratat ca turbina nu face presiune in momentul cand cere ecu,ci are o mica intarziere.Si cand era acea intarziere scotea un fum usor.Fumul asta a aparut in urma reconditionarii injectoarelor,inainte de asta nu scotea absolut deloc fum.
  • MBelcineanu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2022

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Nu exista asa ceva,la turbinele cu geometrie variabila ,cand se porneste motorul dupa o secuda doua tija actuatorului se trage la maxim,astfel incat la turatii cat mai mici sa livreze presiunea maxim posibila,este exact invers.De cele mai multe ori presiunea mereu sub cea prescrisa are extrem de multe cauze si trebuie mers una cate una prin eliminare (nu prin schimbare piese)
1. Actuatorul defect,membrana fisurata tija nu ajunge la cap de cursa.
2. Lipsa vacuum la valoarea prescrisa,pompa de vacuum,actuator,furtunase,si.....membrana servofrana sau mecanismul scapa vacuum.
3.Geometria variabila blocata la cap de cursa de uzura,calamina,sau alte depuneri.
4.Turbina partea de compresor uzata joc mare intre paleti si carcasa livreaza presiune tarziu la turatii mari mereu sub valoarea prescrisa.
5. Filtru de motorina infundat,cantitate injectata sub valoarea prescrisa lipsa presiune gaze in evacuare.
6.Circuit admisie obturat de clapeti blocati ,scapari de presiune furtune,coliere,Oringuri ...etc
7.Valva VNT blocata,nu inchide bine,la Insignia 'chitaie' cand incepe sa mearga aiurea.
8.Senzor MAP, murdar,blocat de depuneri,defect.
9.Furtunul de la filtru de aer la admisie turbina neetans,aer fals ,debitmetrul citeste eronat cantitatea de aer,prea putin combustibil injectat ,lipsa presiune evacuare.
10.Valva EGR scapa presiunea din turbina ,lipsa presiune evacuare.
Am mai gasit si alte prostii dar astea sunt cele standard,la Audi motorul 1,9 PD si 2.0 pompa de vacuum are stutul pozitionat perpendicular pe mastervac si tevusca de legatura misca din trepidatia motorului acel stut isi face joc in corpul pompei,merge totul ,nu sunt erori ,schimba oamenii turbine,electrovalve,debitmetre,injectoare...si nimic,acolo trage aer fals circuitul vacuumatic,actuatorul functioneaza ochiometric dar nu ajunge la cap de cursa.Efect,masina pleaca oarecum bine,accelereaza acceptabil dar nu mai ajunge in vit. max sau se simte oarecum lesinata.
Cu cat verificati mai bine si mai corect fiecare componenta cu atat e mai ieftina reparatia,tot ce e sus depinde de tipul de masina ar fi cam 15-30 min daca ai putina experienta.



Am observat cã nu am vid deloc la relanti pe furtunasului de la westgate. Când accelerez face ceva vid. Asta ar insemna ca electrovalva de vaccum a turbinei este cu probleme?
Pot proba turbina prin legarea westgate ului direct pe vacuum prin ocolirea electrovalvei? Sã vãd in mers dacã face presiune mai mare. Sau cum sã mã conving cã turbina este buna?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Poti proba dar atentie numai in relanti si numai cu masina pe loc daca incerci sa verifici in mers si senzorul nu limiteaza instant turatia risti sa bubuie un furtun in cel mai fericit caz sau sa se rupa axul turbinei. Turbina se poate verifica daca are distanta dintre palele compresorului si carcasa prea mare sau joc in ax care a facut sa apara aceasta uzura doar vizual de catre cineva cu experienta, sa poata deosebi jocul normal in ax de ce este prea mult.Poti totusi incerca sa vezi,sa misti de ax ca nu se intampla nimic,si eventuale urme de frecat pe carcasa.Daca spui ca e lipsa de vacuum atunci mergi prima data pe varianta asta, si verifica si turbina ca e bine de stiut in ce stare se afla.
  • MBelcineanu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2022

  • Mesaj Privat
Deci, un joc la ax eu am vazut, sus-jos, urme pe carcasã nu.
Furtunele se întãresc foarte puțin la turații peste 3000.
Dacã bag direct vid in westgate la relanti mã gândesc cã nu se întâmplã nimic, eventual se trage actuatorul, nu?
Dacã o turez ar trebui sã se întâlneascã Furtunele mai bine. Mã gândesc sã fac asta cu parametrii in fața, pe opcom.
E ok așa?
  • MBelcineanu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2022

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Poti proba dar atentie numai in relanti si numai cu masina pe loc daca incerci sa verifici in mers si senzorul nu limiteaza instant turatia risti sa bubuie un furtun in cel mai fericit caz sau sa se rupa axul turbinei. Turbina se poate verifica daca are distanta dintre palele compresorului si carcasa prea mare sau joc in ax care a facut sa apara aceasta uzura doar vizual de catre cineva cu experienta, sa poata deosebi jocul normal in ax de ce este prea mult.Poti totusi incerca sa vezi,sa misti de ax ca nu se intampla nimic,si eventuale urme de frecat pe carcasa.Daca spui ca e lipsa de vacuum atunci mergi prima data pe varianta asta, si verifica si turbina ca e bine de stiut in ce stare se afla.

Salutare, tocmai am fãcut un test:
Am scos furtunasul ce intra in electrovalva turbinei si l-am mufat la cel de pe iesire. Deci practic am bãgat direct vaccum cãtre turbina.
Rezultat: turbina nu face presiune la relanti mai mare decât presiunea de comandã 100, sta pe acolo, 99-100.
Dacã accelerez presiune de comandã creste, evident,150 kPa, însã presiunea realizatã de turbina scade, 94 kPa.
  • MBelcineanu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2022

  • Mesaj Privat
@mecaNik Nicio idee?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Nu exista asa ceva,la turbinele cu geometrie variabila ,cand se porneste motorul dupa o secuda doua tija actuatorului se trage la maxim,astfel incat la turatii cat mai mici sa livreze presiunea maxim posibila,este exact invers.De cele mai multe ori presiunea mereu sub cea prescrisa are extrem de multe cauze si trebuie mers una cate una prin eliminare (nu prin schimbare piese)
1. Actuatorul defect,membrana fisurata tija nu ajunge la cap de cursa.
2. Lipsa vacuum la valoarea prescrisa,pompa de vacuum,actuator,furtunase,si.....membrana servofrana sau mecanismul scapa vacuum.
3.Geometria variabila blocata la cap de cursa de uzura,calamina,sau alte depuneri.
4.Turbina partea de compresor uzata joc mare intre paleti si carcasa livreaza presiune tarziu la turatii mari mereu sub valoarea prescrisa.
5. Filtru de motorina infundat,cantitate injectata sub valoarea prescrisa lipsa presiune gaze in evacuare.
6.Circuit admisie obturat de clapeti blocati ,scapari de presiune furtune,coliere,Oringuri ...etc
7.Valva VNT blocata,nu inchide bine,la Insignia 'chitaie' cand incepe sa mearga aiurea.
8.Senzor MAP, murdar,blocat de depuneri,defect.
9.Furtunul de la filtru de aer la admisie turbina neetans,aer fals ,debitmetrul citeste eronat cantitatea de aer,prea putin combustibil injectat ,lipsa presiune evacuare.
10.Valva EGR scapa presiunea din turbina ,lipsa presiune evacuare.
Am mai gasit si alte prostii dar astea sunt cele standard,la Audi motorul 1,9 PD si 2.0 pompa de vacuum are stutul pozitionat perpendicular pe mastervac si tevusca de legatura misca din trepidatia motorului acel stut isi face joc in corpul pompei,merge totul ,nu sunt erori ,schimba oamenii turbine,electrovalve,debitmetre,injectoare...si nimic,acolo trage aer fals circuitul vacuumatic,actuatorul functioneaza ochiometric dar nu ajunge la cap de cursa.Efect,masina pleaca oarecum bine,accelereaza acceptabil dar nu mai ajunge in vit. max sau se simte oarecum lesinata.
Cu cat verificati mai bine si mai corect fiecare componenta cu atat e mai ieftina reparatia,tot ce e sus depinde de tipul de masina ar fi cam 15-30 min daca ai putina experienta.

Va multumesc pentru explicatiile detaliate, ca de obicei mi-am salvat discutia in calculator pentru cazul in care voi fi in aceasta situatie.

Momentan la mine erorea intermitenta ce apare e ca in admisie e presiune prea mare si s-a manifestat doar pe timp rece (in februarie). Luna aceasta am curatat sita electrovalvei (am gasit-o murdara) si am mai curatat inca odata senzorul MAP (fusese curatat temeinic de mine in urma cu 15.000km cand am curatat tot circuitul admisiei inclusiv orificiile de intrare a aerului in chiulasa) deci nu am gasit mai nimic in el, masina merge bine (deja cu 6.000km dupa remapare la 135cp, Z17DTH) insa in mod surprinzator eroarea asta apare doar ocazional intr-a 3-a si doar dupa ce tin constant motorul din pedala de acceleratie la cuplul maxim (2.300rpm), ca si cum nu poate sustine o presiune de vacuum constanta asa cum cer eu din pedala de acceleratie. Am mai observat ca eroarea din bord apare preponderent atunci cand dupa ce pornesc cu masina si merg cu ea nu se mai aude ca de obicei tzacanitul obisnuit de ,,injectie avansata,, cu motorul rece, intr-un fel ma bucur ca in sfarsit motorul e silentios.. dar aprinde martorul in bord dupa ce acceelerez la 2.300rpm si raman din pedala cu turatia acolo. Apoi eroarea dispare ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Daca pe viitor apare o discutie similara, dar pentru presiune prea mare si deasemenea doriti sa ne mai impartasiti din cunostiintele Dvs., o sa continui acolo.

Fara nicio intentie de ,,hijacking,, la discutia initiala (daca cumva am deranjat, rog stergerea acestui post).

Cu Stima.


Ultima modificare făcută de ahappyuser la Vin 08 Apr, 2022 7:01 pm
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
MBelcineanu a scris:
mecaNIK a scris:Poti proba dar atentie numai in relanti si numai cu masina pe loc daca incerci sa verifici in mers si senzorul nu limiteaza instant turatia risti sa bubuie un furtun in cel mai fericit caz sau sa se rupa axul turbinei. Turbina se poate verifica daca are distanta dintre palele compresorului si carcasa prea mare sau joc in ax care a facut sa apara aceasta uzura doar vizual de catre cineva cu experienta, sa poata deosebi jocul normal in ax de ce este prea mult.Poti totusi incerca sa vezi,sa misti de ax ca nu se intampla nimic,si eventuale urme de frecat pe carcasa.Daca spui ca e lipsa de vacuum atunci mergi prima data pe varianta asta, si verifica si turbina ca e bine de stiut in ce stare se afla.

Salutare, tocmai am fãcut un test:
Am scos furtunasul ce intra in electrovalva turbinei si l-am mufat la cel de pe iesire. Deci practic am bãgat direct vaccum cãtre turbina.
Rezultat: turbina nu face presiune la relanti mai mare decât presiunea de comandã 100, sta pe acolo, 99-100.
Dacã accelerez presiune de comandã creste, evident,150 kPa, însã presiunea realizatã de turbina scade, 94 kPa.

Nu stiu ce sa zic, am observat la momentul cand am curatat electrovalva turbo ca daca sufli pe stutz-ul catre turbina acesta comunica cu cel general la care se mufeaza pompa de vacuum, daca insa tragi aer din stutz-ul catre turbina efectul e ca electrovalva cupleaza mecanic si inchide.
  • MBelcineanu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2022

  • Mesaj Privat
Nu știu dacã e bine dar in momentul ãsta merg cu electrovavele schimbate între ele. Cea de la egr am pus-o la turbina și invers. Nicio diferențã. Nu știu însã dacã lucreazã la fel.
Cel mai tare mã doare ca scoate mult fum la accelerare. De tras, trage binișor, fãrã martori in bord.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu te juca cu eletrovalvele, eu pâna sa ajung sa o curat pe a mea pentru motorul de ISUZU 1.7 Z17DTH am probat doua electrovalve OPEL, una care era de motor FIAT de 1.3 Z13DTH si una care era de motor FIAT de 1.9 Z17DT/Z17DTH si ce sa vezi... pâna in 2600rpm mergeau perfect... insa cand am trecut de aceasta turatie turbina a scos un zgomot de m-a umplut de spaime si ECU a intrat in eroare, rezultatul fiind ca dupa aceasta tragea ca o caruta. Am oprit motorul, apoi la repornire totul parea OK însa dupa ce l-am turat pe loc ziceai ca turbina s-a terminat si motorul scotea niste sunete oribile ,,cu tot cu codul de eroare aparut in bord dupa ce ECU a pus motorul in protectie,,. Pentru mine este evident ca inclusiv protectiile astea pentru ECU au o limita, daca esti batut in cap si pui ce nu este conceput pentru acest motor ai toate sansele sa-i faci rau dincolo de ce au gândit inginerii la proiectare.

Ca si explicatie la ce am experimentat eu si v-am descris mai sus : am schimbat cele doua electrovalve pentru ca cel de la care am luat electrovalvele din dezmembrari a fost "prea lenes/prea prost" sa-si mai bata capul sa scrie pe ele cu vopsea care de la care motor a fost demontata. A trebuie sa periez eu internetul sa-mi dau seama care de la care e, si sa-i explic apoi pe scurt la om ca sa nu se mai intample aceasta situatie.

La modul general : in viata multi vad, doar putini pricep. Sau, sa o pun altfel : stii ce stii, dar cunosti ceea ce stii ?


Ultima modificare făcută de ahappyuser la Vin 08 Apr, 2022 7:28 pm, modificat de 3 ori în total
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR