cristi180
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Nu cred ca se vehiculeaza mai multe valori.
Eu am venit cu un calcul empiric, facut noaptea si doar in minte, fara hartie si creion. Am lasat 2V tensiunea pe motoras cand acesta nu se mai invarte si pentru ceilalti 10V, am limitat curentul la 0.1A, asa am ajuns la acea valoare (in jur de 100 Ohm la 3W). Deci o valoare pur teoretica.
Colegul @Mihai.P a si montat-o (valoarea de 150 Ohm 3W) si a si testat-o in timp.
Locul de amplasare se poate alege, in functie de disponibilitate, indemanare/pricepere, ori in interiorul actuatorului, ori direct pe unul dintre cele doua fire ce duc la motoras (in acest caz fiind necesar un tub termic).
Riscul de incendiu, eu il vad extrem de redus/inexistent, pentru ca oricum nu te joci toata ziua cu acea clapeta, iar cand o actionezi timpul efectiv cat este alimentat motorasul este destul de scurt, iar puterea disipata pe rezistor este undeva la 1W.
Daca doresti o siguranta si mai mare in exploatare, se poate calcula un generator de curent constant (in locul rezistorului se foloseste un montaj electronic) sau, undeva la mijloc ca si dificultate de executare, ai putea sa folosesti un rezistor lipit fizic de o siguranta termica si elestric, acestea sa fie inseriate.
P.S. Si acum, varianta oficiala: eu NU recomand nimanui sa faca improvizatii, pur si simplu vorbim de variante tehnice de rezolvare, asa ca nu imi asum eventuale neplaceri. Ceea ce face fiecare pe masina lui, isi asuma.
Eu am venit cu un calcul empiric, facut noaptea si doar in minte, fara hartie si creion. Am lasat 2V tensiunea pe motoras cand acesta nu se mai invarte si pentru ceilalti 10V, am limitat curentul la 0.1A, asa am ajuns la acea valoare (in jur de 100 Ohm la 3W). Deci o valoare pur teoretica.
Colegul @Mihai.P a si montat-o (valoarea de 150 Ohm 3W) si a si testat-o in timp.
Locul de amplasare se poate alege, in functie de disponibilitate, indemanare/pricepere, ori in interiorul actuatorului, ori direct pe unul dintre cele doua fire ce duc la motoras (in acest caz fiind necesar un tub termic).
Riscul de incendiu, eu il vad extrem de redus/inexistent, pentru ca oricum nu te joci toata ziua cu acea clapeta, iar cand o actionezi timpul efectiv cat este alimentat motorasul este destul de scurt, iar puterea disipata pe rezistor este undeva la 1W.
Daca doresti o siguranta si mai mare in exploatare, se poate calcula un generator de curent constant (in locul rezistorului se foloseste un montaj electronic) sau, undeva la mijloc ca si dificultate de executare, ai putea sa folosesti un rezistor lipit fizic de o siguranta termica si elestric, acestea sa fie inseriate.
P.S. Si acum, varianta oficiala: eu NU recomand nimanui sa faca improvizatii, pur si simplu vorbim de variante tehnice de rezolvare, asa ca nu imi asum eventuale neplaceri. Ceea ce face fiecare pe masina lui, isi asuma.
cristi180
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
Merci de precizãri, când o sa am timp si un loc unde pot sa lucrez o sa ma apuc de reparat.Acel tub termic este tubul contaractibi la caldura care se strânge pe lipitura , sau este altceva?Eu folosesc funcția de recirculare a aerului pentru ca mergând într un trafic f aglomerat evit sa tragã gaze de eșapament de afara, atât cât se poate, pânã se abureste apoi iarãși deschid....
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Eu ma refeream la asa ceva:
https://www.emag.ro/tub-izol...mp;scenario_ID=52
https://www.emag.ro/tub-izol...mp;scenario_ID=49
https://electro-az.ro/izolat...#/112-grosime-2mm
Presupun ca ar fi ok si un termocontractabil, pentru ca temperatura pe acel rezistor nu cred sa depaseasca 70 grade. Aici deja experimentezi, monitorizezi si tragi concluzii. (eventual revii si cu rezultatele, pentru alti colegi)
https://www.emag.ro/tub-izol...mp;scenario_ID=52
https://www.emag.ro/tub-izol...mp;scenario_ID=49
https://electro-az.ro/izolat...#/112-grosime-2mm
Presupun ca ar fi ok si un termocontractabil, pentru ca temperatura pe acel rezistor nu cred sa depaseasca 70 grade. Aici deja experimentezi, monitorizezi si tragi concluzii. (eventual revii si cu rezultatele, pentru alti colegi)
cristi180
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Eu nu recomand montarea rezistentei pe fir, intrucat trebuie neaparat izolata (cu banda izoliera sau tub), ceea ce poate crea probleme cu disiparea caldurii.
@cristi180 cauta posturile mele, am pus poze cu modificarea actuatorului, rezistenta incape perfect in carcasa. Atata timp cat pui o rezistenta de minim 3W nu vor fi probleme. Valoarea de 150ohmi am obtinut-o prin incercari cu mai multe valori, cu aceasta valoare motorasul are destula forta sa actioneze clapeta, dar limiteaza cuplul suficient incat sa nu o mai rupa.
@cristi180 cauta posturile mele, am pus poze cu modificarea actuatorului, rezistenta incape perfect in carcasa. Atata timp cat pui o rezistenta de minim 3W nu vor fi probleme. Valoarea de 150ohmi am obtinut-o prin incercari cu mai multe valori, cu aceasta valoare motorasul are destula forta sa actioneze clapeta, dar limiteaza cuplul suficient incat sa nu o mai rupa.
cristi180
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Puterea aceea este puterea pe care o poate disipa rezistorul. Popular spus, puterea la care rezista piesa, deci de functionat, va functiona la fel ca si cu cea de 3 W.
Puterea reala pe acel rezistor va fi de maxim 1.4W, deci linistit o poti pune si pe fir si unde doresti, nu vor exista probleme de disipare a caldurii. (Oricum cea de 5W nu va avea loc in actuator)
NU izolezi cu banda, ci cu tub.
Puterea reala pe acel rezistor va fi de maxim 1.4W, deci linistit o poti pune si pe fir si unde doresti, nu vor exista probleme de disipare a caldurii. (Oricum cea de 5W nu va avea loc in actuator)
NU izolezi cu banda, ci cu tub.
cristi180
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Mie imi functioneaza ,,de minune,, clapeta de recirculare, reparata dupa indicatiile din tutorial !
Acum mai vreau sa verific urmatorul aspect : in cazul in care vin seara cu masina acasa, sa zicem ora 21.. si las clapeta pe recirculare inainte sa ma dau jos din masina, e posibil sa fie mai putina gheata pe parbriz dimineata la ora 7 (gheata la exterior, dar uneori si in interior) ? Daca stai sa te gandesti un pic, usile se inchid pe cheder, portbagajul/haionul la fel, dar clapeta asta fiind pe pozitia ,,deschis,, favorizeaza aerul cald sa iasa afara iar cel rece sa intre inauntru.
Acum mai vreau sa verific urmatorul aspect : in cazul in care vin seara cu masina acasa, sa zicem ora 21.. si las clapeta pe recirculare inainte sa ma dau jos din masina, e posibil sa fie mai putina gheata pe parbriz dimineata la ora 7 (gheata la exterior, dar uneori si in interior) ? Daca stai sa te gandesti un pic, usile se inchid pe cheder, portbagajul/haionul la fel, dar clapeta asta fiind pe pozitia ,,deschis,, favorizeaza aerul cald sa iasa afara iar cel rece sa intre inauntru.
cristi180
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
Am revenit cu postarea, am prins bine axul motorului de clapeta cu 2 holdsuruburi plus poxipol. E f bine prinsã, nu ar mai avea cum sa se dea peste cap dar punând rezistenta de 3w si 180 ohmi, am constatat ca, nu are putere sa o închidã bine, asa ca am renuntat la ea.Am fãcut probe, toate bune si frumoase, dar azi am vazut cã nu mai merge butonul de recirculare, degeaba apas pe el ca nu se mai aprinde ledul si nu da nici o comanda, celelalte butoane merg, oare s a stricat butonul sau ceva siguranțã, ati mai pãțit careva asta?
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Lipsa de "putere", poate sa provina dintr-o nealiniere a celor doua axe. asta s-ar traduce printr-o forta de frecare mai mare si fireste ca astfel s-a cerut "putere" mai mare din actuator.
Celor care au pastrat formele initiale, le-a functionat acest artificiu.
Partea cu nefunctionarea comenzii pentru recirculare, imi vine in minte doar lipsa de conditii si prima conditie la care ma gandesc este aceea ca, functia de recirculare nu functioneaza concomitent cu functia de dezaburire. (este si firesc)
Altceva nu imi vine in minte acum.
Celor care au pastrat formele initiale, le-a functionat acest artificiu.
Partea cu nefunctionarea comenzii pentru recirculare, imi vine in minte doar lipsa de conditii si prima conditie la care ma gandesc este aceea ca, functia de recirculare nu functioneaza concomitent cu functia de dezaburire. (este si firesc)
Altceva nu imi vine in minte acum.
cristi180
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
Clapeta se misca usor, adicã felul cum am prins o ,nu freacã de nimic, pur si simplu nu se ducea complet pânã la capãt,iar daca o atingeam un pic pe la jumatea cursei se oprea, de asta mã gândeam cã ar fi nevoie de o rezistențã mai micã, , totuși sper ca daca am prins o in 2 holdsuruburi sa tina bine.As mai Incerca cu o rezistențã de 3 w ai 100 sau 130 ohmi sa vad cum asa comportã .A fost un contact imperfect la mufa, am mai verificat ieri cand am schimbat filtrul de polen.
cristi180
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
- Mihai.P
- **
- 339 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Dupa atatia ani de la reparatie revin cu o actualizare pentru cei interesati.
Astazi am schimbat filtrul de polen si daca tot am umblat pe acolo am verificat din nou functionarea clapetei de recirculare. Inca functioneaza perfect, clapeta se misca ok, pana la capat, in ambele directii. Motorasul este vioi, rezistenta inca "rezista". Axul nu a mai cedat desi a fost lipit cu superglue in 2016!
Detaliile reparatiei mai jos:
Astazi am schimbat filtrul de polen si daca tot am umblat pe acolo am verificat din nou functionarea clapetei de recirculare. Inca functioneaza perfect, clapeta se misca ok, pana la capat, in ambele directii. Motorasul este vioi, rezistenta inca "rezista". Axul nu a mai cedat desi a fost lipit cu superglue in 2016!
Detaliile reparatiei mai jos:
Mihai.P a scris:
Mi-am reparat si eu clapeta rupta folosind jumate de tub de superglue Ca sa limitez cuplul servomotorului am inseriat o rezistenta de 3W cu valoarea de 150 ohmi pe circuitul de alimentare, in interiorul servomotorului (am taiat cablajul si am lipit rezistenta de o parte si de alta)
Pentru cei interesati am atasat poze, sper sa fie utile:
Mi-am reparat si eu clapeta rupta folosind jumate de tub de superglue Ca sa limitez cuplul servomotorului am inseriat o rezistenta de 3W cu valoarea de 150 ohmi pe circuitul de alimentare, in interiorul servomotorului (am taiat cablajul si am lipit rezistenta de o parte si de alta)
Pentru cei interesati am atasat poze, sper sa fie utile:
- iliecsorin
- **
- 105 mesaje
- din 19 Aug 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Bucuresti
iliecsorin
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2008
- Mesaj Privat
Salutare opelisti.
Am trait si eu momentele de soc si groaza pe care le-a trait colegul danielX. Si m-am decis sa incerc si eu sa schimb clapeta.
Prima piedica a fost cheia vietii de 5,5. Am cumparat de pe Aliexpress, nu dau link dar puteti sa cautati "hex driver 5.5 mm". Torpedoul a fost demontat de vreo 2 ori cu injuraturile de rigoare si m-am lecuit sa inlocuiesc singur filtrul de polen.
Acum ca a venit caldura cred ca ma apuc si eu de schimbat.
Apropo de preturi, kitul complet si oficial de la GM e numai 1112 lei
Am trait si eu momentele de soc si groaza pe care le-a trait colegul danielX. Si m-am decis sa incerc si eu sa schimb clapeta.
Prima piedica a fost cheia vietii de 5,5. Am cumparat de pe Aliexpress, nu dau link dar puteti sa cautati "hex driver 5.5 mm". Torpedoul a fost demontat de vreo 2 ori cu injuraturile de rigoare si m-am lecuit sa inlocuiesc singur filtrul de polen.
Acum ca a venit caldura cred ca ma apuc si eu de schimbat.
Apropo de preturi, kitul complet si oficial de la GM e numai 1112 lei