- marian362004
- OP
- 8 mesaje
- din 06 Dec 2012
- Astra 2015
- Bucuresti
marian362004
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2012
- Mesaj Privat
Salut. Am un Opel Astra J Sport Tourer din 2015,cu 312000 km la bord.In ultima perioada motorul la relanti începe sa tremure,dar doar temporar.Am fost la mecanic pentru diagnoza si a gãsit 3 coduri de eroare :p0263,p0266 si cel mai ciudat p25ac.Ma puteți ajuta si pe mine sa imi spuneți ce înseamnã si cum se pot repara?.Multumesc,Radu
MODEL: Astra 2015
MOTOR: 1.6 cdti
CODURI EROARE: p25ac
MODEL: Astra 2015
MOTOR: 1.6 cdti
CODURI EROARE: p25ac
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- marian362004
- OP
- 8 mesaje
- din 06 Dec 2012
- Astra 2015
- Bucuresti
marian362004
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2012
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- marian362004
- OP
- 8 mesaje
- din 06 Dec 2012
- Astra 2015
- Bucuresti
marian362004
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2012
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Pure speculatii:
Ciudatica problema.
Daca era ceva pe partea electrica (valva, fire/mufe, ECU), intelegeam cum a detectat problema.
Dar asa, pare ca valva de control pentru jetul uleiului de racire a pistoanelor, electric ar fi in regula si ar fi blocata cumva mecanic pe inchis (sau obturat traseul).
Totul ok si logic, sa zicem, dar eu nu inteleg cum "vede" ECU acest blocaj.
Poate doar cumva indirect, coroborand debitul si presiunea de ulei, in acest caz, ma gandesc ca motorul acesta este foarte sensibil la tipul de ulei folosit.
Ciudatica problema.
Daca era ceva pe partea electrica (valva, fire/mufe, ECU), intelegeam cum a detectat problema.
Dar asa, pare ca valva de control pentru jetul uleiului de racire a pistoanelor, electric ar fi in regula si ar fi blocata cumva mecanic pe inchis (sau obturat traseul).
Totul ok si logic, sa zicem, dar eu nu inteleg cum "vede" ECU acest blocaj.
Poate doar cumva indirect, coroborand debitul si presiunea de ulei, in acest caz, ma gandesc ca motorul acesta este foarte sensibil la tipul de ulei folosit.
- marian362004
- OP
- 8 mesaje
- din 06 Dec 2012
- Astra 2015
- Bucuresti
marian362004
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2012
- Mesaj Privat
Am gãsit pe youtube o filmare cum se rãcește pistonul cu ulei.ca sa pot sa înțeleg ceva.Atasez linkul.Voi ce pãrere aveți?https://youtube.com/watch?v=PBYaF1BYrCA .Din ce am înțeles vine o țeava cu ulei subpresiune si arunca ulei in spatele capãtului de piston ca sa il rãceascã ,dar nu am înțeles pe unde il arunca.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Variantele constructive sunt diverse. Prima varianta da, asa a fost, cu o rampa aparenta, separata. Intre timp acea rampa este inglobata in bloc si are doar diuze aplicate.
Oricum, prea putin conteaza varianta constructiva, la tine, ECU vede cumva ca traseul uleiului spre aceste diuze, ar fi blocat. Eu nu stiu sa existe un senzor special pentru aceasta "rampa", de asta spuneam ca ma gandesc ca sunt coroborate alte valori pentru a determina acest "blocaj".
Astfel ca, acest "blocaj" ar putea sa fie si declarat in fals, daca uleiul actual, nu este exact ceea ce ii trebuie acestui motor.
Desigur, poate fi valva blocata, variatorul de debit, canale de ulei blocate de impuritati, etc.
Repet, toate sunt doar pareri.
Oricum, prea putin conteaza varianta constructiva, la tine, ECU vede cumva ca traseul uleiului spre aceste diuze, ar fi blocat. Eu nu stiu sa existe un senzor special pentru aceasta "rampa", de asta spuneam ca ma gandesc ca sunt coroborate alte valori pentru a determina acest "blocaj".
Astfel ca, acest "blocaj" ar putea sa fie si declarat in fals, daca uleiul actual, nu este exact ceea ce ii trebuie acestui motor.
Desigur, poate fi valva blocata, variatorul de debit, canale de ulei blocate de impuritati, etc.
Repet, toate sunt doar pareri.
- marian362004
- OP
- 8 mesaje
- din 06 Dec 2012
- Astra 2015
- Bucuresti
marian362004
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2012
- Mesaj Privat
- marian362004
- OP
- 8 mesaje
- din 06 Dec 2012
- Astra 2015
- Bucuresti
marian362004
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2012
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- marian362004
- OP
- 8 mesaje
- din 06 Dec 2012
- Astra 2015
- Bucuresti
marian362004
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2012
- Mesaj Privat
mgm2008
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Arad
- Masina: Astra Sports Tourer 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Mr.Opel
- Admin
- 2,374 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Astra 2001 Y17DT
- Mures
Mr.Opel
- Mesaje scrise: 2,374
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
N-am găsit nici eu mare lucru pe net.
https://www.mokkaownersclub.co.uk/posts/105901/
Verificați conectorul, mufele și cablurile în general, poate au fost agățate sau uitate când s-a lucrat la motor. Măcar să eliminăm o posibilă cauză de pe listă.
mokkaownersclub.co.uk a scris:Hi, yes the issue got sorted, a garage had done some work to the engine and left the connector off the piston cooling sensor located at the rear or the engine, roughly in the centre. Thankfully it was an easy fix, this code is not common at all so it’s very likely to be the connector or the sensor itself rather than any internal engine fault.
https://www.mokkaownersclub.co.uk/posts/105901/
Verificați conectorul, mufele și cablurile în general, poate au fost agățate sau uitate când s-a lucrat la motor. Măcar să eliminăm o posibilă cauză de pe listă.
mgm2008
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Arad
- Masina: Astra Sports Tourer 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Mr.Opel
- Admin
- 2,374 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Astra 2001 Y17DT
- Mures
Mr.Opel
- Mesaje scrise: 2,374
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
Nu-mi dau seama nici eu, poate te ajută totuși diagrama asta:
https://oeparts24.com/catalo...ail=&client=1
Nr. 26 pare a fi zona de interes.
https://oeparts24.com/catalo...ail=&client=1
Nr. 26 pare a fi zona de interes.
mgm2008
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Arad
- Masina: Astra Sports Tourer 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2009
- Mesaj Privat