Am resusit sa dau baia de ulei , pasi ar fi urmatori :
1. Cu cheie de 10 , tubulara 1/4 cu prelungitor se desfac cele 3 piulite ale protectiei termice deasupra turbinei si DPF-ului ,plus surubul protectie termice de deasupra al DPF-ului
2. Tot cu tubulara de 10 se desfac cele 4 suruburi ale protectie termice ale DPF-ului , 2 suruburi pe o parte si 2 spre roata din stanga , din care unul deasupra era rupt si cel de jos l-am rupt eu , teoretic merg date gauri in suruburile rupte si refacut filetul cu filiera .
3. Dpf-ul se prinde de bloc prin 2 piulite care se desfac cu tubulara de 11 unul pe o parte si unul pe cealata parte , trebuie desfacuta protectia termica pentru acces mai bun
4. Am desfacut mufa sondei lambda a DPF-ului din zona admisiei ,si am tras cablul catre fata
5. Pe sub masina am tras cu un cleste ,clema furtunului care intra in DPF , dupa care am tras furtunul .
6..Am scos conducta din cauciuc intre admisie si turbo , tubulara de 7 pentru coliere , si un cleste cu deschiderea mai mare pentru colierul furtunului de plastic care duce catre admisie .
7. Am scos din suportul metalic , mufa in care intra firul dinspre DPF (cel din stanga cum vezi din fata) dupa care am scos mufa .
8. Cu tubulara de 16 lunga ( noroc ca aveam una de la bujiile lui 166 ) am desfacut colierul care fixeaza /apropie turbina de DPF , aici este putina agitatie sa se dea colierul intr-o parte .
9. Pe jos , se desface cu tubulara de 16 , suportul care tine partea de jos a DPF-ului de cutie , la mine suportul era de forma , la mancat rugina cine stie .
10 . Nu am incercat sa scot DPF-ul din partea de jos a esapamentului , ca am vazut ca nu iese usor ,si nu vroiam sa fortez prea tare racordul esapamentului dupa filtru de particule.
Daca totusi vreti sa scoateti de tot DPF-ul vedeti ca acel colier care leaga filtrul de esapament este sudat in partea de sus. Tot de tubulara de 16 este nevioie .
11. M-am bagat dupa roata stanga fata si am scos esapamentul din prinderile din cauciuc , mai usor este sa se scoata cauciucuriile din tijele lipite de caroserie ,decat din cele ale esapamentului.
12.Am lasat esapamentul in jos ,cu grija sa nu atinga ceva DPF-ul , nu avea rost sa scot DPF-ul cand mergea si fara sa-l demontez de tot .
13. Suportul dintre cutie si baie are 6 suruburi , 4 bucati la fel cu tubulara de 13 , si 2 cu tubulara torx E14 ,unul mai scurt dinspre baie si altul mai lung dinspre cutie
14. Cu imbusul T40 am desfacut busonul de golire ulei si al asteptat pana sa scurs .
15. Pentru baia de ulei este indicat tubulara de 10 marime 1/4 , se desfac usor si nu este necesar 1/2 , nu stiu daca intra prea bine 1/2 , sunt 2 piulite catre distributie si restul suruburi .
16.Dupa desfacere , am folosit o surbelnita subtire si de mare ajutor un spaclu subtire , cu ajutorul spaclului am taiat garnitura in zona distributiei ,putin in spatele baii si in fata cat sa putut de mult ,aproapte toata suprafata din fata , dupa care am bagat o surubelnita si am distantat baia , dupa care a iesit usor .
17.Am curatat siliconul rams pe blocul motor cu o lama de cutter si ceva smilgher , dup care am dat cu spray de curatat frane pe suprafata , baia de ulei am curatat-o cu o bormasina si perie de sarma , dupa care dat cu spray de frane ,curatat bine si sters cu carpa pana iesit curat , am lasat senzorul de nivel la locul lui
18.Sorbul de ulei era curat , nu avea mizerie /mazga , dar am dar cu sprayul de curatat frane pe sita si am asteptat pana sa scurs ,plus suflat in el cu un compresor electric de umflat roti sa se scurga mai mult .
19.La etansare am folosit silicon Victor Reinz , nu stiu daca a fost corect ,dar am dat prin canalele existente in baie si in zona suruburilor am dat pe exterior nu pe interior , am pus baia , am apropiat toate suruburile si dupa 15 minute am apropiat mai mult si dupa vre-o 25-30 minute am strans definitiv , nu am folosit cheia dinamomentrica , am una de valori mici , nici nu ma interesasem dinainte valoarea de strangere.
La strangere , unde sa desfacut ceva mai greu sau suruburile erau mai ruginite , am folosit vaselina cu cupru , pentru a nu avea neplaceri la urmatoarele desfaceri.
Nu pot zice ca se da baia mai greu decat la alte masini , pana la urma si la Alfa 166 2.0TS este mai mare bataie de cap , la Corsa baia este mica o manevrezi usor .
Vroiam sa fac mai multe poze cu pasi , dar la umbra sunt si tantari , care abia asteapta sa serveasca un pranz gratis.