Soluție | |
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Chiar ca sunt motoare diferite , dar nu se compara ce optiuni sunt la engine /programare intre Op-com ul original in fotografiile de mai jos si clona chinezeasca in poza de mai sus , cat dai atata face , cred ca este o varianta mai buna sa se cumpere o clona mai rasarita si mai scumpa ,gen VXDIAG VCX NANO GM ,daca are aceleasi sau mai multe optiuni decat varianta originala Op-com.
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Este cam ciudat si cu filtru de particule , asta este prima masina cu asa ceva , mai dureaza pana il inteleg mai bine .
Acum cateva zile aveam 86 % la DFP soot accumulation , dupa cativa km de mers prin oras ,in perioada cand scapa lumea de la munca , acasa ajusese la 106 % si se aprinsese martorul cu spirala , cand am pus contactul dupa ce am oprit motorul .
Atunci am presupus ,ca daca se aprinde spirala si palpaie ,vrea alergata ,a doua zi am mers pana la Medgidia (40 km ) cu o turatie intre 2500 si 3000 de ture ,in treapta a patra , pe drum sa stins si spirala , am pus testerul la destinatie si DFP soot accumulation ajunsese la 39% , acum nu stiu daca o sa scada daca merg cu motorul mai turat , sau scade doar cand se aprinde spirala si se merge mai turat , o sa mai fac niste probe .
Nu imi fac prea sperante prea mari pe viitor cu DPF-ul ,din cate mai citeam dupa 250.000 km incepe sa pice si in program zice ca are 240.000 km de cand este pus si cel mai ordinar costa 1650 lei (JMJ 1133).
Acum cateva zile aveam 86 % la DFP soot accumulation , dupa cativa km de mers prin oras ,in perioada cand scapa lumea de la munca , acasa ajusese la 106 % si se aprinsese martorul cu spirala , cand am pus contactul dupa ce am oprit motorul .
Atunci am presupus ,ca daca se aprinde spirala si palpaie ,vrea alergata ,a doua zi am mers pana la Medgidia (40 km ) cu o turatie intre 2500 si 3000 de ture ,in treapta a patra , pe drum sa stins si spirala , am pus testerul la destinatie si DFP soot accumulation ajunsese la 39% , acum nu stiu daca o sa scada daca merg cu motorul mai turat , sau scade doar cand se aprinde spirala si se merge mai turat , o sa mai fac niste probe .
Nu imi fac prea sperante prea mari pe viitor cu DPF-ul ,din cate mai citeam dupa 250.000 km incepe sa pice si in program zice ca are 240.000 km de cand este pus si cel mai ordinar costa 1650 lei (JMJ 1133).
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Deocamdata ,principala problema la masina care trebuie rezolvata cat mai repede posibil , este martorul cu cana rosie (presiune ulei), care se aprinde de fiecare data la 3-4 secunde dupa ce pornesc prima data motorul ,daca mai pornesc de cateva ori motorul in aceeasi zi nu apare , apare doar daca nu mai pornesc 5-6 ore , ideia este ca nu se stinge la relanti , trebuie turata masina la 1500 ture pe loc , sau pornit cu ea si se opreste martorul in mers , oricum dureaza aproximativ 30-40 secunde pana se stinge .
Se aude difernta de zgomot , chiar inainte sa se stinga martorul de ulei , zgomotul motorului devine mai infundat dupa ce se stinge , pare ca uleiul sa ajunga in cantitate suficienta unde trebuie
Aici am pus un clip cu diferentele de zgomot , dupa secunda 14 se stinge martorul : http://www.youtube.com/watch?v=mmYSzpUWZ_M , a trebuit sa o turez putin la 1500 ca sa se stinga mai repede martotul ,ca la relanti nu erau sanse.
Inaite sa schimb uleiul nu se aprindea nici un martor , si nici imediat dupa ce l-am schimbat ,abia urmatoarea zi , cand am schimbat uleiul singurele lucruri dubioase au fost :
1.Ulei de motor mai mult decat trebuie , cred ca avea peste 5-600 ml in plus .
2.Supapa din carcasa filtrului de ulei era desfacuta in 3 ,in loc sa fie asamblata , acum de cate ori scot filtrul , supapa este asamblata , nu stiu daca afecteaza acea supapa circulatia uleiului .
Probabil ca motoarele diesel de cilindree mica cum este si cel 1,3 cdti ,multijet sunt mult mai pretentioase decat motoarele mai mari ,gen 1,9 TDI ,JTD , ultimile motoare duc lejer 3-400.000 km ,fara interventii in el ,ca sa nu zic de SDI care duce peste 500.000 cu cheltuieli minime in motor, pe cat un 1.3 ,dupa 250.000 km trebuie sa te astepti la orice , ca sa nu zic mai devreme ,si nici nu sunt ieftine .
Este bataie de cap cu 1.3 cdti/mjet , pe langa faptul ca axele sunt bagate in capacul tachetilor , ca sa dai acel capac , trebuie scoase injectoarele , pompa de inalte si pompa de vacuum , si fixat pinionul de sus cu lantul de distributie , pus blocat axe cu came cu trusa speciala . Sper ca pentru inlocuirea pompei de ulei ,daca este nevoie ,sa se poata demonta doar capacul distributiei si fulia , fara a demonta distributia.
Se aude difernta de zgomot , chiar inainte sa se stinga martorul de ulei , zgomotul motorului devine mai infundat dupa ce se stinge , pare ca uleiul sa ajunga in cantitate suficienta unde trebuie
Aici am pus un clip cu diferentele de zgomot , dupa secunda 14 se stinge martorul : http://www.youtube.com/watch?v=mmYSzpUWZ_M , a trebuit sa o turez putin la 1500 ca sa se stinga mai repede martotul ,ca la relanti nu erau sanse.
Inaite sa schimb uleiul nu se aprindea nici un martor , si nici imediat dupa ce l-am schimbat ,abia urmatoarea zi , cand am schimbat uleiul singurele lucruri dubioase au fost :
1.Ulei de motor mai mult decat trebuie , cred ca avea peste 5-600 ml in plus .
2.Supapa din carcasa filtrului de ulei era desfacuta in 3 ,in loc sa fie asamblata , acum de cate ori scot filtrul , supapa este asamblata , nu stiu daca afecteaza acea supapa circulatia uleiului .
Probabil ca motoarele diesel de cilindree mica cum este si cel 1,3 cdti ,multijet sunt mult mai pretentioase decat motoarele mai mari ,gen 1,9 TDI ,JTD , ultimile motoare duc lejer 3-400.000 km ,fara interventii in el ,ca sa nu zic de SDI care duce peste 500.000 cu cheltuieli minime in motor, pe cat un 1.3 ,dupa 250.000 km trebuie sa te astepti la orice , ca sa nu zic mai devreme ,si nici nu sunt ieftine .
Este bataie de cap cu 1.3 cdti/mjet , pe langa faptul ca axele sunt bagate in capacul tachetilor , ca sa dai acel capac , trebuie scoase injectoarele , pompa de inalte si pompa de vacuum , si fixat pinionul de sus cu lantul de distributie , pus blocat axe cu came cu trusa speciala . Sper ca pentru inlocuirea pompei de ulei ,daca este nevoie ,sa se poata demonta doar capacul distributiei si fulia , fara a demonta distributia.
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Am resusit sa dau baia de ulei , pasi ar fi urmatori :
1. Cu cheie de 10 , tubulara 1/4 cu prelungitor se desfac cele 3 piulite ale protectiei termice deasupra turbinei si DPF-ului ,plus surubul protectie termice de deasupra al DPF-ului
2. Tot cu tubulara de 10 se desfac cele 4 suruburi ale protectie termice ale DPF-ului , 2 suruburi pe o parte si 2 spre roata din stanga , din care unul deasupra era rupt si cel de jos l-am rupt eu , teoretic merg date gauri in suruburile rupte si refacut filetul cu filiera .
3. Dpf-ul se prinde de bloc prin 2 piulite care se desfac cu tubulara de 11 unul pe o parte si unul pe cealata parte , trebuie desfacuta protectia termica pentru acces mai bun
4. Am desfacut mufa sondei lambda a DPF-ului din zona admisiei ,si am tras cablul catre fata
5. Pe sub masina am tras cu un cleste ,clema furtunului care intra in DPF , dupa care am tras furtunul .
6..Am scos conducta din cauciuc intre admisie si turbo , tubulara de 7 pentru coliere , si un cleste cu deschiderea mai mare pentru colierul furtunului de plastic care duce catre admisie .
7. Am scos din suportul metalic , mufa in care intra firul dinspre DPF (cel din stanga cum vezi din fata) dupa care am scos mufa .
8. Cu tubulara de 16 lunga ( noroc ca aveam una de la bujiile lui 166 ) am desfacut colierul care fixeaza /apropie turbina de DPF , aici este putina agitatie sa se dea colierul intr-o parte .
9. Pe jos , se desface cu tubulara de 16 , suportul care tine partea de jos a DPF-ului de cutie , la mine suportul era de forma , la mancat rugina cine stie .
10 . Nu am incercat sa scot DPF-ul din partea de jos a esapamentului , ca am vazut ca nu iese usor ,si nu vroiam sa fortez prea tare racordul esapamentului dupa filtru de particule.
Daca totusi vreti sa scoateti de tot DPF-ul vedeti ca acel colier care leaga filtrul de esapament este sudat in partea de sus. Tot de tubulara de 16 este nevioie .
11. M-am bagat dupa roata stanga fata si am scos esapamentul din prinderile din cauciuc , mai usor este sa se scoata cauciucuriile din tijele lipite de caroserie ,decat din cele ale esapamentului.
12.Am lasat esapamentul in jos ,cu grija sa nu atinga ceva DPF-ul , nu avea rost sa scot DPF-ul cand mergea si fara sa-l demontez de tot .
13. Suportul dintre cutie si baie are 6 suruburi , 4 bucati la fel cu tubulara de 13 , si 2 cu tubulara torx E14 ,unul mai scurt dinspre baie si altul mai lung dinspre cutie
14. Cu imbusul T40 am desfacut busonul de golire ulei si al asteptat pana sa scurs .
15. Pentru baia de ulei este indicat tubulara de 10 marime 1/4 , se desfac usor si nu este necesar 1/2 , nu stiu daca intra prea bine 1/2 , sunt 2 piulite catre distributie si restul suruburi .
16.Dupa desfacere , am folosit o surbelnita subtire si de mare ajutor un spaclu subtire , cu ajutorul spaclului am taiat garnitura in zona distributiei ,putin in spatele baii si in fata cat sa putut de mult ,aproapte toata suprafata din fata , dupa care am bagat o surubelnita si am distantat baia , dupa care a iesit usor .
17.Am curatat siliconul rams pe blocul motor cu o lama de cutter si ceva smilgher , dup care am dat cu spray de curatat frane pe suprafata , baia de ulei am curatat-o cu o bormasina si perie de sarma , dupa care dat cu spray de frane ,curatat bine si sters cu carpa pana iesit curat , am lasat senzorul de nivel la locul lui
18.Sorbul de ulei era curat , nu avea mizerie /mazga , dar am dar cu sprayul de curatat frane pe sita si am asteptat pana sa scurs ,plus suflat in el cu un compresor electric de umflat roti sa se scurga mai mult .
19.La etansare am folosit silicon Victor Reinz , nu stiu daca a fost corect ,dar am dat prin canalele existente in baie si in zona suruburilor am dat pe exterior nu pe interior , am pus baia , am apropiat toate suruburile si dupa 15 minute am apropiat mai mult si dupa vre-o 25-30 minute am strans definitiv , nu am folosit cheia dinamomentrica , am una de valori mici , nici nu ma interesasem dinainte valoarea de strangere.
La strangere , unde sa desfacut ceva mai greu sau suruburile erau mai ruginite , am folosit vaselina cu cupru , pentru a nu avea neplaceri la urmatoarele desfaceri.
Nu pot zice ca se da baia mai greu decat la alte masini , pana la urma si la Alfa 166 2.0TS este mai mare bataie de cap , la Corsa baia este mica o manevrezi usor .
Vroiam sa fac mai multe poze cu pasi , dar la umbra sunt si tantari , care abia asteapta sa serveasca un pranz gratis.
1. Cu cheie de 10 , tubulara 1/4 cu prelungitor se desfac cele 3 piulite ale protectiei termice deasupra turbinei si DPF-ului ,plus surubul protectie termice de deasupra al DPF-ului
2. Tot cu tubulara de 10 se desfac cele 4 suruburi ale protectie termice ale DPF-ului , 2 suruburi pe o parte si 2 spre roata din stanga , din care unul deasupra era rupt si cel de jos l-am rupt eu , teoretic merg date gauri in suruburile rupte si refacut filetul cu filiera .
3. Dpf-ul se prinde de bloc prin 2 piulite care se desfac cu tubulara de 11 unul pe o parte si unul pe cealata parte , trebuie desfacuta protectia termica pentru acces mai bun
4. Am desfacut mufa sondei lambda a DPF-ului din zona admisiei ,si am tras cablul catre fata
5. Pe sub masina am tras cu un cleste ,clema furtunului care intra in DPF , dupa care am tras furtunul .
6..Am scos conducta din cauciuc intre admisie si turbo , tubulara de 7 pentru coliere , si un cleste cu deschiderea mai mare pentru colierul furtunului de plastic care duce catre admisie .
7. Am scos din suportul metalic , mufa in care intra firul dinspre DPF (cel din stanga cum vezi din fata) dupa care am scos mufa .
8. Cu tubulara de 16 lunga ( noroc ca aveam una de la bujiile lui 166 ) am desfacut colierul care fixeaza /apropie turbina de DPF , aici este putina agitatie sa se dea colierul intr-o parte .
9. Pe jos , se desface cu tubulara de 16 , suportul care tine partea de jos a DPF-ului de cutie , la mine suportul era de forma , la mancat rugina cine stie .
10 . Nu am incercat sa scot DPF-ul din partea de jos a esapamentului , ca am vazut ca nu iese usor ,si nu vroiam sa fortez prea tare racordul esapamentului dupa filtru de particule.
Daca totusi vreti sa scoateti de tot DPF-ul vedeti ca acel colier care leaga filtrul de esapament este sudat in partea de sus. Tot de tubulara de 16 este nevioie .
11. M-am bagat dupa roata stanga fata si am scos esapamentul din prinderile din cauciuc , mai usor este sa se scoata cauciucuriile din tijele lipite de caroserie ,decat din cele ale esapamentului.
12.Am lasat esapamentul in jos ,cu grija sa nu atinga ceva DPF-ul , nu avea rost sa scot DPF-ul cand mergea si fara sa-l demontez de tot .
13. Suportul dintre cutie si baie are 6 suruburi , 4 bucati la fel cu tubulara de 13 , si 2 cu tubulara torx E14 ,unul mai scurt dinspre baie si altul mai lung dinspre cutie
14. Cu imbusul T40 am desfacut busonul de golire ulei si al asteptat pana sa scurs .
15. Pentru baia de ulei este indicat tubulara de 10 marime 1/4 , se desfac usor si nu este necesar 1/2 , nu stiu daca intra prea bine 1/2 , sunt 2 piulite catre distributie si restul suruburi .
16.Dupa desfacere , am folosit o surbelnita subtire si de mare ajutor un spaclu subtire , cu ajutorul spaclului am taiat garnitura in zona distributiei ,putin in spatele baii si in fata cat sa putut de mult ,aproapte toata suprafata din fata , dupa care am bagat o surubelnita si am distantat baia , dupa care a iesit usor .
17.Am curatat siliconul rams pe blocul motor cu o lama de cutter si ceva smilgher , dup care am dat cu spray de curatat frane pe suprafata , baia de ulei am curatat-o cu o bormasina si perie de sarma , dupa care dat cu spray de frane ,curatat bine si sters cu carpa pana iesit curat , am lasat senzorul de nivel la locul lui
18.Sorbul de ulei era curat , nu avea mizerie /mazga , dar am dar cu sprayul de curatat frane pe sita si am asteptat pana sa scurs ,plus suflat in el cu un compresor electric de umflat roti sa se scurga mai mult .
19.La etansare am folosit silicon Victor Reinz , nu stiu daca a fost corect ,dar am dat prin canalele existente in baie si in zona suruburilor am dat pe exterior nu pe interior , am pus baia , am apropiat toate suruburile si dupa 15 minute am apropiat mai mult si dupa vre-o 25-30 minute am strans definitiv , nu am folosit cheia dinamomentrica , am una de valori mici , nici nu ma interesasem dinainte valoarea de strangere.
La strangere , unde sa desfacut ceva mai greu sau suruburile erau mai ruginite , am folosit vaselina cu cupru , pentru a nu avea neplaceri la urmatoarele desfaceri.
Nu pot zice ca se da baia mai greu decat la alte masini , pana la urma si la Alfa 166 2.0TS este mai mare bataie de cap , la Corsa baia este mica o manevrezi usor .
Vroiam sa fac mai multe poze cu pasi , dar la umbra sunt si tantari , care abia asteapta sa serveasca un pranz gratis.
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Online
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Am dat baia jos doar sa vad daca este sorbul infundat , acesta era curat , deci am dat baia doar ca sa elimin o cauza dupa lista .
Cu un ulei mai gros ,gen 5w40 ,se aprinde mai mult ca sigur , doar sa nu fi obisnuit masina cu 0w30 , chiar daca este 30 , este ceva mai subtire decat 5/30 , o sa citesc mai bine specificatile celor doua si vad diferentele.
Odata ce motorul se aude mai placut ,dupa ce se stinge senzorul de presiune ulei ,este ceva care impiedica formarea presiunii de ulei de la inceput , din cauza asta am postat , poate mai intampinase cineva problema asta , am zis ca daca sunt multe Opeluri cu motor 1.3 CDTI , am crezut ca intra si pe forum o parte din ei , dar nu a fost asa .
Sunt constient , ca daca este ceva mai serios doar un mecanic priceput poate sa rezolve din prima , ca asa prin eliminare pot incerca si eu , pompa de ulei o pot schimba si eu , sau cu putina documentatie si scule ma bag si la distribuite .
Dintre variantele mai ieftine , doar sa fie vreo supapa cu probleme , gen cea din carcasa filtrului de ulei ,sa pe unde o mai fi , in rest se lasa cu cheltuiala , cea mai ordinara pompa de ulei este 400 lei FAI , un Pierburg se invarte in jur de 520 lei , nu stiu pe original cine il face , ca nu se apuca Opel sa faca pompe.
Mai jos sunt 3 poze cu ce se afla in lateralul pompei de ulei ,unde vine dopul cu imbus , cum se vede ,este doar dopul si arcul .
Cu un ulei mai gros ,gen 5w40 ,se aprinde mai mult ca sigur , doar sa nu fi obisnuit masina cu 0w30 , chiar daca este 30 , este ceva mai subtire decat 5/30 , o sa citesc mai bine specificatile celor doua si vad diferentele.
Odata ce motorul se aude mai placut ,dupa ce se stinge senzorul de presiune ulei ,este ceva care impiedica formarea presiunii de ulei de la inceput , din cauza asta am postat , poate mai intampinase cineva problema asta , am zis ca daca sunt multe Opeluri cu motor 1.3 CDTI , am crezut ca intra si pe forum o parte din ei , dar nu a fost asa .
Sunt constient , ca daca este ceva mai serios doar un mecanic priceput poate sa rezolve din prima , ca asa prin eliminare pot incerca si eu , pompa de ulei o pot schimba si eu , sau cu putina documentatie si scule ma bag si la distribuite .
Dintre variantele mai ieftine , doar sa fie vreo supapa cu probleme , gen cea din carcasa filtrului de ulei ,sa pe unde o mai fi , in rest se lasa cu cheltuiala , cea mai ordinara pompa de ulei este 400 lei FAI , un Pierburg se invarte in jur de 520 lei , nu stiu pe original cine il face , ca nu se apuca Opel sa faca pompe.
Mai jos sunt 3 poze cu ce se afla in lateralul pompei de ulei ,unde vine dopul cu imbus , cum se vede ,este doar dopul si arcul .
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Am mai desfacut odata acel dop cu imbus de la pompa de ulei , dar nu m-am prins cum functioneaza , ca are doar arcul si cilindrul din capat , cilindrul pare sa se miste usor in locasul lui , nu vad cum se regleaza , sau se autoregleaza in functie de uleiul venit prin pompa .
Am tot desfacut filtrul de ulei , si am observat ca atunci cand desfac capacul dupa ce am mers cu masina , este ulei mai mult ca incepe sa pice pe jos , in schimb atunci cand desfac capacul atunci cand nu am mers cu masina ,doar porneam lasam 5-6 secunde si scoteam capacul ,era putin ulei in carcasa ca nu pica jos.
Stie cineva daca se scoate supapa sau ce o fi din carcasa filtrului , supapa din stanga ,cea cu arc , se rosteste stanga/dreapta ,se apasa arcul, dar nu am vazut sa iasa , vroiam sa o verific mai bine .
Nu inteleg care este treaba cu supapa din plastic , care este impinsa de filtru , aceasta odata impinsa la maxim de filtru ,blocheaza de tot gaura din dreapta din carcasa filtrului , uleiul nu ar trebui sa intre sau sa iasa pe acolo deloc ,ca filtrul nu are cum sa dea inapoi in carcasa, sa se slabeasca supapa .
Am tot desfacut filtrul de ulei , si am observat ca atunci cand desfac capacul dupa ce am mers cu masina , este ulei mai mult ca incepe sa pice pe jos , in schimb atunci cand desfac capacul atunci cand nu am mers cu masina ,doar porneam lasam 5-6 secunde si scoteam capacul ,era putin ulei in carcasa ca nu pica jos.
Stie cineva daca se scoate supapa sau ce o fi din carcasa filtrului , supapa din stanga ,cea cu arc , se rosteste stanga/dreapta ,se apasa arcul, dar nu am vazut sa iasa , vroiam sa o verific mai bine .
Nu inteleg care este treaba cu supapa din plastic , care este impinsa de filtru , aceasta odata impinsa la maxim de filtru ,blocheaza de tot gaura din dreapta din carcasa filtrului , uleiul nu ar trebui sa intre sau sa iasa pe acolo deloc ,ca filtrul nu are cum sa dea inapoi in carcasa, sa se slabeasca supapa .
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Posibil sa fie ceva pe partea de pompa ulei / carcasa filtru ulei , din pozele de mai jos , cum se vede cum in poza mai intunecata dupa ce am mers cu masina cu senzorul stins , este ulei pana in buza de pica pe jos , iar in urmatoarea poza este putin ulei , aici am scos uleiul existent in carcasa cu seringa ,dupa care am pus filtrul si am pornit masina de 3 ori timp de 5-6 secunde , in acest timp martorul cu cana era aprins , chiar daca nu a mers mult , ma gandesc ca pompa trebuia sa bage ulei suficient sa dea pe afara , nu cred ca ii trebuie prea mult timp sa bage 100 ml de ulei cat o fi necesar sa curga .
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Azi a venit si pompa de ulei , am comandat dupa OLX una folosita putin de la FAI la pret foarte bun , nu are sorb si garnitura , dar le pun pe cele dupa masina daca nu sunt probleme .
Am incercat sa desfac surubul E18 de la arbore dar nu am reusit ,aveam o cheie pentru contra in forma de Y ,facuta din otel lat cu gauri la capete ,in care sa intre 2 suruburi de 8 din inox , acestea le prindeam de suportul de prindere al fuliei arborelui ,asta se intepenea singura in pamant cand vroiam sa desfac in sensul acelor de ceasornic , dar nu aveam pozitie si loc sa pun o teava mai lunga , la cheia in forma de L ,am tras cat am putut de ea dar nu a mers , am pus si cheia dinamometrica la 210 , si trecea peste 210 nm si nu se desfacea, am lasat suportul de motor pe pozitie cand am incercat sa desfac. Probabil ca la multe masini surubul se desface in sensul acelor de ceasornic , asa este si la Alfa166.
Singura variata este sa merg la un service de camioane si sa slabeasa ei cu pistolul pneumatic , dupa care, sa-l strang eu la loc la cheie ,ca sa-l pot desface din nou cand ajung acasa , asa am facut cu un arbore de rezerva de la 166 , sa scot fulia de la distributie si pompa de ulei , am fost la o vulcanizare de camioane si au folosit un pistol mediu , cu cel mic nu a mers la alte vulcanziari.
Daca iese treaba , o sa incerc sa nu mai dau baia jos , poate merge sa scot sobul prin gaura din fata a bãii de ulei , daca nu , poate merge tras sorbul in sus cat se poate de mult, si sa se scoata suruburile de prindere ale sorbului din pompa dupa care se prinde in noua pompa .
Am incercat sa desfac surubul E18 de la arbore dar nu am reusit ,aveam o cheie pentru contra in forma de Y ,facuta din otel lat cu gauri la capete ,in care sa intre 2 suruburi de 8 din inox , acestea le prindeam de suportul de prindere al fuliei arborelui ,asta se intepenea singura in pamant cand vroiam sa desfac in sensul acelor de ceasornic , dar nu aveam pozitie si loc sa pun o teava mai lunga , la cheia in forma de L ,am tras cat am putut de ea dar nu a mers , am pus si cheia dinamometrica la 210 , si trecea peste 210 nm si nu se desfacea, am lasat suportul de motor pe pozitie cand am incercat sa desfac. Probabil ca la multe masini surubul se desface in sensul acelor de ceasornic , asa este si la Alfa166.
Singura variata este sa merg la un service de camioane si sa slabeasa ei cu pistolul pneumatic , dupa care, sa-l strang eu la loc la cheie ,ca sa-l pot desface din nou cand ajung acasa , asa am facut cu un arbore de rezerva de la 166 , sa scot fulia de la distributie si pompa de ulei , am fost la o vulcanizare de camioane si au folosit un pistol mediu , cu cel mic nu a mers la alte vulcanziari.
Daca iese treaba , o sa incerc sa nu mai dau baia jos , poate merge sa scot sobul prin gaura din fata a bãii de ulei , daca nu , poate merge tras sorbul in sus cat se poate de mult, si sa se scoata suruburile de prindere ale sorbului din pompa dupa care se prinde in noua pompa .
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Pana la urma sa rezolvat cu martorul cu cana rosie , acesta nu mai apare la pornire ,pentru ca am inlocuit pompa de ulei , am gasit un FAI pe olx , era aproape noua la bani buni , am renuntat la sh din dezmembrari datorita faptului ca cereau mai putin cu 170 lei fata de un Pierburg nou ( aceiasi firma face si originalul) .
Mai greu a fost cu surubul de la flansa arborelui , ma pregatisem anterior sa il desfac pe sub masina ,dar nu am avut sanse , pentru el m-am pregatit cu adaptor de la 1/2 la 3/4 , prelungitor 3/4 40 cm , inca unul de 20 cm , antrenor 3/4 si teava lunga ,am scos cheia pe la roata si in 2 insi a mers foarte usor cu aceste chei folosite mai mult la camioane .
Ce trebuie stiut ca pentru a da capacul cu pompa de ulei ,trebuie data baia de ulei si pompa de apa ,trebuie blocata volanta dar cu ceva mai teapan , sa nu va treziti ca se indoiae ,daca nu tineti bine cheia cu care fixati flansa ,cand desfaceti surubul arborelui .
Mai sunt niste probleme cu strangerea la cuplu , cheile dinamometrice stiu de cuplu doar la strangerea suruburilor obisnuite , asta daca este pe invers , nu declanseaza nimic la 50 nm , a trebuit sa strang putin cate putin , pana cand facea clic cheia cand vroiam sa strang ,iar raportorul de strans suruburi la fel , stie de 90 grade in sens normal , la arbore daca este pe invers ,a trebuit sa dau spre 270 grade , trebuie putina atentie sa fie fixat bine raportorul ca altfel se misca in gol ,din cauza asta mai bune sunt raportoarele mai scumpe cu cleste sau magnet , nu cele ieftine cu tija .
Ca sa recuperez antigelul , am taiat un bidon de 5 litri pe lateral , l-am scos cu gatul catre roata , dupa care am pus un lighean , astfel pierderile au fost minime cand am scos furtunul de langa pompa de apa .
Am pus acelasi ulei , strecurat ceva mai bine , ca sa evit eventualele scapari de presiune , am dat cu silicon negru peste garnitura care etanseaza sorbul de pompa si pe garnitura care vine in jurul gaurii din bloc pe unde iese uleiul din pompa.
Pe moment conteaza ca sa rezolvat problema cu presiunea de ulei , urmeaza sa vad care este buba cu invatarea pozitiei initiale a turbinei , aici trebuie sa merg la un mecanic care dispune de diagnoza cu aceasta optiune , vad ca filtru de particule isi mai face regenerarea fara sa apara nimic in bord , azi eram aproape de munca si vedeam destul fum in spate , am presupus ca este de la regenerare ca pe diagnoza arata 0 km de la ultima regenerare.
Mai greu a fost cu surubul de la flansa arborelui , ma pregatisem anterior sa il desfac pe sub masina ,dar nu am avut sanse , pentru el m-am pregatit cu adaptor de la 1/2 la 3/4 , prelungitor 3/4 40 cm , inca unul de 20 cm , antrenor 3/4 si teava lunga ,am scos cheia pe la roata si in 2 insi a mers foarte usor cu aceste chei folosite mai mult la camioane .
Ce trebuie stiut ca pentru a da capacul cu pompa de ulei ,trebuie data baia de ulei si pompa de apa ,trebuie blocata volanta dar cu ceva mai teapan , sa nu va treziti ca se indoiae ,daca nu tineti bine cheia cu care fixati flansa ,cand desfaceti surubul arborelui .
Mai sunt niste probleme cu strangerea la cuplu , cheile dinamometrice stiu de cuplu doar la strangerea suruburilor obisnuite , asta daca este pe invers , nu declanseaza nimic la 50 nm , a trebuit sa strang putin cate putin , pana cand facea clic cheia cand vroiam sa strang ,iar raportorul de strans suruburi la fel , stie de 90 grade in sens normal , la arbore daca este pe invers ,a trebuit sa dau spre 270 grade , trebuie putina atentie sa fie fixat bine raportorul ca altfel se misca in gol ,din cauza asta mai bune sunt raportoarele mai scumpe cu cleste sau magnet , nu cele ieftine cu tija .
Ca sa recuperez antigelul , am taiat un bidon de 5 litri pe lateral , l-am scos cu gatul catre roata , dupa care am pus un lighean , astfel pierderile au fost minime cand am scos furtunul de langa pompa de apa .
Am pus acelasi ulei , strecurat ceva mai bine , ca sa evit eventualele scapari de presiune , am dat cu silicon negru peste garnitura care etanseaza sorbul de pompa si pe garnitura care vine in jurul gaurii din bloc pe unde iese uleiul din pompa.
Pe moment conteaza ca sa rezolvat problema cu presiunea de ulei , urmeaza sa vad care este buba cu invatarea pozitiei initiale a turbinei , aici trebuie sa merg la un mecanic care dispune de diagnoza cu aceasta optiune , vad ca filtru de particule isi mai face regenerarea fara sa apara nimic in bord , azi eram aproape de munca si vedeam destul fum in spate , am presupus ca este de la regenerare ca pe diagnoza arata 0 km de la ultima regenerare.
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Trebuie înlocuite cat mai repede flanșele de amortizor dupã fata , am vãzut cã sunt diferiți producãtori , probabil cã o sã iau de la SNR , costa in jur de 100 lei pe roata , o sa le montez singur , sa vad cum fac cu desfacutul piulițelor din capãt , nu știu dacã intrã o inelara , pe net vãzusem o tubulara lunga cu hexagon in capãt , cu o cheie ținea tubulara și cu alta baga prin mijloc torxul . Inelara cred cã este prea groasa sa intre in locașul primei piulițe a amortizorului .
Cu ocazia asta verific și amortizoarele , nu știu pe original cum vin ,dar cele dupã mașinã sunt KYB și etichetele sunt curate ,de zici cã sunt puse recent .
Cu ocazia asta verific și amortizoarele , nu știu pe original cum vin ,dar cele dupã mașinã sunt KYB și etichetele sunt curate ,de zici cã sunt puse recent .
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Dupa cumparare, recomand o curatare a gaurilor de scurgere de sub stergatoare , dupa cum se vede in unele poze de mai jos ,se aduna pamant sau alte resturi si blocheaza scurgerea apei , in cazul meu orificile erau infunde cu pamant , ECU este asezat destul de jos , si exista riscul sa stea o perioada in apa , cu timpul ma gandesc ca nu ii face bine .
Am dat bara si bateria jos sa am acces mai bine la rezervorul spalatorului de parbriz , in afara ca mai curgea apa, pe sub garnitura de cauciuc unde intra gatul de alimetare , nu am vazut sa pice si in alte locuri , nu stiu de ce ingineri de la opel nu au facut ceva, pentru reglajul jetului spalatoarelor de parbriz , la mine bat prea jos , vroiam ceva mai pe mijlocul parbrizului , asa o parte din apa se pierde degeaba si nu am variante sa ridic jetul ,poate doar sa cumpar altele noi .
Am dat bara si bateria jos sa am acces mai bine la rezervorul spalatorului de parbriz , in afara ca mai curgea apa, pe sub garnitura de cauciuc unde intra gatul de alimetare , nu am vazut sa pice si in alte locuri , nu stiu de ce ingineri de la opel nu au facut ceva, pentru reglajul jetului spalatoarelor de parbriz , la mine bat prea jos , vroiam ceva mai pe mijlocul parbrizului , asa o parte din apa se pierde degeaba si nu am variante sa ridic jetul ,poate doar sa cumpar altele noi .
- marius3113
- **
- 219 mesaje
- din 10 Apr 2016
- Corsa 2007 Z13DTJ
- Bucuresti
marius3113
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2016
- Mesaj Privat
Salut , pãstreazã suruburile ca diferã,cel care strânge flansa de amortizor e mai plat nitel daca il pui pe ce pe care il desfaci de pe saiba ca in ultima poza atașatã o sa iti tina distanțare saiba fata de oala , recuperezi șurubul de la flansa si il refolosesti asa am facut ,bn de fi sa fie schimbat de nou doar ca eu nu am gasit, vezi ca trebuie facuta geometria.
Eu am pus flanse Lamforder si la acelasi pret ca si SNR.
Eu am pus flanse Lamforder si la acelasi pret ca si SNR.
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Da o sa le pastrez , din ce vazusem pe net , la amortizoarele din clipul tecdoc aveau torx in interior , traiam cu impresia ,ca toate amortizoarele pentru corsa d erau la fel ,trebuiau aceleasi chei .
Inainte sa ma ocup de flanse , trebuie neaparat sa scap de eroarea P003A-00 ,aceasta merge stearsa ,dar apare la loc cand pornesc motorul , si se simte o lipsa de putere la deal sau in depasiri , nu am curaj sa depasesc un camion ,si sa plec de la 80 km pe ora in treapta a 4-a , iar in a 3-a se tureaza rau ,ajunge la 100-110 dar mai greu decat ar trebui pentru cei 95 cp . Am vazut ca este putoare rau pana in 2500 -2700 ture , dupa se transorma si este mult mai agila ,este o placere sa merg cu motorul turat in jur de 3000 . Sper sa se rezlove prin inlocuirea unui convertor de presiune turbo , nu am alte idei ieftine legate de P003A-00 . Probabil si daca fac o diagnoza cu MDI sau Tech2 ,nu cred ca imi arata exact problema .
Dupa ce termin cu turbo si nu mai apare ,trebuie sa incep cu flansele ,ca uzeaza sistemul de rulare ,mai ales ca au joc mare , dupa care inlocuit anvelope sau roti cu totul si facut unghi fuga .
Inainte sa ma ocup de flanse , trebuie neaparat sa scap de eroarea P003A-00 ,aceasta merge stearsa ,dar apare la loc cand pornesc motorul , si se simte o lipsa de putere la deal sau in depasiri , nu am curaj sa depasesc un camion ,si sa plec de la 80 km pe ora in treapta a 4-a , iar in a 3-a se tureaza rau ,ajunge la 100-110 dar mai greu decat ar trebui pentru cei 95 cp . Am vazut ca este putoare rau pana in 2500 -2700 ture , dupa se transorma si este mult mai agila ,este o placere sa merg cu motorul turat in jur de 3000 . Sper sa se rezlove prin inlocuirea unui convertor de presiune turbo , nu am alte idei ieftine legate de P003A-00 . Probabil si daca fac o diagnoza cu MDI sau Tech2 ,nu cred ca imi arata exact problema .
Dupa ce termin cu turbo si nu mai apare ,trebuie sa incep cu flansele ,ca uzeaza sistemul de rulare ,mai ales ca au joc mare , dupa care inlocuit anvelope sau roti cu totul si facut unghi fuga .
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Observasem de ceva timp .dar abia azi am vazut si pe diagnoza , radioul se blocheaza pur si simplu , singurul buton care il deblocheaza este cel care scoate CD-ul , dupa care toate butoanele revin la normal , cand erau blocate butoanele , pe diagnoza nu se conecta la : EHU si DIS ,dupa ce sau deblocat butoanele , diagnoza se conecta la EHU si DIS .
Am vazut de multe ori ca apar tot felul de erori pe diagnoza , pe partea electrica care merg sterse si nu reapar , dar o eroare are tendinta sa apara mai des pe partea de DIS ,si anume B1000-36 Replace Electronic Control Unit , nu stiu motivul pentru care apare , sper sa nu crape ECU prea curand .
Am vazut de multe ori ca apar tot felul de erori pe diagnoza , pe partea electrica care merg sterse si nu reapar , dar o eroare are tendinta sa apara mai des pe partea de DIS ,si anume B1000-36 Replace Electronic Control Unit , nu stiu motivul pentru care apare , sper sa nu crape ECU prea curand .
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Nu te nelinisti prea tare, este vorba de ECU -> Display, nu despre ECM sau PCM sau ECU motor.
Din avion asa, de la mare departare, pare foarte posibil ca acel Display sa nu fie originalul masinii si a fost imperecheat ulterior (cineva gresind putin modificarile prin eeprom) sau cineva s-a jucat cu o interfata de diagnoza pe acolo, pe la programari, incercat vreo modificare si ceva nu a mers chiar bine (ori interfata panarama, ori a fost cumva intrerupt procesul in timp ce se scriau noile valori in eeprom).
Treaba cu blocatul, poate sa provina tot de aici sau de la un HU cu defect.
Din avion asa, de la mare departare, pare foarte posibil ca acel Display sa nu fie originalul masinii si a fost imperecheat ulterior (cineva gresind putin modificarile prin eeprom) sau cineva s-a jucat cu o interfata de diagnoza pe acolo, pe la programari, incercat vreo modificare si ceva nu a mers chiar bine (ori interfata panarama, ori a fost cumva intrerupt procesul in timp ce se scriau noile valori in eeprom).
Treaba cu blocatul, poate sa provina tot de aici sau de la un HU cu defect.
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Am cumparat 2 seturi de reparatie flansa amortizor fata de la SNR ( 3 piese) ,pretul a fost bun 180 lei ambele , o sa le montez mai incolo , prima data trebuie sa cumpar 2 anvelope 175/70/14 all season pentru fata, Debrica Navigator 3, ca sa fie treaba buna , montat flanse , anvelope si reglat geometrie roti , dupa care mai cumpar inca 2 anvelope la fel pentru spate.
Cd-romul da semne de oboseala , am bagat singurul cd cu track-uri si nu il mai citeste ,dar nici nu mai scoate cd-ul afara .
Deocamdata nu ma deranjeaza atat de tare cu eroarea P003a , in oras nu este o problema asa de mare , mai greu este in afara localitati ,daca vreau sa depasesc un camion .
Inainte sa ma arunc la investitii pe partea de turbo , trebuie sa verific mai atent , furtunul de vacuum dinspre galeria de admisie catre turbo, spre galerie nu mai este vizibilitate , probabil trebuie scos de tot si verificat .
Sper sa reusesc sa fac masina sa dea toti cei 95 cp ,fara sa mai scada puterea motorului cand schimb treptele , la Alfa 166 2.0 ts si la Golf 4 sdi , nu se simte nici o scadere de putere la schimbarea treptelor , la Corsa si daca schimb la 3000 ,tot se simte lipsa de vlaga in urmatoarea treapta pana creste turatia peste 2700.
Cd-romul da semne de oboseala , am bagat singurul cd cu track-uri si nu il mai citeste ,dar nici nu mai scoate cd-ul afara .
Deocamdata nu ma deranjeaza atat de tare cu eroarea P003a , in oras nu este o problema asa de mare , mai greu este in afara localitati ,daca vreau sa depasesc un camion .
Inainte sa ma arunc la investitii pe partea de turbo , trebuie sa verific mai atent , furtunul de vacuum dinspre galeria de admisie catre turbo, spre galerie nu mai este vizibilitate , probabil trebuie scos de tot si verificat .
Sper sa reusesc sa fac masina sa dea toti cei 95 cp ,fara sa mai scada puterea motorului cand schimb treptele , la Alfa 166 2.0 ts si la Golf 4 sdi , nu se simte nici o scadere de putere la schimbarea treptelor , la Corsa si daca schimb la 3000 ,tot se simte lipsa de vlaga in urmatoarea treapta pana creste turatia peste 2700.
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Intr-un final, am reusit sa ajung la o diagnoza mai rasarita , este cineva ca re printre alte masini se ocupa si de Opel , are un MDI , acolo ii gasea cu totul alta eroare decat imi arata pe Delphi sau Opcom , nu am facut poza dupa cod ,dar era cea legat de senzorul Boost (MAP) , a desfacut senzorul , era murdar de ulei in capat , la curatat , a sters eroarea , a dat o recalibrare a pozitiei initiale turbo , a disparut orice eroare , dar dupa ce am pornit motorul de 2 ori si am mers o distanta scurta , a aparut din nou P003a-00 .
Eu eram pornit pe senzorul presiune turbo , cel care trimite un furtun de vauum catre turbo , dar mecanicul a zis ca este senzorul de boost , probabil o sa imi fac timp sa dau galeria de admisie jos ,si sa curat galeria si EGR-ul , si trebuie sa iau in calcul inlocuirea senzorului Boost.
Am resusit sa scot cd-ul , am scos unitatea ,am desfacut mufele din spate si le-am pus la loc ,dupa care si-a revenit si a scos cd-ul din buton , radio si cd functioneaza bine acum , dar pe diagnoza tot da eroare la EHU si DIS , nu se conecteaza .
Eu eram pornit pe senzorul presiune turbo , cel care trimite un furtun de vauum catre turbo , dar mecanicul a zis ca este senzorul de boost , probabil o sa imi fac timp sa dau galeria de admisie jos ,si sa curat galeria si EGR-ul , si trebuie sa iau in calcul inlocuirea senzorului Boost.
Am resusit sa scot cd-ul , am scos unitatea ,am desfacut mufele din spate si le-am pus la loc ,dupa care si-a revenit si a scos cd-ul din buton , radio si cd functioneaza bine acum , dar pe diagnoza tot da eroare la EHU si DIS , nu se conecteaza .
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Pe admisie se afla SENZORUL de presiune absoluta (reala). Adica acea componenta care citeste permanent valoarea presiunii din galeria de admisie si comunica aceasta valoare catre ECU motor.
Furtunurile de vacuum intra si ies din ELECTROVANA de vacuum. Adica, acea componenta care primeste comanda de la ECU motor cat de mult sau de putin vacuum sa lase sa treaca, pentru a actiona actuatorul geometriei variabile a turbinei. Pe scurt prin aceasta electrovana, ECU solicita mai multa sau mai putina presiune din partea turbinei (in functie de harti si de presiunea citita de catre senzor).
Asa stand problemele, defectul tau poate sa provina de oriunde din acest lanț:
- De la SENZOR care sa citeasta gresit presiunea;
- de la ELECTROVANA care sa lase o cantitate gresita de vacuum catre actuatorul turbinei;
- dar poate fi si de la o lipsa de vacuum (furtun spart sau chiar pompa cu defect);
- mai poate fi de la un actuator defect (actuatorul geometriei variabile);
- de la o geometrie variabila gripata din cauza calaminei;
- de la turbina defecta (incapabila de presiunea solicitata);
- de la traseul de presiune neetanș, intre turbina si galeria de admisie (furtun spart, intercooler spart, cuplaje neetanșe), uneori chiar si un EGR care nu mai inchide;
- o galerie foarte, foarte colmatata, poate si ea sa genereze o astfel de situatie, dar nu cred sa fie cazul la tine;
- ar mai ramane de mentionat conexiunea electrica intre ECU si senzor si intre ECU si electrovana (mufe si fire);
- si ca sa mentionam absolut toate posibilitatile, nu putem exclude si un ECU motor, defect.
Nota; clapeta am exclus-o, pentru ca pozitia ei este monitorizata electronic si daca ar ramane blocata, ar aparea si eroare.
Dupa cum vezi, treaba este putin mai complicata decat simpla citire a unei erori.
Persoana care are acea diagnoza, ar fi putut sa citeasca niste parametri in timpul functionarii motorului, pe care sa ii coreleze cu ceea ce vizual putea sa observe (deplasarea tijei dintre actuator si geometrie), ar fi putut sa efectueze niste teste (inclusiv de vacuum) si astfel, ar fi putut sa ajunga la o concluzie foarte aproape de adevar.
Desigur, mai exista si varianta experientei, adica persoana care a lucrat mult pe un anumit motor, stie unde apar defectele la acel motor si are nevoie de mult mai putine detalii pentru a ajunge la cauza.
Furtunurile de vacuum intra si ies din ELECTROVANA de vacuum. Adica, acea componenta care primeste comanda de la ECU motor cat de mult sau de putin vacuum sa lase sa treaca, pentru a actiona actuatorul geometriei variabile a turbinei. Pe scurt prin aceasta electrovana, ECU solicita mai multa sau mai putina presiune din partea turbinei (in functie de harti si de presiunea citita de catre senzor).
Asa stand problemele, defectul tau poate sa provina de oriunde din acest lanț:
- De la SENZOR care sa citeasta gresit presiunea;
- de la ELECTROVANA care sa lase o cantitate gresita de vacuum catre actuatorul turbinei;
- dar poate fi si de la o lipsa de vacuum (furtun spart sau chiar pompa cu defect);
- mai poate fi de la un actuator defect (actuatorul geometriei variabile);
- de la o geometrie variabila gripata din cauza calaminei;
- de la turbina defecta (incapabila de presiunea solicitata);
- de la traseul de presiune neetanș, intre turbina si galeria de admisie (furtun spart, intercooler spart, cuplaje neetanșe), uneori chiar si un EGR care nu mai inchide;
- o galerie foarte, foarte colmatata, poate si ea sa genereze o astfel de situatie, dar nu cred sa fie cazul la tine;
- ar mai ramane de mentionat conexiunea electrica intre ECU si senzor si intre ECU si electrovana (mufe si fire);
- si ca sa mentionam absolut toate posibilitatile, nu putem exclude si un ECU motor, defect.
Nota; clapeta am exclus-o, pentru ca pozitia ei este monitorizata electronic si daca ar ramane blocata, ar aparea si eroare.
Dupa cum vezi, treaba este putin mai complicata decat simpla citire a unei erori.
Persoana care are acea diagnoza, ar fi putut sa citeasca niste parametri in timpul functionarii motorului, pe care sa ii coreleze cu ceea ce vizual putea sa observe (deplasarea tijei dintre actuator si geometrie), ar fi putut sa efectueze niste teste (inclusiv de vacuum) si astfel, ar fi putut sa ajunga la o concluzie foarte aproape de adevar.
Desigur, mai exista si varianta experientei, adica persoana care a lucrat mult pe un anumit motor, stie unde apar defectele la acel motor si are nevoie de mult mai putine detalii pentru a ajunge la cauza.