- George Pelesca
- OP
- 182 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Salut! Am început aceastã discuþie deoarece nu am gãsit niciun rãspuns potrivit la aceastã situaþie, respectiv motivul apariþiei spmei de culoare maronie pe capacul de chiuloasã, buºonul pe unde se toarnã uleiul în motor ºi furtunele care pornesc de aici spre conducta de aer.
Am schimbat uleiul acum cca 1000 km ºi am pus Mobil 5W40 fully sintetic în loc de ultimele 2 schimburi pe care le-a fãcut fostul proprietar cu Valvoline. Am o bãnuialã, cã spuma apare deoarece uleiul pus de mine nu este compatibil cu cel anterior (posibil semisintetic) iar cantitatea micã din acesta care a rãmas nescursã din motor reprezintã spuma care se depune în partea superioarã a motorului.
Întrebarea mea este: cât e de grav? Am vãzut sugestii cã ar trebui schimbat uleiul din nou dar nu prea îmi vine sã-l arunc pentru cã a costat 150 lei. Spuma asta afecteazã cu ceva motorul sau dacã ajunge în conducta de aer ce se poate întâmpla rãu? O sã îmi fac timp sã dau jos capacul de chiuloasã ºi sã-l curãþ bine, precum ºi furtunele, aºa preventiv. Dacã nu asta e cauza atunci care ar putea fi? În rest motorul merge foarte bine ºi nu se aprinde nimic la bord.
Am schimbat uleiul acum cca 1000 km ºi am pus Mobil 5W40 fully sintetic în loc de ultimele 2 schimburi pe care le-a fãcut fostul proprietar cu Valvoline. Am o bãnuialã, cã spuma apare deoarece uleiul pus de mine nu este compatibil cu cel anterior (posibil semisintetic) iar cantitatea micã din acesta care a rãmas nescursã din motor reprezintã spuma care se depune în partea superioarã a motorului.
Întrebarea mea este: cât e de grav? Am vãzut sugestii cã ar trebui schimbat uleiul din nou dar nu prea îmi vine sã-l arunc pentru cã a costat 150 lei. Spuma asta afecteazã cu ceva motorul sau dacã ajunge în conducta de aer ce se poate întâmpla rãu? O sã îmi fac timp sã dau jos capacul de chiuloasã ºi sã-l curãþ bine, precum ºi furtunele, aºa preventiv. Dacã nu asta e cauza atunci care ar putea fi? În rest motorul merge foarte bine ºi nu se aprinde nimic la bord.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Daca tragi joja, cum e uleiul de pe ea? Tot spumat? Dar nivelul, e crescut? Sa nu cumva sa fie ciupita garnitura de chiulasa (intra antigel in ulei). Nu ai ce face, mai sacrifici un schimb de ulei si un filtru, dar scurgi bine pe cel vechi. Dupa ce s-a scurs, ii dai o cheie scurta sa arunce ce a mai ramas prin motor si o mai lasi sa se scurga. Apoi schimbi filtrul, pui uleiul nou si o supraveghezi.
- Florin c
- **
- 235 mesaje
- din 14 Dec 2004
- Astra 2007 Z17DTH
- Constanta
Florin c
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2004
- Mesaj Privat
Salut! S-ar putea sa mai fi ramas ceva ulei din cel vechi(asa am patit si eu) si dupa ce am facut al doilea schimb de ulei am scapat partial, dar este posibil sa fie si din cauza condensului care se aduna pe interiorul capacului si culoarea este data de uleiul cel vechi...Cantitatea de spuma este mare? Eu spun ca nu trebuie sa te sperii dar monitorizeaza situatia o saptamina la rand si vezi cum este. Eventual la urmatorul schimb de ulei, vezi ca este o solutie de curatat motorul. Bafta!
- Cristian_13
- **
- 124 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Neamt
Cristian_13
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
salut,
tot Z16SE am si eu din NOV. 2006, deci frig afara. La fel aveam si eu spuma aceea maronie pe capac. Am schimbat uleiul - aceeasi chestie, insa ce am observat eu este ca daca folosesti masina pe distante scurte iarna sau cand e frig afara si motorul nu are destul timp sa se incalzeasca, atunci se formeaza acea spuma (cum e la mine ca pana la servici am 4 KM). Asta vara nu am avut deloc spuma aceea pe capac indiferent de dst. parcursa. Am facut un drum pana in Iasi acum 2 saptamani cand erau -3 frade afara si m-am uitat la capac si era curat, ceea ce inseamna ca motorul s-a incalzit destul. Parerea mea e sa nu-ti faci probleme. Fa un drum mai lung si vezi daca mai e murdar.
tot Z16SE am si eu din NOV. 2006, deci frig afara. La fel aveam si eu spuma aceea maronie pe capac. Am schimbat uleiul - aceeasi chestie, insa ce am observat eu este ca daca folosesti masina pe distante scurte iarna sau cand e frig afara si motorul nu are destul timp sa se incalzeasca, atunci se formeaza acea spuma (cum e la mine ca pana la servici am 4 KM). Asta vara nu am avut deloc spuma aceea pe capac indiferent de dst. parcursa. Am facut un drum pana in Iasi acum 2 saptamani cand erau -3 frade afara si m-am uitat la capac si era curat, ceea ce inseamna ca motorul s-a incalzit destul. Parerea mea e sa nu-ti faci probleme. Fa un drum mai lung si vezi daca mai e murdar.
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
- George Pelesca
- OP
- 182 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Nivelul uleiului din motor este normal (nu a crescut) ºi aratã foarte bine, e destul de curat ºi nici nu prezintã urme de spumã pe jojã. Nivelul antigelului este OK ºi neschimbat de cca 6 luni. Spuma se depune doar în partea superioarã a motorului ºi este cam multã. Am mai curãþit-o din când în când dar ieri, dupã vreo 2 sãptãmâni de la ultima curãþire am gãsit mai multã ca pânã atunci pe capacul pe unde se toarnã ulei.
Mâine o sã dau capacul de chiuloasã jos ºi o sã-l curãþ bine, o sã-i schimb ºi antigelul cã cel actual este verde iar cel rercomandat de producãtor este cel roºu, ºi o sã mai vãd apoi. Ideea este cã nu cred sã fie de la garnitura de chiuloasã pentru cã motorul nu a fost forjat ºi merge foarte bine (în ideea mea dacã maºina atinge destul de repede viteza maximã constructivã fãrã sã consume mai mult decât normal atunci motorul merge bine) iar antigelul este la locul lui.
Totuºi care ar fi cauza? condens, incompatibilitatea uleiurilor sau altceva. Adevãrat este cã eu folosesc mult maºina pe distanþe scurte ºi motorul nu apucã sã se încãlzeascã prea mult (la 90 grade celsius nu l-am mai vãzut de astãvarã), ajunge cel mult la 80. ªi de asemenea în ultima vreme deºi a fost foarte frig nu am mai lãsat motorul sã se încãlzeascã pânã relantiul ajunge la 750 rot/min înainte de a pleca de pe loc (sunt mereu grãbit ). Mã gândesc cã dacã ar fi ceva problematic ar face figuri la pornire dar o singurã datã nu a pornit la sfert ºi atunci nu mai avem benzinã.
Merci frumos pentru sfaturi ºi recomandãri! mai aºtept...
Mâine o sã dau capacul de chiuloasã jos ºi o sã-l curãþ bine, o sã-i schimb ºi antigelul cã cel actual este verde iar cel rercomandat de producãtor este cel roºu, ºi o sã mai vãd apoi. Ideea este cã nu cred sã fie de la garnitura de chiuloasã pentru cã motorul nu a fost forjat ºi merge foarte bine (în ideea mea dacã maºina atinge destul de repede viteza maximã constructivã fãrã sã consume mai mult decât normal atunci motorul merge bine) iar antigelul este la locul lui.
Totuºi care ar fi cauza? condens, incompatibilitatea uleiurilor sau altceva. Adevãrat este cã eu folosesc mult maºina pe distanþe scurte ºi motorul nu apucã sã se încãlzeascã prea mult (la 90 grade celsius nu l-am mai vãzut de astãvarã), ajunge cel mult la 80. ªi de asemenea în ultima vreme deºi a fost foarte frig nu am mai lãsat motorul sã se încãlzeascã pânã relantiul ajunge la 750 rot/min înainte de a pleca de pe loc (sunt mereu grãbit ). Mã gândesc cã dacã ar fi ceva problematic ar face figuri la pornire dar o singurã datã nu a pornit la sfert ºi atunci nu mai avem benzinã.
Merci frumos pentru sfaturi ºi recomandãri! mai aºtept...
- George Pelesca
- OP
- 182 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
- diablo_parazitii
- *
- 4 mesaje
- din 18 Apr 2007
- Corsa 1998 1.0 12 V
- Bucuresti
diablo_parazitii
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1998 1.0 12 V
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2007
- Mesaj Privat
yo am fost la un service cand mi-am facut schimbu,si mecanicu mi-a zis dc nu mi-am cumparat o solutie mia zis el cum ii zicea da am uitat care se baga dupa ce sa scurs tot uleiu ii dai o cheie si spala tot ce e in motor mizerie si dupaia il lasa sa se scurga si se pune noul ulei,da nusht cum ii zice la solutia aia,cica e ieftina 100 200 mii,intreaba un mecanic ca stie sigur,yo nu am apucat sa incerc ca mia zis dupa ce am pus uleiu ca ii faceam chestia asta:(,deci exista ceva
csandu
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Nu turna ca o sa ai nesansa sa desprinda coji care obtureaza canale de ungere
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11466
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11466
- George Pelesca
- OP
- 182 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Tocmai am ridicat capota ºi am observat acum, la rece cã nivelul antigelului din radiator este sub limitã. Menþionez cã nu am completat niciodatã cu apã sau antigel de 6 luni de când am maºina. Cât este de grav? Antigelul poate sã scadã ºi din alte cauze decât garnitura de chiuloasã ciupitã? Rferitor la spumã ieri în vreo 150 km nu s-a mai depus decât foarte foarte puþinã. Mã duc sã curãþ capacul de spumã ºi sã schimb antigelul...Mama ei .. sper sã nu fie garnirura.
- George Pelesca
- OP
- 182 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
George Pelesca a scris:Pardon! nivelul antigelului din vasul de expansiune. ªi dacã mã poate ajuta cineva cu o informaþie sigurã... Cum îmi pot da seama dacã este ceva la garnitura de chiuloasã?
Exista o scula cu care se poate verifica daca garnitura e ok sau nu. Nu stiu insa daca service-urile Opel din Romania au in dotare asa ceva.
- George Pelesca
- OP
- 182 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
- edyionut
- **
- 294 mesaje
- din 26 Oct 2007
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
edyionut
- Mesaje scrise: 294
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
salut ,
Am primit si eu recomandarea sa verific oringurile la caloriferul de incalzire.Am facut asta si am observat ca mocheta din dreapta fata era uleioasa, de asemenea si presul.Nivelul la antigel scadea foarte putin, insa am gasit problema! RADIATORUL DE INCALZIRE ...trebuie schimbate oringurile , set 60 Ron + manopera 100 ron.
Verifica cuva de la caloriferul de incalzire habitaclu si mocheta.Daca este uleioasa, atunci scapa pe la radiator.
Am primit si eu recomandarea sa verific oringurile la caloriferul de incalzire.Am facut asta si am observat ca mocheta din dreapta fata era uleioasa, de asemenea si presul.Nivelul la antigel scadea foarte putin, insa am gasit problema! RADIATORUL DE INCALZIRE ...trebuie schimbate oringurile , set 60 Ron + manopera 100 ron.
Verifica cuva de la caloriferul de incalzire habitaclu si mocheta.Daca este uleioasa, atunci scapa pe la radiator.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
In trimiterea mea este un link BIBLIA ULEIULUI.
Care stie sa citeasca si vrea afla multe....care nu vrea atunci sa tot intrebe pina nu mai poate !
Care stie sa citeasca si vrea afla multe....care nu vrea atunci sa tot intrebe pina nu mai poate !
- George Pelesca
- OP
- 182 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:In trimiterea mea este un link BIBLIA ULEIULUI.
Care stie sa citeasca si vrea afla multe....care nu vrea atunci sa tot intrebe pina nu mai poate !
Care stie sa citeasca si vrea afla multe....care nu vrea atunci sa tot intrebe pina nu mai poate !
Mulþumesc frumos! am accesat link-ul dvs. din aceastã discuþie dar ºi din altele ºi am aflat multe. NU vreau sã devin pisãlog ci doar vreau sã am cât mai multe informaþii pentru a-mi da seama de problemã. Nu am maºina de prea mult timp ºi deci nu cunosc foarte bine problemele ce ar putea fi luându-mã dupã simptome. O sã revin peste puþin timp sã vã informez dacã s-a rezolvat sau s-a agravat.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Si cu spuma de pe buson, iara relaxeaza-te: daca pe joja totul este OK, nu ai de ce sa te ingrijorezi!
Este condensul normal, ce apare pana se incalzeste bine motorul si poate ramane pe buson, deoarece ala este cel mai rece obiect cu care intra in contact atat stropii de ulei cat si aburii de apa - inevitabili, totusi.
Este condensul normal, ce apare pana se incalzeste bine motorul si poate ramane pe buson, deoarece ala este cel mai rece obiect cu care intra in contact atat stropii de ulei cat si aburii de apa - inevitabili, totusi.