CMC
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
Buna ziua!
In urma schimbarii anvelopelor din partea din fata m-am pricopsit cu un bataie in partea stanga-fata in momentele in care pun frana sau plec de pe loc si pe drum denivelat, mai exact cand se balanseaza masina.
Am incercat eu sa-mi dau seama de unde, dar nu ma pricep.. e clar totusi ca in momentul in care apas eu pe partea stanga-fata a masini.. se simte si la mana acea "pocnitura".
Am observat totusi ca atunci cand partea fata-stanga e apasata, intre capatul amortizorului (ala cu piulita din compartimentul motor) si caroserie se creeaza o distanta.. adic se ridica piulita, cu surubul pe care e prinsa si cu garnitura aia de cauciuc (tampon, sau ce o fi el) si ramane ceva distanta intre garnitura aia si caroserie.. e bine asa?
Daca masina "sta" normal pe roti si incerc sa misc cu mana capatul ala de amortizor, nu reusesc.
Am incercat sa arat pe poza asta unde se "desparte" amortizorul de caroserie.. nu e poza reala de la masina mea..
Incerc sa aflu daca e bine ce se intampla, in speranta ca voi gasi cauza bataii/pocniturii.. si stiu.. nu trebuia sa-l las pe ala de la vulcanizare ce mi-a schimbat cauciucurile sa puna cric-ul sub brat..
Bratele, bucsele, capetele de bara, levierul de directie sunt schimbate cu vreo 1-2luni in urma..
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri si eventuale idei pentru identificarea problemei.
Ultima modificare făcută de CMC la Joi 29 Nov, 2007 8:28 am
In urma schimbarii anvelopelor din partea din fata m-am pricopsit cu un bataie in partea stanga-fata in momentele in care pun frana sau plec de pe loc si pe drum denivelat, mai exact cand se balanseaza masina.
Am incercat eu sa-mi dau seama de unde, dar nu ma pricep.. e clar totusi ca in momentul in care apas eu pe partea stanga-fata a masini.. se simte si la mana acea "pocnitura".
Am observat totusi ca atunci cand partea fata-stanga e apasata, intre capatul amortizorului (ala cu piulita din compartimentul motor) si caroserie se creeaza o distanta.. adic se ridica piulita, cu surubul pe care e prinsa si cu garnitura aia de cauciuc (tampon, sau ce o fi el) si ramane ceva distanta intre garnitura aia si caroserie.. e bine asa?
Daca masina "sta" normal pe roti si incerc sa misc cu mana capatul ala de amortizor, nu reusesc.
Am incercat sa arat pe poza asta unde se "desparte" amortizorul de caroserie.. nu e poza reala de la masina mea..
Incerc sa aflu daca e bine ce se intampla, in speranta ca voi gasi cauza bataii/pocniturii.. si stiu.. nu trebuia sa-l las pe ala de la vulcanizare ce mi-a schimbat cauciucurile sa puna cric-ul sub brat..
Bratele, bucsele, capetele de bara, levierul de directie sunt schimbate cu vreo 1-2luni in urma..
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri si eventuale idei pentru identificarea problemei.
Ultima modificare făcută de CMC la Joi 29 Nov, 2007 8:28 am
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
prima varianta ar fi sa schimbi flansele, adica cele care stau intre capatul amortizorului si caroserie, probabil sunt uzate/tasate, si de aici poate aprea un cloncanit in directie si pozitia relativ inalta a capacului amortizorului fata de caroserie
mai pot fi rulmenti de amortizor, cei care stau intre capatul amortizorului si flanse
mai poate fi bieleta antiruliu, stiu ca are si se schimba usor
personal am schimbat rulment,-s-a mai diminuat din joc, dar tot avea, apoi am schimbat flansa, la fel s-a mai diminuat din joc dar tot avea, apoi am schimbat bieleta antiruliu si am scapat de joc/troncaneli
costuri rulmenti de la 10 ron in sus, flansa de la 35 ron in sus, bieleta de la 30 ron in sus + manopera de la 30 ron in sus
daca manopera nu e moca, schimba-le pe toate, si vei iesi mai ieftin, vezi ca am eu un tutorial despre cum se schimba
mai pot fi rulmenti de amortizor, cei care stau intre capatul amortizorului si flanse
mai poate fi bieleta antiruliu, stiu ca are si se schimba usor
personal am schimbat rulment,-s-a mai diminuat din joc, dar tot avea, apoi am schimbat flansa, la fel s-a mai diminuat din joc dar tot avea, apoi am schimbat bieleta antiruliu si am scapat de joc/troncaneli
costuri rulmenti de la 10 ron in sus, flansa de la 35 ron in sus, bieleta de la 30 ron in sus + manopera de la 30 ron in sus
daca manopera nu e moca, schimba-le pe toate, si vei iesi mai ieftin, vezi ca am eu un tutorial despre cum se schimba
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...=flanse+amortizor
https://www.clubopel.com/vie...=flanse+amortizor
https://www.clubopel.com/vie...;highlight=flansa
Trebuie schimbate flansele amortizor
https://www.clubopel.com/vie...=flanse+amortizor
https://www.clubopel.com/vie...;highlight=flansa
Trebuie schimbate flansele amortizor
CMC
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
Multumesc frumos ptr raspunsurile prompte.
E periculos sa mai circul asa?
Initial am crezut ca am scapat f ieftin, ptr ca sambata dupa ce am spalat-o la o spalatorie cu jet, nu a mai troncanit.. am parcat-o si azi dimineata iar a inceput
Dl Dan, mi-ati spus ca gasesc piese mai ieftine la 2 magazine.. daca le cer celor din zona Tigarete aceste flanse, credeti ca ma pot ajuta? Ce-mi recomandati? sa schimb numai flansele, sau tot amortizorul? Daca e mai bine sa schimb tot amortizorul, e bine daca il iau SH?
Fansele astea se strica de la drum rau? ca am tot avut parte de asa ceva in ultima vreme..
E periculos sa mai circul asa?
Initial am crezut ca am scapat f ieftin, ptr ca sambata dupa ce am spalat-o la o spalatorie cu jet, nu a mai troncanit.. am parcat-o si azi dimineata iar a inceput
Dl Dan, mi-ati spus ca gasesc piese mai ieftine la 2 magazine.. daca le cer celor din zona Tigarete aceste flanse, credeti ca ma pot ajuta? Ce-mi recomandati? sa schimb numai flansele, sau tot amortizorul? Daca e mai bine sa schimb tot amortizorul, e bine daca il iau SH?
Fansele astea se strica de la drum rau? ca am tot avut parte de asa ceva in ultima vreme..
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
CMC
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
Inca un sfat mai cer:
Credeti ca ar fi riscant sa faca schimbul de falnse un mecanic (mai in varsta) care repara in general doar autoturisme Dacia? sau ar fi complicat ptr el?
Cer doar sa va dati cu parerea daca un mecanic obisnuit "de Dacie" ar reusi cu succes sa ma ajute (poate procedeul e asemanator cu procedeul de schimb de flanse de la Dacie).. ptr ca nu vreau sa mai duc masina in service ca nu fac treaba buna, si e si scump.
Multumesc.
Credeti ca ar fi riscant sa faca schimbul de falnse un mecanic (mai in varsta) care repara in general doar autoturisme Dacia? sau ar fi complicat ptr el?
Cer doar sa va dati cu parerea daca un mecanic obisnuit "de Dacie" ar reusi cu succes sa ma ajute (poate procedeul e asemanator cu procedeul de schimb de flanse de la Dacie).. ptr ca nu vreau sa mai duc masina in service ca nu fac treaba buna, si e si scump.
Multumesc.
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
CMC a scris:Inca un sfat mai cer:
Credeti ca ar fi riscant sa faca schimbul de falnse un mecanic (mai in varsta) care repara in general doar autoturisme Dacia?
procedeul de schimb de flanse de la Dacie)..
Credeti ca ar fi riscant sa faca schimbul de falnse un mecanic (mai in varsta) care repara in general doar autoturisme Dacia?
procedeul de schimb de flanse de la Dacie)..
dacia nu are flanse............. sigur, (in afara de logan)
mecanicul de dacie probabil va zice ca nu stie, sau ma rog......... cauta sa te duci tu cu explicati cum ca : se schimba usor, mai usor ca la dacie, sculele folosite sunt cele de dacie, si mai important incearca sa-l lamuresti despre cum se face, singura probleme o vad in sensul ca: la dacie pentru pivoti nici un mecanic nu foloseste presa, cu toate ca majoritatea au, ci bate cu ciocanu pana iese, tu in schimb avand servo, sunt cateva riscuri, daca bate cu ciocanul, intreaba-l inainte daca are o presa de pivoti
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
CMC
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
Aha!
Deci asa.. stiam eu ca nu se monteaza cu ciocanul.. la service asa mi-au montat pivotii.. cu ciocanul .. de aia nu mai vreau la ei..
ce riscuri sunt la servo? va rog spuneti-mi.. ca si asa cateodata la directie parca ar vrea sa-mi blocheze bolanul cand virez mai mult.. adica intampin "un obstacol" care apoi dispare dupa cateva secunde.. asta e off-topic stiu..
On-topic: Ptr schimbat flanse trecuie scos amortizorul? fara sa se scoata/pune inapoi pivotii nu se poate?
Ptr manopera cam ce bani ar trebui sa pregatesc? aveti idee?
Pe mecanic cred ca il conving.. oricum stau cu el.. si mai e si tutorialul ala aici pe forum de schimbat amortizoare.. cu grija, deci se poate si la mecanic de dacie.
Deci asa.. stiam eu ca nu se monteaza cu ciocanul.. la service asa mi-au montat pivotii.. cu ciocanul .. de aia nu mai vreau la ei..
ce riscuri sunt la servo? va rog spuneti-mi.. ca si asa cateodata la directie parca ar vrea sa-mi blocheze bolanul cand virez mai mult.. adica intampin "un obstacol" care apoi dispare dupa cateva secunde.. asta e off-topic stiu..
On-topic: Ptr schimbat flanse trecuie scos amortizorul? fara sa se scoata/pune inapoi pivotii nu se poate?
Ptr manopera cam ce bani ar trebui sa pregatesc? aveti idee?
Pe mecanic cred ca il conving.. oricum stau cu el.. si mai e si tutorialul ala aici pe forum de schimbat amortizoare.. cu grija, deci se poate si la mecanic de dacie.
CMC
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
Buna ziua
poate ar trebui mutat thread-ul asta la "Probleme tehnice", ca deja e o problema..
a schimbat ieri un nene mecanic flansele, intr-adevar erau.. crapate/stricate...
Totusi, pocniturile pe care le auzeam in mers nu s-au "potolit".. chiar as putea spune ca s-au intetit, in sensul ca inainte de schimbare flanselor, parca ar fi fost "ceva" ne strans destul, prins aiurea.. acum, dupa schimbarea flanselor, parca acel ceva e si mai "balalau", si mai nestrans, parca ar avea o "cursa mai lunga".. nu stiu exact cum sa explic sa intelegeti.
In rest, parca masina a devenit un picut mai inalta, si directia parca e mai "stabila", nu stiu cum sa zic..
Azi zicea mecanicul ca vine sa mai faca o investigare.. sa vedem ce face asa urat.. aseara, la o privire rapida zicea ca poate sunt niste bucati de cauciuc problema, de pe bara stabilizatoare, sau nu stiu ce o fi aia.. voi ce credeti ca ar mai putea fi?
pe undeva pe bara aia unde am facut eu semne cu rosu, cu aproximatie sunt situate cauciucurile alea.. ca niste bucse
Cineva zicea ca poate fi si bara antiruliu.. in poza de mai sus se "vede" bara aia antiruliu, cumva?
Poate sunt un pic disperat in rezolvarea problemei, dar cand conduci asa o masina cumva intri in panica de "pocniturile" astea care parca ar vrea sa ma ffaca sa intru in panica.
Astept idei, pareri..
Multumesc.
poate ar trebui mutat thread-ul asta la "Probleme tehnice", ca deja e o problema..
a schimbat ieri un nene mecanic flansele, intr-adevar erau.. crapate/stricate...
Totusi, pocniturile pe care le auzeam in mers nu s-au "potolit".. chiar as putea spune ca s-au intetit, in sensul ca inainte de schimbare flanselor, parca ar fi fost "ceva" ne strans destul, prins aiurea.. acum, dupa schimbarea flanselor, parca acel ceva e si mai "balalau", si mai nestrans, parca ar avea o "cursa mai lunga".. nu stiu exact cum sa explic sa intelegeti.
In rest, parca masina a devenit un picut mai inalta, si directia parca e mai "stabila", nu stiu cum sa zic..
Azi zicea mecanicul ca vine sa mai faca o investigare.. sa vedem ce face asa urat.. aseara, la o privire rapida zicea ca poate sunt niste bucati de cauciuc problema, de pe bara stabilizatoare, sau nu stiu ce o fi aia.. voi ce credeti ca ar mai putea fi?
pe undeva pe bara aia unde am facut eu semne cu rosu, cu aproximatie sunt situate cauciucurile alea.. ca niste bucse
Cineva zicea ca poate fi si bara antiruliu.. in poza de mai sus se "vede" bara aia antiruliu, cumva?
Poate sunt un pic disperat in rezolvarea problemei, dar cand conduci asa o masina cumva intri in panica de "pocniturile" astea care parca ar vrea sa ma ffaca sa intru in panica.
Astept idei, pareri..
Multumesc.
CMC
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
- nico3
- **
- 110 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Astra 2000 Y20DTH
- Bucuresti
nico3
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
- banica.alex
- *
- 7 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Vectra 1992 C20NE
- Bucharest
banica.alex
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucharest
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
salut .. sincer iti recomand sa schimbi ambele amortizoare .. si sa iei unele noi .. acum ceva zile a trebuit sa schimb si yo un amortizor si din cate am auzit nu e bine sa schimbi doar unu din cauza ca difera gradul de uzura ... yo mi-am luat amortizoare Bilstein pe ulei .. se pare ca sunt destul de bune .. zi-mi si mie cat ai dat pe flanse, ca se pare ca tre sa le schimbi si yo pe ale mele
- johnny25med
- **
- 177 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Constanta
johnny25med
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
- banica.alex
- *
- 7 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Vectra 1992 C20NE
- Bucharest
banica.alex
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucharest
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat