MAldea
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Germania
- Masina: Zafira Tourer 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2017
- Mesaj Privat
MAldea
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Germania
- Masina: Zafira Tourer 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2017
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
MAldea
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Germania
- Masina: Zafira Tourer 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2017
- Mesaj Privat
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
MAldea
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Germania
- Masina: Zafira Tourer 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2017
- Mesaj Privat
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
MAldea
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Germania
- Masina: Zafira Tourer 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2017
- Mesaj Privat
IIvan
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2018
- Mesaj Privat
- Attila Derzsi
- *
- 4 mesaje
- din 11 Aug 2018
- Zafira Tourer 2013 A20DT
- Harghita
Attila Derzsi
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Harghita
- Masina: Zafira Tourer 2013 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2018
- Mesaj Privat
Ionut LIV
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Arges
- Masina: Zafira Tourer 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2018
- Mesaj Privat
CORBU a scris:ai grija la ulei sa fie dexos 2 c3 ....ia si o canistra de adblue 5 litri minim sa o ai la indemana pentru cand va aparea atentionarea .( e mai comod )
verifica placutele si drumuri bune ! te asteptam cu o prezentare nici nu stii cat ma bucur ca apar colegi cu motorizarea de 1.6 ! numai bine !
Salut! Ști cumva câți litri are rezervorul de adblue si cand trebuie sã pun adblue?
verifica placutele si drumuri bune ! te asteptam cu o prezentare nici nu stii cat ma bucur ca apar colegi cu motorizarea de 1.6 ! numai bine !
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
Ionut LIV
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Arges
- Masina: Zafira Tourer 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2018
- Mesaj Privat
Tibicsrb
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira Tourer 2012 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2016
- Mesaj Privat
salutare. la cati km schimbati voi distributia? eu am schimbat la 135k cand am luat masina si in aplicatia MyOpel imi spune ca trebuie sa o schimb peste 150k, adica la 300k. la opel asa mi-a spus, ca in manual. mecanicii de casa spun ca la 60k trebuie inlocuite. motor A20DT 2012
nu vreau sa o fortez peste limita, dar nici sa o schimb degeaba
nu vreau sa o fortez peste limita, dar nici sa o schimb degeaba
- RaduRek
- **
- 437 mesaje
- din 04 Dec 2010
- Zafira Tourer 2013 A20DT
- Bucuresti
RaduRek
- Mesaje scrise: 437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2013 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2010
- Mesaj Privat
- THRUSTMASTER
- **
- 83 mesaje
- din 07 Feb 2020
- Zafira Tourer 2013 B16DTH
- Bucuresti
THRUSTMASTER
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2013 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2020
- Mesaj Privat
Salutare. Am gasit de cuvinta sa scriu aici cateva cuvinte despre distributie. Pe afara pe diverse forumuri se vorbeste despre probleme la intinzatoarele de la distributia pe lant. Am cautat ceva clipuri pe youtube despre schimbarea distributiei la Zafira C cand am achizitionat masina si am gasit din intamplare un clip de la baietii de la Coastadeest.
Clipul aici: https://youtube.com/watch?v=0Mlnf7eBgJc
In clip se vorbeste si despre problemele de la intinzatoare.
Dupa ce am schimbat uleiul am remarcat ca a disparut sunetul lantului atat la pornite cat si atunci cand apasam usor acceleratia. Se pare ca presiunea uleiului influenteaza intinderea lantului si automat si uzura placutelor ce intind lantul.
Mai jos ce am gasit pe un forum:
I´ve just read about your problem with noisy chain.
If the chaine is loose, it will rattel, it is the oil pressure that have the job too tension the chain.
Drept urmare este indicat sa schimbam uleiul cand trebuie deoarece un ulei prost si vechi poate aduce numai belele. In cel mai bun caz motorul se uzeaza prematur. In cel mai rau caz daca mergi mult cu un ulei prost se poate sparge o aparatoare de la lant si urmeaza dezastrul.
Legat de schimbarea distributiei eu am 225k km cu ea si nu am de gand sa o schimb prea curand. Distributia pe lant nu e nevoie sa umbli la ea decat daca ai probleme cu ea. Stiu pe cineva care a mers cu ea 850k km.
A timing chain runs inside the engine, as it needs to be lubricated by the engine oil. A timing belt typically needs to be replaced between 40,000 and 100,000 miles depending on the vehicle. It's a few hundred dollar repair. A timing chain doesn't need to be replaced unless there is a problem with it.
Numai bine.
Clipul aici: https://youtube.com/watch?v=0Mlnf7eBgJc
In clip se vorbeste si despre problemele de la intinzatoare.
Dupa ce am schimbat uleiul am remarcat ca a disparut sunetul lantului atat la pornite cat si atunci cand apasam usor acceleratia. Se pare ca presiunea uleiului influenteaza intinderea lantului si automat si uzura placutelor ce intind lantul.
Mai jos ce am gasit pe un forum:
I´ve just read about your problem with noisy chain.
If the chaine is loose, it will rattel, it is the oil pressure that have the job too tension the chain.
Drept urmare este indicat sa schimbam uleiul cand trebuie deoarece un ulei prost si vechi poate aduce numai belele. In cel mai bun caz motorul se uzeaza prematur. In cel mai rau caz daca mergi mult cu un ulei prost se poate sparge o aparatoare de la lant si urmeaza dezastrul.
Legat de schimbarea distributiei eu am 225k km cu ea si nu am de gand sa o schimb prea curand. Distributia pe lant nu e nevoie sa umbli la ea decat daca ai probleme cu ea. Stiu pe cineva care a mers cu ea 850k km.
A timing chain runs inside the engine, as it needs to be lubricated by the engine oil. A timing belt typically needs to be replaced between 40,000 and 100,000 miles depending on the vehicle. It's a few hundred dollar repair. A timing chain doesn't need to be replaced unless there is a problem with it.
Numai bine.
- Hanis Cosmin
- *
- 6 mesaje
- din 03 Feb 2020
- Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Arad
Hanis Cosmin
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira Tourer 2014 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2020
- Mesaj Privat
total de accord cu THRUSTMASTER. Este distributie pe lant soi in mod normal nu ai treaba cu ea. Eu m-am interest la reprezentanta Opel si mi-au spus ca NU se schimba decat in cazuri exceptionale / defectiune. Costul dat de ei ~4000-4500 lei cu tot cu piese datorita faptului ca este multa manopera (dat jos motor si tot ceea ce implica acest lucru). Sincer nu stiam de rolul uleiul la intinzatoare, stiam ca ungerea se face cu uleiul de la motor si DA este bine sa fie bun si schimbat la timp.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Cei de la Opel... dupa ce o buna vreme de timp (20ani) nu au fost interesati in dezvoltarea unui propulsor turbo-diesel modern (au preferat sa cumpere motoare turbo-diesel de la ISUZU, BMW, FIAT, Renault) ce sa vezi... intr-un final s-au gandit ei dupa ce si-au luat teapa cu motorul de 2l turbo-diesel de pe Insignia 2009+ ca e timpul sa-si faca si ei propriile motoare. Numai ca... ce sa vezi, s-au decis ,,sa reinventeze roata., in sensul ca puteau sa se inspire din proiectarea motorului de ISUZU sau de FIAT (cu ambele aveau un joint-venture) ca sa faca ceva asemanator dar chiar mai bun (daca tot au stat pe tusa cu motoarele diesel de conceptie proprie). Insa NU... s-au gandit ei sa faca ceva revolutionar si asta e ceea ce le-a iesit . Spunea cineva aici pe forum ca, citez ,,motorul de Opel 1.6 diesel e indestructibil, insa punctul lui slab este distributia,,. Pai e indestructibil, sau nu e ?
Asa cum e conceput acest motor, trebuie sa demontezi cutia sau sa demontezi motorul ca sa-i faci distributia. NU poti sa o faci acasa la garaj, nici in fata blocului. Mie imi pare a fi un fel de inginerie neproductiva, nu demult Opel era renumit pentru inovatie si deci costuri mici privind servisarea acestor masini (fiind proiectate in mod inteligent era usor de intervenit la ele).
Momentan sunt posesor de motor 1.7 turbodiesel de provenienta Isuzu (Vectra B, Astra G, Astra H) si exact acesta a fost motivul principal pentru care mi-am luat Opel cu motor diesel: pentru fiabilitate si costuri mici privind distributia motorului si exploatarea masinii in general. Acum, vazând eu directia pe care au luat-o producatorii de masini diesel (cu ,,n,, senzori pe teava de evacuare, pentru analiza gazelor si tratarea lor post-evacuare) mi-am propus ca pe viitor sa trec pe Opel cu motoare pe benzina... as zice ca e o alegere mai buna d.p.d.v al fiabilitatii si al costurilor de exploatare.
Just my two cents...
Asa cum e conceput acest motor, trebuie sa demontezi cutia sau sa demontezi motorul ca sa-i faci distributia. NU poti sa o faci acasa la garaj, nici in fata blocului. Mie imi pare a fi un fel de inginerie neproductiva, nu demult Opel era renumit pentru inovatie si deci costuri mici privind servisarea acestor masini (fiind proiectate in mod inteligent era usor de intervenit la ele).
Momentan sunt posesor de motor 1.7 turbodiesel de provenienta Isuzu (Vectra B, Astra G, Astra H) si exact acesta a fost motivul principal pentru care mi-am luat Opel cu motor diesel: pentru fiabilitate si costuri mici privind distributia motorului si exploatarea masinii in general. Acum, vazând eu directia pe care au luat-o producatorii de masini diesel (cu ,,n,, senzori pe teava de evacuare, pentru analiza gazelor si tratarea lor post-evacuare) mi-am propus ca pe viitor sa trec pe Opel cu motoare pe benzina... as zice ca e o alegere mai buna d.p.d.v al fiabilitatii si al costurilor de exploatare.
Just my two cents...
sfcandrey
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2020
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Momentan sunt posesor de motor 1.7 turbodiesel de provenienta Isuzu (Vectra B, Astra G, Astra H) si exact acesta a fost motivul principal pentru care mi-am luat Opel cu motor diesel: pentru fiabilitate si costuri mici privind distributia motorului si exploatarea masinii in general. Acum, vazând eu directia pe care au luat-o producatorii de masini diesel (cu ,,n,, senzori pe teava de evacuare, pentru analiza gazelor si tratarea lor post-evacuare) mi-am propus ca pe viitor sa trec pe Opel cu motoare pe benzina... as zice ca e o alegere mai buna d.p.d.v al fiabilitatii si al costurilor de exploatare..
Batranul meu are o astra g 1.7cdti 2008, motorul se aude la fel ca in prima zi de exploatare, si i-a facut reviziile doar cand si-a adus aminte, si cu dexos2 (cred ca e cel mai ieftin ulei, si multi nici nu vor sa auda de el), masina este tanc, merge cu mai multi martori aprins de 3-4 ani si n-are nicio problema. Singura piesa care a cedat a fost alternatorul, pe care l-a reparat cu 2-300 de lei. Placute, discuri, tamburi, amortizoare si bielete au fost schimbate pe la vreo 120k.
Am si o zafira c 1.6cdti 2015, si cum spuneai si tu , are vreo 3-4 senzori doar pe evacuare care se strica indiferent de cum o folosesti, si problema e ca 2 din ei sunt si foarte scumpi. Intr-adevar ca ai alt confort in ea, dar parca o simt ca nu e la fel de fiabila ca astra g-ul.
Am si un citroen c-elysee 1.2 benzina, confortul e ca cel din logan, desi masina mi se pare mai estetica decat dacia, desi sunt in concurenta directa. Mi se pare super fiabila, e foarte usoara si are un consum foarte ok, costuri de intretinere mici, impozit mic.
Pe viitor si eu o sa incep sa ma feresc de motoarele diesel, pentru ca din cauza restrictiilor impuse de EU pentru diminuarea poluarii, mi se pare ca sunt din ce in ce mai putin fiabile si progresul tehnologic cam bate pasul pe loc.