De aproximativ 2-3 luni intampin probleme grave la urmatorul model: Vectra C, Y22DTR, 2003.
S-a intamplat ca in timpul mersului, motorul sa nu se mai tureze peste 2000rpm si sa scoata in zgomot ca de tractor(rontait). Din cand in cand isi revenea si apoi din senin problema se manifesta iar. Am pus-o pe un tester si am primit urmatoarele erori:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Din acest moment am schimbat urmatoarele, exact in aceasta ordine:
-electrovalva avans pompa de injectie, dar problema s-a manifestat exact la fel.
-senzor ax cu came, cel din pompa de injectie(lipit de calculatorul pompei in patru puncte); de aici a aparut alta problema, in sensul ca la relanti, daca apas usor acceleratia(foarte usor, 1000 rpm), motorul trepideaza ca si cum s-ar alimenta in suturi si scoate fum alb cu un miros puternic de motornia nearsa. Dupa 10-20 de minute de mers problema disparea. Din pacate, dupa ce apa trecea de 90 de grade, motorul nu se mai tura peste 3000rpm si uneori murea in mers, fara sa-l mai pot porni. Dupa ce se racea isi revenea.
-senzorul de turatie de pe vibrochen. Aparent, motorul se tureaza peste 3000rpm, trage bine, nu mai am erori in bord. Spun aparent intrucat nu am mers foarte mult cu ea de atunci. A ramas insa problema trepidatiilor la relanti si a fumului alb. Am uitat sa mentionez ca mie se pare(nu ma pricep la autovehicule) ca furtunele de la vasul de expansiune(ambele, tur-retur) se incind foarte tare. Am auzit ca s-ar putea sa fie de la chiuloasa 😢
Cum spuneam, nu mai am erori in bord sau pe tester, dar problema persista si nu mai vreau sa umblu din mecanic in mecanic. Singura solutie at fi o programare la domnul Marius Napcori, dar distanta e destul de mare(eu locuiesc in Titu, Dambovita).
Apreciez orice mesaj prin care ma puteti sfatui si de asemenea orice idee privind un service bun de pe langa orasul meu.
O zi buna tuturor.