![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul2. Dupa ce s-a scos manerul se desfac suruburile. 3 se afla in spatele manerului scos la pasul 1 si 2 sub fata de usa.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul3. Se va scoate fata de usa. Dupa ce s-au scos suruburile de la pasul2 se va trage usor de fata de usa incepand din lateral pentru a o scoate din toate clemele. Dupa ce a iesit din cleme se ridica usor pentru a iesi de pe butonul de la inchiderea centralizata.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul4. Aplicarea materialului insonorizant (in cazul de fata stinger roadkill expert). Inainte de a aplica materialul se curata tabla cu spirt.
Prima data se face fata de tabla dinspre exterior. Materialul se taie in bucati mici (ex: 20x20cm) si se aplica in interiorul fetei de usi pana acopera toata tabla.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Materialul se va presa cu o rola ca cea din imaginea de mai jos
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Lucrarea ar trebuii sa arate cam asa (scuze pt calitatea pozei):
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa ce s-a terminat cu fata dinspre exterior se trece la a doua fata de tabla a usii. Aici se vor astupa toate gaurile ce dau inspre masina (spre fata textila). Daca aveti inele adaptoare pentru boxe insonorizatile si pe acelea.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Cablul de la inchiderea centralizata si mufele de la geamuri respectiv oglinzi se lasa libere pentru a putea fi conectate la final.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Cu un cutter se va decupa in jurul clemelor pentru a putea fixa fata de usa.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa ce s-au decupat toate clemele se va incalzi cu un pistol de incalzit si se va presa cu rola din poza de mai sus.
Fata de usa insonorizata arata cam asa:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
La final se monteaza boxa/boxele si se monteaza fata de usa urmarind invers pasii 1, 2 si 3.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Insonorizarea nu am facut-o eu insa am asistat la toata operatiunea. Masina din poze este a mea. Pentru cele 2 usi a fost nevoie de 6 bucati de material (45x90) cm dintr-un pachet stinger bulk pack cu 9 folii. Operatiunea a durat ~2.5 ore dar pentru cineva ce face asa ceva pentru prima data s-ar putea sa dureze unpic mai mult 😳
Diferenta este foarte mare intre o usa insonorizata si una normala. ~30/40% mai multa putere din partea boxelor. Mai mult bass si mai multa claritate.
Pentru cei cu adevarat pretentiosi se mai foloseste o pasta in genul brax sau dietz noisEX care se aplica pe fata textila a usii.