- andrei006
- OP
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
Pasul 1. Se scoate manerul pe care se afla butoanele de la geamurile electrice respectiv de la oglinzi (daca este usa soferului). Manerul nu este prin in suruburi si iese relativ usor. Se trage incet de la punctul 1 pana iese din toate clemele. Dupa ce iese din cleme se scot mufele (una de la geamuri si una de la oglinzi).
Pasul2. Dupa ce s-a scos manerul se desfac suruburile. 3 se afla in spatele manerului scos la pasul 1 si 2 sub fata de usa.
Pasul3. Se va scoate fata de usa. Dupa ce s-au scos suruburile de la pasul2 se va trage usor de fata de usa incepand din lateral pentru a o scoate din toate clemele. Dupa ce a iesit din cleme se ridica usor pentru a iesi de pe butonul de la inchiderea centralizata.
Pasul4. Aplicarea materialului insonorizant (in cazul de fata stinger roadkill expert). Inainte de a aplica materialul se curata tabla cu spirt.
Prima data se face fata de tabla dinspre exterior. Materialul se taie in bucati mici (ex: 20x20cm) si se aplica in interiorul fetei de usi pana acopera toata tabla.
Materialul se va presa cu o rola ca cea din imaginea de mai jos
Lucrarea ar trebuii sa arate cam asa (scuze pt calitatea pozei):
Dupa ce s-a terminat cu fata dinspre exterior se trece la a doua fata de tabla a usii. Aici se vor astupa toate gaurile ce dau inspre masina (spre fata textila). Daca aveti inele adaptoare pentru boxe insonorizatile si pe acelea.
Cablul de la inchiderea centralizata si mufele de la geamuri respectiv oglinzi se lasa libere pentru a putea fi conectate la final.
Cu un cutter se va decupa in jurul clemelor pentru a putea fixa fata de usa.
Dupa ce s-au decupat toate clemele se va incalzi cu un pistol de incalzit si se va presa cu rola din poza de mai sus.
Fata de usa insonorizata arata cam asa:
La final se monteaza boxa/boxele si se monteaza fata de usa urmarind invers pasii 1, 2 si 3.
Insonorizarea nu am facut-o eu insa am asistat la toata operatiunea. Masina din poze este a mea. Pentru cele 2 usi a fost nevoie de 6 bucati de material (45x90) cm dintr-un pachet stinger bulk pack cu 9 folii. Operatiunea a durat ~2.5 ore dar pentru cineva ce face asa ceva pentru prima data s-ar putea sa dureze unpic mai mult
Diferenta este foarte mare intre o usa insonorizata si una normala. ~30/40% mai multa putere din partea boxelor. Mai mult bass si mai multa claritate.
Pentru cei cu adevarat pretentiosi se mai foloseste o pasta in genul brax sau dietz noisEX care se aplica pe fata textila a usii.
Pasul2. Dupa ce s-a scos manerul se desfac suruburile. 3 se afla in spatele manerului scos la pasul 1 si 2 sub fata de usa.
Pasul3. Se va scoate fata de usa. Dupa ce s-au scos suruburile de la pasul2 se va trage usor de fata de usa incepand din lateral pentru a o scoate din toate clemele. Dupa ce a iesit din cleme se ridica usor pentru a iesi de pe butonul de la inchiderea centralizata.
Pasul4. Aplicarea materialului insonorizant (in cazul de fata stinger roadkill expert). Inainte de a aplica materialul se curata tabla cu spirt.
Prima data se face fata de tabla dinspre exterior. Materialul se taie in bucati mici (ex: 20x20cm) si se aplica in interiorul fetei de usi pana acopera toata tabla.
Materialul se va presa cu o rola ca cea din imaginea de mai jos
Lucrarea ar trebuii sa arate cam asa (scuze pt calitatea pozei):
Dupa ce s-a terminat cu fata dinspre exterior se trece la a doua fata de tabla a usii. Aici se vor astupa toate gaurile ce dau inspre masina (spre fata textila). Daca aveti inele adaptoare pentru boxe insonorizatile si pe acelea.
Cablul de la inchiderea centralizata si mufele de la geamuri respectiv oglinzi se lasa libere pentru a putea fi conectate la final.
Cu un cutter se va decupa in jurul clemelor pentru a putea fixa fata de usa.
Dupa ce s-au decupat toate clemele se va incalzi cu un pistol de incalzit si se va presa cu rola din poza de mai sus.
Fata de usa insonorizata arata cam asa:
La final se monteaza boxa/boxele si se monteaza fata de usa urmarind invers pasii 1, 2 si 3.
Insonorizarea nu am facut-o eu insa am asistat la toata operatiunea. Masina din poze este a mea. Pentru cele 2 usi a fost nevoie de 6 bucati de material (45x90) cm dintr-un pachet stinger bulk pack cu 9 folii. Operatiunea a durat ~2.5 ore dar pentru cineva ce face asa ceva pentru prima data s-ar putea sa dureze unpic mai mult
Diferenta este foarte mare intre o usa insonorizata si una normala. ~30/40% mai multa putere din partea boxelor. Mai mult bass si mai multa claritate.
Pentru cei cu adevarat pretentiosi se mai foloseste o pasta in genul brax sau dietz noisEX care se aplica pe fata textila a usii.
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
dany_m2v
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2008
- Mesaj Privat
- departe
- ***
- 786 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Galati
departe
- Mesaje scrise: 786
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
insonorizarea nu se face pe acea portiune. Daca se face se face pe tabla fetei de usa in interior. Unde ai pus acea folie argintie se pune normal o bariera antivapori ca sa protejeze tapiteria. Portiunea aceea de usa oricum are din constructie suficiente nervuri care o fac sa fie stabila la vibratii si automat insonora. Fata de usa pentru ca trebuie sa aiba suprafata dreapta si linsa are probleme cu vibratiile si cu zgomote exterioare.
Sper ca grosimea foliei argintii sa nu deranjeze prinderea tapiteriei cu clipsurile de plastic originale si la prima inchidere sa nu te trezesti cu acesta pe genunchi.
Sper ca grosimea foliei argintii sa nu deranjeze prinderea tapiteriei cu clipsurile de plastic originale si la prima inchidere sa nu te trezesti cu acesta pe genunchi.
- gxg_tm
- ****
- 1,175 mesaje
- din 07 Jan 2008
- Agila 2002 ARY
- Bucuresti
gxg_tm
- Mesaje scrise: 1,175
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2002 ARY
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2008
- Mesaj Privat
acel insonorizant nu este doar o folie de staniol (ca cea de la ciocolata) , pe partea care se lipeste are un fel de cauciuc crud (maleabil) , folia banuiesc ca o gasesti la mai toate magazinele de audio-auto care se respecta sau pe net, expl: http://www.sono.ro/insonori...aker-kit-912.html , pretul ma ingrijoreaza pe mine ... si frica sa nu stric clemele cand dau jos fata de usa
- departe
- ***
- 786 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Galati
departe
- Mesaje scrise: 786
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
CristiRS
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2009
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salut ! eu am facut o astfel de insonorizare... inca nu e terminata lucrarea... am facut usile azi si va urma portbagajul si ( mai ales ! ) panoul dintre compartimentul motor si pasageri. materiale necesari: antifon( din acela care sa dadea la dacii ) ,rola de banda de aluminiu autoadeziva, hartie de vopsitorie pt izolarea zonelor si a cablurilor, mufelor sa nu le patam cu antifon, 1 litru diluant- pt diluarea antifonului si stergerea cu o carpa umeda a zonelor ce urmeaza a se antifona, eventual sterse cu o alta carpa sau servetele de bucatarie, o pensula pt aplicarea antifonului, de mentionat ca am fost nevoit sa il incalzesc pe aragaz DAR nu direct pe aragaz ( E FOARTE INFLAMABIL ASA CUM SCRIE SI PE CUTIE ) ci pe o tabla asezata pe aragaz dat fiind vascozitatea mare a antifonului pana cand a devenit mai lichid, oricum dupa diluarea lui puteti sa.l dati cu pensula. nu e nevoie sa asteptati pana se usuca in totalitate, oricum dupa 20 de min sa va intari superficial insa destul pt a aplica banda de aluminiu , si cu grija pt a putea monta apoi fetele interioare de usi, aveti si imaginile acum, vor mai urma si altele in functie de etapele lucrarii. maine-poimaine o sa montez panourile usilor si va voi posta o parere despre cat de efect este o astfel de lucrare.Aceasta e varianta ieftina, pt alte variante mai comode sa zic asa costul se poate dubla sau tripla !
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
Vad ca nu ai mai desfacut difuzoarele. De unde stii ca sunt bose? Boxele au deja un suport pe care stau? Din ce e acel suport? Cat te-au costat materialele pentru cele doua portiere fata, sau pentru toate 4. Nu am vazut in imagini daca ai pus si pe tabla exterioara a portierei. In cat timp ai dat fetele de portiera jos? Da-ne cateva detalii, eventual pune si in categoria opel omega ce ai facut... Sunt convins ca e o chestie importanta. Cum se aude acum in timpul mersului? Ce imbunatatiri ai constat la nivelul sunetului si a zgomotului in habitaclu?
Scuze pentru foarte multele intrebari, dar vreau neapaerat sa imi fac si eu. Mersi
Scuze pentru foarte multele intrebari, dar vreau neapaerat sa imi fac si eu. Mersi
- deleted-11331
- ***
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
deci... materialele : antifon 23 ron cutie de 2,5 kg.. parca ! pensula 4 lei, 7 lei 1 litru diluant,folia aluminiu e cam scumpa insa eu am primit o rola de la cineva, are 50 metri lungime si vre.o 5-6 cm latime, e subtire si se poate pune in mai multe straturi si iti ajung pt 4 portiere ,jumate de capota ( eu am mai izolat capitonajul la capota in zona turbinei ) si mai am si pt portbagaj, se simte o diminuare majora in zgomotul produs de la o anumita viteza, acum imi pare ca se aude mai tare motorul, dar de fapt acolo nefiind decat insonorizarea din fabrica e normal sa fie asa, o sa mai vad ce mai fac si acolo insa trebuie un pic de vreme buna si timp, portbagajul va urma desi mai mult de 1 ora nu iti va lua, atentie la forma fetelor de usi sa nu dai cu antifon mai mult decat sunt ele deoarece va fi inestetic dupa ce vei monta fetele inapoi pe usi, nu se dau jos greu deloc, trebuie doar atentie pt fire si suruburi, difuzorele asa structura de platic si sunt astfel facute pt masina asta, sunt ale ei din fabrica si se aud foarte bine, mai ales dupa antifonare. "Nu am vazut in imagini daca ai pus si pe tabla exterioara a portierei,, asta nu prea am inteles... tabla exterioara... eu am antifonat direct pe folia de pe usa, acea care are si ea rol de izolare fonica, contra apei, umiditatii... dar cu antifon pe ea si niste folie de aluminiu se antifoneaza si mai bine... la vara poate dau al doilea strat... ahhh... si tine si de cald mai mult !
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
La asta ma refeream.
http://www.be-loud.ro/forum...088,start,15.html
In cele mai multe insonorizari de portiera ei incep cu partea de tabla din interiorul portierei, ma refer la tabla care comunica cu exteriorul, apoi fac interiorul portierei, acolo unde e folia de protectie. Chestia e ca tabla vibreaza cand e muzica pornita si astfel se peirde din calitatea sunetului. Eu am facut un exepriment, am dat sonorul mai tare, am iesit din masina, am inchis portierele, si am pus mana pe portiere din exterior. Vibreaza foarte tare in dreptul difuzoarelor. Cred ca alea sunt zonele unde trebuie rigidizata portiera, acolo se pierde din calitatea sunetului. Tabla intra in rezonanta cu sunetul...si se pierde in basi si inalte. Daca se face asa cum spun ei cica portiera va functiona ca o incinta acustica, ca o boxa. Cel putin asta am inteles din vreo 30 de topicuri pe care le-am citit zilele astea pe net.
http://www.be-loud.ro/forum...088,start,15.html
In cele mai multe insonorizari de portiera ei incep cu partea de tabla din interiorul portierei, ma refer la tabla care comunica cu exteriorul, apoi fac interiorul portierei, acolo unde e folia de protectie. Chestia e ca tabla vibreaza cand e muzica pornita si astfel se peirde din calitatea sunetului. Eu am facut un exepriment, am dat sonorul mai tare, am iesit din masina, am inchis portierele, si am pus mana pe portiere din exterior. Vibreaza foarte tare in dreptul difuzoarelor. Cred ca alea sunt zonele unde trebuie rigidizata portiera, acolo se pierde din calitatea sunetului. Tabla intra in rezonanta cu sunetul...si se pierde in basi si inalte. Daca se face asa cum spun ei cica portiera va functiona ca o incinta acustica, ca o boxa. Cel putin asta am inteles din vreo 30 de topicuri pe care le-am citit zilele astea pe net.
- UNHleaSHD
- ****
- 1,357 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Ilfov
UNHleaSHD
- Mesaje scrise: 1,357
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- cip_dmx
- **
- 153 mesaje
- din 16 Mai 2011
- Vectra 1999 X16XEL
- Vaslui
cip_dmx
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2011
- Mesaj Privat
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
- cip_dmx
- **
- 153 mesaje
- din 16 Mai 2011
- Vectra 1999 X16XEL
- Vaslui
cip_dmx
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2011
- Mesaj Privat
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 761 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 761
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
ccostras a scris:La asta ma refeream.
http://www.be-loud.ro/forum...088,start,15.html
In cele mai multe insonorizari de portiera ei incep cu partea de tabla din interiorul portierei, ma refer la tabla care comunica cu exteriorul, apoi fac interiorul portierei, acolo unde e folia de protectie. Chestia e ca tabla vibreaza cand e muzica pornita si astfel se peirde din calitatea sunetului. Eu am facut un exepriment, am dat sonorul mai tare, am iesit din masina, am inchis portierele, si am pus mana pe portiere din exterior. Vibreaza foarte tare in dreptul difuzoarelor. Cred ca alea sunt zonele unde trebuie rigidizata portiera, acolo se pierde din calitatea sunetului. Tabla intra in rezonanta cu sunetul...si se pierde in basi si inalte. Daca se face asa cum spun ei cica portiera va functiona ca o incinta acustica, ca o boxa. Cel putin asta am inteles din vreo 30 de topicuri pe care le-am citit zilele astea pe net.
ce vrei tu sa faci este ceva mai profi... ( scump ) treaba serioasa, pt subwoofer , muzica tare nu asa... acum nu mai am subwooferul ca iti aratam ca omega nu avea nevoie de insonorizare.
http://www.be-loud.ro/forum...088,start,15.html
In cele mai multe insonorizari de portiera ei incep cu partea de tabla din interiorul portierei, ma refer la tabla care comunica cu exteriorul, apoi fac interiorul portierei, acolo unde e folia de protectie. Chestia e ca tabla vibreaza cand e muzica pornita si astfel se peirde din calitatea sunetului. Eu am facut un exepriment, am dat sonorul mai tare, am iesit din masina, am inchis portierele, si am pus mana pe portiere din exterior. Vibreaza foarte tare in dreptul difuzoarelor. Cred ca alea sunt zonele unde trebuie rigidizata portiera, acolo se pierde din calitatea sunetului. Tabla intra in rezonanta cu sunetul...si se pierde in basi si inalte. Daca se face asa cum spun ei cica portiera va functiona ca o incinta acustica, ca o boxa. Cel putin asta am inteles din vreo 30 de topicuri pe care le-am citit zilele astea pe net.
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
Nu e pentru muzica tare...O fac doar ptr calitatea sunetului. Am facut un calcul estimativ de portiera. Cam 110 lei materialul - 10 coli silent coat review aici: http://www.silentcoat.co.uk...nt-coat-bulk-pack si manopera vreo 40 lei (minim) de portiera. Daca fac un calcul simplu, cam 600 ron fac toate 4 portiere. Cred ca merita.