- z16xep
- OP
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
Salutare ,
De curand am achizitionat niste jante originale pe 17 cu niste anvelope uzate 225 45 17. Problema ar fi ca acele anvelope trebuiesc schimbate si nu stiu ce dimensiune sa aleg 215 45 17 sau 225 45 17. Din certificatul de conformitate al masinii reiese ca pentru sasiu sport ar fi indicat 225 45 17 iar in rest 215 45 17. Pe talon si pe CIV am trecute ambele dimensiuni.O alta chestie ar mai fi, daca as alege 215 45 17 , ar fi necesar sa modific prin calculatoarele masinii dimensiunea la anvelope ca sa nu dea eroare la kilometraj?Mentionez ca masina nu are sasiu sport , dar este al naibii de greu de gasit niste anvelope bune 215 45 17.
Stiu veti spune , da , alege 215 45 17 sau 225 45 17. Nu am mai avut roti pe 17 pana acu pe Astra si nu stiu cum trebuie sa se comporte, cum trebuie sa mearga volanul , greu , usor , ..... Fata de rotile de iarna tabla cu anvelope 205 55 16 , volanul se misca destul de greu , iar daca trec cumva peste o linie de tramvai parca imi smulge volanul din mana, si la fel se simte si la franare ca ar trage intr-o parte , masina nu are nici o problema la sistemul de directie si nici la cel de franare.
Daca va rog cei care aveti roti pe 17 sa imi spuneti ce marca de anvelope aveti , dimensiunea lor si DOT.Din ce am vazut eu in comparatie cu alte modele de anvelope aceeasi dimensiune 225 45 17, ale mele dunlop sport maxx (DOT 2010) par foarte late fata de alta marca la aceeasi dmensiune. Sa fie oare uzura mare , dar mai au 2,5 mm pana la senzorul de uzura , in mers fac galagie foarte mare .
Modelul de janta este acesta
Pana acu am detinut un Seat Leon FR cu jante pe 18 dar volanul se putea roti in loc fara nici cel mai mic efort, daca ateriza musca pe el lua viraj maxim , asa usor puteai invarti de el.
Multumesc de ajutor.
De curand am achizitionat niste jante originale pe 17 cu niste anvelope uzate 225 45 17. Problema ar fi ca acele anvelope trebuiesc schimbate si nu stiu ce dimensiune sa aleg 215 45 17 sau 225 45 17. Din certificatul de conformitate al masinii reiese ca pentru sasiu sport ar fi indicat 225 45 17 iar in rest 215 45 17. Pe talon si pe CIV am trecute ambele dimensiuni.O alta chestie ar mai fi, daca as alege 215 45 17 , ar fi necesar sa modific prin calculatoarele masinii dimensiunea la anvelope ca sa nu dea eroare la kilometraj?Mentionez ca masina nu are sasiu sport , dar este al naibii de greu de gasit niste anvelope bune 215 45 17.
Stiu veti spune , da , alege 215 45 17 sau 225 45 17. Nu am mai avut roti pe 17 pana acu pe Astra si nu stiu cum trebuie sa se comporte, cum trebuie sa mearga volanul , greu , usor , ..... Fata de rotile de iarna tabla cu anvelope 205 55 16 , volanul se misca destul de greu , iar daca trec cumva peste o linie de tramvai parca imi smulge volanul din mana, si la fel se simte si la franare ca ar trage intr-o parte , masina nu are nici o problema la sistemul de directie si nici la cel de franare.
Daca va rog cei care aveti roti pe 17 sa imi spuneti ce marca de anvelope aveti , dimensiunea lor si DOT.Din ce am vazut eu in comparatie cu alte modele de anvelope aceeasi dimensiune 225 45 17, ale mele dunlop sport maxx (DOT 2010) par foarte late fata de alta marca la aceeasi dmensiune. Sa fie oare uzura mare , dar mai au 2,5 mm pana la senzorul de uzura , in mers fac galagie foarte mare .
Modelul de janta este acesta
Pana acu am detinut un Seat Leon FR cu jante pe 18 dar volanul se putea roti in loc fara nici cel mai mic efort, daca ateriza musca pe el lua viraj maxim , asa usor puteai invarti de el.
Multumesc de ajutor.
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
Deci (incep cu deci ca sa fiu scurt), nu e diferenta mare intre 225 si 215, in mod normal cu 225 volanul se misca si (mai) greu pentru ca suprafata de contact cu pamantul e mai mare. Pot sa zic ca jantele pe 17 la opel provoaca o destul de mare greutate la invartirea volanului, vorbesc din experienta desi n-am avut termen de comparatie.
Daca iti trage volanul (dupa denivelari) e ok, efectul se numeste tramlining (vezi wikipedia). Cu cat anvelopa e mai lata, cu atat efectul e mai mare. La 215 nu pot sa zic ca l-am simtit exagerat.
[interzis]
Daca iti trage volanul (dupa denivelari) e ok, efectul se numeste tramlining (vezi wikipedia). Cu cat anvelopa e mai lata, cu atat efectul e mai mare. La 215 nu pot sa zic ca l-am simtit exagerat.
[interzis]
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- deleted-11511
- **
- 115 mesaje
- din 07 Nov 2007
deleted-11511
- Mesaje scrise: 115
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2007
- Mesaj Privat
dupa ce am avut mania jantelor usor, dar usor mai mari decat media (renault megane, focus II facelift, alfa romeo 159) pot spune ca:
- frecarea e mai mare, automat consumul creste; la alfa aveam pe 18" si imi crestea consumul cu 1.5% in oras si 1% afara;
- pompa servo, caseta servo, articulatii mai expuse deteriorarii. pe principiul "baba la frumusete indura" - in cazul aceste buzunarul indura si la colaterale (servo, bucseraie) si la pretul de achizitie al cauciucului;
- confort scazut si aici aduc in discutie 2 aspecte:
1/ automat toata masina este mai rigita, iti e mai multa mila cand dai in gropi.
2/ desi este oarecum impotriva logicii majoritatii, eu am simtit pe pielea mea cum o masina cu jante supradimensionate aduce o scadere a stabilitatii. la prima vedere cu cat janta e mai mare => cauciucul e mai lat => stabilitate mai buna. PARTIAL CORECT. Cu cat janta e mai mare cu atat masina se inalta, deci instabilitatea creste.
Concluzia mea este ca in functie de fiecare masina trebuie gasita dimensiunea optima de janta si cauciuc. Desigur, una din referinte este ce pune producatorul din fabrica dar uneori mai vrem sa sarim un pic calul si sa ne facem masinile mai frumoase, speciale. (sentiment pe care il experimentez si eu in mod curent cu astra mea h cu sasiou sport dar mi se pare destul de rigida cu jantele pe 16'", daca ii pun si 225/45/17 cat recomanda producatorul cred ca...).
Studiu de caz - la ford aveam 2 dimensiuni recomandate de producator: 205.55.16 (ce avem acum cu totii pe astra H) si...205.50.17. si surpriza...diferenta de inaltime intre cele 2 tipuri de roti este de maxim 1cm - testat de mine. deci inafara de un minim de (dis)confort nu am simtit alta diferenta in 15.000 km cat am avut masina.
- frecarea e mai mare, automat consumul creste; la alfa aveam pe 18" si imi crestea consumul cu 1.5% in oras si 1% afara;
- pompa servo, caseta servo, articulatii mai expuse deteriorarii. pe principiul "baba la frumusete indura" - in cazul aceste buzunarul indura si la colaterale (servo, bucseraie) si la pretul de achizitie al cauciucului;
- confort scazut si aici aduc in discutie 2 aspecte:
1/ automat toata masina este mai rigita, iti e mai multa mila cand dai in gropi.
2/ desi este oarecum impotriva logicii majoritatii, eu am simtit pe pielea mea cum o masina cu jante supradimensionate aduce o scadere a stabilitatii. la prima vedere cu cat janta e mai mare => cauciucul e mai lat => stabilitate mai buna. PARTIAL CORECT. Cu cat janta e mai mare cu atat masina se inalta, deci instabilitatea creste.
Concluzia mea este ca in functie de fiecare masina trebuie gasita dimensiunea optima de janta si cauciuc. Desigur, una din referinte este ce pune producatorul din fabrica dar uneori mai vrem sa sarim un pic calul si sa ne facem masinile mai frumoase, speciale. (sentiment pe care il experimentez si eu in mod curent cu astra mea h cu sasiou sport dar mi se pare destul de rigida cu jantele pe 16'", daca ii pun si 225/45/17 cat recomanda producatorul cred ca...).
Studiu de caz - la ford aveam 2 dimensiuni recomandate de producator: 205.55.16 (ce avem acum cu totii pe astra H) si...205.50.17. si surpriza...diferenta de inaltime intre cele 2 tipuri de roti este de maxim 1cm - testat de mine. deci inafara de un minim de (dis)confort nu am simtit alta diferenta in 15.000 km cat am avut masina.
- pustiu_pst
- ****
- 2,841 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,841
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
Punctul 2 eu te contrazic si am avut/am multe jante cu et-uri si j-uri si anvelope diferite.( inclusiv strech)
Cei drept eu cand pun o janta lata nu las suspensie stock sau sport de fabrica:)..
Ca on, recomand 215 45 17, gasesti si sh multe daca vrei nu ai cum sa nu gasesti...eu cand imi cautam un cauciuc sa fac o proba gaseam la seturi de ma plictiseam...
Si nici noi nu sunt foarte scumpe, cam 1300 ron setul depinde ce pretentii ai
Cei drept eu cand pun o janta lata nu las suspensie stock sau sport de fabrica:)..
Ca on, recomand 215 45 17, gasesti si sh multe daca vrei nu ai cum sa nu gasesti...eu cand imi cautam un cauciuc sa fac o proba gaseam la seturi de ma plictiseam...
Si nici noi nu sunt foarte scumpe, cam 1300 ron setul depinde ce pretentii ai
- vlad-OPC
- ****
- 1,074 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,074
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
increatul a scris:Pai nu-s omologate /50/. Si nu ating la pasajele aripilor? La viraje mai stranse, sau cand e masina incarcata, sau cand sunt 5 oameni in masina la diferite treceri de nivel.
Nus omologate, dar nici gropile de 15cm adancime nus omologate, am luat de la cineva pentru proba jantele care sunt in poza de mai sus. Si am incercat sa merg cu ele asa cum merg in fie care zi , adica 30km 50-50. In afara de dureri de cap nu m-am ales cu nimic, anvelope avea 215/45/17. Eu aveam 205/55/16 si diferenta este, pentru mine una destul de mare la comfort. Dar acum depinde de numarul de gropi + stil de condus + viteza cu care conduci ! Oricum la traversarea liniilor de tramvai eram in stare sa ma dau jos din masina....
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
De ce se inalta masina? Janta mai mare, talon mai mic, inaltimea difera f putin.
Eu am avut configuratia in felul urmator: 215/45/17 pe jante 8J, et37, supsensie KW inox line 1, distantiere 20mm pe spate, 10mm pe fata. Daca eram mai "racer" nu exista viraj sa nu poata fi luat in viteza, insa nu sunt eu genul. Deci nu prea existau probleme de stabilitate.
@Vlad, daca nu-s omologate ti se ridica talonul, asta e una, iar daca faci accident esti vinovat din oficiu pentru ca n-aveai ce cauta pe strazi cu masina neomologata. N-are rost sa discutam despre 2xx/50/17.
Eu am avut configuratia in felul urmator: 215/45/17 pe jante 8J, et37, supsensie KW inox line 1, distantiere 20mm pe spate, 10mm pe fata. Daca eram mai "racer" nu exista viraj sa nu poata fi luat in viteza, insa nu sunt eu genul. Deci nu prea existau probleme de stabilitate.
@Vlad, daca nu-s omologate ti se ridica talonul, asta e una, iar daca faci accident esti vinovat din oficiu pentru ca n-aveai ce cauta pe strazi cu masina neomologata. N-are rost sa discutam despre 2xx/50/17.
- pustiu_pst
- ****
- 2,841 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,841
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- z16xep
- OP
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
Prin zonele prin care circul cu masina drumul este bun , doar niste denivelari in asfalt , in rest doar drum bun.Am inceput sa iau fiecare vulcanizare la rand sa gasesc 215 45 17, si ce am gasit ori erau foarte vechi ori aveau un pret de te da pe spate .Am gasit anvelope noi Tigar Syneris sau ceva de gen la 850 lei 4 bucati , dar momentan nu imi permit sa le cumpar.
In concluzie 215 45 17 ar fi cel mai indicat pentru atelajul din dotare , din spusele voastre.
Multumesc mult de ajutor.
PS. Este necesar sa schimb si dimensiunea anvelopelor prin ecu , sa pun 215 45 17?
In concluzie 215 45 17 ar fi cel mai indicat pentru atelajul din dotare , din spusele voastre.
Multumesc mult de ajutor.
PS. Este necesar sa schimb si dimensiunea anvelopelor prin ecu , sa pun 215 45 17?
- MadNachoWarrior
- *
- 4 mesaje
- din 17 Mai 2014
- Astra 2007
- Maramures
MadNachoWarrior
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2014
- Mesaj Privat
Salut !
Se pare ca Astra H are un ansamblu de directie care nu se comporta foarte bine la roti cu latimi mari, celputin cele care nu au suspensia sport sau modelele OPC. Vara trecuta am avut instalate pe masina jante de 18(Irmscher sport star), gume de 245/40 . Acelasi comportament ca si in descrierea ta. Astfel pentru ca sunt asa de late volanul e greu si pe drumuri denivelate total inconfortabil, trebuie sa ti maiinile in permanenta pe volan, nu la fel si pe drumuri bune sau pe autostrazi la noi sau afara, unde inafara de senzatia de greutate masina merge brici ! Senzatia de stabilitate si aderenta creste si distanta de franare scade. Partea prosta e ca orice groapa e o problema orice drum care nu are o suprafata plana e o provocare. Exemplu: drumurile judetene la noi sunt in mare parte si in functie de zona, nasoale. In Croatia am gasit drumuri secundare cu o suprafata buna fara gropi sau denivelari, unde experienta de condus chiar si cu asemenea roti a fost placuta.
Pe timpul iernii am trecut pe roti de 205/55/16 cu jante originale opel de aliaj, perfect confortabile, volan usor in orice situatie si consum mai mic mult mai mic! . Si pentru ca sunt dimensiunea specificata de Opel nu afecteaza cuplul sau raportul in cutia de viteza, cele de 18 sunt cu 0.5 inch mai inalte si asta inseamna mai putin cuplu si reprize mai lungi la schimbarea vitezei consum mai mare stres si uzura pe ansamblul suspensie etc...
Dupa cum au zis si alti, experienta rotilor cu dimensiuni mari pe masini care nu sunt sport ( cai putere multi, componente rezistente ), nu e una placuta. Cea mai buna experienta o sa o ai cu roti care sunt fix la diametrul prevazut de producatorul masinii nici mai inalte si nici mai mici ca diametru ( inaltimea cauciucului+ inaltimea jantei) si daca se poate cat mai inguste chiar daca pe talon ai si alte latimi mai mari.
Se pare ca Astra H are un ansamblu de directie care nu se comporta foarte bine la roti cu latimi mari, celputin cele care nu au suspensia sport sau modelele OPC. Vara trecuta am avut instalate pe masina jante de 18(Irmscher sport star), gume de 245/40 . Acelasi comportament ca si in descrierea ta. Astfel pentru ca sunt asa de late volanul e greu si pe drumuri denivelate total inconfortabil, trebuie sa ti maiinile in permanenta pe volan, nu la fel si pe drumuri bune sau pe autostrazi la noi sau afara, unde inafara de senzatia de greutate masina merge brici ! Senzatia de stabilitate si aderenta creste si distanta de franare scade. Partea prosta e ca orice groapa e o problema orice drum care nu are o suprafata plana e o provocare. Exemplu: drumurile judetene la noi sunt in mare parte si in functie de zona, nasoale. In Croatia am gasit drumuri secundare cu o suprafata buna fara gropi sau denivelari, unde experienta de condus chiar si cu asemenea roti a fost placuta.
Pe timpul iernii am trecut pe roti de 205/55/16 cu jante originale opel de aliaj, perfect confortabile, volan usor in orice situatie si consum mai mic mult mai mic! . Si pentru ca sunt dimensiunea specificata de Opel nu afecteaza cuplul sau raportul in cutia de viteza, cele de 18 sunt cu 0.5 inch mai inalte si asta inseamna mai putin cuplu si reprize mai lungi la schimbarea vitezei consum mai mare stres si uzura pe ansamblul suspensie etc...
Dupa cum au zis si alti, experienta rotilor cu dimensiuni mari pe masini care nu sunt sport ( cai putere multi, componente rezistente ), nu e una placuta. Cea mai buna experienta o sa o ai cu roti care sunt fix la diametrul prevazut de producatorul masinii nici mai inalte si nici mai mici ca diametru ( inaltimea cauciucului+ inaltimea jantei) si daca se poate cat mai inguste chiar daca pe talon ai si alte latimi mai mari.
k3nt
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bihor
- Masina: Tigra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2013
- Mesaj Privat
- z16xep
- OP
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
Chiar azi am cumparat 215 45 17 riken maystorm2 b2 la pretul de 900 de lei cu montat si echilibrat. anvelopele au data fabricatiei saptamana 07 anul 2015. Pe masina erau montate dunlop sport maxx 225 45 17 cu dot 2010 , "carne " mai aveau pe ele vreo 2 mm pana la senzorul de uzura , dar erau uzate neuniform si faceau galagie mare , si sunt destul de grele de aceea mergea volanul greu . .Am ales riken ca astea le aveau pe stoc , mai puteam alege tigar sau kormoran , dar toate au acelasi profil si sunt fabricate in serbia sub licenta michelin. Ca si specificatii indice de incarcare 91 iar ca viteza w, extra load, ca si consum de combustibil sunt in categoria F iar aderenta pe ud categoria C . Zic ca este acceptabil si ca pret , deoarece peste tot unde am intrebat pe la vulcanizari imi cereau 700-900 de lei pe anvelope second din 2011, maxim 2012 ca an de fabricatie. Am zis pas , multumesc frumos.Si asa am ales astea fiind noi , garantie 2 ani , am zis ca e ok.Oricum tinuta de drum a masinii s-a schimbat radical, in bine. Mai trebuie doar sa imi schimb prin ecu dimensiunea la anvelope si in rest toate bune si frumoase.
k3nt
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bihor
- Masina: Tigra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2013
- Mesaj Privat
La fel sta situatia si la noi, cu cele second preturi ori mult prea mari,ori anvelope foarte uzate in cele mai multe cazuri.Anvelope cu profil 5mm 500lei...mi se pare cam mult.Vad ca esti din Arad, acolo a plecat Corsa mea.
La cat am cautat,la un moment dat deja ma gandeam sa schimb jantele cu unele pe 16.
Deci sa inteleg ca esti multumit de alegerea facuta, sa stie si alta lumea care este/va fi in aceeasi situatie.
La cat am cautat,la un moment dat deja ma gandeam sa schimb jantele cu unele pe 16.
Deci sa inteleg ca esti multumit de alegerea facuta, sa stie si alta lumea care este/va fi in aceeasi situatie.
- z16xep
- OP
- 259 mesaje
- din 12 Jun 2012
- Astra 2006 z17dth
- Arad
z16xep
- Mesaje scrise: 259
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2012
- Mesaj Privat
blueray
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2016
- Mesaj Privat
Reinvii threadul pentru ca sunt curios ce experiente ati mai avut intre timp cu diferitele marimi de jante si cauciuce.
Eu tocmai ce am achizitionat un caravan 1.7 CDTi cu seturi de vara si iarna. Alea de iarna m-au speriat un pic, iar astea de vara 215/45/R17 tocmai ce le-am pus si la prima vedere parca nu sunt ce ma asteptam; este prima oara cu roti asa mari. De exemplu, am senzatia ca demarajul parca nu mai este asa de... impactant (poate e mult spus ca termnen) comparativ cu cele de iarna care sunt 195/65/R15.
Eu tocmai ce am achizitionat un caravan 1.7 CDTi cu seturi de vara si iarna. Alea de iarna m-au speriat un pic, iar astea de vara 215/45/R17 tocmai ce le-am pus si la prima vedere parca nu sunt ce ma asteptam; este prima oara cu roti asa mari. De exemplu, am senzatia ca demarajul parca nu mai este asa de... impactant (poate e mult spus ca termnen) comparativ cu cele de iarna care sunt 195/65/R15.