- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salutare.
Si eu am patit la fel cu acest termostat, adica un drum de Timisoara-Lugoj, acul a ramas pe loc, se pare ca termostatul a rmasa pe deschis
Din pacate recent am schimbat distributia si nu mi-a venit ideea sa schimb si termostatul.
Am citit pe aici si am aplicat si eu metoda cu termostatul de dacie, model Vernet si rezultatele sunt foarte bune.
De exmplu, pe ger de sub -5 grade ,daca nu pornesc ventilatia la maxim,.......... in 5-6 km, apa ajunge pe la 80 grade, apoi incet pana la 90 si apoi scade, dar ramane intre 85-90 grade, dupa parerea mea functioneaza perfect si sunt foarte multumit.
Aparent modelul Vernet pentru Dacie, pare mai bine facut si mai robust:
Inainte sa montez termostatului de Dacie, prin teava de metal, care nu este foarte lunga, am reusit s imping putin cu o surubelnita supapa wahler, aparent parea ca e ok si am montat totul la loc, dar se pare ca dupa 10 minute, iar a ramas pe deschis, apoi iara am demontat teava de cauciuc si axul era descentrat.
Am vazut la cativa de pe internet, termostat defect prin desprinderea unuia dintre picioruse care sunt cumva capstate, se pare ca asta e defectul lor cel mai des intalnit.
Am pus cateva imagini cu termostate wahler care poate ar fi functionat daca producator le facea cum trebuie si cu mai mult simt de raspundere.
Si eu am patit la fel cu acest termostat, adica un drum de Timisoara-Lugoj, acul a ramas pe loc, se pare ca termostatul a rmasa pe deschis
Din pacate recent am schimbat distributia si nu mi-a venit ideea sa schimb si termostatul.
Am citit pe aici si am aplicat si eu metoda cu termostatul de dacie, model Vernet si rezultatele sunt foarte bune.
De exmplu, pe ger de sub -5 grade ,daca nu pornesc ventilatia la maxim,.......... in 5-6 km, apa ajunge pe la 80 grade, apoi incet pana la 90 si apoi scade, dar ramane intre 85-90 grade, dupa parerea mea functioneaza perfect si sunt foarte multumit.
Aparent modelul Vernet pentru Dacie, pare mai bine facut si mai robust:
Inainte sa montez termostatului de Dacie, prin teava de metal, care nu este foarte lunga, am reusit s imping putin cu o surubelnita supapa wahler, aparent parea ca e ok si am montat totul la loc, dar se pare ca dupa 10 minute, iar a ramas pe deschis, apoi iara am demontat teava de cauciuc si axul era descentrat.
Am vazut la cativa de pe internet, termostat defect prin desprinderea unuia dintre picioruse care sunt cumva capstate, se pare ca asta e defectul lor cel mai des intalnit.
Am pus cateva imagini cu termostate wahler care poate ar fi functionat daca producator le facea cum trebuie si cu mai mult simt de raspundere.
badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
Cand veneam de la Buzau anul trecut ceasul de apa nu a trecut de a doua liniuta din stanga, viteza era 80, temperatura exterioara 2 grade, in oras acul scadea pana la 0. Am schimbat termostatul in service, acul urca ceva mai mult dar tot nu se apropia de 80 de grade. Consum exterior cam 12 la suta. Am pus carton total la radiator acum urca pana la 85-89 dar imi este teama ca daca voi incarca masina voi depasi cu siguranta 90. Tin caldura pe treapta 2-3 pentru ca altfel abureste geamurile si culmea numai pe partea dreapta, cred ca dupa schimbarea filtrului de polen voi rezolva cu aburitul. Si totusi si cu carton in fata temperatura fluctueaza. Intrebare: De ce? Am si un Fiat Punto, la ala dupa 1km se ridica apa la 90 si acolo moare, poti sa-i dai cat vrei viteza, caldura baga mama-mama, poti tine orice treapta la caldura, 1, 2, 3, 4, acul nu se misca nici mort dela 90. Acum la temperatura de -15 grade parca scazuse ceva, dar trebuia sa te uiti foarte atent. Si toate astea fara sa pun niciun carton in fata la radiator. Le-am expus comparatia si celor de la service. Noaa! N-ai cu cine vorbi. Cica asa fac Opelurile. De ce nu folosesc Punto daca-mi place cum sta acul. Pai asta-i raspuns? Astept in continuare un raspuns de la un meserias adevarat. M-am gandit sa-mi pun si un termostat de Dacia, dar nu cred ca voi aduce schimbari. Este adevarat ca a scazut si consumul, dar in oras 13-14, lejer si fara talpa. Voi ce parere aveti? Este adevarat ca masina nu are scut si nici capota capitonata, astea le voi rezolva in primavara si sunt convins ca si elementele acestea vor aduce un plus de caldura. Motor z16se astra g caravan 2004, 125k km (asa arata bordul) Masina cumparata pe la jumatea lui Decembrie, facut cu ea vreo 800km.
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
badluck, schimba mecanicu', ca vorbeste prostii.
Posibil sa fi picat si noul termostat, verifica daca pompa de apa lucra, daca termostatul e OK, daca radiatoarele nu sunt infundate.
Am purtat un Z16SE 4 ani, si la drum intins, cat a fost de frig afara, acul de temperatura statea frumos in pozitia de 82 grade.
Posibil sa fi picat si noul termostat, verifica daca pompa de apa lucra, daca termostatul e OK, daca radiatoarele nu sunt infundate.
Am purtat un Z16SE 4 ani, si la drum intins, cat a fost de frig afara, acul de temperatura statea frumos in pozitia de 82 grade.
badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
Fara carton la radiator? Da, am schimbat mecanicul, adica nu mai trec pe acolo decat impins. N-am nimic cu el, faptul ca are 160 kile in viu nu m-a deranjat, dar cand deschizi gura spune ceva, sau mai bine taci si pari doar prost decat sa deschizi gura si sa inlaturi orice urma de indoiala. Acum pe temperaturile astea crede-ma, nu prea am chef de ea, atat ca o mai pornesc din cand in cand... ce sa spun pompa lucreaza ca-mi arunca apa in vasul de expansiune, iar termostatul daca stau pe loc, pot da pe orice treapta caldura, temperatura urca... dar pot suspecta din spusele tale radiatoare infundate... desi par noi... dar orice este posibil. Ce mi-ai spus tu m-a daramat, adica se mentinea constanta? Pai daca e asa am sa schimb radiatoarele... si nu glumesc. Multumesc inca o data!
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
Imediat ce am cumparat masina a doua zi se anuntase cod galben de vreme rea si nestiind ce am ca si lichid de racire am cumparat 3 bidoane de antigel concentrat si 1 de apa distilata. Aceeasi problema cu acul de la ceas. Am cumparat un termostat, wahler parca, si fuga cu ea la service sa-l schimbe, 250 ron. Dupa schimb, mecanicul m-a sfatuit sa verific concentratia de antigel asa ca iar am cumparat 3 bidoane de antigel concentrat si 1 de apa, am dat afara tot si am refacut lichidul de racire. Nu pot sa cred ca e de la lichid, iar sa cumpar unul original termostat parca Brazilian din ce am mai citit pe aici, eu il cumpar dar de montat alta data ca-mi trebuie si curea de distributie si manopera si antigelul cred ca sar de 10 milioane. Iar acum chiar nu-i mai am plus ca trebuie sa-i fac si inmatricularea... brrr... las-o asa... merg cu cartoane ce sa fac... asta e! Multumesc pt idei! O seara frumoasa!
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
@badluck, citeste si tu ce am scris mai sus !, ce te costa sa faci cum am facut eu, ca tot de pe forum am citit si am rezolvat problema, iar inainte eram ca tine, ...in deriva !
Dar daca ai bani de cheltuit, vorbeste cu un mecanic bun, sa demonteze distributia si piesele aferente, scoate vechiul termostat si schimba-l,........ te costa, depinde de mecanic intre 200-250+termostatul, daca nu ai chef de toate astea, cu 17 ron pentru un termostat de dacie + 1 colier 5 ron, ai rezolvat treaba singur si ai din nou caldura cum aveai inainte.
Mie niciodata nu mi-a mers mai bine iarna decat acum, tin minte din 2007 de cand am masina.
Nu incurajez neaparat aceste "improvizatii", dar nu se poate intampla nimic rau, dimpotriva, daca pui un termostat nou, in locul celui defect, iar peste un an se defecteaza, faci ca trenu. Iar daca inginerii gandeau mai bine pozitia termostatului, sa nu trebuiasca sa demontezi toata masina, cred ca nimeni nu s-ar fi gandit la improvizatii.
Deci, decat cartoane, ca la tractoristi, in cazul tau (cu termostat deschis) mai bine incerca metoda cu termostatul de dacie pentru ca avem aceeasi motorizare si simptomele par sa fie aceleasi.
Asa cum spunea si JE , trebuie sa iti stea acul la 82 grade, la drum intins, nu la cele 2 liniute.
Dar daca ai bani de cheltuit, vorbeste cu un mecanic bun, sa demonteze distributia si piesele aferente, scoate vechiul termostat si schimba-l,........ te costa, depinde de mecanic intre 200-250+termostatul, daca nu ai chef de toate astea, cu 17 ron pentru un termostat de dacie + 1 colier 5 ron, ai rezolvat treaba singur si ai din nou caldura cum aveai inainte.
Mie niciodata nu mi-a mers mai bine iarna decat acum, tin minte din 2007 de cand am masina.
Nu incurajez neaparat aceste "improvizatii", dar nu se poate intampla nimic rau, dimpotriva, daca pui un termostat nou, in locul celui defect, iar peste un an se defecteaza, faci ca trenu. Iar daca inginerii gandeau mai bine pozitia termostatului, sa nu trebuiasca sa demontezi toata masina, cred ca nimeni nu s-ar fi gandit la improvizatii.
Deci, decat cartoane, ca la tractoristi, in cazul tau (cu termostat deschis) mai bine incerca metoda cu termostatul de dacie pentru ca avem aceeasi motorizare si simptomele par sa fie aceleasi.
Asa cum spunea si JE , trebuie sa iti stea acul la 82 grade, la drum intins, nu la cele 2 liniute.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
@aquagen
Daca poti sa detaliezi si cum vine prins pe masina. (poze sau desen)
Unde-cum vine bagat-prins termostatul, asta nu inteleg.
Si ceva poze cu improvizatia, pe masina poate mai ajuta si pe alti.
Asa daca eu as avea Z16SE m-ar ajuta o informatie completa.
Si spuneau colegi ceva de o gaura... decat sa fie si unde. (poze sau desen)
Mersi.
Singurul dezavantaj|risc cred ca este, sa nu se blocheze in timp cel de pe masina (ai facut ceva la el).
in rest improvizatia pare OK.
Daca poti sa detaliezi si cum vine prins pe masina. (poze sau desen)
Unde-cum vine bagat-prins termostatul, asta nu inteleg.
Si ceva poze cu improvizatia, pe masina poate mai ajuta si pe alti.
Asa daca eu as avea Z16SE m-ar ajuta o informatie completa.
Si spuneau colegi ceva de o gaura... decat sa fie si unde. (poze sau desen)
Mersi.
Singurul dezavantaj|risc cred ca este, sa nu se blocheze in timp cel de pe masina (ai facut ceva la el).
in rest improvizatia pare OK.
badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
@aquagen, eu am caldura in masina, acul sta pe la 85-89 grade, dar mie nu-mi place aspectul acesta de Dacia, adica cu carton 100% la radiator. Si in curand sa se mai incalzeasca afara voi monta un termostat de Dacia sa vad ce se intampla. @T.ion scrie la ;cauta orice: -termostat dacia- si la al doilea post parca, vei gasi tot ce-ti doresti tu inclusiv poze despre montarea termostatului de Dacia. Pardon, citeste topicul acesta de la pag 3 si vei afla multe despre ce te intereseaza pe tine, la pg 4 ai si poze...
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
@T.ion
Citeste pe pagina asta si vezi ce trebuie facut.
Iti trebuie 2 coliere cu surub si 1 termostat Vernet de Dacie.
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=60
@badluck
Cand spun de Dacie ma refer la un termostat care se potriveste ca marime pe teava care merge in radiator, nu ma refer la cartonul pus in fata radiatorului, care mi se pare mai mult o interventie de tractoristi si mai ales atunci cand e o problema la partea de racire a motorului. De vreme ce ai pus cartonul, inseamna ca circuitul de apa e pe deschis inca de la inceput, cand motorul este rece.
De aceea exista acel termostat, ca sa tina circuitul mic inchis si sa se incalzeasca motorul in timp scurt, pana in parametrii optimi, 89 grade. Apoi deshizandu-se permite ca apa din circuitul mic sa mearga si in radiator, in acel moment vezi acum cum ajunge la 80 grade, iar cand apa din radiator se egaleaza, va urca din nou la 89 grade.
Eu vorbesc despre rezolvarea simpla si rapida, usor demontabila, in caz de defectiune, care ar se putea face inca din fabrica. Mi se pare foarte proasta idee sa pui un termostat undeva unde nu il poti demonta rapid in cazul in care se defecteaza.
Puneti-va in situatia in care sunteti pe o autostrada noaptea si sa zicem, termostatul nu ramane pe deschis, ci ramane pe inchis si motorul se supraincinge si se poate chiar strica complet. Ce faci ? Stai si astepti 2 ore pana se raceste, apoi mergi 5 km si iar se incinge.
Chiar daca unii spun ca e o improvizatie, eu spun ca e o imbunatatire.
Improvizatie poate fi si un MP3PLayer si subwoofer, iar cand ti-l montezi, ai sentimentul ca ai imbunatatit ceva la masina.
Asa si cu termostatul asta, cine a fost cu ideea are un LIKE mare de la mine !
Citeste pe pagina asta si vezi ce trebuie facut.
Iti trebuie 2 coliere cu surub si 1 termostat Vernet de Dacie.
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=60
@badluck
Cand spun de Dacie ma refer la un termostat care se potriveste ca marime pe teava care merge in radiator, nu ma refer la cartonul pus in fata radiatorului, care mi se pare mai mult o interventie de tractoristi si mai ales atunci cand e o problema la partea de racire a motorului. De vreme ce ai pus cartonul, inseamna ca circuitul de apa e pe deschis inca de la inceput, cand motorul este rece.
De aceea exista acel termostat, ca sa tina circuitul mic inchis si sa se incalzeasca motorul in timp scurt, pana in parametrii optimi, 89 grade. Apoi deshizandu-se permite ca apa din circuitul mic sa mearga si in radiator, in acel moment vezi acum cum ajunge la 80 grade, iar cand apa din radiator se egaleaza, va urca din nou la 89 grade.
Eu vorbesc despre rezolvarea simpla si rapida, usor demontabila, in caz de defectiune, care ar se putea face inca din fabrica. Mi se pare foarte proasta idee sa pui un termostat undeva unde nu il poti demonta rapid in cazul in care se defecteaza.
Puneti-va in situatia in care sunteti pe o autostrada noaptea si sa zicem, termostatul nu ramane pe deschis, ci ramane pe inchis si motorul se supraincinge si se poate chiar strica complet. Ce faci ? Stai si astepti 2 ore pana se raceste, apoi mergi 5 km si iar se incinge.
Chiar daca unii spun ca e o improvizatie, eu spun ca e o imbunatatire.
Improvizatie poate fi si un MP3PLayer si subwoofer, iar cand ti-l montezi, ai sentimentul ca ai imbunatatit ceva la masina.
Asa si cu termostatul asta, cine a fost cu ideea are un LIKE mare de la mine !
badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
@aquagen ok s-a discutat pe la paginile anterioare locul de amplasare a termostatului acolo il voi implementa si eu, dar urmeaza probleme meteo pe aici cu temp de -15 -17, si nu vreau inca sa-i dezvirginez conducta. Ai intuit bine, nu suport cartoane la radiator la masinile europene, exceptand Dacia s.a. daca or mai fi si altele, mai ales ca e o masina germana eu am putin respect fata de ea dar si ea sa-mi intoarca respectul. Ma gandisem sa-i cumpar o husa de capota din piele care acopera grila de la radiator ( calandru ). Cineva mi-a spus ca arunc banii, ca aia e mai mult pentru a proteja de pietricelele ce sar pe sosea. Voi, ceva idei?
berbecul
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Tulcea
- Masina: Corsa 1994 nu stiu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2013
- Mesaj Privat
badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
Dupa ce am citit la servici vreo 2 ore, si acasa vreo 3 prin acest forum am ajuns la urmatoarea concluzie: Din posturile lui Dancuciureanu reiese ca la situatia mea ar cam trebui facuta o spalatura prin instalatia de racire cu Cif diluat s-au alte substante de curatat, apoi o clatire cu apa distilata, refacut antigel concentrat cu apa distilata 50 % si ar trebui sa mearga, dar tot de la Dancuciureanu am aflat ca nu e recomandat sa se faca spalarea motorului in anotimp friguros. De ce? Dancuciureanu nu mai da si alte detalii dar raspunsul este simplu. Socul termic asupra motorului de la cald la rece, ar putea afecta garnitura de chiulasa sau altceva si atunci in loc sa te carpesti mai mult distrugi. Si cum afara inca este iarna voi merge cu motorul asa, cu cartoane, si promit ca din primavara ma voi apuca serios de treaba. Chestia e ca trebuie sa citesti f. mult pe aici si cu siguranta vei afla raspunsul pe care il cauti. Eu personal ma declar f. multumit de tot ce am gasit aici totul e sa ai rabdare si cum afara e un frig de numa-numa stau numai pe forum...
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
berbecul a scris:si eu am pus de dacie , are un like si de la mine , a gindit bine cel care a facut treaba , cred ca a fost neamt adevarat , numai ei sint bolnavi de economie , o precizare termostate de dacia sint si de 82 si 89 de grade .
Ma bucur ca esti satisfacut, dar OFF topic, daca vorbim de cum e neamtul, cu tot respectul, atunci sa stii ca el merge la "autoservice" si nu se baga cum ne bagam noi si daca e neamt adevarat, e chiar fanatic la capitolul asta.
Neamtu stie un singur lucru, ala poate il stie foarte bine, in rest nu se baga la ce nu se pricepe.
Mai bine sa ne lingem noi ranile noastre si sa incepem sa credem in noi, ca unde pune neamtul punct, noi punem virgula..... adica rezolvam treaba.
badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Nu are nici o legatura cu tine, ca mergi sau nu la service, sau daca ai bani, ca nici eu nu inot in piscina cu bani. Era vorba doar despre mitul neamtului.
Stai linistit cand ajunge si el la plata, plange ca un bebelus.....
Si eu imi repar ce pot in curte sau daca ma depaseste din punct de vedere al sculelor, elevator, autogen, etc..... ma duc la un prieten care are autoservice, dar prefer sa nu fac, pentru ca ba uita sa puna un surub, ba o piulita.....
Am senzatia ca, sau noi suntem mai sensibili, ori mecanicii sunt prea satuli de masinile noastre.
Si uite asa , cu ajutorul acestui forum, am avut curaj si citind una alta, mi-am reparat multe chestii la masina.
Stai linistit cand ajunge si el la plata, plange ca un bebelus.....
Si eu imi repar ce pot in curte sau daca ma depaseste din punct de vedere al sculelor, elevator, autogen, etc..... ma duc la un prieten care are autoservice, dar prefer sa nu fac, pentru ca ba uita sa puna un surub, ba o piulita.....
Am senzatia ca, sau noi suntem mai sensibili, ori mecanicii sunt prea satuli de masinile noastre.
Si uite asa , cu ajutorul acestui forum, am avut curaj si citind una alta, mi-am reparat multe chestii la masina.
badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Cu atat mai mult, 17 lei pentru un termostat vernet cu care ti-ai rezolvat treaba, nu e mult.
1. Desurubezi capacelul de la radiator, undeva in stanga jos cum stai in fata masinii si lasi sa se scurga antigelul intr-un vas.
2. Demontezi furtunul gros care vine din motor
3. Bagi termostatul cu partea alungita in teava de metal, spre motor.
4. Prinzi cu un colier furtunul si cu alt colier prinzi termostatul.
5. Insurubezi capacelul de scurgere si pui inapoi tot antigelul, prin vasul de expansiune.
Nu e mare lucru, rezolvi problema in 15 minute in fata blocului si ai un sistem usor demontabil in cazuri extreme.
Daca te apuci sau nu te treaba e alegerea ta.
Spor la lucru.
1. Desurubezi capacelul de la radiator, undeva in stanga jos cum stai in fata masinii si lasi sa se scurga antigelul intr-un vas.
2. Demontezi furtunul gros care vine din motor
3. Bagi termostatul cu partea alungita in teava de metal, spre motor.
4. Prinzi cu un colier furtunul si cu alt colier prinzi termostatul.
5. Insurubezi capacelul de scurgere si pui inapoi tot antigelul, prin vasul de expansiune.
Nu e mare lucru, rezolvi problema in 15 minute in fata blocului si ai un sistem usor demontabil in cazuri extreme.
Daca te apuci sau nu te treaba e alegerea ta.
Spor la lucru.