- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 497 mesaje
- din 26 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 497
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2008
- Mesaj Privat
Si eu am patit la fel cu acest termostat, adica un drum de Timisoara-Lugoj, acul a ramas pe loc, se pare ca termostatul a rmasa pe deschis
Din pacate recent am schimbat distributia si nu mi-a venit ideea sa schimb si termostatul.
Am citit pe aici si am aplicat si eu metoda cu termostatul de dacie, model Vernet si rezultatele sunt foarte bune.
De exmplu, pe ger de sub -5 grade ,daca nu pornesc ventilatia la maxim,.......... in 5-6 km, apa ajunge pe la 80 grade, apoi incet pana la 90 si apoi scade, dar ramane intre 85-90 grade, dupa parerea mea functioneaza perfect si sunt foarte multumit.
Aparent modelul Vernet pentru Dacie, pare mai bine facut si mai robust:

Inainte sa montez termostatului de Dacie, prin teava de metal, care nu este foarte lunga, am reusit s imping putin cu o surubelnita supapa wahler, aparent parea ca e ok si am montat totul la loc, dar se pare ca dupa 10 minute, iar a ramas pe deschis, apoi iara am demontat teava de cauciuc si axul era descentrat.
Am vazut la cativa de pe internet, termostat defect prin desprinderea unuia dintre picioruse care sunt cumva capstate, se pare ca asta e defectul lor cel mai des intalnit.
Am pus cateva imagini cu termostate wahler care poate ar fi functionat daca producator le facea cum trebuie si cu mai mult simt de raspundere.




badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,414 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,414
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Posibil sa fi picat si noul termostat, verifica daca pompa de apa lucra, daca termostatul e OK, daca radiatoarele nu sunt infundate.
Am purtat un Z16SE 4 ani, si la drum intins, cat a fost de frig afara, acul de temperatura statea frumos in pozitia de 82 grade.
badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,322 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,322
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 497 mesaje
- din 26 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 497
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2008
- Mesaj Privat
Dar daca ai bani de cheltuit, vorbeste cu un mecanic bun, sa demonteze distributia si piesele aferente, scoate vechiul termostat si schimba-l,........ te costa, depinde de mecanic intre 200-250+termostatul, daca nu ai chef de toate astea, cu 17 ron pentru un termostat de dacie + 1 colier 5 ron, ai rezolvat treaba singur si ai din nou caldura cum aveai inainte.
Mie niciodata nu mi-a mers mai bine iarna decat acum, tin minte din 2007 de cand am masina.
Nu incurajez neaparat aceste "improvizatii", dar nu se poate intampla nimic rau, dimpotriva, daca pui un termostat nou, in locul celui defect, iar peste un an se defecteaza, faci ca trenu. Iar daca inginerii gandeau mai bine pozitia termostatului, sa nu trebuiasca sa demontezi toata masina, cred ca nimeni nu s-ar fi gandit la improvizatii.
Deci, decat cartoane, ca la tractoristi, in cazul tau (cu termostat deschis) mai bine incerca metoda cu termostatul de dacie pentru ca avem aceeasi motorizare si simptomele par sa fie aceleasi.
Asa cum spunea si JE , trebuie sa iti stea acul la 82 grade, la drum intins, nu la cele 2 liniute.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Daca poti sa detaliezi si cum vine prins pe masina. (poze sau desen)
Unde-cum vine bagat-prins termostatul, asta nu inteleg.
Si ceva poze cu improvizatia, pe masina poate mai ajuta si pe alti.
Asa daca eu as avea Z16SE m-ar ajuta o informatie completa.
Si spuneau colegi ceva de o gaura... decat sa fie si unde. (poze sau desen)
Mersi.
Singurul dezavantaj|risc cred ca este, sa nu se blocheze in timp cel de pe masina (ai facut ceva la el).
in rest improvizatia pare OK.
badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 497 mesaje
- din 26 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 497
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2008
- Mesaj Privat
Citeste pe pagina asta si vezi ce trebuie facut.
Iti trebuie 2 coliere cu surub si 1 termostat Vernet de Dacie.
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=60
@badluck
Cand spun de Dacie ma refer la un termostat care se potriveste ca marime pe teava care merge in radiator, nu ma refer la cartonul pus in fata radiatorului, care mi se pare mai mult o interventie de tractoristi si mai ales atunci cand e o problema la partea de racire a motorului. De vreme ce ai pus cartonul, inseamna ca circuitul de apa e pe deschis inca de la inceput, cand motorul este rece.
De aceea exista acel termostat, ca sa tina circuitul mic inchis si sa se incalzeasca motorul in timp scurt, pana in parametrii optimi, 89 grade. Apoi deshizandu-se permite ca apa din circuitul mic sa mearga si in radiator, in acel moment vezi acum cum ajunge la 80 grade, iar cand apa din radiator se egaleaza, va urca din nou la 89 grade.
Eu vorbesc despre rezolvarea simpla si rapida, usor demontabila, in caz de defectiune, care ar se putea face inca din fabrica. Mi se pare foarte proasta idee sa pui un termostat undeva unde nu il poti demonta rapid in cazul in care se defecteaza.
Puneti-va in situatia in care sunteti pe o autostrada noaptea si sa zicem, termostatul nu ramane pe deschis, ci ramane pe inchis si motorul se supraincinge si se poate chiar strica complet. Ce faci ? Stai si astepti 2 ore pana se raceste, apoi mergi 5 km si iar se incinge.
Chiar daca unii spun ca e o improvizatie, eu spun ca e o imbunatatire.
Improvizatie poate fi si un MP3PLayer si subwoofer, iar cand ti-l montezi, ai sentimentul ca ai imbunatatit ceva la masina.
Asa si cu termostatul asta, cine a fost cu ideea are un LIKE mare de la mine !
badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
berbecul
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Tulcea
- Masina: Corsa 1994 nu stiu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2013
- Mesaj Privat
badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 497 mesaje
- din 26 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 497
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2008
- Mesaj Privat
Ma bucur ca esti satisfacut, dar OFF topic, daca vorbim de cum e neamtul, cu tot respectul, atunci sa stii ca el merge la "autoservice" si nu se baga cum ne bagam noi si daca e neamt adevarat, e chiar fanatic la capitolul asta.
Neamtu stie un singur lucru, ala poate il stie foarte bine, in rest nu se baga la ce nu se pricepe.
Mai bine sa ne lingem noi ranile noastre si sa incepem sa credem in noi, ca unde pune neamtul punct, noi punem virgula..... adica rezolvam treaba.
badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 497 mesaje
- din 26 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 497
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2008
- Mesaj Privat
Stai linistit cand ajunge si el la plata, plange ca un bebelus.....
Si eu imi repar ce pot in curte sau daca ma depaseste din punct de vedere al sculelor, elevator, autogen, etc..... ma duc la un prieten care are autoservice, dar prefer sa nu fac, pentru ca ba uita sa puna un surub, ba o piulita.....
Am senzatia ca, sau noi suntem mai sensibili, ori mecanicii sunt prea satuli de masinile noastre.
Si uite asa , cu ajutorul acestui forum, am avut curaj si citind una alta, mi-am reparat multe chestii la masina.
badluck
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2014
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 497 mesaje
- din 26 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 497
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2008
- Mesaj Privat
1. Desurubezi capacelul de la radiator, undeva in stanga jos cum stai in fata masinii si lasi sa se scurga antigelul intr-un vas.
2. Demontezi furtunul gros care vine din motor
3. Bagi termostatul cu partea alungita in teava de metal, spre motor.
4. Prinzi cu un colier furtunul si cu alt colier prinzi termostatul.
5. Insurubezi capacelul de scurgere si pui inapoi tot antigelul, prin vasul de expansiune.
Nu e mare lucru, rezolvi problema in 15 minute in fata blocului si ai un sistem usor demontabil in cazuri extreme.



Daca te apuci sau nu te treaba e alegerea ta.
Spor la lucru.