lolosinho
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2011
- Mesaj Privat
- lismanconstantin
- **
- 72 mesaje
- din 01 Mai 2011
- Astra 2002 Z18XE
- Iasi
lismanconstantin
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2011
- Mesaj Privat
Pot fi mai multe cauze, revin-o cu niste coduri de eroare.
Citeste aici cum poti afla codurile de eroare fara o interfata de diagnoza https://www.clubopel.com/vie...24014&start=0
Citeste aici cum poti afla codurile de eroare fara o interfata de diagnoza https://www.clubopel.com/vie...24014&start=0
lolosinho
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2011
- Mesaj Privat
- munteanu
- **
- 302 mesaje
- din 22 Sep 2007
- Antara 2007 Z20 DMH.
- Timis
munteanu
- Mesaje scrise: 302
- Locatie: Timis
- Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat
la motorul y 20 dth eu am un furtun de la turbo si unul de la admisie
cand era spart ala de la admisie se aprindea si la mine acel martor
vezi daca si tu la motorul tau ai tot asa si atunci verifica acel furtun sa nu fie spart sau fisurat
am uitat sa ti spun si de senzorul de gaze ,la mine ala s a putut curata
cand era spart ala de la admisie se aprindea si la mine acel martor
vezi daca si tu la motorul tau ai tot asa si atunci verifica acel furtun sa nu fie spart sau fisurat
am uitat sa ti spun si de senzorul de gaze ,la mine ala s a putut curata
lolosinho
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2011
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
1- "martorul de gaze" se aprinde cand ECU detecteaza probleme la senzorii de gaze. Mai exact, la sondele lambda. In astfel de situatii primul pas recomandat e sa se faca o diagnoza. Se vor vedea nu doar codurile de eroare, ci si valorile indicate de senzori
2- citeste regulamentul, si respecta-l. Nu posta aiurea, cauta inainte... Considera-te avertizat. De data asta iti mut eu topicul unde trebuie
2- citeste regulamentul, si respecta-l. Nu posta aiurea, cauta inainte... Considera-te avertizat. De data asta iti mut eu topicul unde trebuie
Omega
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
Una dintre sondele lambda este neoperationala. (Arata precum niste bujii cu un 4 fire infipte in cap).
S L 1 o gasesti in habitaclul motor cum ridici capota in mijlocul materialul metalic cu atentionare de "Hot".
S L 2 o gasesti pe galeria de evacuare dupa imbinarea celor 4 tevi din saxofon. ( Prin spatele motorului se poate observa).
Posibile cauze.
- Functionare necorespunzatoare a arderii carburantului. (fum negru)
- Posibila prezenta uleiului in camera de ardere. - Segmenti aliniati. (fum alb cu miros de ulei ars).
- Posibil missfire pe unul dintre cilindri (bujii sau bobina de inductie) - simptom - trage greu, zgomot crescut, consum mare.
- Contact imperfect la mufele vreuneia dintre sondele lambda sau firele roase.
Sondele lambda le verifici cu alte sonde de la alta masina identica cu a ta.
Bujiile daca doresti sa le testezi starea.
Se scoate capac unde scrie Ecotec pe motor prin tragere in sus.
Cu un torx T-30 se desfac cele 2 suruburi lungi care sunt atasate modulului de aprindere al motorului sau bobina de inductie.
Se demufeaza acest modul.
Acum se pot vedea cele 4 bujii.
Cheie tubulara inalta de 16mm + prelungitor + clicket mare
se desfac bujiile si se introduc in modulul de aprindere sau bobina de inductie
se pune la loc mufa la bobina
si se tine suficient de sus cat sa nu faca vreo masa cu ceva din zona motorului.
Cineva tine modulul cu bujiile introduse in el si altcineva da la automat (incearca sa porneasca motorul).
Daca vreuna dintre bujii nu face scanteie inseamna ca ori este defecta ori "fisa" respectiva nu functioneaza.
Pentru a afla daca bujia sau "fisa" este de vina, se schimba bujia care nu "aprinde" cu una care aprinde pe modul.
Prin eliminare daca functioneaza si modulul de aprindere (bobina de inductie) si bujiile atunci ramane sa se demontezi de pe masina sondele.
Pentru aceasta operatiune este nevoie de o cheie fixa (16 sau 1 si se vor incerca sa se monteze alte sonde noi. Daca vreuna nu este functionala atunci ori se schimba sau cu putin noroc, cred (nu sunt foarte convins) ca merg curatate. Orisicum daca le cureti nu inseamna ca va tine foarte mult insa vei stii cand se va mai repeta incidentul de unde e buba.
munteanu are motor y20dth care este diesel - si are supraalimentare cu turbo.
tu ai motor aspirat benzina, principiile de functionare sunt mai mult sau mai putin diferite.
S L 1 o gasesti in habitaclul motor cum ridici capota in mijlocul materialul metalic cu atentionare de "Hot".
S L 2 o gasesti pe galeria de evacuare dupa imbinarea celor 4 tevi din saxofon. ( Prin spatele motorului se poate observa).
Posibile cauze.
- Functionare necorespunzatoare a arderii carburantului. (fum negru)
- Posibila prezenta uleiului in camera de ardere. - Segmenti aliniati. (fum alb cu miros de ulei ars).
- Posibil missfire pe unul dintre cilindri (bujii sau bobina de inductie) - simptom - trage greu, zgomot crescut, consum mare.
- Contact imperfect la mufele vreuneia dintre sondele lambda sau firele roase.
Sondele lambda le verifici cu alte sonde de la alta masina identica cu a ta.
Bujiile daca doresti sa le testezi starea.
Se scoate capac unde scrie Ecotec pe motor prin tragere in sus.
Cu un torx T-30 se desfac cele 2 suruburi lungi care sunt atasate modulului de aprindere al motorului sau bobina de inductie.
Se demufeaza acest modul.
Acum se pot vedea cele 4 bujii.
Cheie tubulara inalta de 16mm + prelungitor + clicket mare
se desfac bujiile si se introduc in modulul de aprindere sau bobina de inductie
se pune la loc mufa la bobina
si se tine suficient de sus cat sa nu faca vreo masa cu ceva din zona motorului.
Cineva tine modulul cu bujiile introduse in el si altcineva da la automat (incearca sa porneasca motorul).
Daca vreuna dintre bujii nu face scanteie inseamna ca ori este defecta ori "fisa" respectiva nu functioneaza.
Pentru a afla daca bujia sau "fisa" este de vina, se schimba bujia care nu "aprinde" cu una care aprinde pe modul.
Prin eliminare daca functioneaza si modulul de aprindere (bobina de inductie) si bujiile atunci ramane sa se demontezi de pe masina sondele.
Pentru aceasta operatiune este nevoie de o cheie fixa (16 sau 1 si se vor incerca sa se monteze alte sonde noi. Daca vreuna nu este functionala atunci ori se schimba sau cu putin noroc, cred (nu sunt foarte convins) ca merg curatate. Orisicum daca le cureti nu inseamna ca va tine foarte mult insa vei stii cand se va mai repeta incidentul de unde e buba.
munteanu are motor y20dth care este diesel - si are supraalimentare cu turbo.
tu ai motor aspirat benzina, principiile de functionare sunt mai mult sau mai putin diferite.
- Gabor Tiberiu
- **
- 322 mesaje
- din 21 Mai 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Salaj
Gabor Tiberiu
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: Salaj
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2013
- Mesaj Privat
- amigoo4you
- *
- 14 mesaje
- din 09 Oct 2013
- Vectra 2008 Z19DT
- Constanta
amigoo4you
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2013
- Mesaj Privat
Salut tuturor. Sunt un nou posesor de Vectra c 2008 si am o problema. Masina fiind second hand i-am schimbat distributia + filtrul de particule si dupa ce i-am schimbat-o mi-a ramas martorul de Gaze aprins. Mecanicul mi-a spus ca nu e nici o problema ca asa se intampla la astea si ca trebuie sa o bag pe tester si sa o sterg. Masina functioneaza foarte bine, Oare asa o fi?
- Gabor Tiberiu
- **
- 322 mesaje
- din 21 Mai 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Salaj
Gabor Tiberiu
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: Salaj
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2013
- Mesaj Privat
- amigoo4you
- *
- 14 mesaje
- din 09 Oct 2013
- Vectra 2008 Z19DT
- Constanta
amigoo4you
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2013
- Mesaj Privat
- Grigore Gicu
- *
- 9 mesaje
- din 24 Jan 2014
- Zafira 2000 Z16XE
- Braila
Grigore Gicu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2000 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2014
- Mesaj Privat
salut. am o zafira Z16XE din 2000 si am o problema la martorul de noxe. sta aprins mereu. am mers cu ea cam 180 km la drum extraurban , mi-a dat in nas in special cand acceleram brusc si cand m-am intors in braila ( orasul de domiciliu) am mers cu ea turata intr-a treia la 2500 turatii si s-a aprins martorul de noxe.mentionez ca de nevoie am alimentat de la o statie de benzina rau famata(apa in benzina.....) .cu vreo luna inainte am patit la fel dar fara sa se aprinda martorul , tot cu benzina de acolo, dar apoi am mai schimbat filtrele ,am alimentat de la o alta statie de carburanti de unde se alimenteaza taximetristii, am pus-o pe tester si era totul ok si am zis ca poate filtrele au fost de vina. asa ca am alimentat iar de acolo si am patit-o iar. sa fie din cauza benzinei sau altceva mai rau?scuze domnului moderator daca nu am postat unde trebuie si multumesc anticipat pentru ajutor
- Grigore Gicu
- *
- 9 mesaje
- din 24 Jan 2014
- Zafira 2000 Z16XE
- Braila
Grigore Gicu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2000 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2014
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=8087
DTC P0300 Engine Misfire Detected
DTC P0301 Cylinder 1 Misfire Detected
bobina
DTC P0300 Engine Misfire Detected
DTC P0301 Cylinder 1 Misfire Detected
bobina
- Grigore Gicu
- *
- 9 mesaje
- din 24 Jan 2014
- Zafira 2000 Z16XE
- Braila
Grigore Gicu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2000 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2014
- Mesaj Privat
- Grigore Gicu
- *
- 9 mesaje
- din 24 Jan 2014
- Zafira 2000 Z16XE
- Braila
Grigore Gicu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2000 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2014
- Mesaj Privat
pentru jgyprime salutare tie si tuturor opelistilor. vreau sa iti spun ca dupa ce am postat anuntul cu codurile, i-am dat talpa la drum in jur de 3500 4000 turatii cam jumatate de ora. a doua zi de dimineata a mers masinuta mai bine, fara sa mai dea in nas dar tot aveam aceleasi erori 0300 si 0301, asa ca am zis sa umblu la bujii.am schimbat bujiile 1 cu 4 2 cu 3 , la fel,aceleasi erori, am schimbat apoi bobina cu una noua magneti mareli, aceleasi erori, masina mergea bine, la demaraj ma baga in scaune. nu stiu ce sa mai cred. de la benzina proasta sa se buleasca chiar asa motorul? totusi bobina veche pare noua nu are nimic innegrit,crapat sau umflat. i-am facut cateva poze la bobina daca are vreo relevanta. urmeaza sa-i fac cadou niste bujii noi. care ar fi mai bune? apropo , nici martorul de noxe nu se mai aprinde in bord dupa ce am fortzat-o la turatie
..
..
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- prooff
- **
- 242 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Vectra 2005 Z16XE
- Bucuresti
prooff
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat