Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • yannick

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Zafira 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Va salut pe toti posesorii de opel, mentionez ca sunt nou pe forum, cum delatfel sunt si proaspat posesor de vectra c gts 1.9cdti, 88kw.
Dupa ce am studiat un pic forumul am inteles ca am o problema cu termostatul, pe scurt, nu se ridica temperatra motorului la valorile normale, ci fluctueaza in functie de viteza de rulare. Astfel, am comandat acel termostat, si azi cu mult avant m-am apucat sa il inlocuiesc, crezand ca e vorba doar de 3 suruburi si ceva coliere. Insa, spre dezamagirea mea, m-am blocat la desfacerea acelui schimabator de caldura, sau nu stiu cum sa ii zic, acea piesa ca un tub de aluminiu montat sub termostat, si pe unul dintre suruburi. Am desfacut clapeta de acceleratie, am desfacut EGR-ul, am dat jos pana si suportul de la baterie si tot nu reusesc sa imi dau seama cum demontez acea ultima piesa. Daca cineva de aici a reusit de unul sigur sa inlocuiasca acest termostat, i-as fi recunoscator pentru ceva sfaturi. Va multumesc, si promit sa particip activ la dicutiile de pe forum. Astept raspuns....
Skip ads

  • Cassino

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Ai reusit sa schimbi termostatul? Nu inteleg de ce ai desfacut EGR-ul. Suportul la baterie trebuia, dar EGR-ul? Nu mai stiu de ce piesa vorbesti, sa ma uit, eu am schimbat acum 1 an termostatul. Daca nu-l schimbi o sa ai probleme cu regenerarea filtrului de particule, motorul nu mai ajunge la temperatura optima de functionare.
  • yannick

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Zafira 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Merci, am reusit da, e vorba nu de EGR, ci de un schimbator de temperatura ce e prins pe acelasi surub cu termostatul, vorbesc de surubul de jos, iar acel schimbator de temperatura este pe traseul de la EGR la evacuare. Eu nu am filtru de particule pe a mea, e z19dt. Acel schimbator de temperatura are la capete cate o conducta metalica iar in el dinspre termostat intra 2 furtune flexibile de apa.
  • pmstelian

  • Mesaje scrise: 508
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2009

  • Mesaj Privat
yannick a scris:Merci, am reusit da, e vorba nu de EGR, ci de un schimbator de temperatura ce e prins pe acelasi surub cu termostatul, vorbesc de surubul de jos, iar acel schimbator de temperatura este pe traseul de la EGR la evacuare. Eu nu am filtru de particule pe a mea, e z19dt. Acel schimbator de temperatura are la capete cate o conducta metalica iar in el dinspre termostat intra 2 furtune flexibile de apa.


Acela este rascitorul de Egr (raceste gazele care ies din motor si reintra prin supapa Egr)
  • claudiu1178

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2008

  • Mesaj Privat
pana la urma care este procedura de inlocuire al respectivului termostat ? al meu sigur este blocat pe inchis !
asta ca sa nu mai fac un alt topic.... Arrow Embarassed
  • pmstelian

  • Mesaje scrise: 508
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Daca ai sculele necesare si rabdare il poti inlocui singur....se desface cam tot ce e in jurul termostatului conducte baterie tava baterie....ca sa ai acces la el cat mai usor...cam 2 ore dureaza operatiunea !
  • claudiu1178

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Daca ai sculele necesare si rabdare il poti inlocui singur....se desface cam tot ce e in jurul termostatului conducte baterie tava baterie....ca sa ai acces la el cat mai usor...cam 2 ore dureaza operatiunea !
multumesc pentru raspuns,
pentru moment il mai las
ca azi a inceput sa urce temperatura Evil or Very Mad
  • astraHB

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Y17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Sambata trecuta l=am inlocuit pe al unui amic, (1.9 CDTI - 88kw) a fost putin cam dificil in sensul ca trebuie demontate urmatoarele piese :
- carcasa baterie + baterie (nu este obligatoriu dar este mai comod de umblat)
- clapeta acceleratie
- EGR
- schimbator de caldura gaze arse - lichid racire
- furtunele aferente termostatului
- termostatul
Pentru ca a fost o operatiune migaloasa si are cateva puncte cheie am efectuat cateva fotografii pentru exemplificare, maine seara o sa le pun aici.
Noapte lina,
  • astraHB

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Y17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Localizare.
Se recupereaza lichidul de racire prin demontarea furtunelor de la termostat si de la vasul de expsiune. Sa aveti pregatit 1 litru de antigel concentrat si 1 litru de apa distilata. Atentie! se va folosi acelasi tip de antigel care este recomandat de producator.

Se demonteaza clapeta de acceleratie si EGR - cu aceasta ocazie se pot curata ambele.


Se demonteaza aceasta conducta atasata pe carcasa termostatului.


Se demonteaza schimbatorul de caldura intre gazele arse recirculate si lichidul de racire al motorului.
Avem 2 suruburi pe bloc in partea din spate, suruburile sunt diferite.

Pozitionarea suruburilor.

Suruburile dupa ce au fost remontate provizoriu.
Va recomand sa le remontati provizoriu ca sa nu le incurcati si nici sa nu uitati sa montati vreunul la loc.



Se desfac cele 2 suruburi de pe galeria de evacuare, indicate inimagine.


Se scoate cu grija schimbatorul dupa ce se elibereaza din surubul termostatului.

Acum se demonteaza termostatul.

.

Se curata bine suprafata, se unde cu putina vaselina un strat fin si se monteaza termostatul nou.


In ordine inversa se monteaza restul elementelor.
OBS. Mufele electrice trebuiesc montate dupa fiecare etapa, daca le lasati nemontate la sfarsit nu o sa reusiti sa le puneti la loc, in acest caz va fi necesara demontarea elementelor mari cum ar fi EGR, Clapeta acceleratie, schimbator de caldura.
Spor la treaba daca sunt intrebari va stau la dispozitie.
Seara buna.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
mie imi arata pe calculatorul ascuns aproximativ 70 de grade, nu stiu ce sa cred, masoara temperatura din motor sau de unde? ca ma gandesc si eu sa il schimb, o singura data a urcat la 80 grade
  • flyer1sst

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
mie imi arata pe calculatorul ascuns aproximativ 70 de grade, nu stiu ce sa cred, masoara temperatura din motor sau de unde? ca ma gandesc si eu sa il schimb, o singura data a urcat la 80 grade



Schimba termostatul ! Temperatura trebuie sa fie peste 80 grade la motoarele astea. Un termostat functional tine temp intre 87 - 92 grade. Meniul ascuns afisaza temperatura lichidului de racire, al motorului, pe care TERMOSTATUL o regleaza.
  • glo

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Temperatura trebuie sa o mentina intre 87 si 92 grade, dar la mine a crescut vara trecuta peste 100. Termostatul fiind bun.
  • clrmihai

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salut,

Si la mine temperatura se ridica extrem de greu. Probabil ca este termostatul defect.
Pentru a completa acest tutorial, poti sa spui si ce scule ai folosit?

Multumesc.
Vectra C 88 kW, Z19DT, 2004
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Ai nevoie de tubulara de 13 si de 10.
Imbusuri de 5 si de 6 daca nu ma insel
Torx extern (nu mai retin dimensiunea)
Surubelnite pentru a demonta colierele si un patent.
In rest rabdare...
  • doggfatther

  • Mesaje scrise: 184
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2012

  • Mesaj Privat
spuneti-mi va rog un termostat bun la z19dt , trebuie sa-l inlocuiesc si vad ca sunt mai multe modele/firme , care sunt ok ?

ms
  • valyvis100

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2007 1,9DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Eu am pus Wahler la 180 lei. Deschide la 88 grade celsius iar de pe masina tot wahler am dat jos.
  • Claudiu W

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2008

  • Mesaj Privat
@ astraHB: merci pentru tutorialul detaliat, mi se pare f folositor.
M-as apuca si eu sa desfac intr-o prima faza termostatul si sa-l verific (am desfacut deja EGR-ul) dar nu mi-e clara operatiunea de eliminare a lichidului de racire (in TIS scrie ca tb scos un surub pe undeva pe sub masina.. si nu l-am gasit) si nici operatiunea de reumplere cu lichid de racire si de aerisire a circuitului de racire.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Daca doresti sa verifici termostatul e simplu. Intri in meniul ascuns si vezi la cate grade sta apa la relantiu. Daca nu urca pana la 87-90 (si apoi sa scada la 83 cand deschide) schimba-l, daca urca lasa-l in pace.
  • alexrosu0589

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2014

  • Mesaj Privat
yannick a scris:Merci, am reusit da, e vorba nu de EGR, ci de un schimbator de temperatura ce e prins pe acelasi surub cu termostatul, vorbesc de surubul de jos, iar acel schimbator de temperatura este pe traseul de la EGR la evacuare. Eu nu am filtru de particule pe a mea, e z19dt. Acel schimbator de temperatura are la capete cate o conducta metalica iar in el dinspre termostat intra 2 furtune flexibile de apa.


Cum sa nu ai filtru particule...sigur ai..sau ti-a fost anulat si demontat. E dupa racordul flexibil spre toba finala.
  • Claudiu W

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2008

  • Mesaj Privat
horaa a scris:Daca doresti sa verifici termostatul e simplu. Intri in meniul ascuns si vezi la cate grade sta apa la relantiu. Daca nu urca pana la 87-90 (si apoi sa scada la 83 cand deschide) schimba-l, daca urca lasa-l in pace.


Vreau sa-l verific cu apa fierbinte dupa ce il scot. In rest, dupa un drum de 4000 km pot spune ca urca la 90 grade doar in conditiile in care temperatura de afara e peste 30 grade. La temperaturi de 15-20 grade abia urca undeva la 85 in conditiile de forja (urcam pe munte).
Ce marca ati recomanda, am vazut la un coleg care a postat in acest topic ca termostatul nou schimbat nu l-a tinut prea mult si ca a fost nevoit sa-l inlocuiasca cu altul.
Merci.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR