yannick
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Zafira 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2012
- Mesaj Privat
Va salut pe toti posesorii de opel, mentionez ca sunt nou pe forum, cum delatfel sunt si proaspat posesor de vectra c gts 1.9cdti, 88kw.
Dupa ce am studiat un pic forumul am inteles ca am o problema cu termostatul, pe scurt, nu se ridica temperatra motorului la valorile normale, ci fluctueaza in functie de viteza de rulare. Astfel, am comandat acel termostat, si azi cu mult avant m-am apucat sa il inlocuiesc, crezand ca e vorba doar de 3 suruburi si ceva coliere. Insa, spre dezamagirea mea, m-am blocat la desfacerea acelui schimabator de caldura, sau nu stiu cum sa ii zic, acea piesa ca un tub de aluminiu montat sub termostat, si pe unul dintre suruburi. Am desfacut clapeta de acceleratie, am desfacut EGR-ul, am dat jos pana si suportul de la baterie si tot nu reusesc sa imi dau seama cum demontez acea ultima piesa. Daca cineva de aici a reusit de unul sigur sa inlocuiasca acest termostat, i-as fi recunoscator pentru ceva sfaturi. Va multumesc, si promit sa particip activ la dicutiile de pe forum. Astept raspuns....
Dupa ce am studiat un pic forumul am inteles ca am o problema cu termostatul, pe scurt, nu se ridica temperatra motorului la valorile normale, ci fluctueaza in functie de viteza de rulare. Astfel, am comandat acel termostat, si azi cu mult avant m-am apucat sa il inlocuiesc, crezand ca e vorba doar de 3 suruburi si ceva coliere. Insa, spre dezamagirea mea, m-am blocat la desfacerea acelui schimabator de caldura, sau nu stiu cum sa ii zic, acea piesa ca un tub de aluminiu montat sub termostat, si pe unul dintre suruburi. Am desfacut clapeta de acceleratie, am desfacut EGR-ul, am dat jos pana si suportul de la baterie si tot nu reusesc sa imi dau seama cum demontez acea ultima piesa. Daca cineva de aici a reusit de unul sigur sa inlocuiasca acest termostat, i-as fi recunoscator pentru ceva sfaturi. Va multumesc, si promit sa particip activ la dicutiile de pe forum. Astept raspuns....
- Cassino
- **
- 129 mesaje
- din 27 Oct 2007
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
Cassino
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2007
- Mesaj Privat
Ai reusit sa schimbi termostatul? Nu inteleg de ce ai desfacut EGR-ul. Suportul la baterie trebuia, dar EGR-ul? Nu mai stiu de ce piesa vorbesti, sa ma uit, eu am schimbat acum 1 an termostatul. Daca nu-l schimbi o sa ai probleme cu regenerarea filtrului de particule, motorul nu mai ajunge la temperatura optima de functionare.
yannick
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Zafira 2002 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2012
- Mesaj Privat
Merci, am reusit da, e vorba nu de EGR, ci de un schimbator de temperatura ce e prins pe acelasi surub cu termostatul, vorbesc de surubul de jos, iar acel schimbator de temperatura este pe traseul de la EGR la evacuare. Eu nu am filtru de particule pe a mea, e z19dt. Acel schimbator de temperatura are la capete cate o conducta metalica iar in el dinspre termostat intra 2 furtune flexibile de apa.
- pmstelian
- ***
- 508 mesaje
- din 23 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTL
- Calarasi
pmstelian
- Mesaje scrise: 508
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2009
- Mesaj Privat
yannick a scris:Merci, am reusit da, e vorba nu de EGR, ci de un schimbator de temperatura ce e prins pe acelasi surub cu termostatul, vorbesc de surubul de jos, iar acel schimbator de temperatura este pe traseul de la EGR la evacuare. Eu nu am filtru de particule pe a mea, e z19dt. Acel schimbator de temperatura are la capete cate o conducta metalica iar in el dinspre termostat intra 2 furtune flexibile de apa.
Acela este rascitorul de Egr (raceste gazele care ies din motor si reintra prin supapa Egr)
- claudiu1178
- **
- 261 mesaje
- din 16 Nov 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
claudiu1178
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2008
- Mesaj Privat
- pmstelian
- ***
- 508 mesaje
- din 23 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTL
- Calarasi
pmstelian
- Mesaje scrise: 508
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2009
- Mesaj Privat
- claudiu1178
- **
- 261 mesaje
- din 16 Nov 2008
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
claudiu1178
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2008
- Mesaj Privat
astraHB
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Y17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2011
- Mesaj Privat
Sambata trecuta l=am inlocuit pe al unui amic, (1.9 CDTI - 88kw) a fost putin cam dificil in sensul ca trebuie demontate urmatoarele piese :
- carcasa baterie + baterie (nu este obligatoriu dar este mai comod de umblat)
- clapeta acceleratie
- EGR
- schimbator de caldura gaze arse - lichid racire
- furtunele aferente termostatului
- termostatul
Pentru ca a fost o operatiune migaloasa si are cateva puncte cheie am efectuat cateva fotografii pentru exemplificare, maine seara o sa le pun aici.
Noapte lina,
- carcasa baterie + baterie (nu este obligatoriu dar este mai comod de umblat)
- clapeta acceleratie
- EGR
- schimbator de caldura gaze arse - lichid racire
- furtunele aferente termostatului
- termostatul
Pentru ca a fost o operatiune migaloasa si are cateva puncte cheie am efectuat cateva fotografii pentru exemplificare, maine seara o sa le pun aici.
Noapte lina,
astraHB
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Y17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2011
- Mesaj Privat
Localizare.
Se recupereaza lichidul de racire prin demontarea furtunelor de la termostat si de la vasul de expsiune. Sa aveti pregatit 1 litru de antigel concentrat si 1 litru de apa distilata. Atentie! se va folosi acelasi tip de antigel care este recomandat de producator.
Se demonteaza clapeta de acceleratie si EGR - cu aceasta ocazie se pot curata ambele.
Se demonteaza aceasta conducta atasata pe carcasa termostatului.
Se demonteaza schimbatorul de caldura intre gazele arse recirculate si lichidul de racire al motorului.
Avem 2 suruburi pe bloc in partea din spate, suruburile sunt diferite.
Pozitionarea suruburilor.
Suruburile dupa ce au fost remontate provizoriu.
Va recomand sa le remontati provizoriu ca sa nu le incurcati si nici sa nu uitati sa montati vreunul la loc.
Se desfac cele 2 suruburi de pe galeria de evacuare, indicate inimagine.
Se scoate cu grija schimbatorul dupa ce se elibereaza din surubul termostatului.
Acum se demonteaza termostatul.
.
Se curata bine suprafata, se unde cu putina vaselina un strat fin si se monteaza termostatul nou.
In ordine inversa se monteaza restul elementelor.
OBS. Mufele electrice trebuiesc montate dupa fiecare etapa, daca le lasati nemontate la sfarsit nu o sa reusiti sa le puneti la loc, in acest caz va fi necesara demontarea elementelor mari cum ar fi EGR, Clapeta acceleratie, schimbator de caldura.
Spor la treaba daca sunt intrebari va stau la dispozitie.
Seara buna.
Se recupereaza lichidul de racire prin demontarea furtunelor de la termostat si de la vasul de expsiune. Sa aveti pregatit 1 litru de antigel concentrat si 1 litru de apa distilata. Atentie! se va folosi acelasi tip de antigel care este recomandat de producator.
Se demonteaza clapeta de acceleratie si EGR - cu aceasta ocazie se pot curata ambele.
Se demonteaza aceasta conducta atasata pe carcasa termostatului.
Se demonteaza schimbatorul de caldura intre gazele arse recirculate si lichidul de racire al motorului.
Avem 2 suruburi pe bloc in partea din spate, suruburile sunt diferite.
Pozitionarea suruburilor.
Suruburile dupa ce au fost remontate provizoriu.
Va recomand sa le remontati provizoriu ca sa nu le incurcati si nici sa nu uitati sa montati vreunul la loc.
Se desfac cele 2 suruburi de pe galeria de evacuare, indicate inimagine.
Se scoate cu grija schimbatorul dupa ce se elibereaza din surubul termostatului.
Acum se demonteaza termostatul.
.
Se curata bine suprafata, se unde cu putina vaselina un strat fin si se monteaza termostatul nou.
In ordine inversa se monteaza restul elementelor.
OBS. Mufele electrice trebuiesc montate dupa fiecare etapa, daca le lasati nemontate la sfarsit nu o sa reusiti sa le puneti la loc, in acest caz va fi necesara demontarea elementelor mari cum ar fi EGR, Clapeta acceleratie, schimbator de caldura.
Spor la treaba daca sunt intrebari va stau la dispozitie.
Seara buna.
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
flyer1sst
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
mie imi arata pe calculatorul ascuns aproximativ 70 de grade, nu stiu ce sa cred, masoara temperatura din motor sau de unde? ca ma gandesc si eu sa il schimb, o singura data a urcat la 80 grade
Schimba termostatul ! Temperatura trebuie sa fie peste 80 grade la motoarele astea. Un termostat functional tine temp intre 87 - 92 grade. Meniul ascuns afisaza temperatura lichidului de racire, al motorului, pe care TERMOSTATUL o regleaza.
glo
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
clrmihai
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2012
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- doggfatther
- **
- 184 mesaje
- din 01 Oct 2012
- Vectra 2005 Z19DT
- Bucuresti
doggfatther
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2012
- Mesaj Privat
- valyvis100
- **
- 74 mesaje
- din 28 Oct 2010
- Vectra 2007 1,9DT
- Dolj
valyvis100
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2007 1,9DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2010
- Mesaj Privat
Claudiu W
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2008
- Mesaj Privat
@ astraHB: merci pentru tutorialul detaliat, mi se pare f folositor.
M-as apuca si eu sa desfac intr-o prima faza termostatul si sa-l verific (am desfacut deja EGR-ul) dar nu mi-e clara operatiunea de eliminare a lichidului de racire (in TIS scrie ca tb scos un surub pe undeva pe sub masina.. si nu l-am gasit) si nici operatiunea de reumplere cu lichid de racire si de aerisire a circuitului de racire.
M-as apuca si eu sa desfac intr-o prima faza termostatul si sa-l verific (am desfacut deja EGR-ul) dar nu mi-e clara operatiunea de eliminare a lichidului de racire (in TIS scrie ca tb scos un surub pe undeva pe sub masina.. si nu l-am gasit) si nici operatiunea de reumplere cu lichid de racire si de aerisire a circuitului de racire.
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- alexrosu0589
- **
- 205 mesaje
- din 22 Aug 2014
- Vectra 2007 Z19DTH
- Iasi
alexrosu0589
- Mesaje scrise: 205
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2014
- Mesaj Privat
yannick a scris:Merci, am reusit da, e vorba nu de EGR, ci de un schimbator de temperatura ce e prins pe acelasi surub cu termostatul, vorbesc de surubul de jos, iar acel schimbator de temperatura este pe traseul de la EGR la evacuare. Eu nu am filtru de particule pe a mea, e z19dt. Acel schimbator de temperatura are la capete cate o conducta metalica iar in el dinspre termostat intra 2 furtune flexibile de apa.
Cum sa nu ai filtru particule...sigur ai..sau ti-a fost anulat si demontat. E dupa racordul flexibil spre toba finala.
Claudiu W
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2008
- Mesaj Privat
horaa a scris:Daca doresti sa verifici termostatul e simplu. Intri in meniul ascuns si vezi la cate grade sta apa la relantiu. Daca nu urca pana la 87-90 (si apoi sa scada la 83 cand deschide) schimba-l, daca urca lasa-l in pace.
Vreau sa-l verific cu apa fierbinte dupa ce il scot. In rest, dupa un drum de 4000 km pot spune ca urca la 90 grade doar in conditiile in care temperatura de afara e peste 30 grade. La temperaturi de 15-20 grade abia urca undeva la 85 in conditiile de forja (urcam pe munte).
Ce marca ati recomanda, am vazut la un coleg care a postat in acest topic ca termostatul nou schimbat nu l-a tinut prea mult si ca a fost nevoit sa-l inlocuiasca cu altul.
Merci.