


Astfel la orele 06,00 ne trezim, recuperam de la personalul hotelului Melody alimenetele puse la rece si dupa ce bem cafeluta ne asternem la drum. Prima oprire in Bors unde alimentam cu motorina si din acelasi peco luam vigneta pentru Ungaria cu gandul de a folosi si ultimii bani romanesti pe care ii mai aveam. Vanzatoarea de la casa imi cere nr. masinii pentru a-mi elibera vigneta la care fara a sta pe ganduri comunic nr. Merivei de acasa desis eu ma aflam la volanul Corsicai. Se uita aceasta pe camera video la pompa pentru care platisem motorina, vede Corsa si ma intreaba daca numarul comunicat de mine este corect la care confirm din nou NT 58 PRI si in loc sa ma corecteze ma pune sa semnez pe chitanta, apoi imi elibereaza copia si la drum. In statie vad un moldovean de-al meu cu o Skoda cu nr. de NT si intru in vorba cu el afland ca este din Grumazesti si ca merge in Italia astfel ca am convenit sa merg in urma lui pentru a nu ma incurca la intrarea oe autostrada in zona Budapesta. Dincolo de peco in cauza opresc si iau si rovineta pentru Austria, dar aici nu a mai trebuit nr. masinii ca mi-at dat abtibildul de lipit pe parbriz. Intre timp cel cu care vorbisem trece in fata mea si asa in tandem ii dam bataie. Dupa circa 80 - 100 de km. atent la drum si la prietenul din fata, subconstientul meu imi trimite un semnal de alarma ca ceva este in neregula, dar nu realizam ce, cand la un moment dat constientizez ca eu circula cu auto nr. NT 89 KMI iar eu luasem vigneta pe NT 58 PRI, astfel ca imi parasesc prietenul ad-hoc si intru in primul peco din drum pentru a lua o noua vigneta.
Cel de la peco nu scapa ocazia de a ma taxa astfel ca de la 47 lei cat am platit vigneta in Romania, platesc 15 euro la cursul calculat de el. Iau noua vigneta si imi fixez GPS pentru Kalchreuth, o localitate micuta de langa Nurnberg si trag tare sa-mi prind din urma prietenul astfel ca merg cu 130 - 140 pe autostrada. Undeva pe un pod ce traversa autostrada politistii maghiari stateau la panda cu radarul si camera de filmat dar cum redusesem viteza din timp nu au fost probleme. Dupa parcurgerea a 700 km de la plecare constat ca indicatorul de combustibil se apropie de rosu asa ca trag la peco si alimentez, fix 40 litri. Facand un calcul constat ca am avut un consum de aproape 6 %, fapt pentru care am hotarat ca viteza de croaziera sa fie 120 si 130 in depasire.
La iesirea din Austria incepe ploaiacare tine pana aproape de destinatie.
Intrucat ne apropiem de destinatie sunam persoana de contact pentru cazare la numarul indicat de acesta dar nu reusim sa luam legatura, astfel ca ne bazam pe GPS care ne conduce, in jurul oreie 19,00, la usa destinatiei noastre. Dupa circa 10 minute de sunat pe la usa, inconjurat cladirea apare si gazda, finul nostru Jan, care ramane surprins cand ne vede certandu-ne ca nu am dat telefon. Ii spun ca am sunat de circa 4 ori la numarul indicat de el dar ni se comunica faptul ca nr. nu este corect la care el ne spune ca de fapt este numarul de Romania si trebuia sa punem prefixul 0040. descarcam bagajele si facem un tur al localitatii, dupa care degustam ceva licori aduse de noi.
A doua zi de dimineata mergem in Nurnberg pentru vizitarea rapida a orasului. Prima impresie, multa curatenie, multa verdeata, gazon ca in palma neted, tuns si curat. Cel mai mult m-a impresionat cultul nemtilor pentru miscare pe bicicleta sau pe jos, cei mai in varsta avand doua bete in maini (ca pentru ski) pentru a se ajuta la mers. Am vizitat cetatea medievala din centrul orasului deschisa publicului vizitator fara nici un fel de taxa, iar cladirile din interiorul cetatii sunt locuite si in prezent. Cand am ajuns noi se faceau pregatairi pentru noaptea albastra fiind montate zeci de reflectoare albastre, spectacol pe care nu l-am prins deoarece a trebuit sa plecam mai departe. Intrarea in cetate se face ca la Cetatea Targu Neamt pe un pod curbat pe piloni, este drept un pic mai scurt ca cel de la noi. La orele 12,00 ne despartim de finul nostru si plecam mai departe spre Bruxelles.














Voi continua cu editarea impresiilor.