- constantin pricope
- OP
- 568 mesaje
- din 08 Mar 2011
- Astra 2017 B14XFT
- Neamt
constantin pricope
- Mesaje scrise: 568
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2017 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2011
- Mesaj Privat
Salutare tuturor. In perioada 02 - 11.05.2014 am efectuat o calatorie pe ruta Piatra Neamt - Nurnberg- Bruxelles - Paris - Portul Calais - Haverhill la volanul unui Opel Corsa, productie 2004 cu 225.000 de km. la bord. Autoturismul a ramas la copii mei in Haverhill iar eu si co sotia mea am revenit in tara cu avionul pe ruta Lutton - Bacau. Prietenului nostru Marius Gerber mi-a sugerat sa postez impresiile mele dinaceasta calatorie, fapt pentru care ma conformez. Plecarea a fost pe 02.05 pe traseul Piatra Neamt la Oradea - 447 km. Ne trezim de dimineata si incarcam bagajele. La inceput am crezut ca datorita gabaritului micut al masinutei nu vor incapea multe bagaje, dar au incaput incredibil de multe. In jurul orei 09,00 demaram,apoi facem plinul la iesirea din Piatra Neamt si cum era si normal oprim la Lacul Rosu pentru cafeluta. La Restaurantul Floare de Colt suntem primiti cu placere de catre Ema, prietena noastra unde stam circa o ora, apoi din nou la drum. Viteza de deplasare constanta pentru drumurile noastre 60 in localitate si 90 - 100 in afara, cu mici exceptii in zona Ardealului unde niste edili grijulii au montat indicatoare pentru limitarea vitezei la 30 km/h. Drum aglomerat mai ales in portiunea Cluj - Oradea, dar pe la 16,30 ne cazam la Hotelul Melody, un hotel elegant cu preturi medii si mic dejun inclus. Personalul foarte amabil, ne-a permis sa punem la fridgider si congelator produsele naostre. Dupa o plimbare la pas prin zona hotelului, la orele 20,00 avem o intalnire cu doamna Felicia proprietar si administrator, de care ne leaga multe amintiri, apoi la culcare, pentru ca a doua zi aveam de strabatut cea amai lunga portiune din traseul nostru, Oradea - Nurenberg, 1050 km.
Astfel la orele 06,00 ne trezim, recuperam de la personalul hotelului Melody alimenetele puse la rece si dupa ce bem cafeluta ne asternem la drum. Prima oprire in Bors unde alimentam cu motorina si din acelasi peco luam vigneta pentru Ungaria cu gandul de a folosi si ultimii bani romanesti pe care ii mai aveam. Vanzatoarea de la casa imi cere nr. masinii pentru a-mi elibera vigneta la care fara a sta pe ganduri comunic nr. Merivei de acasa desis eu ma aflam la volanul Corsicai. Se uita aceasta pe camera video la pompa pentru care platisem motorina, vede Corsa si ma intreaba daca numarul comunicat de mine este corect la care confirm din nou NT 58 PRI si in loc sa ma corecteze ma pune sa semnez pe chitanta, apoi imi elibereaza copia si la drum. In statie vad un moldovean de-al meu cu o Skoda cu nr. de NT si intru in vorba cu el afland ca este din Grumazesti si ca merge in Italia astfel ca am convenit sa merg in urma lui pentru a nu ma incurca la intrarea oe autostrada in zona Budapesta. Dincolo de peco in cauza opresc si iau si rovineta pentru Austria, dar aici nu a mai trebuit nr. masinii ca mi-at dat abtibildul de lipit pe parbriz. Intre timp cel cu care vorbisem trece in fata mea si asa in tandem ii dam bataie. Dupa circa 80 - 100 de km. atent la drum si la prietenul din fata, subconstientul meu imi trimite un semnal de alarma ca ceva este in neregula, dar nu realizam ce, cand la un moment dat constientizez ca eu circula cu auto nr. NT 89 KMI iar eu luasem vigneta pe NT 58 PRI, astfel ca imi parasesc prietenul ad-hoc si intru in primul peco din drum pentru a lua o noua vigneta.
Cel de la peco nu scapa ocazia de a ma taxa astfel ca de la 47 lei cat am platit vigneta in Romania, platesc 15 euro la cursul calculat de el. Iau noua vigneta si imi fixez GPS pentru Kalchreuth, o localitate micuta de langa Nurnberg si trag tare sa-mi prind din urma prietenul astfel ca merg cu 130 - 140 pe autostrada. Undeva pe un pod ce traversa autostrada politistii maghiari stateau la panda cu radarul si camera de filmat dar cum redusesem viteza din timp nu au fost probleme. Dupa parcurgerea a 700 km de la plecare constat ca indicatorul de combustibil se apropie de rosu asa ca trag la peco si alimentez, fix 40 litri. Facand un calcul constat ca am avut un consum de aproape 6 %, fapt pentru care am hotarat ca viteza de croaziera sa fie 120 si 130 in depasire.
La iesirea din Austria incepe ploaiacare tine pana aproape de destinatie.
Intrucat ne apropiem de destinatie sunam persoana de contact pentru cazare la numarul indicat de acesta dar nu reusim sa luam legatura, astfel ca ne bazam pe GPS care ne conduce, in jurul oreie 19,00, la usa destinatiei noastre. Dupa circa 10 minute de sunat pe la usa, inconjurat cladirea apare si gazda, finul nostru Jan, care ramane surprins cand ne vede certandu-ne ca nu am dat telefon. Ii spun ca am sunat de circa 4 ori la numarul indicat de el dar ni se comunica faptul ca nr. nu este corect la care el ne spune ca de fapt este numarul de Romania si trebuia sa punem prefixul 0040. descarcam bagajele si facem un tur al localitatii, dupa care degustam ceva licori aduse de noi.
A doua zi de dimineata mergem in Nurnberg pentru vizitarea rapida a orasului. Prima impresie, multa curatenie, multa verdeata, gazon ca in palma neted, tuns si curat. Cel mai mult m-a impresionat cultul nemtilor pentru miscare pe bicicleta sau pe jos, cei mai in varsta avand doua bete in maini (ca pentru ski) pentru a se ajuta la mers. Am vizitat cetatea medievala din centrul orasului deschisa publicului vizitator fara nici un fel de taxa, iar cladirile din interiorul cetatii sunt locuite si in prezent. Cand am ajuns noi se faceau pregatairi pentru noaptea albastra fiind montate zeci de reflectoare albastre, spectacol pe care nu l-am prins deoarece a trebuit sa plecam mai departe. Intrarea in cetate se face ca la Cetatea Targu Neamt pe un pod curbat pe piloni, este drept un pic mai scurt ca cel de la noi. La orele 12,00 ne despartim de finul nostru si plecam mai departe spre Bruxelles.
Voi continua cu editarea impresiilor.
Astfel la orele 06,00 ne trezim, recuperam de la personalul hotelului Melody alimenetele puse la rece si dupa ce bem cafeluta ne asternem la drum. Prima oprire in Bors unde alimentam cu motorina si din acelasi peco luam vigneta pentru Ungaria cu gandul de a folosi si ultimii bani romanesti pe care ii mai aveam. Vanzatoarea de la casa imi cere nr. masinii pentru a-mi elibera vigneta la care fara a sta pe ganduri comunic nr. Merivei de acasa desis eu ma aflam la volanul Corsicai. Se uita aceasta pe camera video la pompa pentru care platisem motorina, vede Corsa si ma intreaba daca numarul comunicat de mine este corect la care confirm din nou NT 58 PRI si in loc sa ma corecteze ma pune sa semnez pe chitanta, apoi imi elibereaza copia si la drum. In statie vad un moldovean de-al meu cu o Skoda cu nr. de NT si intru in vorba cu el afland ca este din Grumazesti si ca merge in Italia astfel ca am convenit sa merg in urma lui pentru a nu ma incurca la intrarea oe autostrada in zona Budapesta. Dincolo de peco in cauza opresc si iau si rovineta pentru Austria, dar aici nu a mai trebuit nr. masinii ca mi-at dat abtibildul de lipit pe parbriz. Intre timp cel cu care vorbisem trece in fata mea si asa in tandem ii dam bataie. Dupa circa 80 - 100 de km. atent la drum si la prietenul din fata, subconstientul meu imi trimite un semnal de alarma ca ceva este in neregula, dar nu realizam ce, cand la un moment dat constientizez ca eu circula cu auto nr. NT 89 KMI iar eu luasem vigneta pe NT 58 PRI, astfel ca imi parasesc prietenul ad-hoc si intru in primul peco din drum pentru a lua o noua vigneta.
Cel de la peco nu scapa ocazia de a ma taxa astfel ca de la 47 lei cat am platit vigneta in Romania, platesc 15 euro la cursul calculat de el. Iau noua vigneta si imi fixez GPS pentru Kalchreuth, o localitate micuta de langa Nurnberg si trag tare sa-mi prind din urma prietenul astfel ca merg cu 130 - 140 pe autostrada. Undeva pe un pod ce traversa autostrada politistii maghiari stateau la panda cu radarul si camera de filmat dar cum redusesem viteza din timp nu au fost probleme. Dupa parcurgerea a 700 km de la plecare constat ca indicatorul de combustibil se apropie de rosu asa ca trag la peco si alimentez, fix 40 litri. Facand un calcul constat ca am avut un consum de aproape 6 %, fapt pentru care am hotarat ca viteza de croaziera sa fie 120 si 130 in depasire.
La iesirea din Austria incepe ploaiacare tine pana aproape de destinatie.
Intrucat ne apropiem de destinatie sunam persoana de contact pentru cazare la numarul indicat de acesta dar nu reusim sa luam legatura, astfel ca ne bazam pe GPS care ne conduce, in jurul oreie 19,00, la usa destinatiei noastre. Dupa circa 10 minute de sunat pe la usa, inconjurat cladirea apare si gazda, finul nostru Jan, care ramane surprins cand ne vede certandu-ne ca nu am dat telefon. Ii spun ca am sunat de circa 4 ori la numarul indicat de el dar ni se comunica faptul ca nr. nu este corect la care el ne spune ca de fapt este numarul de Romania si trebuia sa punem prefixul 0040. descarcam bagajele si facem un tur al localitatii, dupa care degustam ceva licori aduse de noi.
A doua zi de dimineata mergem in Nurnberg pentru vizitarea rapida a orasului. Prima impresie, multa curatenie, multa verdeata, gazon ca in palma neted, tuns si curat. Cel mai mult m-a impresionat cultul nemtilor pentru miscare pe bicicleta sau pe jos, cei mai in varsta avand doua bete in maini (ca pentru ski) pentru a se ajuta la mers. Am vizitat cetatea medievala din centrul orasului deschisa publicului vizitator fara nici un fel de taxa, iar cladirile din interiorul cetatii sunt locuite si in prezent. Cand am ajuns noi se faceau pregatairi pentru noaptea albastra fiind montate zeci de reflectoare albastre, spectacol pe care nu l-am prins deoarece a trebuit sa plecam mai departe. Intrarea in cetate se face ca la Cetatea Targu Neamt pe un pod curbat pe piloni, este drept un pic mai scurt ca cel de la noi. La orele 12,00 ne despartim de finul nostru si plecam mai departe spre Bruxelles.
Voi continua cu editarea impresiilor.
- constantin pricope
- OP
- 568 mesaje
- din 08 Mar 2011
- Astra 2017 B14XFT
- Neamt
constantin pricope
- Mesaje scrise: 568
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2017 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2011
- Mesaj Privat
Salut prieteni. Astazi vom continua cu episodul Nurnberg - Bruxelles, un traseu de 617 km.
La orele 12 trecute fix, o luam pe autobanda catre Bruxelles unde eram asteptati in jurul orelor 19,00, facem plinul, fixam GPS si ii dam drumul. Sosele fara pic de gropi, netede ca-n palma, cativa stropi de ploaie la inceput dupa care doar soare.
Datorita numeroaselor autostrazi cu care ne intersectam GPS incepe sa faca probleme si ne scoate pentru prima data de pe autostrada. Oprim pentru orientare, gasim un cetatean cu care incropim o conversatie in engleza si revenim pe autostrada, trecem pe langa aeroportul din Frankfurt, imortalizam din mers o cladirea superba in stil de vapor a Hotelului Hilton si ceva avioane in decolare sau aterizare si oprim apoi pentru binemeritata masa intr-o parcare.
In parcare sesizez un autoturism Audi cu numere de Iasi cu 3 ocupanti la bord cu care intram in discutie afland ca merg in Scotia la cules de capsuni. Ne luam la revedere si plecam mai departe luand directia spre Aachen - Liege. Iarasi GPS ne creeaza probleme si de 3 ori ne scoate de pe autostrada. Ultima oara vedem intr-o parcare mai multi politisti germani care controlau un autobuz cu turisti polonezi. Iau harta in mana si merg la ei cerandu-le informatii despre cirectia de mers catre Bruxelles, primind indicatiile necesare reintram pe autobanada, dar la cativa km. iar avem probleme. In acest moment hotaram ca GPS trebuie sa ia o paza si ne continuam calatoria dupa indicatoare.
Daca la noi intre Ungaria si Romania mai exista o Vama, intre Germania si Belgia este doar un indicator cs cel de intrare in localitate care ne anunta ca am intrat in Belgia. Primul lucru de care sunt surprins este iluminatul stradal pe autostrada, de la un capat la altul pe mijloc si pe lateral sunt montati stalpi de iluminat, afland ulterior ca Belgia este singura tara care are autostrada iluminata in totalitate.Continuam drumul si in apropiere de Bruxelles repornim GPS si la ora scontata ajungem la destinatie unde suntem asteptati de prietenii nostri de la Dumbrava Rosie, familia Burlacu, stabiliti in Bruxelles. Suntem condusi in apartamentul lor situat la etaj, punandu-ne la dispozitie o camera spatioasa. Aflam ulterior ca apartamentul este cumparat, prin credit imobiliar, de fiica lor, Daniela Burlacu care de 7 ani lucreaza la Hotelul Sheraton din Bruxelles si amenajat de Dan Burlacu, meserias constructor, bun la toate.
Dupa aranjarea bagajelor, Teodora Burlacu ne invita la o ciorbita calda pe care am savurat-o cu placere dupa toate uscaturile pe care le-am mancat pe drum.
Desi era seara am iesit cu Daniela Burlacu si Dan Burlacu la o plimbare, vizitand doar din exterior Basilica, o catedrala catalica imensa, amplasata pe un teren mai inalt cu gazon de jur imprejur.
A doua zi, avand a ghid pe Daniela Burlacu am servit cafeaua la o cafenea micuta, apoi am vizitat Parlamentul European, Parcul Atom si seara Centrul vechi al orasului.
Ca o prima constatare, nu am sesizat vesnicii caini maidanezi de la noi, astfel ca in Parcul Atom am zarit mai multi pui de iepuri alergand prin tufisuri.
O alta constatare facuta se refera la conservarea cladirilor istorice, care toate sunt functionale, bine intretinute. La saparea fundatiei unei cladiri noi au gasit ruinele vechiului oras, astfel ca s-a adoptat o solutie de conservare, acoperind cu sticla ruinele. Dar mai bine las imaginile sa vorbeasca de la sine.
La orele 12 trecute fix, o luam pe autobanda catre Bruxelles unde eram asteptati in jurul orelor 19,00, facem plinul, fixam GPS si ii dam drumul. Sosele fara pic de gropi, netede ca-n palma, cativa stropi de ploaie la inceput dupa care doar soare.
Datorita numeroaselor autostrazi cu care ne intersectam GPS incepe sa faca probleme si ne scoate pentru prima data de pe autostrada. Oprim pentru orientare, gasim un cetatean cu care incropim o conversatie in engleza si revenim pe autostrada, trecem pe langa aeroportul din Frankfurt, imortalizam din mers o cladirea superba in stil de vapor a Hotelului Hilton si ceva avioane in decolare sau aterizare si oprim apoi pentru binemeritata masa intr-o parcare.
In parcare sesizez un autoturism Audi cu numere de Iasi cu 3 ocupanti la bord cu care intram in discutie afland ca merg in Scotia la cules de capsuni. Ne luam la revedere si plecam mai departe luand directia spre Aachen - Liege. Iarasi GPS ne creeaza probleme si de 3 ori ne scoate de pe autostrada. Ultima oara vedem intr-o parcare mai multi politisti germani care controlau un autobuz cu turisti polonezi. Iau harta in mana si merg la ei cerandu-le informatii despre cirectia de mers catre Bruxelles, primind indicatiile necesare reintram pe autobanada, dar la cativa km. iar avem probleme. In acest moment hotaram ca GPS trebuie sa ia o paza si ne continuam calatoria dupa indicatoare.
Daca la noi intre Ungaria si Romania mai exista o Vama, intre Germania si Belgia este doar un indicator cs cel de intrare in localitate care ne anunta ca am intrat in Belgia. Primul lucru de care sunt surprins este iluminatul stradal pe autostrada, de la un capat la altul pe mijloc si pe lateral sunt montati stalpi de iluminat, afland ulterior ca Belgia este singura tara care are autostrada iluminata in totalitate.Continuam drumul si in apropiere de Bruxelles repornim GPS si la ora scontata ajungem la destinatie unde suntem asteptati de prietenii nostri de la Dumbrava Rosie, familia Burlacu, stabiliti in Bruxelles. Suntem condusi in apartamentul lor situat la etaj, punandu-ne la dispozitie o camera spatioasa. Aflam ulterior ca apartamentul este cumparat, prin credit imobiliar, de fiica lor, Daniela Burlacu care de 7 ani lucreaza la Hotelul Sheraton din Bruxelles si amenajat de Dan Burlacu, meserias constructor, bun la toate.
Dupa aranjarea bagajelor, Teodora Burlacu ne invita la o ciorbita calda pe care am savurat-o cu placere dupa toate uscaturile pe care le-am mancat pe drum.
Desi era seara am iesit cu Daniela Burlacu si Dan Burlacu la o plimbare, vizitand doar din exterior Basilica, o catedrala catalica imensa, amplasata pe un teren mai inalt cu gazon de jur imprejur.
A doua zi, avand a ghid pe Daniela Burlacu am servit cafeaua la o cafenea micuta, apoi am vizitat Parlamentul European, Parcul Atom si seara Centrul vechi al orasului.
Ca o prima constatare, nu am sesizat vesnicii caini maidanezi de la noi, astfel ca in Parcul Atom am zarit mai multi pui de iepuri alergand prin tufisuri.
O alta constatare facuta se refera la conservarea cladirilor istorice, care toate sunt functionale, bine intretinute. La saparea fundatiei unei cladiri noi au gasit ruinele vechiului oras, astfel ca s-a adoptat o solutie de conservare, acoperind cu sticla ruinele. Dar mai bine las imaginile sa vorbeasca de la sine.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- constantin pricope
- OP
- 568 mesaje
- din 08 Mar 2011
- Astra 2017 B14XFT
- Neamt
constantin pricope
- Mesaje scrise: 568
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2017 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2011
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- constantin pricope
- OP
- 568 mesaje
- din 08 Mar 2011
- Astra 2017 B14XFT
- Neamt
constantin pricope
- Mesaje scrise: 568
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2017 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2011
- Mesaj Privat
Salutare prieteni. La rugamintea lui Liviu2004 continui prezentarea aventurilor mele prin Europa cu episodul "De la Bruxelles la Paris".
Pe 06.05.2014, la prima ora a zilei, fac o mica plimbare singur la pas, de circa 90 minute, in jurul locatiei unde am fost cazati in Bruxelles. Prin amabilitatea gazdelor noastre luam un mic dejun consistent, dupa care cu regret ne despartim de Daniela si Teodora Burlacu, cu ceilalti membrii ai familiei facand pupaturile dimineata cand au plecat la munca ori la scoala. La orele 11,00 fixam GPS -ul spre Roissy, o mica localitate de langa Paris si pornim din nou la drum. Pana la Roissy am facut in jur de 4 ore fara sa ne grabim, timp ploios. La cativa km. dupa ce am intrat pe autostrada am intalnit bariera, luam tichetul pe care l-am prezentat la celalalt capat al autostrazi, fiind taxat cu 13,40 euro. Gasim rapid Hotelul Premiere Classe, prezentam rezervarea facuta pe Booking.com si primim camera 416. Hotelul este relativ nou cu camere curate, dar micute, televizior si baie, fara fridgider. Pentru a nu pierde timp, urcam in masina si plecam la Paris reusind sa gasesc relativ repede un loc de parcare pe Grande de Arme in apropierea Arcului de Triumf. De aici o luam la pas, trecem pe sub Arcul de Triumf si intram pe Champs Elisees. Aici sa faceau pregatiri pentru defilare, reusind sa fotografiez un grup de veterani de razboi ce isi purtau cu mandrie tinuta si steagurile. Peste tot lux si preturi care iti taiau respiratia si noi ca romanul mai intai faceam comparatia cu preturile de la noi raportat la cursul euro - leu si abia dupa aia cumparam cate ceva. Asa am umblat noi la pas circa 3 ore, timp in care am intrat si in magazinele de prezentare ale marcilor Honda, Peugeot, Mercedes, Renault, dar nu am vazut nimic pentru Opel. Timpul a fost frumos, dar dupa ce am ajuns la hotel si am vrut sa vedem imprejurimile ne-a prins o ploaie ca in 10 minute am fost udati din cap pana in picioare.
Hotelul este situat in Parcul de Expozitie la cativa km de Aeroportul Charles de Gaulle, astfel ca se auzea un pic de zgomot de la avioanele care decolau, dar in schimb aveam o priveliste frumoasa de la avioanele care urcau spre cer.
A doua zi la orele 09,00 decolam din nou spre Paris hotarati sa gasim autobuzele care fac turul obiectivelor turistice, dar greu cu parcarea, mi-a trebuit o ora sa sa gasesc un loc. Noroc ca masina Corsa este mai scurta si am reusit sa parchez. Cand sa platesc constatat ca aparatele nu au orificii pentru monezi, decat pentru carduri. Ma invart in jurul lor crezand ca imi trebuie carduri speciale, cand vad un cetatean care parcase si platea cu cardul, moment in care ii arat cardul meu VISA si il intreb daca este bun la care acesta razand imi spune ca da. Trec la treaba, bag cardul tastez pinul si platesc 4,80 euro pentru 2 ore de parcare, timp maxim permis de aparat, dar am lasat masina acolo pana la orele 19,00 si nu a venit nimeni sa ma blocheze sau sa imi ridica masina ca la noi.
Luam bilete la autobuz - 29 euro de persoana pentru o zi intreaga, primim castile la care se vorbeste in 6 limbi, exceptie romana, si incepem aventura, prima oprire si coborare la Turnul Eiffel. Lume ca la talcioc, la lifturile de urcare in turn coada ca la noi la biserica pentru agheasma. Ne invartim prin zona ocazie cu care intalnim si primii romani pe care ii rugam sa ne faca si noua o fotografie cu aparatul nostru. Dupa circa o ora luam un alt autobuz si continuam deplasarea. Din pacate vremea nu mai tine cu noi si incepe ploaia, fiind obligati sa coboram de pe platforma autobuzului.La Opera coboram din nou si apoi o luam la pas prin piata Vendome pana la Muzeul Luvru pe care il vizitam doar din exterior fiind uimiti de grija francezilor pentru conservarea acestor monumente care nu sunt putine. Nu am vazut ziduri prabusite, geamuri sparte, porti rupte, etc. Ajungem la Sena si suntem ofertati de un cetatean cu lacate de vanzare, refuzandu-l gandind ca asta in loc sa vinda vederi cu obiectivele din zona vinde lacate langa muzeu. Ulterior vedem ceva stralucitor pe balustradele de protectíe ale unui pod ce traversa apa. Hotarat sa vad ce este ma apropi si ce credeti ca vad, mii si mii de lacate de toate felurile si marimile prinse de gradul de protectie al podului pe o partea si pe alta, lacate care aveau scrise pe ele numele unui barbat si ale unei femei si abia atunci am facut legatura cu lacatele pe care vroia sa ni le vanda persoana respectiva. Legenda spune ca daca prinzi un lacat cu numele tau si ale persoanei iubite, atunci legatura este trainica si de durata. Cum eu si cu insotitoarea mea de bord avem deja aproape 33 de ani de legatura oficiala in fata ofiterului starii civile am considerat ca nu imi mai trebuie un lacat. Ne urcam iar in autobuz si mergem mai departe spre Arcul de Triumf unde coboram din nou si pe jos mergem si verificam masina, stam la masa apoi revenim si continuam cursa, dar deja ploua neintrerupt, astfel ca in jurul orelor 19,00 am plecat catre hotel.
Pe 06.05.2014, la prima ora a zilei, fac o mica plimbare singur la pas, de circa 90 minute, in jurul locatiei unde am fost cazati in Bruxelles. Prin amabilitatea gazdelor noastre luam un mic dejun consistent, dupa care cu regret ne despartim de Daniela si Teodora Burlacu, cu ceilalti membrii ai familiei facand pupaturile dimineata cand au plecat la munca ori la scoala. La orele 11,00 fixam GPS -ul spre Roissy, o mica localitate de langa Paris si pornim din nou la drum. Pana la Roissy am facut in jur de 4 ore fara sa ne grabim, timp ploios. La cativa km. dupa ce am intrat pe autostrada am intalnit bariera, luam tichetul pe care l-am prezentat la celalalt capat al autostrazi, fiind taxat cu 13,40 euro. Gasim rapid Hotelul Premiere Classe, prezentam rezervarea facuta pe Booking.com si primim camera 416. Hotelul este relativ nou cu camere curate, dar micute, televizior si baie, fara fridgider. Pentru a nu pierde timp, urcam in masina si plecam la Paris reusind sa gasesc relativ repede un loc de parcare pe Grande de Arme in apropierea Arcului de Triumf. De aici o luam la pas, trecem pe sub Arcul de Triumf si intram pe Champs Elisees. Aici sa faceau pregatiri pentru defilare, reusind sa fotografiez un grup de veterani de razboi ce isi purtau cu mandrie tinuta si steagurile. Peste tot lux si preturi care iti taiau respiratia si noi ca romanul mai intai faceam comparatia cu preturile de la noi raportat la cursul euro - leu si abia dupa aia cumparam cate ceva. Asa am umblat noi la pas circa 3 ore, timp in care am intrat si in magazinele de prezentare ale marcilor Honda, Peugeot, Mercedes, Renault, dar nu am vazut nimic pentru Opel. Timpul a fost frumos, dar dupa ce am ajuns la hotel si am vrut sa vedem imprejurimile ne-a prins o ploaie ca in 10 minute am fost udati din cap pana in picioare.
Hotelul este situat in Parcul de Expozitie la cativa km de Aeroportul Charles de Gaulle, astfel ca se auzea un pic de zgomot de la avioanele care decolau, dar in schimb aveam o priveliste frumoasa de la avioanele care urcau spre cer.
A doua zi la orele 09,00 decolam din nou spre Paris hotarati sa gasim autobuzele care fac turul obiectivelor turistice, dar greu cu parcarea, mi-a trebuit o ora sa sa gasesc un loc. Noroc ca masina Corsa este mai scurta si am reusit sa parchez. Cand sa platesc constatat ca aparatele nu au orificii pentru monezi, decat pentru carduri. Ma invart in jurul lor crezand ca imi trebuie carduri speciale, cand vad un cetatean care parcase si platea cu cardul, moment in care ii arat cardul meu VISA si il intreb daca este bun la care acesta razand imi spune ca da. Trec la treaba, bag cardul tastez pinul si platesc 4,80 euro pentru 2 ore de parcare, timp maxim permis de aparat, dar am lasat masina acolo pana la orele 19,00 si nu a venit nimeni sa ma blocheze sau sa imi ridica masina ca la noi.
Luam bilete la autobuz - 29 euro de persoana pentru o zi intreaga, primim castile la care se vorbeste in 6 limbi, exceptie romana, si incepem aventura, prima oprire si coborare la Turnul Eiffel. Lume ca la talcioc, la lifturile de urcare in turn coada ca la noi la biserica pentru agheasma. Ne invartim prin zona ocazie cu care intalnim si primii romani pe care ii rugam sa ne faca si noua o fotografie cu aparatul nostru. Dupa circa o ora luam un alt autobuz si continuam deplasarea. Din pacate vremea nu mai tine cu noi si incepe ploaia, fiind obligati sa coboram de pe platforma autobuzului.La Opera coboram din nou si apoi o luam la pas prin piata Vendome pana la Muzeul Luvru pe care il vizitam doar din exterior fiind uimiti de grija francezilor pentru conservarea acestor monumente care nu sunt putine. Nu am vazut ziduri prabusite, geamuri sparte, porti rupte, etc. Ajungem la Sena si suntem ofertati de un cetatean cu lacate de vanzare, refuzandu-l gandind ca asta in loc sa vinda vederi cu obiectivele din zona vinde lacate langa muzeu. Ulterior vedem ceva stralucitor pe balustradele de protectíe ale unui pod ce traversa apa. Hotarat sa vad ce este ma apropi si ce credeti ca vad, mii si mii de lacate de toate felurile si marimile prinse de gradul de protectie al podului pe o partea si pe alta, lacate care aveau scrise pe ele numele unui barbat si ale unei femei si abia atunci am facut legatura cu lacatele pe care vroia sa ni le vanda persoana respectiva. Legenda spune ca daca prinzi un lacat cu numele tau si ale persoanei iubite, atunci legatura este trainica si de durata. Cum eu si cu insotitoarea mea de bord avem deja aproape 33 de ani de legatura oficiala in fata ofiterului starii civile am considerat ca nu imi mai trebuie un lacat. Ne urcam iar in autobuz si mergem mai departe spre Arcul de Triumf unde coboram din nou si pe jos mergem si verificam masina, stam la masa apoi revenim si continuam cursa, dar deja ploua neintrerupt, astfel ca in jurul orelor 19,00 am plecat catre hotel.
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- CapellaCt
- ****
- 1,592 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,592
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- constantin pricope
- OP
- 568 mesaje
- din 08 Mar 2011
- Astra 2017 B14XFT
- Neamt
constantin pricope
- Mesaje scrise: 568
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2017 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2011
- Mesaj Privat
- constantin pricope
- OP
- 568 mesaje
- din 08 Mar 2011
- Astra 2017 B14XFT
- Neamt
constantin pricope
- Mesaje scrise: 568
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2017 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2011
- Mesaj Privat
Salut. Astazi voi continua prezentarea traseului Paris - Haverhill, Anglia.. A venit vremea sa parasim Parisul, asa ca la orele 08,00 incarcam bagajul si fixam GPS pentru Portul Calais. Intram pe autobanda si ii dam drumul, doar ca imediat ne apare in fata bariera pentru taxa, luam tichetul si la iesirea de pe autobanda platim pentru circa 270 km suma de 25,60 euro.
Inainte de a ajunge in port intram in oras pentru un tur si ceva aprovizionare de mancare, apoi GPS ne plimba circa 20 minute stanga - dreapta pana gasim drumul. Din pacate ne duce la tunel pentru imbarcare pe tren ori noi aveam rezervare pe feriboot. Pe o ploaie marunta las masina inainte de a intra la barierele de imbarcare, gasesc o doamna draguta careia ii prezint rezervare si aceasta ma dirijeaza catre terminalul maritim.
Inainte de a intra in port sunt verificati de politia de frontiera, care se uita cu lupa pe toate partile cartilor noastre de identitate, inclusiv pe cant si dupa circa 5 minute ne da ok-ul pentru a continua cursa.
Intram intr-o parcare imensa si trebuie sa mai asteptam o ora timp in care urmarin spectacolul debarcarii de pe feriboturi stand in masina ca afara ploua in continuare. In final ne imbarcam, asiguram masina si urcam la ultimul etaj in spatiul destinat calatorilor. La un moment dat constatam ca suntem singuri, toti disparusera. Coboram un etaj mai jos si avem o surpriza uriasa, tot etajul era ocupat de restaurante, magazine, sali de mese si canapele pentru odihna, cald si curat, iar cei de pe masini se inghesuiau cu tichetele de imbarcare la un local pentru masa. Cum eu lasesm tichetul in masina cobor pe scari sa mi-l iau dar usile sunt blocate, accesul la masini nemaifiind permis dupa plecarea feribootului. Cer informatii de la ghiseul amplasat la etaj si mi se explica sec faptul ca nu mai am acces la masina pana la debarcare.
Resemnat iau aparatul foto si merg pe platforma pentru a simtii din plin marea, dar afara erau un vant naprasnic, marea agitata cu valuri mari. In momentul in care incercam sa fac o fotografie, o rafala de vant imi smulge de pe cap sapca Opel (primita la Opel fest). Initial am crezut ca va ramane amintire in mare, dar spre norocul meu forta vantului a proptit-o intr-o traversa de la acoperisul platformei astfel ca dupa o saritrura de jumatate de metru am recuperat-o, apoi am fugit la adapost. Dupa circa 90 minute am debarcat la Dover si am iesit relativ rapid din port oprind in prima parcare pentru fixare GPS pe destinatia noastra Haverhill. Era pentru prima data cand conduceam pe partea stanga, astfel ca emotiile erau evidente, dar m-am acomodat rapid si am intrat in ritm, tinand pasul cu celelalte masini. Stiam ca in Anglia nu se plateste vinieta, dar imediat gasim o bariera cu o taxa de tunel de 2 lire. Avand marunt euro ofer 3,50 dar mi se cere 4 euro pentru 2 lire, un curs neatractiv, astfel ca trec pe lire. Drumurile sunt bune dar nu ca in Germania, dar ajungem relativ repede la destinatie, GPS ducandu-ne exact la casa unde trebuia sa ajungem. Ne intalnim cu Dragos si incercam sa descarcam bagajul, dar imediat apare un cetatean suparat ca am parcat in fata casei lui. Ii explica Dragos ca doar cat descarcam, la care acesta ne lasa, apoi mutam masina mai in fata pe trotuar. Am ramas surprins ca multi dintre ei aveau masinile parcate pe spatiul verde, lucru care la noi este interzis, dar permis la ei. Imediat vine si Cami de la serviciu si ne pregatim de masa nu inainte de a degusta o tuiculita primita de la doamna Felicia de la Hotelul Melody din Oradea.
Voi continua cu cele 3 zile petrecute in Anglia pana la imbarcarea pe avion, deoarece Corsa a ramas in Anglia. Destinatia noastra finala se vede in ultimele doua fotografii. In cladirea respectiva am am locuit impreuna cu copii nostrii.
Inainte de a ajunge in port intram in oras pentru un tur si ceva aprovizionare de mancare, apoi GPS ne plimba circa 20 minute stanga - dreapta pana gasim drumul. Din pacate ne duce la tunel pentru imbarcare pe tren ori noi aveam rezervare pe feriboot. Pe o ploaie marunta las masina inainte de a intra la barierele de imbarcare, gasesc o doamna draguta careia ii prezint rezervare si aceasta ma dirijeaza catre terminalul maritim.
Inainte de a intra in port sunt verificati de politia de frontiera, care se uita cu lupa pe toate partile cartilor noastre de identitate, inclusiv pe cant si dupa circa 5 minute ne da ok-ul pentru a continua cursa.
Intram intr-o parcare imensa si trebuie sa mai asteptam o ora timp in care urmarin spectacolul debarcarii de pe feriboturi stand in masina ca afara ploua in continuare. In final ne imbarcam, asiguram masina si urcam la ultimul etaj in spatiul destinat calatorilor. La un moment dat constatam ca suntem singuri, toti disparusera. Coboram un etaj mai jos si avem o surpriza uriasa, tot etajul era ocupat de restaurante, magazine, sali de mese si canapele pentru odihna, cald si curat, iar cei de pe masini se inghesuiau cu tichetele de imbarcare la un local pentru masa. Cum eu lasesm tichetul in masina cobor pe scari sa mi-l iau dar usile sunt blocate, accesul la masini nemaifiind permis dupa plecarea feribootului. Cer informatii de la ghiseul amplasat la etaj si mi se explica sec faptul ca nu mai am acces la masina pana la debarcare.
Resemnat iau aparatul foto si merg pe platforma pentru a simtii din plin marea, dar afara erau un vant naprasnic, marea agitata cu valuri mari. In momentul in care incercam sa fac o fotografie, o rafala de vant imi smulge de pe cap sapca Opel (primita la Opel fest). Initial am crezut ca va ramane amintire in mare, dar spre norocul meu forta vantului a proptit-o intr-o traversa de la acoperisul platformei astfel ca dupa o saritrura de jumatate de metru am recuperat-o, apoi am fugit la adapost. Dupa circa 90 minute am debarcat la Dover si am iesit relativ rapid din port oprind in prima parcare pentru fixare GPS pe destinatia noastra Haverhill. Era pentru prima data cand conduceam pe partea stanga, astfel ca emotiile erau evidente, dar m-am acomodat rapid si am intrat in ritm, tinand pasul cu celelalte masini. Stiam ca in Anglia nu se plateste vinieta, dar imediat gasim o bariera cu o taxa de tunel de 2 lire. Avand marunt euro ofer 3,50 dar mi se cere 4 euro pentru 2 lire, un curs neatractiv, astfel ca trec pe lire. Drumurile sunt bune dar nu ca in Germania, dar ajungem relativ repede la destinatie, GPS ducandu-ne exact la casa unde trebuia sa ajungem. Ne intalnim cu Dragos si incercam sa descarcam bagajul, dar imediat apare un cetatean suparat ca am parcat in fata casei lui. Ii explica Dragos ca doar cat descarcam, la care acesta ne lasa, apoi mutam masina mai in fata pe trotuar. Am ramas surprins ca multi dintre ei aveau masinile parcate pe spatiul verde, lucru care la noi este interzis, dar permis la ei. Imediat vine si Cami de la serviciu si ne pregatim de masa nu inainte de a degusta o tuiculita primita de la doamna Felicia de la Hotelul Melody din Oradea.
Voi continua cu cele 3 zile petrecute in Anglia pana la imbarcarea pe avion, deoarece Corsa a ramas in Anglia. Destinatia noastra finala se vede in ultimele doua fotografii. In cladirea respectiva am am locuit impreuna cu copii nostrii.
- constantin pricope
- OP
- 568 mesaje
- din 08 Mar 2011
- Astra 2017 B14XFT
- Neamt
constantin pricope
- Mesaje scrise: 568
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2017 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2011
- Mesaj Privat
Salut. Ei in Anglia alta viata. Aici grija fata de natura este ridicata la rang de lege, orice tufis, pomisor este ocrotit. In parcuri rar vezi cate o alee, toti merg pe gazon si de fapt au o placere in a merge si a sta direct pe iarba. Adevarat este si ca pe ei ii ajuta si vremea, temperaturi mai moderate si umezeala mai multa. Acum era soare si intr-o ora ploua cu galeata, dupa care iar soare.
Haverhill, unde am stat noi este un oras micut in apropiere de Cambridge.
A urmat apoi o vizita la Cambridge la Gradina Botanica, dar si prin inprejurimi. La gradina botanica aproape tot ce exista verde pe pamant se afla acolo, plecand de la marar pana la ridiche, iar in sere se asigura climatul pentru fiecare zona, umed daca se refera la jungla, foarte cald pentru zonele aride.
Haverhill, unde am stat noi este un oras micut in apropiere de Cambridge.
A urmat apoi o vizita la Cambridge la Gradina Botanica, dar si prin inprejurimi. La gradina botanica aproape tot ce exista verde pe pamant se afla acolo, plecand de la marar pana la ridiche, iar in sere se asigura climatul pentru fiecare zona, umed daca se refera la jungla, foarte cald pentru zonele aride.
- constantin pricope
- OP
- 568 mesaje
- din 08 Mar 2011
- Astra 2017 B14XFT
- Neamt
constantin pricope
- Mesaje scrise: 568
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2017 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2011
- Mesaj Privat
Din motive obiective nu am putut continua cu fotografiile aseara. Asadar sa continuam:
Ei si cand ma plimbam eu asa usor prin Cambridge nimeresc intr-o zona unde era un festival de folclor, niste formatii populare in costume nationale cu zurgalai la picioare si bete in mani, de ziceai ca sunt calusarii de la noi.
De fapt in timpul dansului am facut aceste legaturi cu toate ca linia melodica si iuteala jucatorilor nu au vigoarea de la noi.Din pacate nu ma pricep sa pun clipul video
Cand ajung in Haverhill am dat peste mister Adam, Adam Opel parcat linistit, sau Vauxhal, pe care l-am fotografiat mai pe ascuns de frica sa nu ma ia vreunul la rost ca-i pozez masina.
Ei si cand ma plimbam eu asa usor prin Cambridge nimeresc intr-o zona unde era un festival de folclor, niste formatii populare in costume nationale cu zurgalai la picioare si bete in mani, de ziceai ca sunt calusarii de la noi.
De fapt in timpul dansului am facut aceste legaturi cu toate ca linia melodica si iuteala jucatorilor nu au vigoarea de la noi.Din pacate nu ma pricep sa pun clipul video
Cand ajung in Haverhill am dat peste mister Adam, Adam Opel parcat linistit, sau Vauxhal, pe care l-am fotografiat mai pe ascuns de frica sa nu ma ia vreunul la rost ca-i pozez masina.
PopiX
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2008
- Mesaj Privat
- constantin pricope
- OP
- 568 mesaje
- din 08 Mar 2011
- Astra 2017 B14XFT
- Neamt
constantin pricope
- Mesaje scrise: 568
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2017 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2011
- Mesaj Privat