Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • ABL-Combo

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Combo 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Sunt posesor de Combo - C, 2003, motor Z16SE - benzina, de cand am achizitionat-o nu imi merge indicatorul de combustibil in bord.

La o analiza cu OP-COM apare eroarea:

P0460 - Tank Level Sensor Circuit High Input
(01) - Not present

P0460 - Fuel Level Sensor Circuit Range/Performance
(00) - Not present

Din alte diagnoze a altor colegi de pe forum, am observat ca tensiunea la senzor rezervor este de aprox 3 V, la mine este de 14 V.

De unde poate fi aceasta diferenta de tensiune ?
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pai verifica sonda din rezervor si mufele ei. E posibil ca ceva sa fie in scurt acolo. De aici si tensiunea cu care incarca alternatorul.
  • ABL-Combo

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Combo 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns DB77AAA. Ca sa verific sonda inseamna sa desfac capacul de la rezervor care e ruginit, in momrntul in care il desfac sigur o sa pice rugina si daca pica rugina o sa trebuiesc sa scot rezervorul sa-l curat, si am un servici de asa natura ca sunt mai tot timpul plecat cu masina. Prefer sa las chestia asta ca o ultima solutie.

Am inteles ca este posibil sa fie dintr-un stabilizator de tensiune din IC (ceasuri bord). Stie cineva ceva legat de treaba asta cu stabilizatorul de tensiune ? unde e localizat si ce tensiune trebuie sa ajunga in mod normal la senzor ? acel stabilizator daca e defect afecteaza doar nivelul de benzina sau si alte indicatoare din bord ?

Daca ne poate da cineva un raspuns la aceste intrebari ar fi minunat.
  • vasilestancu100

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Si buburuza mea face la fel in sensul ca arata nivelul de benzina cand vrea si cat vrea ea. Am inteles ca ar fi de la mufa din spatele ceasurilor.
  • ABL-Combo

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Combo 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2014

  • Mesaj Privat
problema la mine e unica se pare, am mai vazut probleme similare la alti colegi, adica caz in care acul indicator, merge, dar mergea eronat, dar la mine nu se clinteste deloc. E exact la fel cand e pornita masina ca si atunci cand e oprita masina, indicatorul sta la minim neclintit indiferent de situatie.

Din mufa din spatele IC nu e, am desfacut-o si arata impecabil.

Oricum, multumesc de sugestie, astept inca raspunsuri legate de acel stabilizator de tensiune din bord daca stie vreun coleg de pe clubopel.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Pai verifica sonda din rezervor si mufele ei. E posibil ca ceva sa fie in scurt acolo. De aici si tensiunea cu care incarca alternatorul.
Regula spune ca la scurtcircuit,tensiunea coboara(ca valoare),nicidecum sa creasca... Faptul ca are tensiunea instalatiei(14v,motor pornit,presupun),indica un circuit al litrometrului intrerupt.
  • ABL-Combo

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Combo 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Tensiunea la senzorul de combistibil am observat ca variaza, cand e motorul oprit sunt vreo 12 V, daca e pornit, aprox. 14 V, ceea ce inseamna probabil ca stabilizatorul acela de tensiune nu-si face treaba,e defect, dar nu stiu unde e, ca sa ma pot duce la un electronist sa rezolv problema.

Multumesc de informatie "big_electro61" orice sugestie care ne ajuta la depanarea problemei e binevenita.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Faptul ca ai 12 sau 14v, pe circuitul respectiv,inseamna ca ai alimentare(deci eventualul stabilizator e bun).Verifica sonda litrometrica,banuiesc ca acolo e cauza problemei...! Verifica sa exite masa corecta.O punte facuta de un meserias,va indica in bord plinul si faptul ca instalatia si ceasul sunt bune.Un electronist este eficient in acest domeniu daca stie,intelege si stapineste principiile specifice, altfel ... Un electronist radio-tv,bun in domeniul lui,nu se va descurca in domeniul auto fara o pregatire si experienta specifica de durata...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Asa este! Dar dupa ce invata si bazele din domeniul auto, omul devine nepretuit. Am eu un astfel de amic, face si borduri, si module ESP/ABS/directii asistate sau alte chestii mai complicate si a plecat exact din pozitia de 'electronist radio-tv, bun in domeniul lui'.

Priceless... un astfel de om, chiar si pentru Reprezentantele Opel/VW/Skoda and so on... din Sibiu. Repara chiar si pentru ei (probleme intalnite de ei in service-uri, dar nerezolvabile si trimise spre rezolvare direct pentru el).

'Meseria este bratara de aur', cu conditia sa ai bazele si mereu sa vrei sa stii mai mult.
  • ABL-Combo

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Combo 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2014

  • Mesaj Privat
big_electro61 - daca stabilizatorul din bord ar fi bun, nu ar trebui sa stabilizeze tensiunea la o valoare fixa ? ca pana la urma cam asta ar fi treaba lui sa ramana tensiunea stabila, la o valoare fixa, nu sa oscileze, ca in cazul meu, cand e motorul oprit aprox. 12 V, si cand e pornita masina 14 v aprox, adca exact tensiunea care o are alternatorul ptr. a incarca bateria.

Oricum, trebuie sa verific si cum spuneai tu, cu masa din alta parte, poate o fi masa de vina.

Problema tind sa cred ca e tot din stabilizatorul acela din bord, pacat ca nu e nimeni suficient de documentat sa ne spuna si noua mai multe de acel stabilizator.

ahappyuser - pacat ca esti din Sibiu, poate treceam pe la prietenul tau cel priceput,eu sunt din Craiova.
  • cmarius53

  • Mesaje scrise: 454
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
De ce nu faci o punte pe mufa de la plutitor sa vezi ce indica.De obicei se intrerupe circuitul in rezervor,o tresa de cupru rezolva problema.
  • ABL-Combo

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Combo 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Ca sa fac punte la mufa de la plutitor inseamna sa desfac capacul de la rezervor, unde e pompa de benzina ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR