pHritz
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 110 kw/150 cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2008
- Mesaj Privat
salutare,
am urmatoarea problema:
deoarece filtru de particule m-a scos din minti in ultimul timp m-am hotarat sa il scot - cu resoftare.
toate bune si frumoase acum masina merge bine, trage, mi se are ca consuma mai mult ! (desi am inteles ca consumul ar fi trebuit sa scada)
dar ......... scoate fum. ma astepta sa scoata ceva fum, dar ce scot eu e total inacceptabil, practic imi este si frica sa accelerez.
la accerelare pur si simplu las in urma mea apocalipsa. scot un fum negru ca aproape nu mai vad nimic in spate.
prima intrebare: la masina din semnatura dupa scoaterea filtrului cam ce fum trebuie sa scoata
am inteles ca multa lume si-a scos filtru si totusi uitandu-ma pe strada nu am vazut masini care sa la se fum insuportabil
cum in niciun caz nu pot circula asa nici macar in ro, sa nu mai zic in strainatate, m-am hotarat sa pun filtru de particule inapoi
dar mi-am dat seama ca de fapt filtru de particule a fost efectul si in nici un caz cauza, deci degeaba il pun ca in curand mi se va infunda din nou.
masinei i-am facut testele nu are eroari si nu pare nimic in neregulape computer.
a doua intrebare: cum pot gasi ce are? stiti vre-un meserias in cluj sau in apropriere care ar putea sa imi desopere defectul, ca apoi sa pot inlocuii filtrul cu tot cu resoftare
as dori o diagnoza si a computerului dar asta facuta la cineva care se ocupa cu tuning si pricepe despre ce este vorba.
e putin urgent: am cam o luna in care trebuie sa o rezolv, dupa care trebuie sa ies inafara tarii
orice sugestie e binevenita
multumesc
p.s. nu ma trimiteti sa citesc postarile despre tema deoarece le-am citit
am adaugat si o poza sa vedeti ce las pe asfalt in momentul cand stand pe loc apasa mai nervos pe acceleratie.
va puteti imagina ce a fost in aer.
am urmatoarea problema:
deoarece filtru de particule m-a scos din minti in ultimul timp m-am hotarat sa il scot - cu resoftare.
toate bune si frumoase acum masina merge bine, trage, mi se are ca consuma mai mult ! (desi am inteles ca consumul ar fi trebuit sa scada)
dar ......... scoate fum. ma astepta sa scoata ceva fum, dar ce scot eu e total inacceptabil, practic imi este si frica sa accelerez.
la accerelare pur si simplu las in urma mea apocalipsa. scot un fum negru ca aproape nu mai vad nimic in spate.
prima intrebare: la masina din semnatura dupa scoaterea filtrului cam ce fum trebuie sa scoata
am inteles ca multa lume si-a scos filtru si totusi uitandu-ma pe strada nu am vazut masini care sa la se fum insuportabil
cum in niciun caz nu pot circula asa nici macar in ro, sa nu mai zic in strainatate, m-am hotarat sa pun filtru de particule inapoi
dar mi-am dat seama ca de fapt filtru de particule a fost efectul si in nici un caz cauza, deci degeaba il pun ca in curand mi se va infunda din nou.
masinei i-am facut testele nu are eroari si nu pare nimic in neregulape computer.
a doua intrebare: cum pot gasi ce are? stiti vre-un meserias in cluj sau in apropriere care ar putea sa imi desopere defectul, ca apoi sa pot inlocuii filtrul cu tot cu resoftare
as dori o diagnoza si a computerului dar asta facuta la cineva care se ocupa cu tuning si pricepe despre ce este vorba.
e putin urgent: am cam o luna in care trebuie sa o rezolv, dupa care trebuie sa ies inafara tarii
orice sugestie e binevenita
multumesc
p.s. nu ma trimiteti sa citesc postarile despre tema deoarece le-am citit
am adaugat si o poza sa vedeti ce las pe asfalt in momentul cand stand pe loc apasa mai nervos pe acceleratie.
va puteti imagina ce a fost in aer.
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Prima oara poti lua in seama - Problema la fila cu DPF OFF(cel ce a modificat-o a folosit din comoditate ECU Safe sau Volta). Din aceiasi cauza nu ai erori si fum negru cat cuprinde. Fara fila originala va fi extrem de greu sa convingi pe cineva sa rezolve situatia.
A doua - defectiuni ale motorului, admisie, EGR, intercooler, galerie, mai greu injectoare defecte si masina sa mearga corect. Aici ai diverse de investigat.
Cel mai simplu, mergi la cel ce a facut DPF OFF sa puna fila originala si vezi cum se comporta masina(da, functioneaza oarecum corect daca ai lasat senzorii pe filtru)
A doua - defectiuni ale motorului, admisie, EGR, intercooler, galerie, mai greu injectoare defecte si masina sa mearga corect. Aici ai diverse de investigat.
Cel mai simplu, mergi la cel ce a facut DPF OFF sa puna fila originala si vezi cum se comporta masina(da, functioneaza oarecum corect daca ai lasat senzorii pe filtru)
pHritz
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 110 kw/150 cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2008
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri.
Zilele acestea, cel tarziu saptamana viitoare, in functie de cum gasesc o fereastra libera, o sa incep cu verificarea "traseului turbo".
Pe urma trecem la computer.
Eu cred ca e zapacit computerul.
Mi-ar placea sa scap fara sa pun inapoi filtru de particule, asa ca va intreb:
daca operatiunea filtru off decurge normal cat fum scoate o masina? Este acceptabil?
Am inteles ca multa lume si-a scos filtru, in special taximetristrii, dar pe strazi nu vad fum scos in mod exagerat.
Sau nu sunt asa de multi fara filtru?
Zilele acestea, cel tarziu saptamana viitoare, in functie de cum gasesc o fereastra libera, o sa incep cu verificarea "traseului turbo".
Pe urma trecem la computer.
Eu cred ca e zapacit computerul.
Mi-ar placea sa scap fara sa pun inapoi filtru de particule, asa ca va intreb:
daca operatiunea filtru off decurge normal cat fum scoate o masina? Este acceptabil?
Am inteles ca multa lume si-a scos filtru, in special taximetristrii, dar pe strazi nu vad fum scos in mod exagerat.
Sau nu sunt asa de multi fara filtru?
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
- mishu_b
- ****
- 1,669 mesaje
- din 16 Jul 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
mishu_b
- Mesaje scrise: 1,669
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2007
- Mesaj Privat
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Cel mai simplu, mergi la cel ce a facut DPF OFF sa puna fila originala si vezi cum se comporta masina(da, functioneaza oarecum corect daca ai lasat senzorii pe filtru)
Cam asta e cea mai buna optiune. Intreaba pe cel ce a facut anularea din soft daca a scos EGR cu un program ce modifica fila sau a facut modificarea "manual"
- piludobos_dmx
- *
- 24 mesaje
- din 03 Nov 2012
- Astra 2006 Z13DTH
- Cluj
piludobos_dmx
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2012
- Mesaj Privat
pHritz
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 110 kw/150 cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2008
- Mesaj Privat
furnune sparte nu s-au depistat.
sunt la faze de verificat injectoare.
am inteles asta, ca tine de logica bunului simt, dar eu scot exagerat.
mai uitati-va la poza din primul post cu ce am lasat pe asfalt cand am apasat mai tare pe aceleratie.
daca google-ul ne-a poxazat orasul saptamanile astea precis o sa ma remarcati.
m-am uitat pe stada si in 3-4 sptamani am vazut numai 2 masini care scot fumul cam cum scot eu.
deci ceva nu e in regula: sunt o multime de masini fara filtru care scot fum in mod acceptabil.
mai este o parte proasta: nu mai am curajul sa accelerez si toata placerea condusului s-a dus.
daca se intampa sa trebuiasca se intru/ies intr-o intersectie putin mai tare, fumul din urma ma face sa ma rusinez cel putin 2 ore.
unde pe feleac la "opel"? in satul feleac?
cumva o tot o sa rezolv ca trebuie sa plec in strainatate.
va tin la curent
sunt la faze de verificat injectoare.
pai daca ai DPF e normal sa nu scoate fum la fel de mult ca o masina fara DPF.
am inteles asta, ca tine de logica bunului simt, dar eu scot exagerat.
mai uitati-va la poza din primul post cu ce am lasat pe asfalt cand am apasat mai tare pe aceleratie.
daca google-ul ne-a poxazat orasul saptamanile astea precis o sa ma remarcati.
m-am uitat pe stada si in 3-4 sptamani am vazut numai 2 masini care scot fumul cam cum scot eu.
deci ceva nu e in regula: sunt o multime de masini fara filtru care scot fum in mod acceptabil.
mai este o parte proasta: nu mai am curajul sa accelerez si toata placerea condusului s-a dus.
daca se intampa sa trebuiasca se intru/ies intr-o intersectie putin mai tare, fumul din urma ma face sa ma rusinez cel putin 2 ore.
si eu am scos filtrul de particule si nu scoate fum foarte mult dute pe feleac la opel si te rezolva directorul de acolo
unde pe feleac la "opel"? in satul feleac?
cumva o tot o sa rezolv ca trebuie sa plec in strainatate.
va tin la curent
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Cel mai simplu, mergi la cel ce a facut DPF OFF sa puna fila originala si vezi cum se comporta masina(da, functioneaza oarecum corect daca ai lasat senzorii pe filtru)
Apoi cu fila originala pe masina, mergi la un profesionist sa il scoata soft.
Asta e solutia. Te invarti degeaba dupa alte solutii, tinand cont ca inainte de DPF OFF nu facea.
- piludobos_dmx
- *
- 24 mesaje
- din 03 Nov 2012
- Astra 2006 Z13DTH
- Cluj
piludobos_dmx
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2012
- Mesaj Privat
- piludobos_dmx
- *
- 24 mesaje
- din 03 Nov 2012
- Astra 2006 Z13DTH
- Cluj
piludobos_dmx
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2012
- Mesaj Privat
pHritz
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 110 kw/150 cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2008
- Mesaj Privat
Final:
Astazi am finalizat operatiunea fumul negru
Am verificat pe rand: injectoare, furtune, softare, intercooler
Cauza fumului negru si a consulului exagerat:
............ intercooler fisurat (destul de tare aprox 3 celule == trei randuri)
Nu se putea reconditionat, dar nici nu il faceam si l-am schimbat cu unul nou (cam 650 lei + montaj,
unul second hand 450 lei )
Masina merge acum ok: trage ca noua, fumul scos e absolut nesemnificativ: trebuie sa ambalez ca nebunu sa apara o dara de fum.
In mers nu se vede nici urma de fum, consum revenit la normat adica a scazut cam cu 1.3 l/100 !.
A fost o problema si cu softarea (intra in regenerare) dar fumul nu era de acolo.
Acum dupa ce stiu ce a avut, simpotomele sunt evidente (chiar si pentru unul ca mine care nu se pricepe) :
putere oarecum scazuta, fum negru kakalau asa de mult ca puteam fi vazut din satelit
dar cel mai important si asta cred ca e un simptom caracteristic: din cauza fisurii masina avea unele fluctuatii de putere:
La viteze mici mergea oarecum in valuri (destul de greu sesisabil pana nu am stiut ce sa urmaresc),
iar la viteze mai mari unele smucituri mai tare sau mai putin violente.
Am inteles ca chestiile astea sunt datorita faptului ca prin crapaturile respective se pierde presiune.
Tot odata in fata, uneori, nu tot timpul, aveam cativa stropi de ulei ... dar cum de 2 luni cam ploua nu le-am sesizat dacat cand le-am urmarit.
Se pare ca mi-am scos filtrul de geaba si asa cum am intuit infundarea filtrului e efectul unui alt defect.
Nu imi pare rau ca l-am mazilit deoarece merg mult in oras si o data pe iarna reuseam sa il infund.
La fumul pe care il scot acum mi se pare ca filtru de particule e un moft scump ce nu se justifica.
Va multumesc pentru raspunsuri si ...... cam ati avut toti dreptate.
Va salut pana la urmatorul urmatorul defect.
Astazi am finalizat operatiunea fumul negru
Am verificat pe rand: injectoare, furtune, softare, intercooler
Cauza fumului negru si a consulului exagerat:
............ intercooler fisurat (destul de tare aprox 3 celule == trei randuri)
Nu se putea reconditionat, dar nici nu il faceam si l-am schimbat cu unul nou (cam 650 lei + montaj,
unul second hand 450 lei )
Masina merge acum ok: trage ca noua, fumul scos e absolut nesemnificativ: trebuie sa ambalez ca nebunu sa apara o dara de fum.
In mers nu se vede nici urma de fum, consum revenit la normat adica a scazut cam cu 1.3 l/100 !.
A fost o problema si cu softarea (intra in regenerare) dar fumul nu era de acolo.
Acum dupa ce stiu ce a avut, simpotomele sunt evidente (chiar si pentru unul ca mine care nu se pricepe) :
putere oarecum scazuta, fum negru kakalau asa de mult ca puteam fi vazut din satelit
dar cel mai important si asta cred ca e un simptom caracteristic: din cauza fisurii masina avea unele fluctuatii de putere:
La viteze mici mergea oarecum in valuri (destul de greu sesisabil pana nu am stiut ce sa urmaresc),
iar la viteze mai mari unele smucituri mai tare sau mai putin violente.
Am inteles ca chestiile astea sunt datorita faptului ca prin crapaturile respective se pierde presiune.
Tot odata in fata, uneori, nu tot timpul, aveam cativa stropi de ulei ... dar cum de 2 luni cam ploua nu le-am sesizat dacat cand le-am urmarit.
Se pare ca mi-am scos filtrul de geaba si asa cum am intuit infundarea filtrului e efectul unui alt defect.
Nu imi pare rau ca l-am mazilit deoarece merg mult in oras si o data pe iarna reuseam sa il infund.
La fumul pe care il scot acum mi se pare ca filtru de particule e un moft scump ce nu se justifica.
Va multumesc pentru raspunsuri si ...... cam ati avut toti dreptate.
Va salut pana la urmatorul urmatorul defect.
eu1
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2016
- Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Prima oara poti lua in seama - Problema la fila cu DPF OFF(cel ce a modificat-o a folosit din comoditate ECU Safe sau Volta). Din aceiasi cauza nu ai erori si fum negru cat cuprinde. Fara fila originala va fi extrem de greu sa convingi pe cineva sa rezolve situatia.
A doua - defectiuni ale motorului, admisie, EGR, intercooler, galerie, mai greu injectoare defecte si masina sa mearga corect. Aici ai diverse de investigat.
Cel mai simplu, mergi la cel ce a facut DPF OFF sa puna fila originala si vezi cum se comporta masina(da, functioneaza oarecum corect daca ai lasat senzorii pe filtru)
A doua - defectiuni ale motorului, admisie, EGR, intercooler, galerie, mai greu injectoare defecte si masina sa mearga corect. Aici ai diverse de investigat.
Cel mai simplu, mergi la cel ce a facut DPF OFF sa puna fila originala si vezi cum se comporta masina(da, functioneaza oarecum corect daca ai lasat senzorii pe filtru)
Senzorii ca ii lasi ca nu odata off nu mai conteaza si chestia cu resoftarea e o prostie
Se face treaba fara resoftare, sunt deajuns 4 gauri longitudinal diametru 10mm
Spalare senzori si daca inainte de toate se da o borna de la acumulator nu e nevoie de tester asta e valabil pt. Ori ce masina marca model cu fap testat deja cateva 10 pe an
DDani856
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2021
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
Nu inteleg de ce moderatorii permit asemenea discutii despre operatiuni ilegale care nu fac cinste acestui site.
Sugerez ca pe viitor orice discutii despre anulare DPF si alte chestiuni de genul acesta sa nu mai fie permise.
Ne lovim de acesti oameni suficient pe sosele cu conservele lor.
daca nu isi permit o masina decenta sa foloseasca transportul in comun ca este mai ieftin.
Chiar trebuie sa respiram noi toate noxele lor?
Sugerez ca pe viitor orice discutii despre anulare DPF si alte chestiuni de genul acesta sa nu mai fie permise.
Ne lovim de acesti oameni suficient pe sosele cu conservele lor.
daca nu isi permit o masina decenta sa foloseasca transportul in comun ca este mai ieftin.
Chiar trebuie sa respiram noi toate noxele lor?