Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • pHritz
  • OP
  • 39 mesaje
  • din 06 Aug 2008
  • Vectra 2005 Z19DTH 110 kw/150 cp
  • Cluj
  • pHritz

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 110 kw/150 cp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2008

  • Mesaj Privat
salutare,
am urmatoarea problema:

deoarece filtru de particule m-a scos din minti in ultimul timp m-am hotarat sa il scot - cu resoftare.
toate bune si frumoase acum masina merge bine, trage, mi se are ca consuma mai mult ! (desi am inteles ca consumul ar fi trebuit sa scada)

dar ......... scoate fum. ma astepta sa scoata ceva fum, dar ce scot eu e total inacceptabil, practic imi este si frica sa accelerez.
la accerelare pur si simplu las in urma mea apocalipsa. scot un fum negru ca aproape nu mai vad nimic in spate.

prima intrebare: la masina din semnatura dupa scoaterea filtrului cam ce fum trebuie sa scoata
am inteles ca multa lume si-a scos filtru si totusi uitandu-ma pe strada nu am vazut masini care sa la se fum insuportabil

cum in niciun caz nu pot circula asa nici macar in ro, sa nu mai zic in strainatate, m-am hotarat sa pun filtru de particule inapoi
dar mi-am dat seama ca de fapt filtru de particule a fost efectul si in nici un caz cauza, deci degeaba il pun ca in curand mi se va infunda din nou.
masinei i-am facut testele nu are eroari si nu pare nimic in neregulape computer.

a doua intrebare: cum pot gasi ce are? stiti vre-un meserias in cluj sau in apropriere care ar putea sa imi desopere defectul, ca apoi sa pot inlocuii filtrul cu tot cu resoftare
as dori o diagnoza si a computerului dar asta facuta la cineva care se ocupa cu tuning si pricepe despre ce este vorba.

e putin urgent: am cam o luna in care trebuie sa o rezolv, dupa care trebuie sa ies inafara tarii
orice sugestie e binevenita
multumesc

p.s. nu ma trimiteti sa citesc postarile despre tema deoarece le-am citit

am adaugat si o poza sa vedeti ce las pe asfalt in momentul cand stand pe loc apasa mai nervos pe acceleratie.
va puteti imagina ce a fost in aer.

Skip ads

  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!

Sa inteleg ca DPF te supara, datorita regenerarilor dese? Daca dai cu fum negru MULT, verifica injectoarele, e posibil ca unu din ele s-o fi luat razna si sa bage mai multa motorina. Pune un op-com si vezi ce corectii ai pe injectoare.

Adi G.
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,219
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Iti recomand sa verifici etanseitatea traseului turbo. Cea mai mica fisura poate cauza simptomele tale. Daca problema nu e acolo poti trece la investigatii mai serioase.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Prima oara poti lua in seama - Problema la fila cu DPF OFF(cel ce a modificat-o a folosit din comoditate ECU Safe sau Volta). Din aceiasi cauza nu ai erori si fum negru cat cuprinde. Fara fila originala va fi extrem de greu sa convingi pe cineva sa rezolve situatia.
A doua - defectiuni ale motorului, admisie, EGR, intercooler, galerie, mai greu injectoare defecte si masina sa mearga corect. Aici ai diverse de investigat.

Cel mai simplu, mergi la cel ce a facut DPF OFF sa puna fila originala si vezi cum se comporta masina(da, functioneaza oarecum corect daca ai lasat senzorii pe filtru)
  • pHritz
  • OP
  • 39 mesaje
  • din 06 Aug 2008
  • Vectra 2005 Z19DTH 110 kw/150 cp
  • Cluj
  • pHritz

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 110 kw/150 cp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri.
Zilele acestea, cel tarziu saptamana viitoare, in functie de cum gasesc o fereastra libera, o sa incep cu verificarea "traseului turbo".
Pe urma trecem la computer.
Eu cred ca e zapacit computerul.
Mi-ar placea sa scap fara sa pun inapoi filtru de particule, asa ca va intreb:
daca operatiunea filtru off decurge normal cat fum scoate o masina? Este acceptabil?

Am inteles ca multa lume si-a scos filtru, in special taximetristrii, dar pe strazi nu vad fum scos in mod exagerat.
Sau nu sunt asa de multi fara filtru?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu este normal sa scoata fum in exces, doar ca orice diesel este normal sa scoata fum in accelerare.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Nu e normal sa iti scoate asa fum cum spui tu chiar si fara dpf! Eu am dpf, dar nu scoate un gram de fum negru
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
pai daca ai DPF e normal sa nu scoate fum la fel de mult ca o masina fara DPF.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Nu stiu, mai am un Land rover din 2000, care iar scoate mai putin fum negru decat multe passat-uri 2008-2010 ce le vad pe strada, si au si dpf..
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Cel mai simplu, mergi la cel ce a facut DPF OFF sa puna fila originala si vezi cum se comporta masina(da, functioneaza oarecum corect daca ai lasat senzorii pe filtru)


Cam asta e cea mai buna optiune. Intreaba pe cel ce a facut anularea din soft daca a scos EGR cu un program ce modifica fila sau a facut modificarea "manual"
  • piludobos_dmx

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2012

  • Mesaj Privat
si eu am scos filtrul de particule si nu scoate fum foarte mult dute pe feleac la opel si te rezolva directorul de acolo
  • pHritz
  • OP
  • 39 mesaje
  • din 06 Aug 2008
  • Vectra 2005 Z19DTH 110 kw/150 cp
  • Cluj
  • pHritz

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 110 kw/150 cp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2008

  • Mesaj Privat
furnune sparte nu s-au depistat.
sunt la faze de verificat injectoare.

pai daca ai DPF e normal sa nu scoate fum la fel de mult ca o masina fara DPF.


am inteles asta, ca tine de logica bunului simt, dar eu scot exagerat.
mai uitati-va la poza din primul post cu ce am lasat pe asfalt cand am apasat mai tare pe aceleratie.

daca google-ul ne-a poxazat orasul saptamanile astea precis o sa ma remarcati.
m-am uitat pe stada si in 3-4 sptamani am vazut numai 2 masini care scot fumul cam cum scot eu.
deci ceva nu e in regula: sunt o multime de masini fara filtru care scot fum in mod acceptabil.

mai este o parte proasta: nu mai am curajul sa accelerez si toata placerea condusului s-a dus.
daca se intampa sa trebuiasca se intru/ies intr-o intersectie putin mai tare, fumul din urma ma face sa ma rusinez cel putin 2 ore.

si eu am scos filtrul de particule si nu scoate fum foarte mult dute pe feleac la opel si te rezolva directorul de acolo


unde pe feleac la "opel"? in satul feleac? Confused

cumva o tot o sa rezolv ca trebuie sa plec in strainatate.
va tin la curent
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Cel mai simplu, mergi la cel ce a facut DPF OFF sa puna fila originala si vezi cum se comporta masina(da, functioneaza oarecum corect daca ai lasat senzorii pe filtru)


Apoi cu fila originala pe masina, mergi la un profesionist sa il scoata soft.
Asta e solutia. Te invarti degeaba dupa alte solutii, tinand cont ca inainte de DPF OFF nu facea.
  • piludobos_dmx

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2012

  • Mesaj Privat
unde e reprezentanta de la opel cum iesi din cluj pe european catre satul feleac
  • piludobos_dmx

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2012

  • Mesaj Privat
el a scos aproape la tot clujul filtele de particule si nici unul nu are probleme de fum,baiatul ala are testerul original de la opel iti poate verifica tot ce vrei
  • pHritz
  • OP
  • 39 mesaje
  • din 06 Aug 2008
  • Vectra 2005 Z19DTH 110 kw/150 cp
  • Cluj
  • pHritz

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 110 kw/150 cp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Final:
Astazi am finalizat operatiunea fumul negru
Am verificat pe rand: injectoare, furtune, softare, intercooler
Cauza fumului negru si a consulului exagerat:
............ intercooler fisurat (destul de tare aprox 3 celule == trei randuri)
Nu se putea reconditionat, dar nici nu il faceam si l-am schimbat cu unul nou (cam 650 lei + montaj,
unul second hand 450 lei )
Masina merge acum ok: trage ca noua, fumul scos e absolut nesemnificativ: trebuie sa ambalez ca nebunu sa apara o dara de fum.
In mers nu se vede nici urma de fum, consum revenit la normat adica a scazut cam cu 1.3 l/100 !.
A fost o problema si cu softarea (intra in regenerare) dar fumul nu era de acolo.
Acum dupa ce stiu ce a avut, simpotomele sunt evidente (chiar si pentru unul ca mine care nu se pricepe) :
putere oarecum scazuta, fum negru kakalau asa de mult ca puteam fi vazut din satelit
dar cel mai important si asta cred ca e un simptom caracteristic: din cauza fisurii masina avea unele fluctuatii de putere:
La viteze mici mergea oarecum in valuri (destul de greu sesisabil pana nu am stiut ce sa urmaresc),
iar la viteze mai mari unele smucituri mai tare sau mai putin violente.
Am inteles ca chestiile astea sunt datorita faptului ca prin crapaturile respective se pierde presiune.
Tot odata in fata, uneori, nu tot timpul, aveam cativa stropi de ulei ... dar cum de 2 luni cam ploua nu le-am sesizat dacat cand le-am urmarit.
Se pare ca mi-am scos filtrul de geaba si asa cum am intuit infundarea filtrului e efectul unui alt defect.
Nu imi pare rau ca l-am mazilit deoarece merg mult in oras si o data pe iarna reuseam sa il infund.
La fumul pe care il scot acum mi se pare ca filtru de particule e un moft scump ce nu se justifica.

Va multumesc pentru raspunsuri si ...... cam ati avut toti dreptate.
Va salut pana la urmatorul urmatorul defect.
  • eu1

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2016

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Prima oara poti lua in seama - Problema la fila cu DPF OFF(cel ce a modificat-o a folosit din comoditate ECU Safe sau Volta). Din aceiasi cauza nu ai erori si fum negru cat cuprinde. Fara fila originala va fi extrem de greu sa convingi pe cineva sa rezolve situatia.
A doua - defectiuni ale motorului, admisie, EGR, intercooler, galerie, mai greu injectoare defecte si masina sa mearga corect. Aici ai diverse de investigat.

Cel mai simplu, mergi la cel ce a facut DPF OFF sa puna fila originala si vezi cum se comporta masina(da, functioneaza oarecum corect daca ai lasat senzorii pe filtru)



Senzorii ca ii lasi ca nu odata off nu mai conteaza si chestia cu resoftarea e o prostie
Se face treaba fara resoftare, sunt deajuns 4 gauri longitudinal diametru 10mm
Spalare senzori si daca inainte de toate se da o borna de la acumulator nu e nevoie de tester asta e valabil pt. Ori ce masina marca model cu fap testat deja cateva 10 pe an
  • DDani856

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Salutare am și eu aceeași problemã dupã scoatere și anulare dpf. Poți sã îmi spui ce mecanic te a rezolvat cu problema, sunt din Cluj și eu
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Nu inteleg de ce moderatorii permit asemenea discutii despre operatiuni ilegale care nu fac cinste acestui site.
Sugerez ca pe viitor orice discutii despre anulare DPF si alte chestiuni de genul acesta sa nu mai fie permise.
Ne lovim de acesti oameni suficient pe sosele cu conservele lor.
daca nu isi permit o masina decenta sa foloseasca transportul in comun ca este mai ieftin.
Chiar trebuie sa respiram noi toate noxele lor?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR