- 22 VIN
- OP
- 184 mesaje
- din 26 Apr 2010
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
22 VIN
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
Salut
In primul rand detalii despre masina: Z14XEP din 2005, 117K km.
De 3 zile a inceput sa se comporte ciudat, si anume: pornesc masina (nu conteaza ca a stat peste noapte sau 2-3 ore), merg 5 minute prin oras, timp in care ar trebui sa bage cald, mai ales ca sunt peste 0 grade afara. Nu baga cald, baga un aer extrem de rece dar acul de la temperatura apei urca repede la 87-88C. Acul sta asa ~30sec apoi incepe sa coboare repede spre temperatura reala (de regula jos de tot), moment in care masina incepe sa bage brusc aer cald. Dupa ce se intampla toate astea, acul incepe sa urce normal si sa indice temperatura reala a apei.
Chestia asta s-a intamplat de 4 ori in decurs de 3 zile (nu face la fiecare pornire, e aleator) iar dupa ce cobora acul si incepea sa bage cald totul revenea la normal - pana in seara asta. In seara asta la fel, pornesc motorul, acelasi comportament cu incalzirea + indicatorul de temperatura, dar dupa cea inceput sa bage cald am constatat ca atunci cand stau la semafor incepe imediat sa bage aer rece. Cum plec de pe loc cum imediat baga aer fierbinte la inceput, apoi cald, normal. Acul fluctueaza intre 89 si 86-87C.
Mentionez ca motorul merge normal, ca inainte.
Am pus masina pe tester, nicio eroare. Chiar nu inteleg ce se intampla asa ca va rog, daca aveti vreo idee, spuneti-mi ce si cum sa fac. Multumesc anticipat
In primul rand detalii despre masina: Z14XEP din 2005, 117K km.
De 3 zile a inceput sa se comporte ciudat, si anume: pornesc masina (nu conteaza ca a stat peste noapte sau 2-3 ore), merg 5 minute prin oras, timp in care ar trebui sa bage cald, mai ales ca sunt peste 0 grade afara. Nu baga cald, baga un aer extrem de rece dar acul de la temperatura apei urca repede la 87-88C. Acul sta asa ~30sec apoi incepe sa coboare repede spre temperatura reala (de regula jos de tot), moment in care masina incepe sa bage brusc aer cald. Dupa ce se intampla toate astea, acul incepe sa urce normal si sa indice temperatura reala a apei.
Chestia asta s-a intamplat de 4 ori in decurs de 3 zile (nu face la fiecare pornire, e aleator) iar dupa ce cobora acul si incepea sa bage cald totul revenea la normal - pana in seara asta. In seara asta la fel, pornesc motorul, acelasi comportament cu incalzirea + indicatorul de temperatura, dar dupa cea inceput sa bage cald am constatat ca atunci cand stau la semafor incepe imediat sa bage aer rece. Cum plec de pe loc cum imediat baga aer fierbinte la inceput, apoi cald, normal. Acul fluctueaza intre 89 si 86-87C.
Mentionez ca motorul merge normal, ca inainte.
Am pus masina pe tester, nicio eroare. Chiar nu inteleg ce se intampla asa ca va rog, daca aveti vreo idee, spuneti-mi ce si cum sa fac. Multumesc anticipat
- nicunicu
- ****
- 2,593 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,593
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- autoph12
- **
- 155 mesaje
- din 25 Nov 2012
- Astra 2001 y20dth
- Prahova
autoph12
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2012
- Mesaj Privat
- 22 VIN
- OP
- 184 mesaje
- din 26 Apr 2010
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
22 VIN
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
- 22 VIN
- OP
- 184 mesaje
- din 26 Apr 2010
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
22 VIN
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am mai intrebat si mi s-a spus ca sunt sanse foarte mari sa fie cureaua de accesorii si probabil si pompa de apa, lucruri pe care nu le-am schimbat niciodata. Mi-am amintit acum ca anul trecut incepuse sa scartaie cureaua la pornire la rece dar intre timp nu s-a mai manifestat si am uitat. O sa ma duc maine sa verific daca intr-adevar asta e si sa le si schimb.
- autoph12
- **
- 155 mesaje
- din 25 Nov 2012
- Astra 2001 y20dth
- Prahova
autoph12
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2012
- Mesaj Privat
- 22 VIN
- OP
- 184 mesaje
- din 26 Apr 2010
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
22 VIN
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am gasit si beleaua
S-a rupt stutul de plastic de la furtunul care duce la clapeta de acceleratie si am pierdut 1l de antigel. La o prima vedere statea bine dar cum am pus mana pe el cum s-a desprins de tot. Problema cea mai mare este ca abia azi cand m-am trezit ca dupa 3 minute de stat pe loc masina a ajuns la 92 grade m-am gandit si eu sa verific vasul de expansiune si sa constat ca e gol.
Deocamdata am lipit provizoriu si maine sa vad daca gasesc sa inlocuiesc porcaria aia, daca nu o sa trebuiasca sa schimb pompa.
S-a rupt stutul de plastic de la furtunul care duce la clapeta de acceleratie si am pierdut 1l de antigel. La o prima vedere statea bine dar cum am pus mana pe el cum s-a desprins de tot. Problema cea mai mare este ca abia azi cand m-am trezit ca dupa 3 minute de stat pe loc masina a ajuns la 92 grade m-am gandit si eu sa verific vasul de expansiune si sa constat ca e gol.
Deocamdata am lipit provizoriu si maine sa vad daca gasesc sa inlocuiesc porcaria aia, daca nu o sa trebuiasca sa schimb pompa.
- electronistul21
- **
- 266 mesaje
- din 02 Feb 2011
- Astra 2009 z14xep
- Galati
electronistul21
- Mesaje scrise: 266
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2009 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2011
- Mesaj Privat
- 22 VIN
- OP
- 184 mesaje
- din 26 Apr 2010
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
22 VIN
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,415 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,415
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
o problema similara apare la Z10XEP, din cauza unui stut de plastic.
Solutia definitiva a fost achizitionarea stutului de Z10XE (care e de cupru/alama/something), refiletare (pas mare, ca de surub de plastic) si inlocuire.
Cel putin la Z10XEP acel stut NU EXISTA ca reper separat. Din cauza lui trebuie sa cumperi toata pompa de apa.
Stutul se poate si confectiona si de la 0, la strung.
Grija la extragerea restului de stut din corpul pompei, recomand cutter si aspirator, ca sa nu scapi bucati mari in pompa...
Solutia definitiva a fost achizitionarea stutului de Z10XE (care e de cupru/alama/something), refiletare (pas mare, ca de surub de plastic) si inlocuire.
Cel putin la Z10XEP acel stut NU EXISTA ca reper separat. Din cauza lui trebuie sa cumperi toata pompa de apa.
Stutul se poate si confectiona si de la 0, la strung.
Grija la extragerea restului de stut din corpul pompei, recomand cutter si aspirator, ca sa nu scapi bucati mari in pompa...
- 22 VIN
- OP
- 184 mesaje
- din 26 Apr 2010
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
22 VIN
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat
@jE: la mine pare-se ca exista dar era cu livrare in termen de 10 zile. O sa ma duc acum pana la Opel sa vad daca-l au pe stoc. Daca nu, raman cu ea carpita asa pana trec sarbatorile, sa-si revina fondurile, si cumpar alta pompa; oricum asta nu stiu cat o sa mai tina, tot o sa trebuiasca schimbata la un moment dat.
- 22 VIN
- OP
- 184 mesaje
- din 26 Apr 2010
- Astra 2005 Z14XEP
- Bucuresti
22 VIN
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2010
- Mesaj Privat