Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
eBaghera a scris:Tot eu intervin si iti arat altceva:


asa ca nu stiu de unde ai tu imaginea de mai sus deoarece din acesta rezulta ce eu ti-am zis mai sus, faptul ca nu am avut probleme cu un 5W-30 vara.

Bafta!


Interesant, dar acolo ce arati este pt uleiuri minerale, care se stie de altfel ca ofera maxima protectie la motor, fata de sintetic sau semi-sintetic si se folosesc la mortoarele uzate, dar risul uleiurilor minerale este cel de depunere masiva de cenusa in baia de ulei. Sunt de acord difera de la caz la caz, masina ta a fost obisnuita cu acel ulei mineral, eu nu am stiut ce ulei a avut a mea. De ex eu mi-am "obisnuit" masina pe benzina Rompetrol Effix, orica alta benzina as baga se aprinde check-ul si la relanti oscileaza turatiile. Am cautat mult sa vad un care sa se potriveasca cerintelor mele si cel mai potrivit mi s-a parut castrol 10w60 ( clasa de vascozitate, pornire la rece, pt iarna-vara, indice de vascozitate la cald, la rece, nivelul de performata - A3-B4, nu am gasit A3-B3 ca as fi luat - ), ca mai era si Mobil 5w50 dar am niste chestii urate despre Mobil si ar fi ultimul ulei pe care l-as alege. Pe langa asta, uleiurile minerale, care majoritatea sunt cu nivel de performata A2, au indicii de vascozitate (la cald) mai mici, adica mai lichizi, de unde un ulei mai lichid intr-un motor care se stie consumator de ulei, cu siguranta va consuma. Probabil de aici acel consum care spuneai 2 L la 10000 km.
Eu am spus ca din punctul meu de vedere un 5w-50, 10w60, 5w-40 si minim 10w-40 merg la clima de la noi, dar bineinteles sunt si alte criterii dupa care se alege un ulei. Tie daca iti mere masina bine, e ok, go on cu acel ulei, probabil esti exceptia de la regula, dar cu siguranta nu tururor ar merge la fel.

Si repet


De aici am luat totul. Daca dai click e o pagina interesanta.
http://www.xoil.ro/lubrifianti/tribologie
Skip ads

  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Apropo, pana sa "jur" ca nu mai bag aditivi in ulei, am apucat sa bag un aditiv care am vazut ca mai folosise cineva (Florin Baltatescu daca nu ma insel) o cutie rosie cu negru Flash ( teflon sau...). De cand am pus am facut 1857.8 km ( cam in 3 sapt, de 2 ori Rm Valcea-Cluj Napoca si restul prin Valcea) si consumul e 0(zero). Am verificat azi dim, eram extrem de curios sa vad, ma asteptam sa bag un cel putin 500 ml. Dar nivelul la maxim si multumit mometan. Consider ca un daca,, completez ca si eBaghera 2 L de la schimb la schimb e ok.
Bafta
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Jonyx87 spune-ne si noua cum se cheama exact aditivul ala, eventual o poza
  • eBaghera

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 16.16V ZXE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
jonyx87, eu as fi vrut sa vezi daca vruiai, ca in respectivul grafic, sunt reprezentate uleiurile monograd, multigrad (minerale) si cele sintetice si plaja de temperaturi de la peste -30° C pana la peste +40° C.
Este adevarat ca ulei 5W-30 exista si mineral si semisintetic si sintetic. Insa, in cazul, sa zicem celui mai slab cotat ulei GM dexos 2 si acela este de tip sintetic.
Tu daca ai un Opel si iti vei duce masina la orice reprezentanta Opel din Romania sau oriunde in Europa si vei cere efectuarea schimbului de ulei nu ti se va pune in motor decat numai 5W-30 sau un 5W-40 in functie de tipul de motorizare si niciodata nu ti se va introduce in motor un ulei de care pomenesti tu sau de care folosesti tu pentru Opel tau.

Bafta !
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
andy_ciprian a scris:Jonyx87 spune-ne si noua cum se cheama exact aditivul ala, eventual o poza


uite asta care l-a folosit si colegu gabieny, eu am dat 8 lei pe el, dar nu e recomandat sa bagam aditivi, mai bine completezi la ulei daca iti consuma.
gabieny a scris:Si sa nu uit ,mecanicul meu a adaugat la schimbul de ulei si un aditiv,asta! http://selectroprod.bizoo.r...on-Flash.Parerile sunt impartite vizavi de aditivi ,aveam si eu retineri dar deocamdata schimbarile au fost spre bine.Mai vb maine!



Ultima modificare făcută de jonyx87 la Mar 07 Feb, 2012 8:42 am
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
eBaghera a scris:jonyx87, eu as fi vrut sa vezi daca vruiai, ca in respectivul grafic, sunt reprezentate uleiurile monograd, multigrad (minerale) si cele sintetice si plaja de temperaturi de la peste -30° C pana la peste +40° C.
Este adevarat ca ulei 5W-30 exista si mineral si semisintetic si sintetic. Insa, in cazul, sa zicem celui mai slab cotat ulei GM dexos 2 si acela este de tip sintetic.
Tu daca ai un Opel si iti vei duce masina la orice reprezentanta Opel din Romania sau oriunde in Europa si vei cere efectuarea schimbului de ulei nu ti se va pune in motor decat numai 5W-30 sau un 5W-40 in functie de tipul de motorizare si niciodata nu ti se va introduce in motor un ulei de care pomenesti tu sau de care folosesti tu pentru Opel tau.

Bafta !


Mda, as fi jurat ca GM 5w30 era semisintetic, se pare ca e sintetic asta nu am fost pe faza si nici nu am folosit. Oricum cred ca cel mai bine e sa folosim la masinile noastre uleiurile recomandate, pt ca au fost testate pe aceste motoare si stiu aia de ce ne pun sa folosim.
eBaghera ai cumva fisa tehnica de la acest ulei, GM 5w30 sau GM 5w40, nu gasesc pe nicaieri aceste fise, nici macar de la GM 10w40. Daca are cineva, poate dati un link sau...
  • eBaghera

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 16.16V ZXE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Fisa se gaseste pe forum dar iti spun sincer eu sunt din Craiova si aici la toate servisurile Daewoo (vorbesc de Daewoo deoarece au aceleasi motoare ca Opel-Kadet, Astra, Corsa, Vectra, Chevrolet-Aveo, Laceti, Cruz, etc.) se foloseste numai ulei de origine cum zic ei GM 5W-30. Am avut la servici cu mult timp in urma o Leganza la director si mergeam la servis la revizia tehnica din 10 mii in 10 mii de km si i se baga numai ulei 5W-30 de origine GM. Masina avea motor de 2.0 16V, a fost luata de noua in 2002 si pana a fost scoasa la licitatie si vanduta facuse 203 000 km fara probleme la motor niciodata. Pot sa-ti spun ca manca si ea ulei cam 1,5L la 10 000 km. Cel care a cumparat-o o foloseste si acum pe taxi in Craiova si este foarte multumit de ea si acum.
Masina a ajuns la 470 000 km fara interventie la motor niciodata. Are un singur inconvenient: pe benzina consuma multicel 7,5 % afara si 10-11 % in oras.

Bafta !
  • jeje

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Cu ulei Comma 10w 40 vectra mea B cu motor 1,6 16 v X16XEL la 1400 km adaug 5-600 grame de ulei . Vreu sa i bag un Duralube pt iarna asta sa vad cum se comporta. Pret bidon de 5 l =79 lei.
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 818
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
bagi degeaba, mai mult ca sigur ai simeringurile de la supape coapte, segmenti coxati...bagai doar ulei si cand te tine buzunarul desfa-l.
  • alexey_21

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2012

  • Mesaj Privat
salut.si eu aceeasi probl cu motoru...papa ulei...tot asa completam cam 1L la 2-3000 km...ultimii 2 L care i-am bagat au fost Valvoline 10W-40 am obs ca nu se mai da asa tare la el.din cate am vazut e o nrmalitate la motoarele astea.il verific o data pe sapt dar tot acolo e unde l-am lasat cand am completat.deocamdata il las pe 10w-40 ca tot vine frigul apoi la primavara probez cu 15w-40 sa vdm
  • jeje

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2012

  • Mesaj Privat
gabytzuxxl din cate am inteles eu nu prea ar fi un consum de ulei exagerat 5-600 gr la 1400-1500 km . De Duralube eu am fost f multumit la alte masini la care am pus .
  • gabytzuxxl

  • Mesaje scrise: 818
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2009

  • Mesaj Privat
mie mi se pare mult Laughing, cam 4L si ceva la 10k km
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Stiu ca nu este motorizarea specifica acestui topic.
Eu fac schimbul la maxim 8000, folosesc numai GM 10w40 si consumul la tipul meu de motor este de aproximativ 500g la un schim. Nu am completat niciodata cu mai mult. Insa...in manualul de reparatii constructorul face urmatoarea afirmatie:

  • cip255

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2010

  • Mesaj Privat
jeje a scris:Cu ulei Comma 10w 40 vectra mea B cu motor 1,6 16 v X16XEL la 1400 km adaug 5-600 grame de ulei . Vreu sa i bag un Duralube pt iarna asta sa vad cum se comporta. Pret bidon de 5 l =79 lei.


Baga Duralub si ai sa pui motorul pe butuci . Shocked
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Acest Duralube e frectie... mai bine de banii care ii dai pe el iei un bidon sau doua de ulei si lasi motorul sa consume. Eu am un consum de 1l la ~ 2000 km, in medie, dar la acest consum conteaza 70-80% stilul de condus. Inainte am avut un Espero, prima mea masina, luata inaintea permisului chiar.... timp de 5 ani si in jur de 350000 de km, poate mai mult, am bagat doar benzina, schimbat filtre, distributii mai din timp si nu a avut o problema, nici macar de estetica, f intretinuta. Consuma benzina, ce-i drept nu ma interesa pe atrunci, alte vremuri, dar imi si placea sa schimb numai pe la 5000 de ture.
Cand am luat Vectra, in urma cu doi ani, am fost la neamt, am luat-o din garajul lui, pontul il aveam de la o verisoara maritata in Germania, oras Ulm, un vecin isi vindea o masina pt ca avea o boala si nu mai putea conduce, dar mai avea o msina si nevasta-sa, deci nu asta il interesa.... Am venit cu ea, m-am uitat ca tot omul, la apa, ulei, lichide etc. Pana in RO, nu am avut probleme. In RO am schimbat ulei si distributie si i-am dat acceleratie. Apoi am vazut ca scotea un fel de fum, nu foarte pronuntat, ceva albastrui, doar la turatii care erau aproape de zona rosie... Dupa cateva zile, verificare ulei... Si apare buba... la minim, dupa vreo 1300-1400 km. Neamtul a bagat Mobil 1 10w40, dar cred ca baga si un aditiv, nu scotea fum la el. Eu am bagat un Aral atunci, apoi am tinut doar de Castrol Edge 10w60 si la ambele uleiuri s-a schimbat ceva si anume silentiozitatea si un motor mai curat, pt ca m-am uitat la camera axelor cu came, ma rog ce puteam vedea pe la busonul de ulei, cand am luat masina, peretii din camera cu pricina erau cam murdari, un negru inchis, dupa ce am bagat uleiurile mentionate mai sus, a inceput sa se vada culoare metalului din care era facut peretele camerei cu pricina. Cu timpul din ce in ce mai curat, iar acum nu pot face diferenta dintre un Logan (al lui tata) la 65000 km si Vectra mea la ~ 150000 km, ca si curatenie care se poate vedea pe la busonul de ulei, in fine, nu cred ca asta e o "chestie standard" de masurare a curatenie motorului . Am schimbat si stil de condus (probabil unul din efectele casatoriei Smile ) - schimbat trepte la 3000 de ture, indiferent urban, extraurban - si s-a modificat cu siguranta si consumul de ulei si chiar de benzina.
Personal, de banii care i-as da pe Duralube, as lua simeringuri supape, pt ca astea sunt cu buba la mine, undeva la 80 de lei, niste garnituri, un silicon resiztent la temperaturi, o chiuloasa, in loc banii de 3-4 Duralube + o manopera (in jur de 250 de lei la mine, in Rm Valcea, in alte parti nush) rezolv problema consumului de ulei. Scuzati "povestea lunga".
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Nu se foloseste niciun fel de aditiv. Nici la ulei nici la carburant.
  • jeje

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Ok multam de sfaturi , cica sa asculti de toata lumea dar sa faci cum crezi tu ca e bine . Mai vorbim pe tema asta .
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
jeje, daca faci "cum crezi tu ca este mai bine", o sa ajungi iar aici cu alte intrebari si probleme.

  • jeje

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2012

  • Mesaj Privat
A face ce este mai bine include si sa asculti de alte pareri Confused . E inversul definitiei de mai sus . Multumesc de sfaturi .
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@ksper referitor la ce scrie in manual s-a mai discutat.e o greseala sau o jegosenie din partea celor de la opel.un motor care haleste 1l/1000 km e terminat.numai gandeste-te ce probleme aduce acest consum.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți

Skip ads


Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR