asa ca nu stiu de unde ai tu imaginea de mai sus deoarece din acesta rezulta ce eu ti-am zis mai sus, faptul ca nu am avut probleme cu un 5W-30 vara.
Bafta!
Interesant, dar acolo ce arati este pt uleiuri minerale, care se stie de altfel ca ofera maxima protectie la motor, fata de sintetic sau semi-sintetic si se folosesc la mortoarele uzate, dar risul uleiurilor minerale este cel de depunere masiva de cenusa in baia de ulei. Sunt de acord difera de la caz la caz, masina ta a fost obisnuita cu acel ulei mineral, eu nu am stiut ce ulei a avut a mea. De ex eu mi-am "obisnuit" masina pe benzina Rompetrol Effix, orica alta benzina as baga se aprinde check-ul si la relanti oscileaza turatiile. Am cautat mult sa vad un care sa se potriveasca cerintelor mele si cel mai potrivit mi s-a parut castrol 10w60 ( clasa de vascozitate, pornire la rece, pt iarna-vara, indice de vascozitate la cald, la rece, nivelul de performata - A3-B4, nu am gasit A3-B3 ca as fi luat - ), ca mai era si Mobil 5w50 dar am niste chestii urate despre Mobil si ar fi ultimul ulei pe care l-as alege. Pe langa asta, uleiurile minerale, care majoritatea sunt cu nivel de performata A2, au indicii de vascozitate (la cald) mai mici, adica mai lichizi, de unde un ulei mai lichid intr-un motor care se stie consumator de ulei, cu siguranta va consuma. Probabil de aici acel consum care spuneai 2 L la 10000 km.
Eu am spus ca din punctul meu de vedere un 5w-50, 10w60, 5w-40 si minim 10w-40 merg la clima de la noi, dar bineinteles sunt si alte criterii dupa care se alege un ulei. Tie daca iti mere masina bine, e ok, go on cu acel ulei, probabil esti exceptia de la regula, dar cu siguranta nu tururor ar merge la fel.
Si repet
De aici am luat totul. Daca dai click e o pagina interesanta.
http://www.xoil.ro/lubrifianti/tribologie