- gigatel30
- OP
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Mentionez ca nu am erori stocate si dupa ce porneste relantiul se stabilizeaza normal la cca 850 rot/min dupa 2-3 minute dar la prima cheie se aude un tacanit de la tacheti (la 2000 de ture) dar dupa ce ia ulei merge foarte silentios.
Masina porneste f. bine de fiecare data dar cum am spus numai dimineata dupa o noapte de repaus apare problema si, curios, nu mereu. Banuiesc ca este socul automat care tine turatia cca 2 secunde la 1800-2000 ture. Pe mine ma ingrijoreaza faptul ca pana ajunge uleiul in rampa la tacheti acestia functioneaza oarecum fara ungere suficienta. Ulei am 10w40 ARAL BLUETRONIC, consumul de ulei fiind undeva la 500 ml la 4000 km de cand am facut schimbul.
Am inteles ca se poate face o resoftare care inlatura acest neajuns asa ca daca stie cineva un remediu va rog sa ma ajutati cu informatii.
Multumesc pentru eventualele raspunsuri.
Am postat din greseala si in alta parte asa ca rog moderatorii sa ma scuze. 😳
- luciraica
- ****
- 1,999 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 1,999
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- Lotg
- ****
- 1,633 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,633
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
- gigatel30
- OP
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Nu stiu daca "socul automat" este asigurat de un motoras care comanda clapeta. Banuiesc ca asa este si e comandat de ECU. Banuiesc deoarece nu cunosc prea bine motorul deoarece am masina de 4 luni si in afara de schimbat consumabilele de rigoare (ulei, filtre, etc) am mai schimbat si distributia originala (care arata foarte bine) si termostatul.
- cont-sters-60068
- **
- 159 mesaje
- din 22 Feb 2011
cont-sters-60068
- Mesaje scrise: 159
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2011
- Mesaj Privat
- gigatel30
- OP
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
- cont-sters-60068
- **
- 159 mesaje
- din 22 Feb 2011
cont-sters-60068
- Mesaje scrise: 159
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2011
- Mesaj Privat
ceva de genu faceau cele 3 si inclusiv a mea
ps: la tine ramane problema zgomorului la tacheti..:-s care nu e normal..
edit: la mine nu e nici o diferenta daca pornesc cu ambreajul apasat sau nu..
Ultima modificare făcută de cont-sters-60068 la Lun 05 Nov, 2012 9:10 pm
- gigatel30
- OP
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Zgomotul acela a aparut o singura data, vineri, de aceea m-am speriat si cer informatii.
TeZeu87
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2004 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2012
- Mesaj Privat
"In manual scrie ca motorul trebuie pornit cu ambreiajul apasat. Asa cum procedezi tu, electromotorul trebuie sa invarta si angrenajul principal din cutia de viteze. Avand in vedere ca uleiul din cutie este mai vascos decat cel din motor (75w-90 fata de 5w-4o), va exista o rezistenta mai mare, mai ales la temperaturi scazute. (ai observat probabil ca pe vreme geroasa intra greu in viteza).
Astfel, electromotorul este fortat mai mult, fapt ce duce si la o solicitare inutila a bateriei. In timp, durata de viata a acestora va scadea. "
- vali_c
- **
- 114 mesaje
- din 28 Mai 2010
- Astra 2002 Z16SE
- Iasi
vali_c
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2010
- Mesaj Privat
Mentionez ca nu am erori stocate si dupa ce porneste relantiul se stabilizeaza normal la cca 850 rot/min dupa 2-3 minute dar la prima cheie se aude un tacanit de la tacheti (la 2000 de ture) dar dupa ce ia ulei merge foarte silentios.
Masina porneste f. bine de fiecare data dar cum am spus numai dimineata dupa o noapte de repaus apare problema si, curios, nu mereu. Banuiesc ca este socul automat care tine turatia cca 2 secunde la 1800-2000 ture. Pe mine ma ingrijoreaza faptul ca pana ajunge uleiul in rampa la tacheti acestia functioneaza oarecum fara ungere suficienta. Ulei am 10w40 ARAL BLUETRONIC, consumul de ulei fiind undeva la 500 ml la 4000 km de cand am facut schimbul.
Am inteles ca se poate face o resoftare care inlatura acest neajuns asa ca daca stie cineva un remediu va rog sa ma ajutati cu informatii.
Multumesc pentru eventualele raspunsuri.
Am postat din greseala si in alta parte asa ca rog moderatorii sa ma scuze. 😳
Nu fa nici o resoftare, las-o asa, a mea face la fel, a mea consuma ulei mai mult decit a ta. Zgomotul de tacheti la temperaturi foarte scazute poate fi pina la maxim 2 minute. Daca vei fi atent la fiecare pornire la rece o sa vezi ca nu totdeauna o sa auzi zgomot de tacheti.
- AIin
- ***
- 554 mesaje
- din 04 Mar 2012
- Astra 2003 z16se
- Dolj
AIin
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2012
- Mesaj Privat
- gigatel30
- OP
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Mai gasisem ceva si aici dar nu rezolvari concludente.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=92245
Din cate vad pe aici este o caracteristica generala la motorul z16se.
Referitor la consum de ulei am vazut o mica scurgere la un capac pe care sta bobina (bobinele) de inductie. Se gaseste cumva acea garnitura de la capac?
- Damian Vectra B
- **
- 90 mesaje
- din 17 Jul 2012
- Vectra 2001 Z16XE
- Buzau
Damian Vectra B
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2012
- Mesaj Privat
- Lotg
- ****
- 1,633 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,633
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
- vali_c
- **
- 114 mesaje
- din 28 Mai 2010
- Astra 2002 Z16SE
- Iasi
vali_c
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2010
- Mesaj Privat
Mai gasisem ceva si aici dar nu rezolvari concludente.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=92245
Din cate vad pe aici este o caracteristica generala la motorul z16se.
Referitor la consum de ulei am vazut o mica scurgere la un capac pe care sta bobina (bobinele) de inductie. Se gaseste cumva acea garnitura de la capac?
garnitura "delcou" (modulul de aprindere) scoapta, se schimba usor, garnitura costa 3-4lei.
- gigatel30
- OP
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
se desfac cele 3 suruburi ale capacului si se scoate capacul:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
se curata zonele inconjuratoare si interiorul locasului la axul cu came. La mine era ceva mizerie intarita.
Se curata si capacul:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se inlocuieste o-ringul cu unul nou dupa ce ungem capacul cu putin ulei in canalul in care va fi montat acesta. Codul este cel de pe ambalaj:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Se unge cu putin ulei locasul in care intra capacul in chiuloasa si se preseaza capacul usor pentru a nu agata o-ringul. Se strang suruburile la capac si mai apoi la bobina si iata inca o rezolvare a unei probleme, bineinteles pe bani putini.
Timp de lucu maxim 20 minute.
Succes si altora.
Scuze pentru calitatea pozelor dar era cam frig afara si mai eram si murdar pe maini.
- aquagen
- **
- 497 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 497
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Am curatat si capacul si la motor cu diluant, altceva nu am avut la indemana.
In legatura cu turatia la pornire la rece, exact asa se tureaza si la mine ca in acel filmulet de pe youtube si am cutie automata, nu e nici o diferenta.
Am un prieten care are tot un z16se, dar la pornire suna altfel motorul, poate din cauza ca are cutie manuala, nu imi explic.
La EGR in schimb am o dilema, nu stiu cum sa las placutele, ca am 2. Una pentru anulare recirculare iar alta normala cu 2 gauri.
Ce parere aveti ? Consumul e acelasi si la evacuare e la fel, fara nici un miros.
- luciraica
- ****
- 1,999 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 1,999
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
dar daca EGR-ul e functional nu vad de ce n-ai folosii garnitura normala...
- aquagen
- **
- 497 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 497
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Daca il anulez, teoretic am emisii mai mari, dar nu e asa ca am masurat, este la fel si fara nici un miros.
Daca il las cu placuta originala, adica facuta de mine din aluminiu, atunci gazele nearse recircula, practic afumand mai tare interiorul motorului.
Ma gandesc la catalizator, ce ar fi mai bine pentru el.
Pe deoparte am motorul mai "afumat" dar catilzatorul mai "lejer", pe de alta parte, un motor mai "aerisit", dar un catalizator mai solicitat.
Partea interesanta este ca, un prieten are la fel motorul ca al meu, are EGR neobturat si valorile lambda asemanatoare cu ale mele.
pccalin
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Zafira 2011 A17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2009
- Mesaj Privat