cipy70
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Zafira 2007 1,9cdti/120 cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2010
- Mesaj Privat
Salutare colegi! A o zafira b,2007,120 cp,cum da frigul, temperaturile sant cu minus,acul turometrului se ridica aproape de 1000,pe bord comp,consumul este de 0,8-0,9 in loc de 0,6-0,7 /h,mentionez ca si motorul se simte putin turat,este normal sa fie asa?cand temperatura este cu plus isi revine la normal,la voi cum este?Multumesc.
- aflorii nicusor
- ***
- 715 mesaje
- din 15 Mai 2009
- Tigra 2006 Z1.3 DT
- Neamt
aflorii nicusor
- Mesaje scrise: 715
- Locatie: Neamt
- Masina: Tigra 2006 Z1.3 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2009
- Mesaj Privat
Este normal sa mearga mai turat, datorita uleiului gros. La mine este la fel, asa ca nu trebuie sa-ti faci probleme. Inainte de a o porni intra in meniul ascuns (vei gasi pe forum cum se face) si vezi temperatura lichidului de racire (antigelul) si iti vei da seama in functie de temperatura lui cand incepe motorul sa functioneze normal (cam la 20 gr. a antigelului).
cipy70
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Zafira 2007 1,9cdti/120 cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2010
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
leomaciu
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2010 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2010
- Mesaj Privat
Treaba cu 1minut maxim 2 este relativa. Nu depinde cat timp o conduci sau cati km faci ci depinde cand ajunge motorul la regimul normal de lucru ca si temperatura. Daca mergi in oras si o freci putin mai tare (lucru ce nu se recomanda cu motorul rece) probabil ca in 2 minute isi revine, dar cand motorul este rece se recomanda sa nu urci prea mult in ture si sa fii mai bland cu pedala de acceleratie ceea ce presupune ca daca nu stai prea mult la semafoare ca abia dupa 5-10 km sa-si intre in regimul normal. Intr-adevar dupa cum spui dupa acei 50km nu trebuie sa se mai simta nimic, dar asa cum a spus si colegul mai sus mare atentie ca si uleiul conteaza foarte tare...
cipy70
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Zafira 2007 1,9cdti/120 cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2010
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
eu am acelasi motor si la -20 de grade tot la turataia normala statea cu motorul rece insa avea zgomotul specific...
incearca sa cureti clapeta de acceleratie
gasesti aici pe club tutoriale si iti garantez ca e munca de 2 ore chiar si pentru cei fara experienta...
trebuie doar sa ai rabdare si sa nu te grabesti
si mai ai nevoie de scule (torx extern, torx normal si surubelnite obisnuite)
incearca sa cureti clapeta de acceleratie
gasesti aici pe club tutoriale si iti garantez ca e munca de 2 ore chiar si pentru cei fara experienta...
trebuie doar sa ai rabdare si sa nu te grabesti
si mai ai nevoie de scule (torx extern, torx normal si surubelnite obisnuite)
- catalinzafira
- **
- 78 mesaje
- din 07 Mai 2011
- Zafira 2006 z19dt
- Iasi
catalinzafira
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2011
- Mesaj Privat
cipy70 a scris:Salutare colegi! A o zafira b,2007,120 cp,cum da frigul, temperaturile sant cu minus,acul turometrului se ridica aproape de 1000,pe bord comp,consumul este de 0,8-0,9 in loc de 0,6-0,7 /h,mentionez ca si motorul se simte putin turat,este normal sa fie asa?cand temperatura este cu plus isi revine la normal,la voi cum este?Multumesc.
salut.ai cumva cutie automata?
- bereczki58
- *
- 18 mesaje
- din 18 Dec 2011
- Zafira 2006 Z16XEP
- Cluj
bereczki58
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2011
- Mesaj Privat
Aici asteptam mesajul unui specialist care va enumera cauzele posibile pe tipuri de motorizari :
1)- uleiul rece se va incalzi si turatia va reveni la turatia relanti normala ;
2)- daca turatia relanti mare persista verificati :
2.1 - clapeta e curata ?
2.2 - daca clapeta e curata , verificam daca turatia relanti revine la normal cu orificiul obturat ( langa clapeta ) , dupa scoaterea furtunului ce o leaga de capacul culbutori ( de aici poate absorbi surplus de aer si MULT ULEI ! ce produce cresterea turatiei , fum uneori din arderea uleiului )
Daca scade turatia atunci se verifica ventilul ce recircula gazele din capacul culbutori astfel ...( aici avem nevoie de specialist, deoarece noi, detinatorii de astfel de motoare nu avem capace bune cu care sa putem experimenta si nici nu avem milioane sa le cumparam )
Asteptam un ajutor de la cei care au trecut prin calvarul obtinerii unui diagnostic bun inainte de a cheltui pe piese care nu imbunatatesc situatia .
1)- uleiul rece se va incalzi si turatia va reveni la turatia relanti normala ;
2)- daca turatia relanti mare persista verificati :
2.1 - clapeta e curata ?
2.2 - daca clapeta e curata , verificam daca turatia relanti revine la normal cu orificiul obturat ( langa clapeta ) , dupa scoaterea furtunului ce o leaga de capacul culbutori ( de aici poate absorbi surplus de aer si MULT ULEI ! ce produce cresterea turatiei , fum uneori din arderea uleiului )
Daca scade turatia atunci se verifica ventilul ce recircula gazele din capacul culbutori astfel ...( aici avem nevoie de specialist, deoarece noi, detinatorii de astfel de motoare nu avem capace bune cu care sa putem experimenta si nici nu avem milioane sa le cumparam )
Asteptam un ajutor de la cei care au trecut prin calvarul obtinerii unui diagnostic bun inainte de a cheltui pe piese care nu imbunatatesc situatia .