Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,


in materialul urmator veti gasi detalii despre solutia folosita la engine flush,este un material care explica foarte bine ce face PRO-TEC Engine Flush:





In urmatorul material veti avea posibilitatea sa vedeti cum se poate schimba filtrul si uleiul de motor la Opel Corsa:






Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cartusul filtrant este usor deformat din alte cauze. exclus strangere ca nu ai de unde mai mult.
La pornire este zgomot taccheti, scapa ulei sau sorb infundat, mai sunt si altele dar mai rare.
Mai ar fi si altele dar nu am momentan timp de analiza.
  • booghie

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Multam pentru tutorial,trebuie sa imi schimb uleiul,este exact cea ce am nevoie!Intradevar,motorul are o bataie,un tacanit,toate cele bune!Smile
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Nu are nici o bataie ,motorul merge excelent.

Oricum multumesc si luati-va adio de la tutorialele mele,nu le mai postez aici,asta a fost ultimul.

Veniti doar cu replici scurte si nimic concret.

Daca ati observat ceva NOK in buna functionare a motorului sau a unor pasi din cadrul tutorialului,veniti si cu completari destul de argumentate sa putem invata impreuna din expunerea lor aici,dar se pare ca sentimentele lumesti sunt mai mari decat ceea ce am vrut noi sa facem in acest tutorial si nu se vede eficienta lui,sau ma rog, asta este prima perceptie despre feedback-ul dat,postari rapide aruncate ca la o barfa in fata portii scuipand seminte in acelasi timp pe jos. Wink


Ultima modificare făcută de StefanTolos la Vin 19 Aug, 2011 7:21 pm, modificat de 4 ori în total
  • Lion1921

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Candva am fost judecat ca nu mai folosesc opel.com, acum poate sunt inteles. E un talmes balmes totul pe aici
  • voda_io

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Pacat , unii se chinuie sa arate la toata lumea ce si cum fac la masinile lor si altii care stau pe scaun la calculator ...
Nu toata lumea se pricepe. Eu nu am avut alta masina inainte si eram paralel , am invatat multe lucruri din astfel de tutoriale . Si cei care se pricep , dar nu au mai intalnit modelul de masina , pot sa invete macar unde sunt prinderile si cum se desfac .
Comentez pe marginea acestui subiect pentru ca si eu am patit acelasi lucru ca si Stefan , dar eu am renuntat dupa primul tutorial . E destul de greu sa faci un astfel de tutorial , sa lucrezi , sa filmezi , si sa mai si explici tot ce faci ( maini murdare , sa te incadrezi in timpul de filmare etc ) . La inceput chiar ma intrebam de ce sunt putine tutoriale video pe acest forum , acum stiu ...
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Pacat pentru lipsa de incurajare a unor astfel de tutoriale, nu stiu daca cineva ar putea sa spuna ca nu intelege cum se face operatiunea dupa ce vede un astfel de tutorial. Si daca cineva spune ca nu e util un astfel de material, GRESESTE!
  • ebz77

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Pacat ca nu incurajati asemenea tutoriale. Ceea ce se vede si pare din fata calculatorului nu este si in realitate. Am fost de fata la formarea acestui tutorial si va sigur ca nu este nicio bataie de tacheti.
In ceea ce priveste filtrul torsionat, asa am patit si eu la Corsa mea. A fost vina "mecanicului" pentru ca nu l-a fixat bine in capac.
Sunteti ca niste "lupi" pe acest forum, tocmai de aceea am evitat sa mai postez aici.
Cu stima, Claudiu.
  • sergiu2008

  • Mesaje scrise: 148
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Prin acest comportament se pierd oameni buni de pe forum,am observat o treaba pe acest forum mai presus sunt cotate balivernele decat lucrurile utile ca de exemplu un tutorial, preferam o incurajare a acestor tutoriale care pentru uni care sunt atehnici sunt mana cereasca "mura in gura."Imi pare rau ca s-a ajuns asa!
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,708
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
StefanTolos a scris:Nu are nici o bataie ,motorul merge excelent.

Oricum multumesc si luati-va adio de la tutorialele mele,nu le mai postez aici,asta a fost ultimul.

Veniti doar cu replici scurte si nimic concret.

Daca ati observat ceva NOK in buna functionare a motorului sau a unor pasi din cadrul tutorialului,veniti si cu completari destul de argumentate sa putem invata impreuna din expunerea lor aici,dar se pare ca sentimentele lumesti sunt mai mari decat ceea ce am vrut noi sa facem in acest tutorial si nu se vede eficienta lui,sau ma rog, asta este prima perceptie despre feedback-ul dat,postari rapide aruncate ca la o barfa in fata portii scuipand seminte in acelasi timp pe jos. Wink


Stefan, aceste tutoriale, mai bine scris aceste ''videotutoriale'' sunt foarte bune. Munca depusa in realizarea acestora este considerabila. Toti aceia care le vad(toti aceia care vor sa invete) or sa inteleaga esenta acestora si cu siguranta stiu sa aprecieze acest fapt. Costurile de manopera scad considerabil.Numai bine.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,791
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Multumim Stefan pentru video!
Completez la cele scrise de Stefan la corsa se intalnesc 2 sisteme de cartus filtrant pentru ulei motor:
A. UFI
B. PURFLUX
pentru detalii puteti vizita catalogul online de la producatorul mann-hummel: http://www.mann-hummel.com/...?iKeys=21.1.0.2.1
1 cuplul de strangere la capacul cartusului filtrant 10Nm; Grija mare la acest aspect!
2 dupa fixarea noului cartus filtrant se pun 100 - 150 ml ulei petru ca acesta sa"ia ulei" si apoi se monteaza (eu asa fac);
3 pentru z13dt cheia de 27 se foloseste pentru capacul filtrului de ulei;
4 capacul cartusului filtrant are protectie metalica la z13dt (si probabil si la z13dtj/h) fixata in 3 puncte de prindere, dintre cele 3 doua suruburi se indeparteaza, al 3-lea se slabeste cateva ganguri
5 la final se verifica joja conform metodologiei, adica dupa cel putin 5 min de la oprirea motorului.
Voi face si fotografii pentru cele 2 tipuri de cartuse "ufi" si "purflux"
Inca o data MULTUMIM Stefan!
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Excelenta completare, corsablue.

Completarile sunt bine venite, in sfarsit o postare constructiva.


  • cornel.m

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2010

  • Mesaj Privat
explicati va rog de ce
corsablue a scris: dupa fixarea noului cartus filtrant se pun 100 - 150 ml ulei petru ca acesta sa"ia ulei" si apoi se monteaza

MULTUMIM Stefan!
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,791
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
cornel.m a scris:explicati va rog de ce
corsablue a scris: dupa fixarea noului cartus filtrant se pun 100 - 150 ml ulei petru ca acesta sa"ia ulei" si apoi se monteaza

MULTUMIM Stefan!

Se toarna in capacul cartusului filtrant, dupa montarea cartusului filtrant, acei 100-150 ml de ulei pentru umectarea cartusului, rezultatul fiind o protectie a motorului deoarece:
1 uleiul uzat este scurs din motor;
2 in locul uleiului uzat acum avem aer in motor;
3 in filtrul de ulei (unde avem deja cei 100-150 ml) uleiul nu intampina rezistenta la trecere;
4 piesele din chiuloasa functioneaza fara ungere continua in flux de ulei (acolo exista totusi ceva urme din uleiul vechi) foarte putin timp;
5 motorul este protejat.
Daca excludem pasul 3 creste, implicit, perioada pasului 4 si asta va dauna pieselor din chiuloasa. Este cunoscut faptul ca lagarele arborilor (vibrochen, axe cu came) sunt foarte sensibile si prelucrarea lor se face la "sutimi" si "miimi" verificate cu ceasul comparator sau mai nou cu lasere de precizie, de aceea nu este bine ca acele piese sa functioneze fara ungere continua (flux de ulei), eliminand astfel orice posibilitate de supraincalzire, care implica o supradilatare si automat o uzura prematura.
Probabil altcineva ar putea explica cu termeni stiintifici si cu acuratete fenomenul, eu atat m-am priceput.
  • Vergy

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Foarte bun tutorialul,le-am urmarit pe nerasuflate si pe celelalte,cu schimbarea filtrului de benzina de aer si bujii,la urmatorul schimb sigur voi incerca .
Multumim Stefan !
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Cu cea mai deosebita placere,anytime. Wink

Ma bucur ca va este de folos videotutorialul.
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,340
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
engine flush folosesc de ani grei.[e posibil sa fie si acesta motivul ca dieselul nu m-a deranjat niciodata]
sunt extrem de interesat de unde ai luat pro tec si la ce banuti.[un pm sa nu zicem ca facem reclama]
multumesc
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,578
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Un pic de off-topic si il poate sterge Stefan daca doreste.
La fel de bun si de utilizat ca ProTec-ul in service-urile din Germania e engine-flush-ul de la Wurth. Mie personal mi s-a parut ca da rezultate mai bune. Nu e de mirare avand in vedere traditia si calitatea produselor Wurth.
  • sozel

  • Mesaje scrise: 208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
victor soare a scris:sunt extrem de interesat de unde ai luat pro tec si la ce banuti.[un pm sa nu zicem ca facem reclama]
multumesc

si la mine un PM daca se poate.merci Smile
  • jd3rul

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2009

  • Mesaj Privat
As vrea si eu un PM de unde as putea cumpara Flush engine .

Poate fac un tutorial pt Z16XE .
Trebuie deci 2 schimburi de ulei ( al doilea fiind si cel final ) . nu?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR