cornel.m a scris:explicati va rog de ce corsablue a scris: dupa fixarea noului cartus filtrant se pun 100 - 150 ml ulei petru ca acesta sa"ia ulei" si apoi se monteaza
MULTUMIM Stefan!
Se toarna in capacul cartusului filtrant, dupa montarea cartusului filtrant, acei 100-150 ml de ulei pentru umectarea cartusului, rezultatul fiind o protectie a motorului deoarece:
1 uleiul uzat este scurs din motor;
2 in locul uleiului uzat acum avem aer in motor;
3 in filtrul de ulei (unde avem deja cei 100-150 ml) uleiul nu intampina rezistenta la trecere;
4 piesele din chiuloasa functioneaza fara ungere continua in flux de ulei (acolo exista totusi ceva urme din uleiul vechi)
foarte putin timp;
5 motorul este protejat.
Daca excludem pasul 3 creste, implicit, perioada pasului 4 si asta va dauna pieselor din chiuloasa. Este cunoscut faptul ca lagarele arborilor (vibrochen, axe cu came) sunt foarte sensibile si prelucrarea lor se face la "sutimi" si "miimi" verificate cu ceasul comparator sau mai nou cu lasere de precizie, de aceea nu este bine ca acele piese sa functioneze fara ungere continua (flux de ulei), eliminand astfel orice posibilitate de supraincalzire, care implica o supradilatare si automat o uzura prematura.
Probabil altcineva ar putea explica cu termeni stiintifici si cu acuratete fenomenul, eu atat m-am priceput.